hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvis du kunne krysse 2 hesteraser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hvis du kunne krysse 2 hesteraser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Aremeriel

» VIP

Skrevet - 31/07/2006 :  15:02:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAremeriel  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bente; Jeg tror at hvis man blander paint og araber får man noe som heter part breed arabian. Jeg er ikke sikker på om det er en fellesbetegnelse på flere araberblandinger, eller om det er spesifikt på den blandingen :) Men uansett; det er en lovlig og vakker blanding! ;)

Opprinnelig postet av frida85

I USA kan du registrere slike blandinger som Partbred Arabians (og muligens andre steder), men ikke her til lands.
Arabere er heller ikke lov i Paint avlen. Pinto avl derimot... ;)

Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  12:42:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
percheron og frieser...
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  14:04:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis min svenske halvblods vallak enda var hingst, og det måtte bli en kryssning så kanskje jeg ville valgt en P.R.E:P Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  19:29:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Er ikke helt for krysningsavl. Men om jeg skulle bedekt min frieserhoppe med annen hingst, hadde det blitt en barokkpintohingst. Det er en pinto med mye frieserpreg. Vet om et par slike kårede hingster i utlandet, men tror ikke det er lov i norge.

http://www.barockpinto.com/

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 21/08/2006 :  10:18:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Første valget mitt ville være Fullblodsaraber/P.R.E., siden de blir stamboksført som Pura Raza Hispano-Arabe.
Men fullblods/P.R.E. blir også veldig bra.
Krysning P.R.E./paint høres også spennende ut. Det blir vel noe lignende det i linken over, "Barokk-pinto"?

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

hele

Skrevet - 03/09/2006 :  22:48:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når eg en dag flytter til USA med en eller flere av mine fjordhopper, vil nok kryssning med fullblods bli prioritert for å få en hest som er stor nok for meg! Er forresten en egen rase i Frankrike, kalt Henson! Må ha 25- 50 % fjording!! Her i norge derimot blir det KUN reinrasa avl for meg!! Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  18:50:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Har du bilde av den franske rasen?
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  08:09:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Welsh + noe større og muligens tyngre (: ?
Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 08/09/2006 :  22:15:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Sagt det før-sier det igjen... Norsk kaldblodshest og spannsk hest. Ja takk-begge deler.. Mer av alt! =) Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 12/09/2006 :  14:39:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Eller så hadde jeg brukt denne hingsten.......Link:

http://www.bontewillem.nl/Welkom.htm

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

amelita
» VIP

Skrevet - 20/09/2006 :  17:00:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bilder av henson hesten (godkjent som egen rase i frankrike) finner dere her.

www.tollrides.org.uk/henson-centre.html
www.henson.fr

Og hva blir så det neste...at et eller land begynner å krysse N/L hester og fullblods og får det godkjent som egen rase???, men på den annen side kunne sikkert bli en fin liten hest det .
Kanskje er vi litt for konservative her hjemme på berget...
Har egentlig ikke noe i mot kryssningsavl så lenge det skjer i organiserte former og en vet hva en gjør + at en har vett nok til å stoppe om man ser at det bårer galt av sted.
Å drive og krysse raser ukritisk uten tanke for hva en holder på med bare for å se et "morsomt" resultat er jeg derimot helt i mot.
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 21/09/2006 :  18:11:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når det nye registeret er klart for Welsh partbreed ville jeg ha kryssa Marcello med fullblod.

Mest sannsynlig vil det bli åpent for de amerikanske også og da ville jeg bruke Appaloosa hingsten min på sportsponnien min som er NPA registrert.

Sportsponnien er araber/Lippizaner/welsh sec B.
Har en hoppe etter henne som er etter Thorneyside Cracker.(Sec C)
Og en hoppe som er etter Marcello(sec D)

Alle disse ponniene vil gå inn i welsh partbreed registeret da det er ned til 12,5%welsh.

Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  10:18:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Øøøøøh,stemme ja til eu for å få lov til å krysse raser i alle kanter?
Høres bra lite gjennomtenkt ut!

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

vivian_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  11:30:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis du kunne krysse 2 hesteraser, hvilke villew du krysset?
Hvordan skulle den hesten bli?

Opprinnelig postet av +Borken+

Hei!
jeg er så heldig å ha ei fullblodshoppe, så kan velge nesten hva jeg vil. Kunne tenkt meg å avle fram en ponni av min (kraftige)fullblods med en kraftig welch sek c (blir stor D ponni)

Eller en stor (165 +) ridehest hingst, som skulle brukes til feltritt:)

vivian J. S. Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 12/10/2006 :  21:45:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Øøøøøh,stemme ja til eu for å få lov til å krysse raser i alle kanter?
Høres bra lite gjennomtenkt ut!

Opprinnelig postet av Vindur og Lise

Mulig det, men det finnes jo noe som heter MARKED da. Og krysningshester som ikke er brukande til noe, blir aldri verdt noe. Ergo blir det ikke produsert særlig mange av slike.

Krysningshester som gjør sin misjon, dvs faktisk fyller en etterspørsel i markedet skulle i prinsippet ikke være noe problem, for da er de både omsettelige og ønskede.

Og dessuten stemmer jeg JA uansett, jeg, altså.
Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.