hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Var det min feil?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Var det min feil?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  19:06:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Er litt enig med Tone_ jeg, det har blitt flere slike tråder den siste tiden. Overfokusering er kanskje å ta i... Men om dette er negativt? det har jeg ikke merket meg...

Uansett, om Tone_ ikke liker det, må man akseptere det. Da lar hun sikkert være å svare på disse trådene også. Er ikke alle som liker å brette ut intime detaljer (og ja, mensen, abort og prevensjon anser jeg som intime detaljer) ut på et nettsted hvor hvem-som-helst kan lese. Fullt forståelig, mener jeg...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  19:24:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Siden når ble mensen en "intim detalj"? Til alle tider har vel, så vidt jeg vet, bind, tamponger og lignende blitt solgt over disk i matvarebutikker. Mensen er ikke noe som intreffer hos en av 1000 kvinner og er heller ikke noe ekkelt, unaturlig eller spesielt personlig. Jenter har i alle år brukt mensen (og hodepine ..) som unnskyldning.
Jeg tror helt seriøst at ingen kommer til å sette pekefingeren mot deg og hånlig si "Ahaha, serrriøst azz, harru mensen azz, så skriver'u om det på nettet? Æsj azz". Alle oppegående mennesker vet at kvinner har mensen og at det er helt naturlig. Det kommer vel knapt nok som noe sjokk at jeg sier "jeg er kvinne, jeg har naturlig nok mensen".

Angående prevensjon, så synes jeg det er skremmende at mennesker som skal opplyse ungdom ikke synes noe om at det ligger en god og informativ tråd på et forum for jenter, som omhandler dette. Det satses stort og jobbes på spreng med å opplyse ungdom om prevensjonsmidler. Vi må vel (nesten alle) være enige i at det er bedre å knaske piller enn å sette barn til verden som 15-åring?

Men ja. Abort kan jeg være enig i at fort kan bli veldig personlig. Merkelig nok så var dette den ène tråden rapportlystne hestemarkedfolk lot få stå ...

Det var vel for øvrig ikke Tone_ det reageres på her, men snarere Spoff som sammenligner det med tiss, bæsj og promp.

Redigert av - Silje-og-Tindra den 13/06/2006 19:36:15 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  19:31:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
det blir den nok nå.. sikkert noen som klør i fingrene allerede.. Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  20:45:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Siden når ble mensen en "intim detalj"? Til alle tider har vel, så vidt jeg vet, bind, tamponger og lignende blitt solgt over disk i matvarebutikker. Mensen er ikke noe som intreffer hos en av 1000 kvinner og er heller ikke noe ekkelt, unaturlig eller spesielt personlig. Jenter har i alle år brukt mensen (og hodepine ..) som unnskyldning.
Jeg tror helt seriøst at ingen kommer til å sette pekefingeren mot deg og hånlig si "Ahaha, serrriøst azz, harru mensen azz, så skriver'u om det på nettet? Æsj azz". Alle oppegående mennesker vet at kvinner har mensen og at det er helt naturlig. Det kommer vel knapt nok som noe sjokk at jeg sier "jeg er kvinne, jeg har naturlig nok mensen".

Angående prevensjon, så synes jeg det er skremmende at mennesker som skal opplyse ungdom ikke synes noe om at det ligger en god og informativ tråd på et forum for jenter, som omhandler dette. Det satses stort og jobbes på spreng med å opplyse ungdom om prevensjonsmidler. Vi må vel (nesten alle) være enige i at det er bedre å knaske piller enn å sette barn til verden som 15-åring?

Men ja. Abort kan jeg være enig i at fort kan bli veldig personlig. Merkelig nok så var dette den ène tråden rapportlystne hestemarkedfolk lot få stå ...

Det var vel for øvrig ikke Tone_ det reageres på her, men snarere Spoff som sammenligner det med tiss, bæsj og promp.

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Deg om det.
Jeg snakker nå uansett ikke om sånne ting (altså mensen, prevensjon og abort og lignende) med hvem-som-helst, og føler heller ikke for å legge ut alt om mitt privatliv på nettet.
Tror ikke at noen retter en pekefinger mot noen og synes det er ekkelt at man skriver om mensen på hestemarked. Det var heller ikke det som var poenget i innlegget mitt... for de som ønsker det; skriv i vei om mensblod og p-piller og uønskede graviditeter. Men ha forståelse for at ikke alle synes det er like naturlig å snakke om på nettet. Jeg sier ikke at dette er unaturlige hendelser i en kvinnes liv (og håper da for guds skyld at de som evnt har behov for å snakke om dette, har andre steder/personer å henvende seg til enn kun HM); jeg sier at dette er noe personlig som ikke nødvendigvis er like naturlig for alle å dele med "alle" (altså på nettet, hvor "alle" kan lese).

