hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Til Minne... (Bildetråd)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Til Minne... (Bildetråd)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  23:58:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har desverre ikke bilde av gamlebikkja vår,mens synes alikevel hun fortjener en plass her.da hun sa farvel til denne verdenen etter ti år hos oss...

mamma var tilfeldigvis innom ei dame,å hun ble så fasinert av den ti mnd gamle gordon setteren i huset der.så mamma bare,åå,så nydelig.å da sa de.vil du ha hu,så ta hu..mamma lurte på om de virkelig kunne mene dette?å det gjorde de.for den bikkja hadde de bare hatt trøbbel med.mamma putta hu i bilen å reiste hjem til oss.jeg lå å sov da de kom hjem,men da hadde dette lille nurket krabbet så langt inni bilen i bagasjerommet så mulig(sånn beregna på hund altså)som sagt hunden var livredd og redde hunder er farlige,så da brukte dem visst et kosteskaft for å få dytta litt på henne,å få henne inn i sitt nye hjem.bikkja hoppa ut,å pilte rett opp på rommet mitt.akkurat som om hun visste hvor jeg var.jeg våknet med et skikkelig vått slikk i ansiktet,å jeg lo så jeg gråt.etter dette var jeg og milly uadskillelige.men det dumme var at hun hadde blitt pælma stein på og mishandlet av gutter før vi fikk hu,å derfor var hun veldig skeptisk til folk.å trengte tid til å venne seg til nye.dette gikk alltid greit,å vi gjorde alt sammen,var på sykkeltur,skitur o.s.v.å som hun løp.det var livet hennes..men så en dag,hadde hun kommet seg løs,å hadde løpt bort til en gutt,biti han i dressen å løpt videre,da tok vi naturlig nok livet hennes.det var en sørgelig stund som fulgte,men tror den andre bikkja vår savnet henne like mye,så da var et godt å ha noen å støtte seg til..
du streifer i tankene mine hver gang vinden blafrer i håret mitt,kjære venn.du passet alltid på meg,å jeg tror du gjør det ennå fra hvor du er..er så utrolig gla i deg,jenta mi....

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  00:22:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Huff.. sitter her med tårer i øynene...:(
Jeg har bare bilde av denne hesten i vanlig format, og ingen scanner, men vil fortelle om henne allikevel.. Hun heter Victoria Walker og var en travhest. Jeg falt for henne første gangen jeg såg henne, syns hun var så nydelig! Snakket med stalleieren, og fikk lov å stelle henne. Stelte henne sånn inniblandt, eieren hadde henne selv ganske mye. Jeg var ikke så erfaren da, men skulle få begynne å ri henne. Husker spesielt første gang hun kom løpende mot meg fra beitet år jeg ropte,det var så utrolig koselig! Den hesten hadde en stor personlighet og hadde en egen evne til å gjøre meg glad om jeg var lei meg.. Så ble hun syk.. Dårlig i beina.. Dro flere ganger til Bergen Travpark og kom alltid tilbake.. Så kom dagen.. Skulle på sjekk. Eieren sa hun kom til å stå der noen dager. Dagen etter fikk jeg telefon av en annen som hadde hest der som lurte på om jeg kunne hjelpe henne å ta hennes hest inn i boksen til Victoria. Jeg skjønte selfølgelig ingenting, ville vel ikke, så jeg spurte "hva med Vikki da? Skal hun stå i den andre boksen?" Svaret var "Ehm.. Kristine.. Victoria måtte bli avlivet igår.." Jeg fikk sjokk, hørte ikke hva hun sa, utenom at hun skreik navnet mitt flere ganger.. Venninna mi tok tlf og lurte på hva som hadde skjedd, jeg løp innpå toalettet og grein i en time.. Så skulle vi bort der da.. Husker den dagen så altfor godt.. Gikk bortover, det pøøsregnte, gikk med en ødelagt paraply, så kom hun som eide den andre hesten kjørende forbi og spurte om d gikk bra.. selfølgelig gjorde d ikke d. Snakket litt med henne, så gikk vi videre, og da kom eieren til Victoria! Jeg såg han hadde grått, og det gjorde ikke saken bedre.. Når de hadde kjørt forbi knakk jeg sammen og satt på bakken og grein leenge.. Noen dager etterpå kom han i stallen med ett bilde til meg.. Av Victoria.. Begynte å grine igjen, samme gjorde han, så sto vi der da.. Det bildet er det nydeligste jeg vet om, og hun er i mit hjertet for evig og alltid<3

