hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vordne mødre-runde mager?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Vordne mødre-runde mager?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 16/01/2007 :  01:54:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
I dag kjente jeg de første fosterbevegelsene (altså, første gangen jeg er uten tvil).

Daisy har tydeligvis også stalm, som brer seg utover lårene og magen... Ser litt rart ut, egentlig. Nesten som en stripe som brer seg utover og den er vannfyllt, som aragorn skrev.

Ellen Gå til toppen av siden

GitteogLone

Skrevet - 02/02/2007 :  17:13:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja nå har eg endelig fått meg te å få bilde av magan te Lone. Aktiviteten inni der er enorm og eg glede meg te april/mai skifte og ein liten fjordingfole kjeme ut!! hurra!!

hmm litt stort bilde kanskje!
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2007 :  21:41:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Nåå, eg vil også ha! Forresten, dykk som ventar føl, kan ikkje dykk skrive kven hoppa er drektig med? Hadde vore spanande å vist kven folk hadde bedekt med (i vert fall fjordhestane)
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

GitteogLone

Skrevet - 07/02/2007 :  16:54:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sæthres Lone var i Ørsta på flørte ferie og er drektig med Solli Gråen!

Gleder meg te testen på eid i år så me får håpe at alt går bra med han der!!
Gå til toppen av siden

gmr

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2007 :  19:04:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gleder meg no utrolig te hoppa mi, Speedy Elma ska ha føll i Juni/Juli=)
Ho har mista ett føll før under fødsel så blir å følge ekstra godt med når tia nærmer seg.
Blir hennes 4-5 føll, mitt 1=)
Ho har en kul på magan, på høyre side, hard å ta på, lurer på hva det er. Om det er føllet som ligger litt skeivt eller no...
Noen som har/har hatt dette på sin hoppe?

Bilder av Elma=)

Budweiser-hesten min<3
Redigert av - gmr den 14/02/2007 13:33:32 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/02/2007 :  00:43:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, den kulen du kjenner kan enten være hodet, rumpa eller noen bein. Hvis du presser hånden mot kulen, kan du kanskje kjenne at den viker for trykket og beveger seg (ikke for hardt, selvfølgelig).
Og det er i disse dager føllene virkelig begynner å vokse i størrelse, bevege seg mer og mærrene SER drektige ut.

Og når mai/juni kommer, så er det nok mange som må forberede seg på laaaange våkenetter i nærheten av føllboksen. Når tiden nærmer seg, skal jeg gi endel tips om dette - for som oftest er jeg blitt grundig "lurt"....
Gå til toppen av siden

aragorn

» VIP

Norway

Skrevet - 15/02/2007 :  10:19:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her skjer det ting;
De to hoppene som er flergangsfødende ,viser tydelige humør forandringer; de står mere for seg selv ute på beitet.
Og når de skal håndteres er de litt surere og mere avvisende enn deres ellers så gode humør
Jeg tror dette kommer av at i naturen vill dette være den perioden der de tydelig begynner å jage bort fjorårs-avkommet.
Vi ser eksempler på det tydelig med elgen i distriktet her.
Det er en vanskelig prosess"men Mamma da- jeg skjønner ikke hvorfor du ikke liker meg lengre?"
Ved håndteringen ser jag at de legger på ørene ,og er litt skarpere i blikket. Spesiellt ved pålegging av sal, og stramming av salgjort. Alle vi som har vært gravide selv,vet at det kan være ubehag med ting som strammer. Derfor prøver jeg å være så varsom, og ikke minst høflig som mulig. Jeg akseptere at hesten viser meg at den ikke liker dette,men tolerer ingen biting eller andre "utfall" mot meg som person.
Hoppene her blir brukt på tur 3-4 ganger i uka nå. Ingen lange turer ,og ingen stor belastning. Mye skritting,noe trav og litt galopp.
Jeg bruker de på dette nivået helt fra til ca. 2 mnd før følling. Da trapper vi ned,og de har helt fri en mnd før følling.

