hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvis du kunne krysse 2 hesteraser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hvis du kunne krysse 2 hesteraser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

kjers

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  16:14:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du kunne krysse 2 hesteraser, hvilke villew du krysset?
Hvordan skulle den hesten bli? jeg ville gjerne krysset nordlandshest med en Trakehner.. En stor elegant ponni, med hardføre ben og fint gemytt, som kan brukes til alt ^^ Hesten måtte gjerne bli mørkebrun/gul <3

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  16:19:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tja, jeg er ikke særlig for kryssningsavl, ihvertfall ikke på de rasene der dette er ulovlig, men jeg har ikke noe imot det på de rasene det er lovlig.

Jeg ville nok ha krysset welsh med noe større og litt tyngre.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

kjers

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  16:26:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare for gøy da! :P
Ville aldri krysset noe med vilje.. :)
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 14/06/2006 :  16:34:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg driver bare med lovlig avl.

Men det må ha vært svart kbl og svart araber.
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  16:58:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En stor elegant ponni, med hardføre ben og fint gemytt, som kan brukes til alt

Eller en kortrygget klump med alt for lange bein, tynn hals og stort hode...

Om jeg skulle ha krysset noen raser så ville jeg ha valgt to som matcer hverandre litt bedre iallefall. Jeg har veldig lyst på å prøve en PRE hingst på Lolita. Men, det må i så fall være om jeg flytter til Sverige, hvor det er lovlig. Om jeg blir boende i Norge så blir det Døl. Om det stenges for kaldblodshingster i døleavlen så forblir Lolita barnløs.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

kjers

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  17:04:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
En stor elegant ponni, med hardføre ben og fint gemytt, som kan brukes til alt

Eller en kortrygget klump med alt for lange bein, tynn hals og stort hode...

Opprinnelig postet av kristy

Knis. Du har nok rett der.. :P
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 14/06/2006 :  17:07:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Norsk kaldblodshest med spansk hest eller lusitano. Relativt lik i kroppen, og med litt mindre "trav-avlede" bevegelser... *drømme*... Og med f. eks skimlete hingst på min borkede hoppe kunne jo resultatet blitt interessant fargemessig også..?

Jaja. Får stemme ja til EU neste gang også...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  17:12:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig imot!!! kryssningsavl.. men om jeg MÅTTE krysse Lopke med noe som helst hadde det blirr en P.R.E. Da denne rasen fra gammelt av allerede er blandet inn.

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 14/06/2006 :  17:19:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Spansk hest er også fra gammlet av krysset inn i den norske hesten! (kall det døl eller kaldblods om du vil, på den tiden var det samme slag...) . De skimlete dølehingstene du ser fra tid til annen bærer fragegener som kom inn i rasen fra den gang svenskekongen (unionstiden) ville forbedre de lokale hestene, og bedekket alt som krøyp og gikk av nordiske hopper med spanske hingster.

Interessant er det nå i alle fall..

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  17:49:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lisa: Bli med meg til Sverige. Eller send hoppen din på en rundtur rundt i Europa. Etter å ha vært i diverse land så er det lovlig å avle frem Karolinerhest i Norge også. Hva prisen blir på herligheten derimot...

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  18:38:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er heller ingen fan av å krysse raser.
Men en blanding som jeg har sett veldig mange bra resultater av, er araber / døl.
To vidt forskjellige raser.
Har sett mellom 10 og 20 slike, og faktisk syntes alle sammen ble ganske vellykket.
Anvendelige gode ridehester, med absolutt brukbart eksteriør.
Og godt lynne.

Anette Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 14/06/2006 :  18:59:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det måtte nok ha blitt en Quarter og Araber-kryssning på meg..
Da hadde jeg trolig fått de beste egenskapene fra begge og fått en flott og solid allroundhest .
-Som jeg mener det er mest praktisk og økonomisk å ha i dette landet her da..

Noen fine eksemplarer som ikke "ris med hodet rett ut og bakparten slentrende etter.."

(edit for å legge til bilde)

Redigert av - xxxx den 14/06/2006 19:33:17 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  19:24:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tja. Døl/fullblods. Er jo engelsk fullblods i dølen, så. Ellers så så jeg en alldeles nydelig angloaraber x islandshest til salgs i Danmark en gang, men det er kanskje ikke noe å satse på, med tanke på at sikkert 1 av 100 blir nydelige og resterende blir.. spesielle. ;-) Eller frieser x fullblods.. Aller helst dog det de kaller shire sportshorses i æmeriken - shire x engelsk fullblods. De er nydelige.

Er imot krysningsavl, men litt gøy er det jo å fantasere.
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  20:54:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Kaldblods/araber blir som oftest fine hester! Har sett en del (uhell, vel å merke!), og de har blitt flotte ridehester, både på bane og tur :) Men ikke noe å satse på akkurat, det får bli med uhellene.
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  21:08:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg er heller absolutt ingen fan av krysningsavl!! Men om det hadde vært lovlig og jeg hadde hatt en pen araberhoppe (det skal der komme med tiden nemlig ) kunne jeg ha krysset den med en paint (er usikker her på hva rasen heter, Quarter eller noe i den duren?).
Hadde vært kjempekjekt og avlet frem en paintaraber som var svart/hvit

Men som sagt, jeg er imot krysningsavl så dette var bare en liten tur ut i drømmeverdenen

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  21:15:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Araber og paint er vel lovlig? Gamblers Blackmail er jo kåret for begge deler. Selv er han pinto pleasure hingst.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.35 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.