hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvis du kunne krysse 2 hesteraser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hvis du kunne krysse 2 hesteraser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  03:20:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Jeg stemmer NEI uansett..kansje du skal"verve"et annet sted
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 15/10/2006 :  20:47:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Det har jo faktisk med saken å gjøre, da, at det er det at vi står utenfor EU som gjør at vi har særnorske regler for sånt. Synes det er greit at folk vet det.

Hva folk mener om EU, eventuellt hva de stemmer etc., er meg egentlig likegyldig, for jeg tror ikke jeg kan påvirke det uansett, det gjøres nok gjennom andre kanaler enn mix, får vi håpe...?

Men at folk ser det Store Bildet av Hvorfor ting er som de er (enten man nå mener det er bra eller dårlig ) - DET er jeg litt opptatt av. (Makropolitikk..) Så for min del var dette altså ment som en saksopplysning, en personlig ytring, og ikke noe påvirkningsforsøk.

Så får interessegruppene som driver med slikt "verve" folk til sine organisasjoner??

Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2006 :  18:39:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Deg om det.Jeg er personlig FRYKTELIG glad for at det IKKE er lov å blande raser på kryss og tvers i norge.

Finnes nok ille tilfeller av"bakgårdsavl"

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 17/10/2006 :  18:57:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Faktum er vel det at det blir kryssavlet uansett, forskjellen er at nå blir ikke disse "bakgårds"blandingene registrert noe sted, og avlen er helt ukontrollert. Har mye mer sansen for slik det er i f eks sverige, da får man avlen inn i organiserte former.
Noe annet man hadde unngått ved å være medlem i EU, er "dobbelkåring" av hingster. I norge må hingster vises for kåring selv om de er godkjent i andre land. I f eks Sverige, holder det at hingstene er kåret én gang, noe som er en stor fordel for hingsteeier.
Avlsvurdering kan man ha uansett, men det bør være valgfritt.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 18/10/2006 :  00:40:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om jeg skulle ha krysset to hester hadde det nokk blitt min arabersto med min svensk halvblodsvallak (Om han fortfarande hadde vörit hingst). To fantastiske hester :-)
Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2006 :  00:48:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Nå har det seg jo sånn at eu spørsmålet primært handler om økonomi og ikke dyrehold.
Jeg syns nok denne diskusjonen blir litt for politisk til å ligge under denne forum sjangeren, men jeg tar gjerne en diskusjon om dette emne på en annen side, f.eks.himmel og jord

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 22/10/2006 :  22:57:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
- litt surmaget nå?

Trodde dette var et diskusjonsforum, jeg, hvor det skulle Diskuteres.
Om man ikke skulle kunne havne LITT på siden av tema av og til, skulle vel diskusjonen bli VELDIG kjedelig, eller i mange tilfeller bare oppramsing?

Dessuten synes jeg nå det er greit at ting diuskuteres der det kommer opp? Ikke alle som åpner alle tråder hver dag?

Det kan jo godt være at selv om du oppfatter noe som litt på siden, så kan det hende at noen andre synes det er nyttig informasjon, det å få vite hvorfor folk diskuterer for og imot ting på bestemte måter?

Ser ikke helt problemet igjen, jeg da... Hvorfor "avlive" noe som er interessant?

*blond*
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2006 :  23:51:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
-litt surmaget nå?

Øh,hæ?

Tror kansje at skal slappe av litt

Mer hissig enn blond,ja?

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

moneypenny403

» VIP

Sweden

Skrevet - 27/10/2006 :  15:13:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoneypenny403  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemoneypenny403  Svar med kopi av melding
hej

I sverige är det ok att korsa två olika hästraser.
Vi valde att korsa vårat Kallblodstravarsto Bambi Riga med friesern Melle. Tror det kan bli bra, vi tänker behålla fölet.
Hon skall föla i maj.

Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  13:46:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh , hva med Araber / Frieser :) ? Frieserens man og spessielle bevegelser og
araberen brukt til å foredle littegranne .. Litt mere babyface :) ?
Æh , Frieseren er vell fin som den er x)

Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

anneks

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  18:55:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideanneks  Svar med kopi av melding
Dersom jeg skulle krysset to raser ville jeg laget en fullblods/fjording (henson). Har sett en sånn live og den var rålekker! Ca 160 cm høy, halvblodskropp, mørk brunblakk, klipt ståman og den gikk så vidt jeg husker middelsklasser i både sprang og dressur. *Sikle*

Failure is not falling down, it is not getting up again Gå til toppen av siden

+Caroline+

» VIP

Skrevet - 11/04/2007 :  11:50:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
jeg ville ha kryssa fjording med varmblodstraver.. der mora er fjording og faren er varmblodstraver... hesten som kusina mi eide før var av den krysningen, han er kjempe pen jeg har noen bilder av han på vip-en min bare å se, det er av de eldste bildene

hilsen Caroline
Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 13/04/2007 :  21:22:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm, er ikke så glad i ulovlig kryssavl, men om jeg måtte velge ville jeg nåkk ha krysset kaldblods med welsh eller araber;D Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2007 :  10:34:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hvis om - atte dersom - om jeg skulle - ikke at jeg ville - men kunne, krysse 2 hesteraser, måtte det vel bli noe i duren av Hacney eller Tennesey walkinghorse krysset med Quarter hest

Begge rasene er kjent for godt lynne og lærevillighet, de regnes som svært behagelige å ri på, og har en utstråling som er helt fantastisk. Quarter hesten er ganske kraftig, kompakt, muskelsatt hest med flott ekstriør. Hackney og Tennesey Walking horse er edlere og smekrere med vanvittig høye kneløft. En livlig og fyrrig hest som synes i mengden.

En kryssing mellom disse to med de beste kvaliteter fra hver hadde vært ønskelig å få en mix som blir som Tennesey Walkinghorse/Hacney hest bare mye mer muskel satt og utholdende. Eller en quarter med høye og lette kneløft, fyrrige og stolte bevegelser, verdens mest behagelige hest å ri, utholdende og fin størrelse, men man kan jo bare drømme videre om dette...........

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Starmate

Skrevet - 19/04/2007 :  11:45:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig imot krysningsavl, men i drømme skulle jeg nok krysset islandshest med araber...
Så en tilsvarende blanding en gang, en nydelig svart hest med bredt bliss og blå øyne. Araberens bygning, hode og haleføring, litt grovere trekk, og kraftigere pels. Veldig vakker hest. *drømme*
Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.