Forresten; såvidt jeg ser, er de to siste innleggene før mitt direkte svar på Tone_s svar.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 13/06/2006 :  21:56:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg er også konservativ, (og sikkert dødsseriøs, overmoralsk og kjedelig mener noen) og syns det er blitt en voldsom fokusering på seksuelle temaer her i det siste..

Kan ikke huske det var slik her før..

Opprinnelig postet av Tone_

temaer som omhandler kroppen mener du vel?

abort
prevansjon
mensen
soling
flatlus (hihi)

Dette er HELT NATURLIGE TING...

å sammenligne dette med tis og bæsj og promp.. Hvilket nivå er man på da?? Det sier vel mer om hvilket forhold man selv har til temaer over..

Opprinnelig postet av Lopke

*Flirer av Lopke*

Hvor tar du det fra...?
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  22:05:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
[quote
Hvor tar du det fra...?

Opprinnelig postet av BirreogVickie

[/quote]

mange år i Danmark.. godt for kropp og sjel
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 13/06/2006 :  22:12:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er til dels ening med Tone_ og Anette. Jeg synes ikke mensblod og abort er særlig "delikat" å diskutere, jeg har derfor ikke blandet meg i disse trådene, men heller valgt å hoppe elegant over. Men, det får da være opp til hver enkelt om de ønsker å delta i en slik tråd.

Derfor er jeg også til dels enig med Lopke og Silje, det er faktisk noe informativt som kommer ut av slike tråder som sikkert kan være nyttig for noen. Helt OK, det plager ikke meg, jeg MÅ ikke lese det som står.

Det som forundrer meg er at Spoff helt plutselig og ut av det blå, klinker til med en så uintelligent uttalelse som at tråden om spørsmålsleken, for det var det det startet med, er forenelig med bæsj og tiss og promp. (Bare det å finne disse ordene synonymt med tråden er imponerende i seg selv). Og kommentaren var rettet mot meg. Jeg av alle mennesker som er en voksen person, at jeg kan være SÅ barnslig å bedrive tiden min med slikt.

Spoff har også tydeligvis lest signaturen min, for å svare gidder hun jo ikke tydeligvis. DET er barnslig måte å debattere på.

Så får vi andre barnslige sjeler boltre oss i "grisete" spørsmålsleker for å få tiden til å gå, vi vet jo ikke bedre... "Sånn gikk det med oss" liksom

Og så får dere selvutnevnte konservative og kjedelige personer forsøke å bære over med oss. Finner dere innleggende upassende, så er det jo bare å trykke på knappen vet dere

Da takker jeg for meg i denne tråden, den ble en smule dum.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  22:32:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
godt skrevet, BirreogVickie :)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  23:03:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg må da være noens mareritt her.. Jeg lagde en tråd om BÆSJ! Og jeg synes den faktisk var ganske festlig Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  23:11:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du har bodd for lenge på Tjøme du Ragnhild. Har hørt at de er litt "rare" der ute... tihi...
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  23:52:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Neineinei.. Jeg bor ikke på Tjøme engang! *bor på andre siden av Tønsberg tilogmed!* På UTSIDEN av bomringen! Så langt unna bor jeg Tjøme såh! At jeg har jobba der i ni måneder og tilbrakt sikkert 50% av døgnet de månedene der (og det tror jeg sannelig nesten ikke er fleip engang, bare hør med sambo.. ) trenger ingen nevne.

Men jeg tror også de er litt rare uttpå Tjøme.. Siljeføllet kommer til å bli klinkokkos av Tjømepåvirkninga tenker jeg. Jeppjepp, nå raser vi i full fart uttafor topic her.. *vossssj (hihi, gøy å rase )*
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  00:59:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke tenkt å si så mye, men jeg har ikke nevnt et ord om mens, abort eller sånne ting. Så hvor er koblingen? Men jeg hevniste til en debatt hvor det ble spurt om mannlige eller kvinnelige kjønnshår. Og hvor debatten videre fortsetter med: "Redigert: Mens vi først har deg på tråden, i ordets rette forstand... Hva er de greiene som stikker ut av rompa på deg??? Giftkjertler, eller har du kjeften satt på bak frem???". Det er i mine øyne mer en "tiss, bæsj og prump"-debatt, enn seriøs debatt på pubertet og mer naturlige temaer som omhandler kroppen. Og da har jeg ikke ytret min mening om at jeg hverken mener at det ene eller det andre har noe på et hesteforum å gjøre..

