hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Manen på en side?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Manen på en side?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

LisaFi

Skrevet - 15/06/2006 :  14:51:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Blivira sin man delte seg mer og mer jo mer jeg red på henne.... Så jeg støtter teorien om jevn muskelsetting...

Forresten vil jo hester med stort, tungt faks være nødt til å faktisk jobbe med musklene for ikke å gå med hodet/halsen på skakke på grunn av vekta på mana, skulle en tro i alle fall?

I såfall vil jo siden som mana ligger bort ifra bli sterkere, fordi den sidens muskler må stbilisere...?
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 15/06/2006 :  19:16:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Etanec sin man er bare delt nede ved manken, der ligger "starten" av manen på den ene siden og resten oppover ligger på andre siden.

Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Sånn er min hest sin man oxo

Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 15/06/2006 :  20:17:04  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:

Nå vil jeg jo si at isisene har ganske mye mer man enn de fleste andre "store brune", så det er vel fysisk umulig for den manen å ligge på en side? Det blir jo for mye!

Jeg er ikke sikker på denne teorien selv jeg, men jeg har ikke slått den fra meg!

Opprinnelig postet av Ingvild og Kenzo

Det er mange islendere som har manen på en side selv om den er veldig tykk. F.eks min

[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Optigbørs Suzett

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  23:57:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis det med muskelsettingen stemmer, så betyr vel det at det rett og slett ikke skal gå ann å flette manen over til den siden man vil ha det?

Hesten min har det meste av manen på venstre side, men på midten der den er tykkest så er halvparten på høyre siden, slik at den er på begge sider. Jeg grer den over på venstre side, men når hun rister litt på seg, detter den over igjen. Har prøvd det med flettingen, og da holder den seg på venstre side den første dagen eller noe.

Mvh Sofie

-en virkelig god trener lytter når hesten hvisker, og hvisker selv tilbake-
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  00:19:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Kopi av melding:

Nå vil jeg jo si at isisene har ganske mye mer man enn de fleste andre "store brune", så det er vel fysisk umulig for den manen å ligge på en side? Det blir jo for mye!

Jeg er ikke sikker på denne teorien selv jeg, men jeg har ikke slått den fra meg!

Det er mange islendere som har manen på en side selv om den er veldig tykk. F.eks min

Opprinnelig postet av karen&irpill

Hm, det har jeg aldri sett

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

sivkjersti

Skrevet - 17/06/2006 :  12:02:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
for å få manen til å ligge på en side, kan du fukte den med vann, og flette manen på den siden du ønsker at den skal ligge
så får hesten noen nydlige bølger i manen i tillegg
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  23:50:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Men det holder ikke lengre enn noen timer for min del..
Og Alven min har så nydelig hals, så den vil vi vise fram jo:)

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  05:12:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Den ene isisen på stallen hadde all man på en side, og slik fått "hengenakke/hals"... Eieren delte den og flettet. Hengte til og med små vekter i den... Hatt den slik i snart 1 år nå, og den har endelig begynt å legge seg... Noen ganger tar det tid... Min egen hadde 50/50, halvparten oppe og resten nede... Flettet alt over på en side for å få inntrykk av halsen... På han tok det ca. 1 måned... Men der var jo ikke manen like tykk slik at vekten tynget halsen mot en side... Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  18:16:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kopi av melding:

Joda, mange som har den på ene siden En del av hestene på rideskolen har det hvertfall

Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  14:56:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har også et prosjekt med å få manen til Don over på en side, men vet ikke om det går ann å gjøre noe for å oppnå "varige resultater".

Jeg børster den over på venstre side, har evt. litt babyoil eller showshine i for å få den til å ligge. Napper den også over på den siden.
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 13/07/2006 :  18:35:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner ikke hvorfor du vil ha manen på en side? Mye søtere når det er noe på begge
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 14/07/2006 :  00:22:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde vært interesant å vite ja...Hesten min var ganske dårlig muskelsatt i rygg og frempart da jeg fikk han, og manen lå kun til høyre...den siste tiden har mer og mer av manen begynt å dele seg og legge seg på venstre side...Samtidig har han også fått mye mere muskler...

Men tviler likevel på den teorien om at manen sier noe om hvordan en hest er muskelsatt, for jeg VET at hestene på rideskolen jeg jobber ikke er like mye muskelsatt på begge sider, hehe.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  10:29:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skjønner ikke hvorfor du vil ha manen på en side? Mye søtere når det er noe på begge

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

På kaldblodige hester med lang man, ja, men min ser bare sjuskete ut med manen på begge sider.
Gå til toppen av siden

NinaHildingur&Wendy

» VIP

Skrevet - 17/07/2006 :  10:45:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinaHildingur&Wendy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kopi av melding:

Joda, mange som har den på ene siden En del av hestene på rideskolen har det hvertfall

Opprinnelig postet av Gnyr2

Min islandshest har også manen på en side, og han har mye man.. Har prøvd å dele den, men nytter ikke. Funker så lenge flettene er i, så fort jeg tar dem ut så skal det bare et lite rykk med hodet så er den på plass igjen
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  11:08:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Var da en voldsom generalisering angående islandshest her? *Titte på beitet*
Frøya har all man til venstre side. Dette er også siden hun stilles best mot. Erpur har vel også, så vidt jeg husker, all manen til en side (iallfall ikke mye om å gjøre). Skenkur/Raudur også, hvor sistnevnte er en skikkelig raggete tass.

Mirakel, Kára, Tjalvar, Solfagur har vel litt man på begge sider. Alt er islandshest.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.