hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Til Minne... (Bildetråd)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Til Minne... (Bildetråd)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Cammie

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  19:18:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
For en fin tråd...trist, men nydelig...

Må nesten ha med min kjære kjære Didrik her. Han var min reddende engel som kom inn i livet mitt i 1999. Etter en tung tid for meg fikk jeg endelig oppleve min største drøm, å få egen hest. Didrik var den første hesten jeg så på og det var kjærlighet ved første blikk. Den nydelige røde nordlandshesten som møtte meg var mine drømmers hest. Han var så snill og god...

Sammen lærte vi masse dressur og han lærte meg å hoppe. Han var en super sprangponni, hoppet enkelthinder 1,20 og baner på 1,10. I dressur ble han etterhvert kjempeflink! Og personligheten hans - ingenting kan måle seg med den. Han hadde helt og fult tiltro til meg, og jeg til han...Ofte satt jeg hos han i boksen i mange timer, lot tårene trille ned i pelsen hans, han var den eneste som ville høre...Han diltet etter meg overalt. På sommeren dro vi til Kongsberg, suste gjennom skogene og badet i den kalde elva..Det var oss to - oss to for alltid...

Lykken fikk en brå slutt...Natt til 10ende mai 2005 skjedde det utenkelige..Jeg fikk en telefon fra en kamerat, stallen der du har hesten din brenner...Jeg trodde han ikke, men dro opp. Stallen var overtent, overalt var det politi og brannmenn. Kun en hest var kommet ut, ikke Didrik. Jeg satt lenge på plenen og bare så på den brennende stallen, visste at der inne lå min aller beste venn, og aldri skulle jeg få se han igjen. En politimann ba meg etterhvert om å gå, han syntes ikke det var bra for meg å være der...Da jeg snudde meg for å se på stallen en siste gang raste taket over boksen til Didrik sammen, da viste jeg at det var over. Didrik døde da, 17 år gammel. Han vil alltid bli elsket og aldri bli glemt, han var en spesiell liten kar...Hvil i fred Didrik, Luxman, Lucky, Prommis, Cortell, Remind Me, Lomejenta og Shetana...

Noe som forrytteren hans skrev til han da han var død...

Redigert av - Cammie den 13/06/2006 19:19:11 Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  19:36:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For en fin tråd...trist, men nydelig...

Må nesten ha med min kjære kjære Didrik her. Han var min reddende engel som kom inn i livet mitt i 1999. Etter en tung tid for meg fikk jeg endelig oppleve min største drøm, å få egen hest. Didrik var den første hesten jeg så på og det var kjærlighet ved første blikk. Den nydelige røde nordlandshesten som møtte meg var mine drømmers hest. Han var så snill og god...

Sammen lærte vi masse dressur og han lærte meg å hoppe. Han var en super sprangponni, hoppet enkelthinder 1,20 og baner på 1,10. I dressur ble han etterhvert kjempeflink! Og personligheten hans - ingenting kan måle seg med den. Han hadde helt og fult tiltro til meg, og jeg til han...Ofte satt jeg hos han i boksen i mange timer, lot tårene trille ned i pelsen hans, han var den eneste som ville høre...Han diltet etter meg overalt. På sommeren dro vi til Kongsberg, suste gjennom skogene og badet i den kalde elva..Det var oss to - oss to for alltid...

Lykken fikk en brå slutt...Natt til 10ende mai 2005 skjedde det utenkelige..Jeg fikk en telefon fra en kamerat, stallen der du har hesten din brenner...Jeg trodde han ikke, men dro opp. Stallen var overtent, overalt var det politi og brannmenn. Kun en hest var kommet ut, ikke Didrik. Jeg satt lenge på plenen og bare så på den brennende stallen, visste at der inne lå min aller beste venn, og aldri skulle jeg få se han igjen. En politimann ba meg etterhvert om å gå, han syntes ikke det var bra for meg å være der...Da jeg snudde meg for å se på stallen en siste gang raste taket over boksen til Didrik sammen, da viste jeg at det var over. Didrik døde da, 17 år gammel. Han vil alltid bli elsket og aldri bli glemt, han var en spesiell liten kar...Hvil i fred Didrik, Luxman, Lucky, Prommis, Cortell, Remind Me, Lomejenta og Shetana...

Noe som forrytteren hans skrev til han da han var død...

