hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Til Minne... (Bildetråd)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Til Minne... (Bildetråd)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Kurre

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  22:18:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eng prinsen, er en tungdøl som holder til på snilsberg familiepark med samme navn og rase, svart tungdøl, veninna mi hadde han på for i fjor sommer... sikkert ikke samme hesten men...

Versla; red en fjording for mange år siden med det navnet, sto da på bjorli hestesenter..... samme? maybe

Opprinnelig postet av Asa Garsy

Jeg skulle så inderlig ønske det var samme,men det er et heller vanlig Dølanavn,så desverre. Engleprinsen min er ikke mer...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  23:29:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Huff. Er vanligvis ikke så lett å rikke, men når jeg kom til Kurres innlegg måtte Silje gi opp også.

Enja frå Tryggheim - min "svigermors" hest.
Kjære Enja. Du var ikke min, men mamman din fortjener at du blir nevnt.
Der Maysen var, der var du - og omvendt. Du kjente stegene hennes, du kjente stemmen, du kjente bilduren og jeg er nesten sikker på at du kjente røyklukten også ;-) Dere fulgte hverandre i tykt og tynt.

Matmor var redd og forskremt, og du tok henne tilbake til selvtilliten. Du var litt av et drog for alle andre; du kunne finne på å stoppe og stå der, selv om de andre trasket fra deg. Du kunne bestemme deg for at "nå er det nok, nå skal jeg hjem åt a mor" - og da snudde du. Du kunne finne ut at denne dagen, den er ikke den rette for å flytte seg fortere enn skritt. Du var aldri sånn mot matmor.

Du var matmors lille prinsesse. Du tok henne over stokk og stein, i godt vær som i uvær. Du lot matmor ri deg barbak - du lot til og med matmor få hoppe et eneste hinder - det ene hinderet matmort torte, med deg på ryggen - uten å finne på sprell. Det var ikke mange andre forunt.

Vi vet ikke hvem som sparket deg. Vi vet ikke hvorfor veterinærene ikke så det på de første røntgenbildene, og derfor lot deg leve, gå, løpe rundt på brukket fremben alt for lenge før de fant ut av det. Når matmor fikk vite, lot hun deg sovne stille inn.

Matmor ser etter sin lille prinsesse i alle hester hun ser. Hun leter etter deg, kjære Enja, i alle. Hun finner ikke svar i sine søk; ingen kan måle seg med hennes lille, runde, prinsesse.

Hvil i fred, Enja og pass på matmor som elsket deg så høyt.

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  14:04:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Versla; red en fjording for mange år siden med det navnet, sto da på bjorli hestesenter..... samme? maybe
Denne damen stod i Trondheim, men kan være mulig. Men så tror jeg kanskje Vesla er et ganske vanlig navn.

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 16/06/2006 14:10:05 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  14:17:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
det eneste som er grusomt med hest, er når det tar slutt!
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  19:27:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Huff, så mye trist her!
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  23:09:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding

Bildet er av Kaisa og min storesøster.

Kaisa; min første store hestekjærlighet. Takket være Kaisa har jeg en forkjærlighet for de kalde rasene. Ingen var som hu...
Hu sto på nabogården vår, og jeg fikk ri henne så mye jeg ville. Vi hadde mye moro, det beste Kaisa visste var å galloppere så fort hun kunne over åkerene. Ingen var så lykkelige som oss to sammen i full gallopp!
Dessverre ble Kaisa satt bort til en rideskole og etterhvert solgt dit. Unte deg en bedre skjebne enn det...men hva kunne jeg gjøre?

Hu ble avlivet pga alderdom for et års tid siden, etter å ha gått i rideskole i mange, mange år. Det rant noen tårer nedover kinnene mine den dagen...

- Hvil i fred, jenta mi -

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  23:19:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kaisa har jeg ridd også, hun var utrolig søt! RIP..
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/06/2006 :  01:12:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slutter meg til "gråtekonene" her.
Å miste er kjær hest henger lenge i. Her forleden var det en hest i stallen som måtte "gå", og alle minnene om den triste dagen da jeg måtte ta den tunge beslutningen om at 29 år gamle Pernille måtte få "slippe", kom i retur.