PS: Beklager at jeg oppfattes som overlegen (barnslig? Det var også et beskrivende ord for opptatt hverdag) bare fordi jeg ikke er så aktiv under "Mellom himmel og jord"-forumet. Jeg har av og til ting å gjøre på jobb, og har en fritid som gjør at jeg også benytter mye tid andre steder enn forran skjermen. Evnt, forran skjermen, men med annet arbeid enn å debattere på Hestemarked. En annen ting.. Det er ting av mitt privatliv som jeg ønsker å la leve sin verden utenfor et debattforum på internett, åpent for alle og enhver, i lang tid fremover. Uslettbart.. Av og til skulle jeg ønske at flere faktisk var klar over åpenheten i et forum som dette. Noen vet det, og ønsker likevel å legge ut mye. Greit.. Mange vet det ikke, og ville kanskje vært mer tilbakeholden om de kjente omfanget. Men dette er ikke debatt for denne debatten, men et ting som gjør at jeg ikke legger ut så mye i mange av de debattene under "Mellom himmel og jord". Deretter følger også aktiviteten..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 14/06/2006 01:01:26 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  09:24:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
åhh.. giiiid...

tror ikke noen oppfatter deg som overlegen.. hvor kom det inn??

og de fleste her på forum har vel også en jobb..
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  10:24:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
nei huff nå kommer dette til å bli en skikkelig debatt der noen til slutt ender opp sure... jaja:P får styre på;) Om dere har sånn i mot å snakke om kroppen, så TRENGER dere ikke sitte å lese for så å si for dere selv: ånei fysj! øsj, usj, æsj, dette var jo bare ekkelt, OSV... Gå nå heller bare FORBI disse innleggene og gå innpå et annet. Det er ikke SÅ vanskelig.
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  10:36:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
*ler*

Nå har ikke jeg heller deltatt i denne berømte "spørsmålsleken" rett og slett fordi jeg synes den er kjedelig....
Synes personlig det er mye mer morsomt å ha konkurranse i "lageprompelydermedarmhulene" med min åtte år gamle sønn

Hvorvidt det er barnslig, barnlig, useriøst, irrelevant i min voksne viktige og særdeles korrekte verden tror jeg blandt annet min sønn bryr seg svært lite om.
Skuffelsen hadde nok heller blitt stor om mamma en dag kom og sa:" du, lille menneske som er så full av livsglede, humor, ablegøyer og befriende latter- mamma kan dessverre ikke leke "prompeleker" eller andre leker som tilhører den kategorien med deg fordi min veldig alvorlige, pengetellende, seriøse og voksne hverdag ikke tillater slik hemningsløs kroppsutfoldelse- og bare tenk på hva naboene vil si!"

Eller:

"Kjære mannen min, nei, vi kan ikke ha "rappekonkurranse" etter å ha blitt revet med etter å ha sett "8 mile", eller konkurrere om hvem som kan flest Donald- lyder fordi det er så befriende å å le til man får vondt i magen med den man bryr seg om, for hva om noen fikk vite det og tolket det dithen at vi er barnslige og lite seriøse- og igjen, hva ville vel naboene si!"

Hva er det som gjør det så greit å diskutere krig, død, voldtekt osv men ikke mensen og andre personlige kroppsvæsker og lyder?
Er det graden av alvor som spiller inn, er det slik at jo nærmere en "komaliknende" tilstand av alvor jo bedre?

Er man seriøs nok om man diskuterer ridebanens bokstaver på gresk?
Er man seriøs nok om man aldri promper utenfor doskålen, og om man skulle være så uheldig å slippe en fis på trikken så fortell for guds skyld ingen om det- det kunne hende de fikk en ekstra smilerynke?
Nekt til du blir blå til tross for at du har tomatbønnesaus på skjorta og fisen lukter nettopp det.
Er man seriøs nok om man liker Hamsun fremfor Lindgren- er Pippi seriøs nok?
Er man seriøs nok om man aldri avslører noe personlig om seg selv- er man for menneskelig da?
Er man seriøs eller bare redd for å ikke bli tatt seriøst- kan man bli seriøs nok- kan man bli for seriøs?

Jeg har hørt at man kan få alvorlige og varige mèn av å være barnslig - smilerynker og en lettere hverdag

Edit leif

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 14/06/2006 10:49:07 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.