hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Artige fletter?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Artige fletter?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  19:04:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns denne fletta er fin på hester med litt lang man.

Gå til toppen av siden

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  19:33:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Maja: Hvordan fletter du sånn flette? Den var kjempe fin i alle fall:) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  20:55:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den flettes ikke med deles opp i hendene og festes med strikk. Lag en rekke med strikk (rekke med "haler" og del dem i to og ta halvdelen i neste rekke og fortsett. Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  21:20:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg liker manen best løs jeg... i allefall på min hest. Skal vi vise oss frem, så fletter jeg heller dagen i forveien, og så tar jeg flettene ut den akutelle dagen slik at hun får bølgete man.
Stina har MASSE man.

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  03:22:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg fletter mana til hesten min så synes jeg at hun kler best ardennerfletta eller "sjakkbrettet", dvs den der du deler opp mana nedover med strikker. (dårlig forklaring, litt trøtt merker jeg). Ellers så er jeg enig med Wulfi, synes det er penest med mana løs(på min hest).
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 18/07/2006 :  13:59:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Mine kaldblodser skal nok få ha sin lange man ifred for saksa de også, ja gitt, men jeg skulle ønske noen kunne forklare litt nærmere hvordan en lager slik spansk flette, eller sånn som andalusierne har på kåring, altså, den som var bilde av over her et sted, som går langs mankammen på hesten. Ser for meg at det måtte ha blitt rasende pent på Eddi... Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 18/07/2006 :  14:25:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Spansk flette, eller ardennerflette lages på samme måte som på halen. Bare at man tar kun med man på "oversida" av fletta.
For eksempel. Når man legger over fra høyre side av fletta (opp mot himmel ) tar man med litt av manen. Når man legger over fra venstre side (mot bakken) tar man ikke med noe ekstra. Jo likere hårtufser, og strammere jo penere

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  23:30:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Skulle gjerne visst hvordan man lager en slik en jeg... Synes det er mye imponerende fletting rundt omkring!

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/07/2006 :  00:20:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker palmefletten jeg

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  04:11:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kjempefine flette-tips
Får se om jeg har tid og tolmodighet til å teste dem ut en dag
På vei til stevner har jeg alltid tidsnød, stresser i vei. Har vel aldri rukket å flette hesten, hehe, men det er jo veldig pent da:) I alle fall hvis en får det til, og at hesten står rolig (ja det var det!) mens du holder på:P

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 19/07/2006 :  07:58:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Bustetrollet

nå må du utdype Kristine palmeflette?

Et annet tips ang halefletting:
Hvis man fletter "bavendt" altså legg under istedet for over, så vil fletten ligge oppå hårene fra siden istedet for innihårene fra siden. Vet ikke om noen sjønte den da...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det.
Redigert av - carambee den 19/07/2006 08:02:40 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/07/2006 :  11:32:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Bustetrollet

nå må du utdype Kristine palmeflette?
Opprinnelig postet av carambee

Palmeflette ja
Man tar alt pannluggen, og fletter det stramt rett opp! Og da ser det det ut som hesten har en palme på hodet.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  11:48:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Et annet tips ang halefletting:
Hvis man fletter "bavendt" altså legg under istedet for over, så vil fletten ligge oppå hårene fra siden istedet for innihårene fra siden. Vet ikke om noen sjønte den da...

Opprinnelig postet av carambee

Jepp skjønte.. denne heter i DK en fransk flette.

Slik??
Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  12:32:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å flette sånn som dette når jeg fletter haler

*helene* Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  14:41:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
nice...... tror jeg må dra i stallen og øve litt i kveld...
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.