Mange hester har forlatt meg, men det må ha vært den verste opplevelsen..
Det var også Fia, shettisen i stallen.. 18 Februar kom jeg i stallen, livet var fint, helt til jeg så at hun sto i boksen med teppe på og bare hang med hodet. Koste litt med henne, gikk ut og hilste på de andre hestene, når jeg kom inn igjen så låg hun der.. TRIST:'-(

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  00:34:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Mistet en hund for ca. 1 år siden Mille het hun, og var 11år gammel. Siden jeg dro på sprangtrening rett før hun ble avlivet fikk jeg ikke sagt ha det engang. Merket fort at den andre hunden vår savnet henne...
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 10/06/2006 :  00:51:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
WWWRRRRRÆÆÆÆÆÆLLLL!! *snufs* *snufs*
jeg som var midt i å male dør og karm lister hjemme.. nå har jeg så mye tårer i øynene så jeg må vel male veggen i stede, for den ser jeg hvor er.. *snufs* ser jo ikke hva jeg skriver en gang...

Noe så rørende å vakert... å trist..
Gruer meg til det blir min tur å oppleve det med min gode venn...

ble helt paff å vet ikke hva jeg skal skrive eller.. tror jeg avslutter med dette jeg--- å tørker noen tårer bort fra mitt skinn--- ........*snufs*

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 10/06/2006 :  01:15:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
~Don't cry for the horses~

Don't cry for the horses
That life has set free
A million white horses
Forever to be

Don't cry for the horses
Now in God's hands
As they dance and they prance
To a heavenly band

They were ours as a gift
But never to keep
As they close their eyes
Forever to sleep

Their spirits unbound
On silver wings they fly
A million white horses
Against the blue sky

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

Manes and tails flowing
They Gallop through time
They were never yours
They were never mine

Don't cry for the horses
They will be back someday
When our time has come
They will show us the way

On silver wings they will lift us
To the warmth of the sun
When our life is over
And eternity has begun

We will jump the sun
And dance over the moon
A Ballet of horses and riders
on the winds
to a heavenly tune

Do you hear that soft nicker
Close to your ear?
Don't cry for the horses
Love the ones that are here

Don't cry for the horses
Lift up your sad eyes
Can't you see them
As they fly by?

A million white horses
Free from hunger and pain
Their spirits set free
Until we ride again

(Brenda Riley-Seymore)

Tillater meg å være litt sentimental i de sene nattetimer.

~Guro som mistet sin beste hestevenn høsten 2001, og aldri kommer til å glemme han og alt han lærte meg.
Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  01:55:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Uff...så trist tråd...
Det er så ulidelig vondt å miste noen du er glad i...