Hvis jeg hadde klart å legge inn bilder, så skulle dere få se hvor skjønn hun var. Kritt hvit med laang man, lugg og hale. En 1.-premie-hoppe av rasen nl-hest, som fødte 17 føll - OG som var den beste terapihest jeg har hatt. Jeg kjøpte henne da hun var 18 år gammel, og drektig med sitt 14. føll - den Sunniva jeg har idag, som nå "bare" er 22 år gammel.

Da Pernille var 21 år gammel var det bare såvidt hun overlevde en tarmslyngoperasjon, som hest nr. 2 i Norge å overleve dette. Hun fikk åtte gode år etter dette - OG tre føll!

Da hun så ble syk, 29 år gammel, og det viste seg at det var et svakt hjerte, muligens i sammenheng med skimmelkreft, så var det mange tårer om ble felt. Hun var "mor" i ordets rette forstand, og en "hest av en million". En sånn hest du bare finner èn gang i livet - hvis du er heldig.

Nå har jeg altså hennes datter, 22 år gammel. Snill og utrolig klok, som hun har arvet etter sin mor. Jeg tør ikke tenke på den dagen hun "må gå".

Nå bare håper jeg at hun holder i mange år til.

Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 18/06/2006 :  22:02:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min gamle fôrhest ble avlivet for noen uker siden...Fikk vite det her om dagen.. trist, men han hadde blitt en gammel mann med ett langt godt liv bak seg, så det var vell til det beste...

Sov godt Prins 1979-2006 <3

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  11:08:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Huff, snuffse sier jeg bare..
Er så uendelig trist når våre kjæreste kjære hester må forlate oss, uansett grunn.
Jo mere jeg leser her, jo mere gruer jeg meg til neste hest må forlate

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  15:27:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Hvorfor må alltid jeg gråte når jeg leser om sånt!

utrolige nydelige bider og historer.

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  23:11:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
Huff, så grusomt trist å lese alle disse triste historiene! sentimental som jeg er tenker jeg mere og mere på hvor færlt det hadde vært å miste beibin min nå! *senga full av tårer*

Må bare skrive om min første egene hest og første kjærlighet, Lady..
Lady var ei nydelig hoppe som jeg kjøpte da jeg var 14-15 år, jeg hadde kikka på flere hester og tillogmed hatt noen på prøve, men da jeg så lady, bestemte jeg meg med engang.. ho skulle jeg ha.. Har alltid og kommer alltid til å elske svarte, små gærne hopper og det var akkurat det lady var. Pappa og ho jeg kjøpte av ble enige om to ukers prøvetid før vi bestemte oss, men etter første time var jeg sikker.. etter en uke ble hun betalt.

Hun var en skikkelig villstyring som steila, bukka og gjorde utrolig masse piss og kunne absolutt ingenting på banen. var tillogmed aldri lært å fatte venstre galopp ved signal. (x-traver). De fleste her i notodden hadde ingen tro på oss to, men etter 1 1\2 år hjemme med masse undervisning og HM jobbing var lady en drømme hest! ho fulgte ettermeg uansett hva jeg gjorde (hadde beite i hagen) og vi var ute å rei uten noen ting! Hun lærte meg kjempe masse!! spessielt det at forholdet du har med hesten din er veldig viktig!

her pynta til stevnet i notodden

Etter ca 1 1\2 år på landbruksskole med hest så satte jeg lady bort på fôr før jeg solgte henne til ei kjempe koselig og flink jente ved kr.sand. Fordi hun rett og slett ble for snill for meg, og jeg trengte en hest å komme litt videre på. men på våre tre år hadde vi kommet oss fra absolutt ingen ting til å starte LC og få noen 9'ere i programmet, starte 60, 80 og 1m og hoppe over 110 på trening hjemme. Det var utrolig trist og selge min absolutt beste venn oppigjennom åra, men nødvendig for å kunne komme videre:(

