hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Var det min feil?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Var det min feil?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  10:44:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Bra skrevet Horton & Renate;)
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  11:02:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
ha ha Renate.. der fikke du smilet frem hos meg :) Godt skrevet og er 100% enig!
Synes det er noen som tar seg selv "litt" for høytidelig her.. (uten noe å ha det i spør du meg)

Og jeg tviler sterkt på at man blir tatt mindre seriøs som hesteeier, rytter, konkurrent eller dressurparagraffrytter om man har litt humor og dele og..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  11:49:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Superbra skrevet Renate! -<-<-@ Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  12:23:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh Renate!
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 14/06/2006 :  22:35:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Tihiiii... Måtte le litt igjen nå, ja, Renate! =)

Tror nå egentlig ikke det er så rart at det ofte kommer opp slike tema her på mix, jeg, all den tid 80% av brukerne er i en alder hvor atskillige av døgnets timer går med til å fundere over slike ting?

Det gjør i alle fall jeg. Sex og krig og fred og religion og politikk og hest og dressurridning og terrorisme og leggbarbering og sånn. Sådetsåh.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  00:38:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Meget godt skrevet Renate!! måtte le jeg også..:)

er det ikke noe som heter; Man er ikke voksen, før man tør å være barnslig?

jeg kan med hånda på hjertet si at jeg tør være barnslig, selv om jeg er "voksen".
jeg elsker å kunne være barnslig engang iblant, det er ingenting som kan frigjøre hodet så mye fra jobb,regninger, osvosv, som det å kunne slippe seg løs og le til man får kramper i magen og tårene triller!

-jeg liker å diskutere om absolutt alt "mellom himmel og jord" (enten det er hest eller klesvask)
-jeg liker å lære nye ting og jeg liker å lære bort ting til andre.
-jeg liker å få/gi råd og tips
-jeg liker at andre får meg til å le og jeg liker å få andre til å le.

ja, jeg har kanskje utlevert meg mye på nettet, men det gjør meg ingenting! jeg er meg selv, på både godt og vondt! jeg blir jo ikke en annen person, selv om jeg skriver at jeg (merkelig nok?) fiser, jeg slutter jo ikke å fise selv om jeg skulle la være å skrive at jeg gjør det?? (sorry hvis dette ble et tiss, bæsj osv eksempel... menmen...)

alle mennesker fiser, bæsjer, tisser, osvosv... skjønner ikke at noe så naturlig ikke skal kunne diskuteres...
og at det ligger tilgjengelig på nettet...? joa, om et menneske i denne store vide verden skulle skulle finne det interessant at jeg faktisk ikke driter roser, eller at jeg bruker tamponger, ja, da er jeg glad for å ha gjort et tydelig kjedelig liv, mye mer spennende!

Om Britney Spears skulle spradet på en nudiststrand, da ville det blitt et helt vannvittig oppstyr... men om jeg skulle gjort det samme? hvem ville brydd seg?

jeg er åpen om alt jeg, og det er bare slik jeg er.
jeg er også fryktelig nysgjerrig, og funderer på alt mellom himmel og jord... jeg liker å fundere/være nysgjerrig på ting...
den dagen jeg slutter å fundere på på alt som foregår rundt meg, er den dagen jeg slutter å leve.
jeg er overbevist om at for å LEVE må man fundere, og den dagen man ikke funderer lengre, slutter sjelen å leve... jeg tror faktisk at sjelen kan slutte å leve, selv om kroppen fortsatt gjør det. (sikkert veldig klisjè, sagt dette)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  11:00:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Synes ikke dette har noe med å være barnslig å gjøre eller ikke. Noen synes ikke det gjør noe å snakke om alt mulig overalt, andre ønsker å la det bli i f.eks. vennekrets/familie... det har da ingenting med hvor barnslig man er??

Eller misforsto jeg poenget...?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 15/06/2006 :  11:58:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmmmmpf!!!!
*Birgitte-kjemper-for-ikke-å-blande-seg*
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  23:05:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmmmmmpf!!!!

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Var den til meg?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 16/06/2006 :  11:15:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hmmmmmpf!!!!