Ofeigur. Du var den første hesten jeg hadde på for. Du var alltid tålmodig og snill og lærte meg mye. Alle i Stallen følte noe spesielt for deg min kjære venn.
Du var helt fantastisk. En hest jeg aldri glemmer.
Jeg glemmer aldri den dagen jeg gikk for å besøke deg, og fikk se dyrlegen stå der og undersøke deg. Du hadde kolikk. Jeg var knust da jeg fikk vite at jeg kanskje kom til å miste deg. Hele dagen leide jeg deg rundt å håpte på at du skulle bli bedre. Jeg fikk ikke være i stallen sammen med deg om natten, og det var ikke lett å gå fra deg når du hadde det så vondt.
Morgenen etter løp jeg inn i stallen til deg, og du var bedre. Jeg var så glad, og trodde at du skulle bli frisk, men iløpet av dagen ble du dårligere.
Hele dagen leide vi deg rundt, men du ble bare dårligere og dårligere.
Jeg glemmer aldri siste gangen jeg såg deg. Du falt og ble liggende, og jeg ble bedt om å gå hjem, så jeg skulle slippe å se mer. Siste gangen jeg såg deg hadde du det vondt.
En time senere fikk jeg telefon, og fikk høre ordene jeg ikke ville høre.. du var død.
Aldri mer skulle jeg få stryke deg på halsen og kysse deg på mulen.
Aldri mer skulle jeg få se deg min kjære kjære venn...
Kommer alltid til å være glad i deg ofeigur
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  02:00:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Vi har rett og slett hatt en helvetesperiode på Atlungstad i løpet av de to siste årene..

Først fant vi den beste rideskolehesten (fullblods dressurhest) Whistful på beitet, med et brukket bein. Hun måtte avlives, og det var et stort tap for rideskolen. En helt fantastisk hest for de mer erfarne rytterne, en skolehest med litt gang og kapasitet, utrolig gøy for de som kunne litt mer! Særlig forrytteren Madeleine tar det fremdeles veldig tungt..

Så, nesten et år etterpå, mistet vi et flott føll som het Dior pga kolikk. Hun var på veterinærhøyskolen i 2 uker, ble operert og alt så bra ut, helt til alt gikk galt en natt, og hun desverre døde. Alle på stallen fikk sjokk, og man kunne se sorgen lyse i stallen i flere uker/måneder etterpå.. For Dior var en helt fantastisk hest!

Vi mistet enda et føll som het Amanda et par måneder etterpå. En dag begynte hun bare å falle da hun gikk, og etter nesten en uke klarte hun ikke å gå ut av boksen sin engang. Det var pga noe medfødt, men jeg har egentlig ikke helt fått med meg hva det var. Noe med balansenervene hvertfall. Utrolig synd, dette kunne blitt en flott dressurhest i fremtiden!

Vi mistet enda en skolehest, Karius. En ponni som var veldig flink til å hoppe, til stor glede for alle, spesielt de litt mer erfarne rytterne. Han ble skadet på beitet, fikk en pinne på tykkelse med to tommeltotter, stukket langt opp i "lysken" (vet ikke helt hva det området kalles på hester). Såret så ut til å gro fint, han måtte ha ferie lenge, men det så ut til å gå bra. Helt til han ble stokk halt etter noen måneder. Han måtte desverre avlives, haltheten kom av en gammel innvendig infeksjon i stikksåret. Den dagen mistet vi en god venn..

Så kom dagen alle fryktet, men allikevel ventet på. Den noe gamle dressurhesten Moliere, som har vært med på så utrolig mye, fikk sterk kolikk, og måtte avlives. Han var vel rundt 24 år, og eieren visste ikke helt hva hun skulle gjøre siden han måtte ris for å holdes i gang, men han kunne allikevel ikke brukes hardt siden han var såpass gammel. Men da dagen kom var det utrolig trist..

Jeg håper vi er ferdig med denne perioden nå, vi trenger litt medgang på stallen! Etter å ha vært plaget med skader og sykdom på mange hester i det siste, vil vi også gjerne ha noen positive hendelser! Men nå lever vi i konstant frykt, for vi har jo nå sett det meste som kan skje med en hest..

Kenzo&Buster
Diamantene<3

Redigert av - Ingvild og Kenzo den 10/06/2006 02:06:17 Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 10/06/2006 :  02:24:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huffamei! å jeg som har hatt en sånn passe bra dag!=/ er helt fullstendig knust jeg nå=/ har enda ikke fått den horrible opplevelsen av å miste en kjær hestevenn, å fytti å jeg gruer meg til den dagen=/

Men masse nydlig skrivd av dere alle sammen!! *credit*
Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 10/06/2006 :  02:34:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
aw mente ikke at det var nydlig det som har skjedd.. følte meg litt blond der.. men syntes bare historiene å alt dere har "laget" var helt herlige!