Etter ett år i kr. sand gikk hun igjennom låve brua og fikk store kjøtt sår. fikk behandlinger for dette og reagerte på det. begynte og riste\skjelve og ble etter en liten stund blind. Ingen som kunne gjøre noe med dette. Ho stod litt på kr.sand dyreklinikk men de fant ikke ut hva det var, og hun ble avlivet. (ikke sikkert det er helt riktig, ikke orket å spørre i detaljer om det) Det var virkelig en av de værste dagene i mitt liv.. satt på skolen da jeg fikk melding om det og brøyt helt sammen=( stakkar jenta mi.
R.I.P du vil alltid ligge i mitt hjerte!!

dette er siste bildet jeg tok av henne, da jeg besøkte hun i kr.sand bare liten tid før det tragiske uhellet skjedde=(

redigering pga bildene..

mvh ronja&connie

Redigert av - Chaconne den 14/07/2006 23:19:47 Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  23:22:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Legger inn et innlegg til, om Kid. Dette var islandshesten til Eva-Kristin(hun som eier Hellegutt). Hun fikk han på 10årsdagen sin, og da var han og 10 år. Han måtte bli avlivet når han var 39år gammel, og da hadde hun hatt han hele tiden.. Jeg og resten av jentene på stallen hadde det så kos med han, stelte han og holdt på, helt herlig hest! De ridde han helt til han var 33 år, og han var fremdeles like sprek! Hadde en helt herlig personlighet, og vi savner han alle sammen..

(Får ikke bildet mindre)

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  00:29:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
39 år... Wow... Klok gammel mann som har gledet mange... Nok en gang må Silje tørke tårer... Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  02:27:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Bilder til minne om min kjære Ace of Diamonds, som måtte avlives bare 8 år gammel, i mars i år, etter akutt skade på beite Elsker den hesten over alt på jord<3<3<3
Han var en varmblods-traver, men aldri travtrent og fungerte supert som ridehest både i sprang og dressur, og ikke minst på tur. Startet masse stevner med han, til 110, var nesten klar til 120, men så måtte våres veier skilles:'( Har mange gode minner fra suksess på sprangbanen, han beviste at det er mulig å lykkes selv om rasen er "feil"... Kunne ikke drømt om en bedre hest!
Har aldri vært så glad i noen hest som jeg var i Diamond, tenker på han hver dag og minnene vil alltid leve videre hos alle som var glad i han... Hadde han i nesten 5 år, fikk han som 3 åring og sammen lærte vi oss masse, og Diamond var den beste vennen du kan tenke deg og hans sterke personlighet er uerstattelig! Jeg har lært utrolig mye av Diamond, og han var på en måte hele livet mitt. Hver eneste dag var han og jeg sammen, og jeg hadde aldri trodd det var mulig å bli så glad i noen som jeg var i han... Rett og slett en sjelevenn<3
Det er vel unødvendig å si at dagen da skaden sjedde og fram til han sovnet stille inn, er det verste som noen gang har hendt meg!
Trodde aldri livet kom til å bli bra igjen etter at Diamond gikk bort, men sitter nå igjen med så mange gode minner, og vet i alle fall at hesten min ikke lider mer:'(

R.I.P Ace of Diamonds
*snufs*:'(

Åh, som jeg savner å ri sprang med Diamond...
Han var en vidunderlig spranghest...

Dette bildet har jeg hengende i stooort i stuen hjemme;)

Verdens beste turhest, vi har utallige turopplevelser sammen Ingenting var gøyere enn å frese avgårde, gjerne barbak i bare grimen, vi var verdens beste venner og stolte helt på hverandre...

En vinner på stevner<3

Flott i dressur... Kunne de fleste øvelser til LA:)

Miss you sooo much

Verdens peneste, for meg<3

Diamond hilser på Cheri, den nye hesten min:)

Diamond var babyen min<3

Han levde drømme-livet, utegang på store marker i flokk hele dagen=)

Vi var verdens beste venner Kunne stole 100% på han<3

R.I.P elskning, kommer aldri til å glemme deg<3<3<3

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.