hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vordne mødre-runde mager?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Vordne mødre-runde mager?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

aragorn

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  17:40:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan står det til med de drektige hoppene rundt omkring?
Vi venter føll fra april av.

Her begynner jeg å se noen forandrandringer på de førstegangsfødende.
Welshen Ophelia har litt stalm(vet alle hva det er?) i ,og foran juret.
Og hun begynner å vise en voksende mage.

Stalm er en hovenhet som oppstår i juret i forkant av fødsel. Noen får det også i lårene og langt framover magen. Kjennes litt ut som om det er vannfyllt.

De to hoppene som har hatt føll før,avviser nå helt føllene fra i fjor. Men det er ikke så lett å se noen mageøkning på de ennå.

Men en deilig forventningsfullhet brer seg i stallen, og jeg står nå stadig å kikker på om jeg kan se noen bevegelse i magene. Det burde vises nå snart

Skal oppdatere dette emnet så snart jeg oppdager noe. Og når vi har fått lyset tilbake(les:sola),-så skal jeg ta noen bilder.

Tonje

TORHILD

» VIP

Skrevet - 02/01/2007 :  20:22:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åja! Jeg kjempegleder meg! Det er tydelig å se på Katie også nå, selv om hun bare er 6 mnd på vei =)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  21:25:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka har også bynt å få mage "der bak". Altså ikke bare feit mage slik som hun har hatt i det siste Hun har faktisk tatt litt av seg uten om føllmagen.

Litt øm i magen og har merket litt forandring på at hun ikke synes det er like deilig at vi holder på i halen feks.. Eikdokka er også bare 6 måneder på vei (snart 7).

Therese
Gå til toppen av siden

GitteogLone

Skrevet - 02/01/2007 :  21:34:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mi Lone er nå inni den 8 mnd i drektigheten! Hu er førstegangsfødene og eg sjøl har aldri vært med fra begynnelsen før!! så det blir førstegang for okke begge!!
Mangan vokse og eg vente på sparkan! hihi!! Kjempe gøy å følge med på forandringene!!

Blir nok en del bilder fremover nå ja!!

Lykke til alle med fødende hopper!!

Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 02/01/2007 :  22:12:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Jeg syns Daisy allerede er kjempediger... Ho har termin i månedsskiftet april-mai. Dette blir hennes 3. føll i Norge.

Ellen Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  14:33:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Ellen: Den dama di ER virkelig en lekkerbisken.... Og et meget godt eksempel på en strålende sunn og frisk utegangshest! se på den pelsen a folkens...
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  15:16:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Åh, teddybjørnpels!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 03/01/2007 :  17:16:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
hoppa mi er også drektig for første gang, å jeg synes jeg kan såvidt se at magen har begynt å vokse litt. Dette blir "min førstefødte" også, så jeg er kjempespent! Lassi skal følle i mai/juni. Gleder meg veldig:) Sitter å tenker ut navn allerede da.. hehe.. kommer nok noen bilder av henne etterhvert også, bare jg finner ut hvordan man legger ut bilder her...;) Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 04/01/2007 :  00:36:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ellen: Den dama di ER virkelig en lekkerbisken.... Og et meget godt eksempel på en strålende sunn og frisk utegangshest! se på den pelsen a folkens...

Opprinnelig postet av solanju

*Stolt som en hane og gliser som en sol*

Ho nekter seriøst å gå inn på stallen deres... Ho gir seg bare om jeg legger for inn dit.

Ellen Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  12:14:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Venninna mi sin hoppe, skrims blesa nærmer seg snart 600 kg. Og hun brakk tåa da hun tråkket på på venninna mi. Haha...da lo jeg. Blesamor har 5 hopper under seg og venter nå bebis etter en borkete hingst. Så vi er veldig spente.......hun har tidligere hatt komplikasjoner under fødsel, så vi følger godt med.
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  17:56:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Legger ut nokre nye bilder av ein Siri med voksande mage. Ungane er heilt elleville her heime for tida for vi har sett føllet sparke så no forstod også minstemann Mathias på 4 år att det faktisk er ein sprell levande baby i magen til Siri.

Han hadde eit meget morsomt utbrudd i telefonen med mormora si i går der han sa " når bayen til Siri skal ut da må vi skjære opp magen" aldri høyrt han sagt noko om det før, men han har nok fundert litt på dette.... hehe stakkars blei litt betutta når storesøster ler og mamma prøver la være men greier det ikkje heilt....... derpå att storesøster seier att nei babyane dei kjem ut rompa dei.......

det går i allefall i babyen til Siri prat for tida hos oss.....

Siri er forøvrig no omtrent akkurat 8 mnd drektig.......

Redigert av - Lucinda: den 12/01/2007 17:58:52 Gå til toppen av siden

aragorn

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  19:13:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Masse liv i magene her også

Hadde hovslager her i går, og jeg ble selvfølgelig stående der en stund å se på.
Vi observerte at alle hoppene har forandret fasong den siste tiden,og at det er små og store "buler" som kommer ut på sidene.
Spesiellt var det mye liv i Dixies mage- deilig å se!

Her er Dixie og hennes føll født i 2006.
Dette bildet er tatt på deres første tur ute sammen. Dixie har ennå blod på bakbena....
Og de andre hestene "henger" nyskjerrig i bakgrunnen.

Ja,vi går å venter på noe spennende dere!

Hilsen til alle vordne heste-mammaer og deres eiere

Tonje
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  19:13:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Våre 3 hopper er sånn ca. 7 mnd +- på vei.
Man kan se det ganske godt på Queenie i hvertfall, hun er diger. Gamlemor hadde jo litt fett på magen fra før, så hun er ganske stor også. Pitten er ikke fullt så stor som de andre, men det kommer nok .-)

Queenie og Pitten er førstegangsfødende, mens gamlemor har hatt 11 føll før.

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/01/2007 :  22:31:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er med hester som med folk - noen blir kjempedigre og det synes lang vei tidlig i svangerskapet, mens andre har en bitte liten kul inntil rett før fødselen.
Mange av hoppene er nå ca. 7 - 8 mndr på vei, og det kan begynne å sees, for føllet utvikler seg ikke så mye i strørrelsen de førsdte 6 måneder, da dannes alt fiks ferdig, og SÅ begynner det å vokse. Det er ofte en del aktivitet der inne, særlig hvis mamma drikker kaldt vann.
Så blir det stillere den siste måneden for da er det så trangt der inne at det bare ligger og venter på å komme ut.
Lykke til videre.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 12/01/2007 :  22:58:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
aragorn: For et nydelig føll!!! Ikke så begeistret for flekkete hester, men føllet var kanonpent!! Lange fine bein, og fine avtegn. Hvilken farge tror du den blir?? Kjønn?
Gå til toppen av siden

aragorn

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  23:47:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Thorild; det er et hoppeføll - Hot In The Arctic-tid daglig Hottie.
Hun har en farge som på engelsk heter red dun,men som vi på norsk nok vil kalle rødblakk- med ål og det hele!
Hun er nå 9 mnd, og kjempesvær! MKh ca.135-vil bli ca 160-165,som er mye større en de western-avlede hestene man har sett i Europa hittil.
Hottie er avlet nettopp med dette for øyet. Hun kan bli en allround hest,som kan gjøre det hennes rytter/eier ønsker.

Men her ser man et av naturens luner; man tar en veldig flekkete hest,bedekker med en annen flekkete hest, og vips så får man norges største fjording
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.