(ps: jeg aner ikke hvordan man redigerer;D)
Gå til toppen av siden

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 10/06/2006 :  03:07:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Chester:
Den ponnien jeg lærte å ri på. Jeg kom hjem fra leierskole og kom på rideskolen igjen. han var på beite fordi han var halt. Etter to uker skulle han hjem og det var jeg som leide han de kilometerne fra beite og til stallen i regnvær. To uker etter kommer ridelæren minog sier han blir avlivet fredag eller mandag, dette var en tirsdag jeg kom dit. Kom dit om onsdagen å og fikk av vite han skulle avlives dagen etter. glemmer aldrig den dagen.

Passia:
Etter chester blev avlivet var det ikke helt det samme på rideskolen så jeg blev forrytter i en annen stall. Passia var en gammel ponni som jeg hadde 2 gode år med. Kunne ikke ri på han mare pga jeg vokste fra han og så skulle jeg flytte til norge. Hver ferie var jeg nede og besøkte han. I min juleferie 2002 komer jeg så ned til stallen 31 desember og ser han ikke. Eieren kommer til stallen for å se til de andre hestene sine og jeg spør hvor Passia er. Han var avlivet den 18 oktober 2002. Det var en sikkelig trist nytårsfeiring sammen med veninna mi og familien hennes:( Etter jeg syklet grinene fra stallen syklet jeg bare rundt i flere timer.

Simba:
Min første hund. Mamma hadde lovet meg at når vi flyttet til norge skulle vi få hund. Sommeren 2002 dro vi inn til FOD gården og skulle se på bikkje. Damen derinde har snakket med en som skal gi bort hunden sin pga skillsmisse. Vi ringer til henne og avtaler at vi møter henner 30 min seinere. Ikke mange dager etter får vi hunden vår:) Han var blanding av labrador/shæfer/golden retriver. Han var ca 3 å. overvektig og lat. De to årene jeg hadde han slanket han seg mye og kom nesten ned på ideal vekt. Så en fredag skulle je hentes på skolen da mamma hadde vært på gjøvik. Jeg husker tydelig da mamma kom med tårer i øynene og skulle snakke med meg. Jeg trodde med en gang det var mormor eller en annen person det hadde skjedd noe med, men hun sier at simba ikke er der mere. Om morran skulle hun gjøre lillesøstra mi på skolen. vi bor rett opp av gjøvikbanen og toget tutet ekste den morran. Da mamma så kjører over jernbanen kommer der en sånn jernbane mann og spør om hun vet om noen som hadde en gul labrador. Han var rett og slett blit kjørt ned av toget.

gamle vipen min er mullert Gå til toppen av siden

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 10/06/2006 :  03:15:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
her er passia

og simba

har ikke noe bilde av chester

gamle vipen min er mullert
Redigert av - mighty_spin den 10/06/2006 03:15:56 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  11:43:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nydelig skrevet Guro.. :'(
www.hestene.no Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  11:51:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
*VRÆÆÆÆÆÆL*:'-(
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  16:22:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Stjerne Blæsa..

Dølahoppa til bestevennina mi. Ho blei avliva 22.mai, då ho låg og ikkje fekk ut følet. Følet var for stort, og låg feil med beina. Merra fekk så store skadar, og det var umogeleg å få ut følet, då dyrlegane avliva ho. Den verste fødselen eg nokon gong har vore med på! Heilt frykteleg å sjå kor bestevennina mi kjempa mot følelsane.. :'( :'(

Så utrolig leit!
Hvordan gikk det med folen?Klarte dyrlegen å redde den?

Det var i starten håp om å redde begge, for ingen trudde det var så gale. Men etter 1 time med sliting var det ikkje håp for følet, og då var det hard jobbing med å få redda merra. Ingen trudde det kom til å gå så galt!

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  16:36:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, i dag ville min Sonja blitt 28 år, *snufs*.
www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.