hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

veslegloppa

Norway

Skrevet - 19/05/2007 :  16:13:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseveslegloppa  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg har en shettiss som skal ha føll i begynnelsen av neste mnd. Jeg synns ikke jeg har kjennt at det sparket like mye som for en uke siden, dessuten virker magen litt hardere. Dessuten så synns jeg at det er ekkelt med alle insektene som er kommet. De biter henne på jurene hennes og hun får mange bittersmå sår. Er det noen som har peiling på hvorfor magen hennes er hardere og at jeg ikke kjenner at føllet sparker like mye som før? Kan det rett å slett være at det er blitt større, og har dårligere plass? Og så lurer jeg på om jeg kan smøre på insektsmiddel på bittene. Men så er det jo sår, så kanskje det svir, eventuelt man ikke skal bruke det på sensitive områder? Slik er det jo med mange andre middler. Håper på tips!

Quepali

Skrevet - 19/05/2007 :  16:28:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
ei lita stund før følling, så snur føllet seg inni magen til mora, og da går det an å se mye liv i magen. Så det er nok bare det at føllet har lagt seg i føllingsposisjon. Ikke noe å bekymre meg for.

Du kan jo gå ned på apoteket å høre om de har salve til sensitive områder, eller at du evt. kjøper babysalve av et eller annet slag...
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2007 :  22:29:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Kunne du tatt å endret på overskriften? Noe relatert til spørsmålet ditt.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 20/05/2007 :  01:43:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siste måneden før fødsel er det så trangt inni der, at føllet rett og slett ikke har plass til å sparke noe særlig. Dessuten har det - forhåpentlig - snudd seg, så beina ligger "inni ribbeina", og hodet er det som ligger nærmest "utgangen" - altså mye mindre bevegelser den siste måneden.

Men hvis du er utrolig, kan en vet. sjekke. Følg godt med på juret til hoppa - er det blitt spent og fylt med melk? Har det kommet vokspropper? Er hun blitt "slakk" der bak? - Mye å passe på og holde øye med i dagene før en fødsel. - Og ja, shettiser ser ut som de skal sprekke den siste tiden, for føllene er faktisk utrolig store - i forhold til mora - når de kommer ut. Nesten utrolig at noe så diiigert har ligget inne den lille hoppa.

Har selv erfaringer fra 9 fødsler med nl-hester - og også her er føllene "utrolig diiigre" når de plopper ut. Ser for meg at du får en del netter med føllvake i tiden fremover.... - Og yess - føllet kommer i løpet av de ti minuttene du tar deg en pause - det vet jeg ALT om!
Lykke til!
Gå til toppen av siden

ExhinaogStine

» VIP

Skrevet - 20/05/2007 :  04:52:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også hørt om det der med at det kommer de små minuttene du ikke følger med...
Men det jeg bare tentke jeg kunne slenge mer her, bare for å låne litt plass..
Jeg har ikke sett noe sparking eller noe. Bare at magen vokser. Jeg har prøvd å høre på magen. I dag hørte jeg noe annet. Liksom som at jeg hørte mere vann?
Men hun vokser masse nå, hun begynner å bli stor i flankene liksom, men ingen jur som har fylt seg enda.
De som eier henne har masse erfaring med "barnefødsler", men ikke jeg da. Men er det veldig vanlig at man ser det med sparking?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.77 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.