Opprinnelig postet av Cammie

Oi så ufattelig trist! Kjenner jeg får frysninger, gåsehud og tårer i øynene på en gang her jeg nå

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  23:32:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Huff, i dag ville min Sonja blitt 28 år, *snufs*.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Stakkars deg Trøsteklem? Ja her kommer det en uansett...!
*Stor Trøsteklem*

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  23:43:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selv om det ikke er lett, skriver jeg inn her jeg og..

Buvena:

min første stellehest\fôrhest. jeg husker det som det var i går, den dagen eieren ringte meg og spurte om jeg ville ha ansvaret for henne noen dager i uka. ho var ei sta 9 år gammel nordlandshoppe som bukket og løp ut. men jeg ga ikke opp. og etter noen måneder ble vi et godt team. naboene så oss ofte rase over jordene i full galopp. det var noe av det beste hun visste. når jeg satt oppå og skreik av full hals og jaget henne vidre, da likte hun seg godt. jeg hadde henne i flere år før jeg vokste fra henne og venninna mi overtok. så fikk vi beskjeden om at hun hadde fått forfangenhet. det var vel et av mitt livs værste øyeblikk. den gode, snille ponnien som lærte meg å ri på "orntli`" måtte avlives. det er 2 år siden nå.
jeg glemmer deg aldri Buvena!

Vår første sommer sammen:

Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 14/06/2006 :  00:12:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
For en trist tråd.. :( Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  00:32:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Cammie: Utrolig trist Men skrev de ikke om deg og den brannen på hest.no?

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 14/06/2006 :  00:57:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Victoria+Vinnie - jo, det stemmer det. Var hun ene som skriver for hest.no som hadde lest historien min på rimfakse forum og syntes det var så utrolig trist og at hun ville andre hesteeiere skulle skjønne hvor viktig brannsikkerhet er i stallen, så hun spurte om hun kunne få intervjue meg og lage en artikkel om det. Det gikk jeg med på da jeg syns det er veldig viktig at andre får vite hvor fort sånne ting kan skje...Jeg trodde aldri i verden noe slikt skulle hende meg, men det gjorde det altså...Unner ingen å oppleve det samme. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  12:01:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
En nydelig tråd...

Når man har vært såpass mange år i "gamet" som jeg har så møter man utrolig mange hester.
Man "mister" også veldig veldig mange.

Dette innlegget skal vies 2 stykker som galopperte til Trapalanda for ikke så veldig lenge siden.Det er to av mine tidligere "kollegaer" fra Geilo og så absolutt av de som har gjort størst inntrykk.

Et av de tidligeste årene mine,så fikk vi en hest for lite til rideleiren.
Løsningen var å se på "utleiehestene"-Hvem av dem kunne muligens oppgraderes til rideleirhest?
Jo...EngPrinsen kunne vel kanskje være en kandidat.4 år gammel tungdøl,svart som natta med et av de mest ærlige ansiktene jeg noensinne har vært borti.
En litt forsiktig sjel,men mjuk og fin å sitte på og med et hjerte av gull.

EngPrinsen ble VELDIG raskt en av mine helt spesielle favoritter. Ikke bare var han utrolig snill,han lærte nesten skremmende fort og med en litt annen innretning karrieremessig hadde dette blitt en barokkhest man bare kunne drømme om.Samlede øvelser lå lettere for ham enn nesten noen annen hest jeg har vært borti.
Dessuten hoppet han som et skudd (så lenge rytteren fortalte at det ikke var noe faaarlig på den andre siden) og var en førsteklasses kjørehest i tospann med makker Eng-dølen.

Eng-Prinsen jobbet trofast i flere år på Geilo.
Vinteren gjennom som kanefarthest og om sommeren som rideleirfavoritt.Det er ikke få høster jeg har klødd i fingrene etter å ta ham med hjem og "lage ridehest",uheldigvis gjorde jeg det aldri.

I fjor vinter kom det telefon fra Solveig,Prinsen var syk,kolikk og det virket alvorlig.
Vet. på Geilo fikk ikke gjort mer og de kjørte ned til Høgskolen i Oslo og la ham på operasjonsbordet.Det var for sent.
Det skulle ikke være mer "Engleprinsen" på hestesenteret.
Ikke mere store litt bekymrede øyne som tittet på hinderene og spurte "men er det heeelt trygt da?"
Ikke flere læreturer med supergutta for Nina i forsøk som tospann-kusk.
Ikke flere rasende galopper opp bakken med hylende rideleirelever...ikke flere glimt av godt gjemte dressurtalenter på timene i solen på ridebanen.

