hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Manen på en side?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Manen på en side?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  12:27:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Kaldblodshoppa Inga jeg lånte i over et år hadde all mana på venstre side da hun kom. Hun var skjevt muskelsatt i ryggen, og muligens på halsen også. Salen skled over til høyre siden hun hadde minst muskler der, og hun var også litt halt i en framfot en stund uten påviselig grunn. Etterhvert ble musklene i ryggen jevnere, og hele hesten mykere. Og mana begynte å legge seg til begge sider. Det ble ikke like mye på begge sider, men det var stadig hårtufser som la seg over.
Varmblodsen min har like mye man på begge sider, og hvis jeg børster hele hårprakten over på ei side, så ordner han seg fort på håret igjen ved å riste på hodet. Jeg synst det er pent med all mana ryddig på en side slik at halsen vises, men med tanke på insekter, vær og vind så er det muligens best å ha man på begge sider?
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  03:16:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ej bekymre mej igrunn ikkje over kossen mana ligge ej, akkurat no he ikkje Kairusen man i det heiletatt på halve halsen etter at eine beitekompisen hans he spist den opp dog.
Når ej fikk han låg alt på ei side men so he den gradvis begynt å veksle over til andre sida litt noke ej og ser der det vekse opp ny man..

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Hilde_balder

» VIP

Skrevet - 31/07/2006 :  23:29:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
min vallak har nu den mest snodigste måten å ha manen, den ligge ikke til den ene sia..men går fremover...har aldri helt skjønt dette?..nån som har ligende på sine hester..? Gå til toppen av siden

eva.

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  08:39:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideeva.  Svar med kopi av melding
Varmlods hoppa jeg hadde før hadde også det.
Men veit ikke hvorfor det er sånn...
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  10:14:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Vil si at jeg tror på det til en viss grad;)
Manen til hesten min er så tynn at den "Klarer ikke å dele seg" og ser på bilder fra han var unghest at manen alltid har vært på den siden.

Jeg har KUN sett hester med tykk/kraftig man som har man som deler seg.
Og er manen lang og tung nok kan man trolig på de fleste hester få manen til å ligge på en side.
Andalusiere, lipizanere, friesere er alle skjevt muskelsatt?
Nå har hesten min stått en stund hos berider, og han er så jevn som man kan få det. Men manen er faktisk på samme side enda

MEN har også hørt at hester med skjev haleføring er skjevt muskelsatt.
Det lager mere fornuft i mitt hode.
Men alikevel så er dette også arvelig

Så man kan vel si at det kommer ann på hesten?

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2006 :  09:22:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Må bare plukke opp denne tråden igjen
Hesten min har pleid å ha manen omtrent likt fordelt på begge sidene. Jeg har prøvd å børste den over på en side, men et kast på hodet og frisyren var som før. Men for en uke eller to siden var plutselig all mana på venstre side! Hvert eneste hårstrå! Hadde besøk av equiterapeut igjen i går, og han kunne fortelle at Ikaros var veldig stiv i høyre skulder. Så nå er jeg hellig overbevist om at det er en sammenheng mellom hvordan mana ligger og om hesten er skjev på en eller annen måte Gjelder sikkert ikke alle hester da
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.