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Var den til meg?

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Nei, nei, den var ikke rettet til deg Uups! Nå tvang du meg nesten til å svare på tråden som jeg sverget på at jeg ikke skulle blande meg i mer... Du altså!

Kommentaren min var generelt, så du må ikke føle deg truffet av noen ting som helst, men det er vanskelig å melde seg ut av en tråd man selv har startet, for så å bare sitte å iakkta de som fortsetter tråden
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 16/06/2006 :  11:25:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er enig med Anette, det må være opp til hver enkelt om en ønsker å legge ut av private ting på nettet eller ikke...

Ellers kan en spørre seg om dette er det rette forumet å diskutere allt mulig? Det er jo et hesteforum. Jeg mener det bør være rom for å diskutere andre ting også her, men for spesielt interesserte finnes det en drøss av andre forum å diskutere slike private ("naturlige") emner...

Kanskje noen av disse emnene egner seg bedre på en annen type forum? Jeg bare spør...

Tone melone kaffekone
Redigert av - Tone_ den 16/06/2006 11:54:48 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  12:34:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er enig med Anette, det må være opp til hver enkelt om en ønsker å legge ut av private ting på nettet eller ikke...
Opprinnelig postet av Tone_

Da er vi jo enige da?? det er vel ikke vært snakk om noen som helst skrivetvang??
Tråder som omhandler ting som ikke har noe med hest å gjøre trenger man jo ikke svare på da. Større er vel problemet ikke??

Om det passer seg å diskutere film, musikk eller kjærestesorger på et hesteforum? tja.. der er vi igjen, hvorfor irritere når man ikke trenger å svare på tråder??

Jeg synes personlig det er morsomt å kunne diskutere annet enn bare hest på MIX. Man føler man blir kjent med folka her inne og det er vel positivt??

Jeg for min del orker ikke å rote meg inn i andre "kvinneforum" for å diskutere andre ting enn hest, det som er felles for oss alle her er jo hesteinterssen på godt og vondt, men alle her har et "normalt liv" ved siden av hestesporten med kjærester, mensproblemer, eksamen og interesser som ikke har noe med hest å gjøre. Hva er så galt å dele dette med folk man ha så mye ellers til felles med??

Igjen... man trenger ikke svare på tråder man ikke vil delta i..
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  13:37:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Unnskyld Birre! hehe ;)

Lopke: Det var det jeg prøvde å si, at om man ikke liker å skrive om ting på nettet, så lar man bare være. Men så kom det plutselig et par innlegg om barnslighet etc...uten at jeg egentlig skjønte sammenhengen :/

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 16/06/2006 :  15:02:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg har en enkel strategi når jeg er på slike internettforum. Hvis jeg ikke liker overskrifter eller tråder så lar jeg ganske enkelt være å lese dem. Om man blir støtt av innhold som ikke er støtende (hvis noen skjønte hva jeg mente??) så kan man vel bare holde seg unna.

Jeg kan godt synes at mye av det som Renate skriver sikkert er morsomt, men det er ikke min måte å være barnslig på. Jeg tenker lite på hva naboen sier, og føler ikke at min grad av utlevering er i kategorien "snakke om mine mens opplevelser" på internett.

Enkelte burde kanskje bli bedre til å skru på "ignorere knappen" (den som sitter inni hodet), i forhold til emner som irriterer og frusterer en, eller som en finner støtende når nitti prosent av forumet ikke finner det støtende :-)

Tror i grunnen jeg er veldig enig med Anette jeg:-)

Guro
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  20:11:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg kan godt synes at mye av det som Renate skriver sikkert er morsomt, men det er ikke min måte å være barnslig på. Jeg tenker lite på hva naboen sier, og føler ikke at min grad av utlevering er i kategorien "snakke om mine mens opplevelser" på internett.

Har en liten følelse av at du ikke helt skjønte "budskapet" i mitt innlegg, eller hva?

Edit for å få med at jeg har en "tendens" til å sette ting litt på spissen når jeg vil ha frem et budskap

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 16/06/2006 20:15:30 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.