hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vordne mødre-runde mager?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Vordne mødre-runde mager?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/03/2007 :  23:39:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he - termin midt i mai?! - Da må du regne med å sitte føllvake i bunad natt til 17.-mai, da....

Vi hadde også ventandes i midten av mai en gang, og var i stallen sent og tidlig fra 15. mai og utover. Ja, på selve 17.-mai var vi to ganger opp i stallen - i full mundur - etter barnetoget og før middagen - og så tok vi en råsjans på at føllet ikke kom akkurat den natten. Men bonden hadde lovt å sjekke innom henne både fire og fem ganger - og kunne pyste letet ut da han ringte klo. 7 neste morgen og kinne melde "ikke noe føll i natt" - men det kom om ettermiddagen den 19.

Det var nemlig et litt spesielt føll: Mora var 25 år og føllet var hennes 17. Det ble en nydelig gyldengul hoppe (palomino), som fikk navnet Fjærill (= sommerfugl). Det er et bilde av henne som vooksen på min VIP.

Så folkens - som venter føll i midten av mai.... - ha fjøsdressen klar til å trekke over bunadskjorta!!
Gå til toppen av siden

GitteogLone

Skrevet - 17/03/2007 :  08:32:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe Eg satt her den eine dagen og tenkte på kor ti Lone blei bedekka. føste dag var 16 mai. ergo dersom ho tok seg første gang så har hon termin 16 APRIL! hihi!! eg har alltid tenkt at i slutten av april beg. av mai så kan eg begynne å vente på føll! men eg må vist begynne myyye tidligere!!

Her er det et bilde som er tatt 17 februar. HEHE Magan e stoor! hihi

Litt morro og når utedekkenet står som ein parasol rundt magen når ho står ute! nei skal nok bli godt å få ut folen!!
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 25/03/2007 :  22:33:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Katie skal ha ca 1. juni, altså 2 mnd igjen. God og rund, men hun ser plutselig svai ut i ryggen.... Er vist tungt =)

Gå til toppen av siden

norva news

» VIP

Skrevet - 27/03/2007 :  16:40:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Norva, 4 mnd igjen... Synes hun er blitt trill rund allerede.. Og dette er ei dame som har hatt utrolig vanskelig for å legge på seg

~*~ ~*~
Redigert av - norva news den 27/03/2007 16:42:46 Gå til toppen av siden

aragorn

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2007 :  23:45:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå må det begynne å nærme seg litt rundt omkring i Norges land?
Her er vi godt over fra å telle måneder til å telle uker.Og snart bare dager!!!

Her holder hoppene på å lage jur.
Dixie,som har termin om ca. 10 dager,har laget en fin "bolle".
Hun er erfaren mamma,og når hun setter voksdråper,er fødselen ikke mer en timer unna.

Spennende tid nå!
Lover å oppdatere alle endringer som skjer

De som vil kan besøke vår hjemmeside www.arcticranch.no

Tonje
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  00:03:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Det nærmer seg for min hoppe no. 12 dager til så er ho garantert over 11 mnd drektig. (para 12 -14 og 16 mai 2006) Men ho gjekk 12 mnd forrige gang så tør ikkje begynne vente for tidleg. Blir nok ei stund enda. Men håper det ikkje blir like lenge som sist å vente.

Bilde frå 30 mars der ho har kosa seg i gjørma.

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/04/2007 :  17:16:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare legge inn et til av Katie =)

Gå til toppen av siden

aragorn

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2007 :  13:14:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vente,vente,veeente.......

Nå er vi inne i den fasen
Har laget jur,men ikke voksdråper ennå. Rigger opp tv-overvåkning,men sover ennå godt om natta.

Jeg tror hun venter på varmere vær.
Har sett det før,- temperaturen stiger - plopp,så kom det et føll

Tonje
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 13/04/2007 :  02:00:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Daisy har gått 11 mnd i slutten av april (om ho tok seg på den første bedekkingen). Juret er nesten stappfullt. Kanskje ho føller snart? Ingen vokspropper enda, men åpningen bak ser ut til å forberede seg på fødsel. Melka er enda ikke hvit. Tidligere har ho født en gang ved 11 mnd og en gang ved 11 mnd 14 dager.

Ellen Gå til toppen av siden

Blackie&Meg

» VIP

Skrevet - 22/04/2007 :  20:30:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBlackie&Meg  Svar med kopi av melding

Tester om jeg kan klare å legge ut bilde av min lille gravide Madam.....
Gå til toppen av siden

Blackie&Meg

» VIP

Skrevet - 22/04/2007 :  20:32:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBlackie&Meg  Svar med kopi av melding

næmmen så lite det ble da....jaja. Noen andre som venter bebis med JJ Deemster??? nemlig det som ligger inne i denne kosemagen

Redigert av - Blackie&Meg den 22/04/2007 20:34:29 Gå til toppen av siden

CelinaEclair

Norway

Skrevet - 22/04/2007 :  23:41:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Venter nå i spenning på at hoppa mi Celina Eclair skal følle.

Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 26/04/2007 :  20:33:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
Hoppa i naboboksen min har gått noen uker over termin, men tror dere ikke jeg og ei venninne gikk rett inn på fødsel idag da midt på høylys dag, går det ann å ha flaks?:)
Nydelig liten hingst ble det, etter en ganske lang og litt komplisert fødsel..:)

Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 30/04/2007 :  14:25:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Daisy føllet i natt! Det ble en hoppe. Se dagboken min for full rapport og se galleriet for bilder. Jeg må kanskje sove litt...
Ellen Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 01/05/2007 :  20:58:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
klippa skal muligens ha føll i slutten av juli-begynnelsen av August så det gleder jeg meg veldig til (vist de er noe føll da)=). har bestilt vet. som skal komme å sjekke henne, men er det noe jeg selv kan se etter nå? det er jo en stund til. pleier det å vise noe på hoppene? er 1. gang så er litt nysgjerrig=)

-Malin
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.