hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten din før og nå - i bilder
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hesten din før og nå - i bilder
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  21:34:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Har hesten din forandret seg siden du fikk den, utseendemessig og i oppførsel?

Vil gjerne se noen bilder av "før og nå", hvis dere har det, syns det er så gøy å se hvordan en hest kan forandre seg både i form, farge, og utseende ellers

Her er kaldblodsen jeg hadde på for i fjor, bilder av min egen kommer straks, skal bare laste inn de nye bildene mine først.

Begynnelsen av februar 2005:

Juni 2005:

Wenche & Amber

Redigert av - Wenche=) den 29/06/2006 22:07:18

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  21:55:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Før:

Nå:

Stina og Skuddis
Redigert av - Stjerneskudd. den 29/06/2006 21:58:57 Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  22:16:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Stjerneskudd: Herregud...kjente ikke igjen karen jeg på det første bildet. Sikker på at det er samme hest? Uansett, du har gjort en utrolig bra jobb med den gutten:)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  22:39:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Man ser at hestene på bildet har endret seg ja! Jeg må scanne inn noen bilder som jeg kan legge ut av gamehesten min, selv om den endringen bestod mest av alderdom.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  22:42:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Honey har forandra seg endel siden jeg fikk henne for 1år siden...
Her kommer endel bilder fra meg...noen fra bakken, "dressur" og sprang ;) hehe

juni05 vs februar06

juni05

mai06

august05

juni06

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:18:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Tja, skal vi se

Først Araberen vår.
Vi fikk han i oktober 05, å da så han ikke bra ut. Veldig tynn og svært dårlig muskelsatt.
Vi hadde veterinær på han like etter han kom, å han kommenterte også dette.
Hadde også kontakt med ei som sitter i styret i Norsk Araberhestforening, og hun skrev dette: Han er særdeles dårlig muskelsatt og tynn, og i hans unge alder er det svært hemmende på vekst og andre vitale deler.
Han ser dårlig utviklet ut, og ligner mer en åring enn en toåring.

Han sleit også en del med helsa.
Gemyttmessig var han en engel, å det var det vi forelsket oss i i denne hesten. Det flotte lynnet gjorde hesten vakker
Nå skal det nevnes at jeg ikke klandrer forrige eier fordi han så ut som han gjorde, hun har ikke vært annet enn kjempe snill hele tiden og har gjort det hun kan for at Mahjiino skal ha det bra.

Bilder som ble tatt like før han kom til oss:

Bilde tatt uka etter han kom:

Ingen kjempe gode bilder som viser ordentlig åssen han var, men.
Her var han 2år og 7mnd.

Bilder tatt nå i vår/sommer:

Ikke supre bilder dette heller. Urettferdige bilder egentlig, for han er så mye finere i virkeligheten
Nå er han 3år og snart 4mnd.

Så er det Tinker`n vår.
Hun har forandret seg MASSE i både utseende og oppførsel.
Når hun kom var hun som Mahjiino, tynn og dårlig muskelsatt.
Nå forventer ikke jeg at utrente unghester skal ha masse muskler asså, men det er måte på uansett. Ikke det at Blue var et skrekkeksempel da.
Hun hadde også som Mahjiino hatt det bra, men tror ikke hun hadde fått noe som helst oppfølging når det gjaldt veterinær, hovstell og stell generelt.
Oppførsel, ja..., hva skal man si ang den Det var episoder jeg lurte på om det var esel vi hadde skaffet oss. Hun var STA og skulle absolutt ikke gjøre som hun fikk beskjed om. Ville jeg f.eks gå en bestemt vei så skulle vi hvertfall ikke det! Løfte bein kunne vi bare glemme, da steila vi og løpte rundt i ring.
Nå 2mnd etterpå er hun kjempe fin å se på, og oppførselen er veldig bra Det er ikke samme kampen mellom oss lenger nå Nå godtar hun at jeg bestemmer mesteparten, eller så møtes vi på halvveien. Trimming av høver går som en drøm

Bilder jeg tok da hun kom:

Trur jeg tok disse bildene dagen etter hun kom. Da hadde jeg allerede pusset henne

Bilder tatt i sommer:

Tatt 6uker etter hun kom
Denne snuppa er 1år.

Har jo to hester til, men de synes jeg har vært fine hele tiden.
Jack, Pintohingst på 2år, han har bestandig vært snill og grei.
Ingenting å utsette på han.
Skyggen, Varmblodstraver på 5år. Hun har bestandig vært fin, men ikke bestandig like snill.
Var en demon når jeg fikk henne! Tøffeste unghesten jeg har hatt. Var "litt" vill som åring, nå er hun som en hund Nesten da Har jo sine dager hun å som alle andre, men er verdens beste hest i mine øyne.
Unger forguder henne fordi hun er så snill og god.
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:31:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding

Blida, det første året jeg hadde henne. Ikke gidd en gang å påpeke antrekket mitt, ikke stolt. Heller ikke stolt av gampen der..
Hadde da gått som avlshoppe i tre år på utegang med GODT for!