En ny stjerne tent på himmelen,Prinsen er borte.

Jeg har ikke møtt så mange som Teig-Hans og ikke mange hester har jeg møtt som har fått en like meningsløs,jæ***g og vond bortgang.

"Frans" var leirhest fra det første året jeg jobbet på Geilo.
En av Norges minste renrasede tungdøler (1.44) med VELDIG god gasspedal og tidvis dårlige bremser.

Frans fikk bart om vinteren. Sånn ordentlig med snurr på...Frans hoppet alt man styrte på,så lenge du traff,da.
Høyt og fort!!
Hvert år,hvert kurs lette jeg etter "Fransrytteren"...han hadde sine favoritter.Når man fant en av dem var han mjuk,avslappet,gikk gjerne med ettergift og i nesten helt styrbar galopp rundt på banen...
Var det ikke match gikk det stort sett farlig fort,med overleppa stivt frem og uten noe særlig kontakt med omverdenen.

Frans var morsom å ri,han ga så mye igjen når man trykket på rett knapper.Gjemt inne bak busteluggen var en helhjertet vilje til å gjøre det man ba om. Alltid.
En fighter som ALLTID orket å spurte opp den siste bakken.
Liten,myk,svart,skinnende...
Frans la seg gjerne ned så snart siste forberedelser var gjort før pussekonkurransen.

Sommeren 2003 fikk vi ham igjen etter et opphold hos en forrytter.Han ble delt ut første uken og noe var "rart".
Frans var for rolig.Nesten sløv...
Det ble mistenkt kolikk,han ble leid og lyttet på etter alle kunstens regler,ingen bedring.
Så ville ikke Frans gå mer.
Høy feber,veterinær ble tilkalt.Høyere feber.Mat lakk ut fra nesen.Vet pesimistisk og ga ikke mer håp.
Bukhinnebetennelse.

Vi gikk vakter utover natten.Ullteppe på...han frøs...
Var ute i halv fire tiden,verre og verre. Hodet i fanget mitt og en følelse av at nå er det snart slutt.
Asle ut i stallen en halv time senere,for å avlive. Han skulle ikke trenge å lide mer nå.Nok er nok.
Da han åpnet døren til boksen,gikk Frans ut selv,ned stallgangen ut på gresset ved skogen bak ridebanen,der segnet han om og så var det ikke mer.

Det ble obdusert.En hest får jo ikke bukhinnebetennelse uten grunn?
Neida,de gjør ikke det.
Møtte Solveig på kjøkkenet etter heldagsturen,knust og rasende.
Lange flenger var funnet i tarmen.
Senere rapport fra Vethøgskolen,dette var nødt til å være påført av menneske.
Noen hadde stukket noe inn i TeigHans.Hvorfor? Fordi mennesker er syke og motbydelige? Noen er...

Noen hester er så hjertskjærende snille og tillitsfulle at de kommer til alle,tror alle mennesker fører kun gode ting med seg.

Frans var liten,snill,kjælen og menneskekjær.Antagelig var det de egenskapene som drepte ham.

Jeg håper han får løpe så fort som bare han kunne der oppe...jeg håper han får kaste seg over alle de hinderne han vil der oppe...og mest av alt håper jeg at aldri aldri trenger noen hest igjen å gå gjennom det han gjorde fordi noen mennesker er for syke til å forstå at ting er galt.

Kjøre kjære guttene mine,dere har satt spor og laget arr som er like vonde å rive skorpa av ennå.

Eng-Prinsen og Teig-Hans,Geilo er ikke det samme uten!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  12:21:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, tårene renner hos meg igjen.. *sukk*
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 15/06/2006 :  14:42:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjære ¨Barney¨.

Fullt navn: Ferwor XO
Rase: Polsk Halvblods
Far: Fordon
Mor: Feronia

Barney var en hest utover det uvanlige. Hvis man ser tilbake på hans liv så ser man mange gode år på det Polske landslaget i feltritt. Der hvor han gikk GP og S klasser i dressur, samt 160 sprang.

