hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Artige fletter?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Artige fletter?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  11:00:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Miss har lang man, og derfor har jeg flettet henne litt. Noen tips til fine og ordentlige fletter?

En ting til: Jeg sliter med å få til halefletting. Jeg har fått det demonstrert og har lest masse om det, me får det ikke til.. Tips?

www.hestene.no

Lopke

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  11:39:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lange maner flettes langs halsen som her:

Det er finere med små knopper med kort man (som evt tynnes ut)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  11:43:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Lopke: kalles ikke det der ardennerflette eller noe? Skal prøve det ;) Skal man bare begynne øverst og flette nedover og ta med mer av manen etterhvert?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  11:43:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  11:45:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den øverste er brukt på spanske/iberiske hester med lang man, men ardenner sikkert også..

Ja start oppe og ta med manen jo lengre du kommer ned. Flett stramt. for den vil gi seg uansett..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  11:45:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Den siste der er nok ikke aktuell siden jeg vil beholde manen lang, men tusen takk likevel

Lopke

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  11:46:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Poloflettet hale:
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  11:47:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den øverste er brukt på spanske/iberiske hester med lang man, men ardenner sikkert også..

Ja start oppe og ta med manen jo lengre du kommer ned. Flett stramt. for den vil gi seg uansett..

Opprinnelig postet av Lopke

Takk,takk ;) Har bare hørt at folk har kalt den ardennerflette, aner ikke om den heter det

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  11:52:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg er interessert i en sånn flette der bare øverste del av halen er flettet. Jeg har prøvd, men får det ikke til... Når det gjelder den polofletta, pleide pappa å bruke noe lignende på halen til arbeidshesten når den var i arbeid.

Lopke

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  12:01:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
her en en bra link til å flette hale..

http://www.eques.com.au/howto/tails/tails.htm
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  12:19:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
her en en bra link til å flette hale..

http://www.eques.com.au/howto/tails/tails.htm

Slik flette jeg mente ja Takk for linken, den var kjempebra

Bustetrollet

Skrevet - 16/01/2006 :  17:03:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine tips når vi kommer til det med halefeltting: Start langt opp, med lite hår. Stram alltid godt for hver gang du legger over. Ta altid inn hår fra "undersiden" av halen, der skinnet begynner på halerota.
Og en ting til. Vær tålmodig! Prøv deg fra! Øvelse gjør mester vet du

Redigert av - Bustetrollet den 16/01/2006 17:04:58 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  17:10:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mine tips når vi kommer til det med halefeltting: Start langt opp, med lite hår. Stram alltid godt for hver gang du legger over. Ta altid inn hår fra "undersiden" av halen, der skinnet begynner på halerota.
Og en ting til. Vær tålmodig! Prøv deg fra! Øvelse gjør mester vet du

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Øvde rikelig i sommer, men det ble rett og slett stygt Skal øve mer

Lopke

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  17:43:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
om noen andre har guider eller bilder av fine flettemetoder er jeg veldig interessert å vite mer!!
på hest altså..

(RastaLopke)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  18:08:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

(RastaLopke)

Blir sikkert kuuult

hannev

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  19:11:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Hehe... jeg er også den som strever for å få til fine fletter... Tror man bør ha litt mer tid og tolvmodighet enn hva jeg har hatt med mine. Fikk virkelig lyst til å flette etter å ha sett de fine bildene her så jeg får prøve på hestene i stallen når jeg har blitt kvitt forkjølelsen! Tror trikset ligger i å "sy" slik at det ligger pent som vist på bildene, får vel ta med nål og tråd!
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.