Ellers så må jeg stadig spenne ut på dekkengjordene - det betyr at magen vokser.
Ingen ser veldig drektig ut ennå,- men det vises
Selvfølgelig er denne utviklingen vanskeligst å se for meg som ser de hver dag.
Gå til toppen av siden

gmr

» VIP

Norway

Skrevet - 15/02/2007 :  10:47:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg merker sjøl på min hoppe at det her med å legge salen på, samt stramming av gjorden ikke er helt populært. Ho har en tendens te å bite etter meg. Skjønner godt at det ikke kan være så behagelig så gjør det veldig varsomt=)
Budweiser-hesten min<3 Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2007 :  19:19:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
så spennende:P
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2007 :  20:29:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei=)

Klippa var på slepp i sommar men det virka ikkje som om ho blei noko føl ut av det, etter som ho heile tida kom "opp" igjen. når det var 1 uke igjen av sleppe så henta me ho heim til dyrlege for å gi ho ei hormonspøryte (noko liknande..umm ja). så køyrte me ho ned igjen....
når eg hentet ho igjen var det ikkje nokon som hadde sett at ho blei para, så eg var ganske sikker på at ho ikkje var drektig..meen nå byrjar eg å bli litt usikker..eg ser ho jo kver dag og har ikkje sett nokon "forandringar", men her ein dag var det ei dame som spurte om ho skulle ha føl, pga at magen. så eg har tenkt litt...

er det noen teikn eg kan sjå etter? tok henne heim 20 august så vist ho er drektig skal ho ikkje ha før rundt juni-juli..=)
]
Gå til toppen av siden

aragorn

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2007 :  10:37:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Klippa;

Hvordan er humøret hennes?
Roligere enn vanlig? Litt sur? Hva når du spenner salgjorden?
Mot andre hester?

Rent fysisk, se på magemålet hennes på den bakertse del av buken.
Men hun har jo lenge igjen,så jeg vil ikke forvente noen fysiske forandreinger på en mnd eller to ennå.
Dersom hun har hatt føll tidligere,vil det vises noe bedre.

Tonje
Gå til toppen av siden

XSabineX

» VIP

Skrevet - 04/03/2007 :  12:46:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
HeiHei:)
Venter 2 føll jeg på mine to lyngshester Karina & Shakira...goooo pien ti ho mor
Karina skal ha ca April:) Å det sparker mye i magen hennes for tiden. Hær om dagen sparket det sånn at hun selv skvatt....søøøta..hehe;)

http://www.hestemarked.no/vip/6626/P1140213.JPG
Shakira skal ha i juni:)

http://www.hestemarked.no/vip/6626/hoppeutstillinga2006%20078.jpg
Skal legge ut bilder når det store skjer

Redigert av - XSabineX den 04/03/2007 12:50:10 Gå til toppen av siden

Garvik

» VIP

Skrevet - 06/03/2007 :  07:45:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her venter Solvangs Anitra føll i mnd skiftet mai/juni med Sølvprinsen.
Her er et bilde av henne og Solvangs Amor født i 2006

Gå til toppen av siden

Royal_Atlantic

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  13:24:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoyal_Atlantic  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoyal_Atlantic  Svar med kopi av melding
Hei! Hehe... Jeg har en rund og go en hjemme også. Er en svensk varmblods hoppe e. Super Arnie.
Bedekka henne med egen hingst, som er Royal Atlantic, e. Super News.

Hun er jo ganske stor selv da. Er vel en 1.75 eller no, så tror føllet blir ganske stort, isåfall etter størrelsen på magen hennes nå.
Er første føllet hennes, og mitt. :P Så blir spennede.
Har termin i midten av mai.

Se vip: royal_atlantic
Gå til toppen av siden

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  22:49:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Jeg vil og ha føll på Embla... :/
Men kan jo heller kose meg med full trening av ponnien og å se på bilder som jeg forventer dukker opp her fremover:)

Embla-en min<3 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.