Ifjor høst, på Momarken Travbane. Tre år med trening har heldigvis gitt resultater, og ikke bare på tykkelsen men på hele hesten!

Mars 2005. Slik ser hun ut også i dag, juni 2006. Litt mindre vinterpels i dag da vel og merke.

Brana har også forandret seg mye etter at jeg kjøpte henne. Hun har forandret seg mest i topplokket, har blitt mer voksen og selvstendig.

Brana i februar i år.

Blida og Brana i vår. Begge har forandret seg enda mer i løpet av de siste månedene nå, mer muskler og mindre pels.

Utrolig morro og se hvordan hestene har forandret seg, men det MYE jobb bak det..

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:34:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Bilde av jerk før med min rideelev sigrund

Bilde av jerk tre måneder etter med min ridelærer

what a change

sooove ja takk Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:38:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
ohh hjesus blida har forandret seg masse. første bilde ser ut som en tungdøl jo. hihi. kjempe fin nuh da :)
sooove ja takk Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:40:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Før jeg fikk ham.
Han hadde flas over HELE seg, og stod alene fra han var fravendt fra mammaen sin til jeg hentet ham da. Men sånn ellers tror jeg han hadde det bra, eieren hadde unger også..

1 år

Min tidligere hest som med nåværende eier står oppstallet på same stall som min hest.
Hun her skulle egentlig slaktes dersom hun ikke ble solgt, ble en MEGET MEGET fin dressur og en del sprang! Etter å ha hatt pause en stund nå, skal hun ris opp enda lengre etter sommerbeite.

Dagen jeg hentet henne (vb traver)

Etter

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 30/06/2006 00:07:58 Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  23:41:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
JaMaBlueSky: Shit! så utrolig mye finere den arabern var nå :) den var utrolig nydelig!!
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:41:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ohh hjesus blida har forandret seg masse. første bilde ser ut som en tungdøl jo. hihi. kjempe fin nuh da :)

Opprinnelig postet av Tia+Choice

Tusen takk
Kjempekoselig å høre.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  00:05:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo,man kan vel si den har forandret seg en smule.
Ting går jo bedre sånn gangartsmessig....vi har kommet en bit på vei der,også har jo dyret blitt litt mer "kroppete" siden jeg kjøpte den.

Dette bildet har jeg "lånt" fra den meget uoppdaterte hjemmesiden til Hulda.
Tatt ikke spå lenge før jeg kjøpte den (Oktober 2002) så vidt jeg vet.

Dette er vel av de siste jeg har. Tatt på kurs sist helg.
Står stille...

Beveger seg...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  00:25:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
JaMaBlueSky: Shit! så utrolig mye finere den arabern var nå :) den var utrolig nydelig!!

Opprinnelig postet av MagicHoneyEye

Takk for det Jeg er helt enig, og det som gleder meg er at forrige eier også ser det samme
Han er blitt en flott hest!
Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  00:52:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Min ponni fra Februar - mai/juni

Før

Etter

Før

Etter

Før

Etter

Før

Etter

Redigert av - Masterpiece den 30/06/2006 00:56:52 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  01:12:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette var et morsomt emne.
Artig å se hva TLC (tender loving care) kan utrette, samt en del målrettet arbeide, vil jeg tro.

Nå er det dette meg meg og bilder på nett - null peil.

Og de bildene jeg evt. kunne ha vist, finnes som papireksemplarer i gamle album. De må i såfall scannes - og sååå????

Men jeg kan jo gi et "skriftlig bilde" av den 18 år gamle nl-hoppa vi kjøpte for snart 24 år siden.

Hun hadde gått på utegang i årevis, og siden eieren var rullestolbruker, og den gamle hestepasseren var blitt sjuk, så hun ikke pen ut da vi så henne første gang. Laaangt fra hvit, med gøøørlange høver uten sko, med stooor gressmage, og meterlang flokete man, hale og lugg.
Det var ØYNENE hennes jeg falt for.

Da mærra kom til gårds, mumlet bonden "Nå er Boysen blitt lurt."

Det ble vasking, greing av man, og en stakkars hovslager som brukte to timer på å få dama til å ikke sette seg på rumpa da bakbeina stod for tur... Resultatet ble ganske bra, og bonden var ikke fullt så skeptisk.

Tre år senere fant jeg på å stille ut dama på stor Statsutsilling - med avkomsgruppe. Alle som vet hvem jeg er i nl-miljøet, vet hva som skjedde: Dama fikk 1.-premie som individ og 1.-premie for avkom, 21 år gammel.

Da var hun nydelig i fasongen, skinnende hvit, med den langa mana, luggen og halen som bølget rundt henne som "sølv". De mørkegrå høvene var nydelige og hun beveget seg som en dronning.

Håper dere kan "se" for dere denne forvandlingen, fra gøøørmøkkete gammal-mærr til "queen of the show".

Eh - dere som har vært medlem i Pennyklubben, og har heftet om Nordlandshesten (1996) - har sett mer enn ett bilde av dama...

Og JAA - det finnes mange "Askepotter" rundt omkring.
Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.