Nå har dagen kommet.. Den beste vennen i verden har gått videre til de evige grønne beitemarker. Barney, jeg tenker på deg. Jeg håper du har det bra der du er nå. Vi savner deg alle sammen.

Den tiden jeg hadde med deg, er den beste tiden jeg har hatt. Du hjalp meg gjennom så mye. Hva skal man si? Jeg trengte aldri noen gutter, du var nok for meg.. Deg kunne jeg si alt til, uten å være redd for andre skulle få vite noe! Deg kunne jeg gjøre som jeg selv ville med, du stolte på meg, og jeg stolte 110 % på deg!

Jeg vil du skal vite at du lever i våre hjerter for alltid :)

Huff, det er synd du aldri fikk møte Ibrahim. Jeg er sikker på at dere hadde blitt så gode venner. Dere er så like, og jeg finner så mye i han, som du også hadde i deg. Øynene deres trollbinder hver og en. Ibrahim er addskillig lavere enn deg, men like nydelig :) Han tar godt vare på meg Barney, han er en utrolig snill hest, som minner meg så mye om deg. Det er godt å vite at man ikke er aleine veit du.. For det var aleine jeg følte meg uten deg. Men jeg skulle ønske du var her, så du kunne lært han opp. Det var det du var best til. Vesla savner deg, det veit jeg. Det gjør også Marona og Monty. Du var liksom den hesten alle de andre hestene så opptil. Hvis du ikke var redd, var heller ingen andre redde. Jeg elsker dere begge to.

- I live my life for the both
of you ..

-Takk for alt
Kristine

Stallen står tom,
du er ikke her mer.
Men jeg kan fortsatt lukte,
lukten av deg.

En gang var du her,
og jeg spurte hva du het.
Da vrinsket du så lavt,
og så på meg med
de bruneste øyne jeg vet.

Du var alt for meg, min
bestevenn.. Hele mitt liv

Vi hadde mange fine stunder,
bare du og jeg.
Men nå er du borte,
borte for evig tid...

-Kristine

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  15:24:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Så nydelig skrevet Kristine...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  15:52:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Vesla.

Vesla var den hesten som så langt har betydd mest for meg ridemessig, og en av de som har betydd mest for meg ellers og. Da jeg var litt nede, og redd etter å ha falt av et par ganger da var Vesla der og ga meg selvtilitt og tro på meg selv.

En typisk liten skolefjording, hun kunne være sta som et esel. Men hun overrasket og, den lille gule freste rundt på banen og spratt over hindrene. Ridelæreren sa at hun aldri hadde sett henne slik før, jeg bare smilte og gav Vesla en stor klem. Men føttene dine begynte å bli slitne, og du fikk pause. Men dessverre ble du ikke bedre, og en dag forlot du denne verden. Jeg kunne ikke stoppe å gråte, jeg var så lei meg. Fortsatt så savner jeg deg <3

En liten gul ramp, ja det var du.
Med glimt i øyet, og et lite sprell på lur.
Humøret på topp, du var aldri sur.

Fant fram noen gamle bilder

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 15/06/2006 16:05:53 Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  18:36:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Eng prinsen, er en tungdøl som holder til på snilsberg familiepark med samme navn og rase, svart tungdøl, veninna mi hadde han på for i fjor sommer... sikkert ikke samme hesten men...

Versla; red en fjording for mange år siden med det navnet, sto da på bjorli hestesenter..... samme? maybe

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 15/06/2006 :  19:18:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Stakkars "drua" vår måtte vi avlive allerede om sommeren som toåring.

Hun var etter lett travtrening halt på alle fire bein,- så halt at hun etter bøyeprøven rett og slett ikke satte beinet nedi igjen etter løpeturen...
Olav på stallen jobbet på slakteriet, og tok henne med seg en grytidlig morgen, slik at jeg slapp å være der. Hun ble avlivet før det var kommet inn andre dyr der, og slapp å være redd. Stakkars snille ungen, som var veloppdragen og kjøresikker som en gammelhest..

Hun var etter Potato Chip og Lovely Win.

R. I. P ZINFANDEL (f.2003, d. 2005)
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 15/06/2006 :  20:04:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er liksom ikke deg, på en måte...lizzom...

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Jeg er litt for kynsik og barsk mener du?? ...hehe.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.