hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Til Minne... (Bildetråd)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Til Minne... (Bildetråd)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  14:55:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes denne tråden blir værre og værre jeg... Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  15:14:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes denne tråden blir værre og værre jeg...

Opprinnelig postet av BirgitteogVickie

japp!

huff har sluppet opp for lommetørkler

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  16:16:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, så sitter jeg seriøst å griner. :'(

Ingen skal komme her å si at hestene ikke betyr noe for oss ihvertfall!!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  16:29:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

CowGirl

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  17:08:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowGirl  Svar med kopi av melding
Dette er et bilde av meg som ligger og sover oppå en islandshest som het Rudi. Han ble en veldig gammel hest, og gledet MANGE gjennom sitt liv. Alle kunne ri han. Mange småjenter ble første gang bitt av hestebasillen av å møte denne fantastiske hesten.
Han gjorde hvertfall så jeg falt for disse fantastiske dyrene, og har elsket dem siden.
Etterhvert var det noen jenter som startet fan-klubb for han også.. det sier jo litt om hvor høyt elsket denne hesten var.
Vi alle savner han..

Ikke tenk, bare ri! Og nyt det! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  18:20:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Brun best

kan det forklares bedre?

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  19:14:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Så mange utrolig flotte hester!!! Synes det er både godt og vondt å lese om alle disse fantastiske dyrene! Denne tråden er blittt akkurat det jeg håpet den skulle bli: En hyllest til alle de fantstiske hester og ponnier som har levd!

*Eir*
En herlig islending som min tidligere kjæreste hadde i over 14 år... Typisk isis med masse fart og personlighet, men snill som dagen var lang... De siste 3 årene red jeg ham flere dager i uka, og han var også bestekompisen til min hingst Saga Wind... Han døde i April 2003 av sprukken hovedpulsåre... Han og Saga Wind ligger gravlagt på jordet de sto sammen så mange år...

Eir og Saga Wind

Morgenstell etter overnattingstur med Gutta...
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  19:28:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så mange utrolig flotte hester!!! Synes det er både godt og vondt å lese om alle disse fantastiske dyrene! Denne tråden er blittt akkurat det jeg håpet den skulle bli: En hyllest til alle de fantstiske hester og ponnier som har levd!

*Eir*
En herlig islending som min tidligere kjæreste hadde i over 14 år... Typisk isis med masse fart og personlighet, men snill som dagen var lang... De siste 3 årene red jeg ham flere dager i uka, og han var også bestekompisen til min hingst Saga Wind... Han døde i April 2003 av sprukken hovedpulsåre... Han og Saga Wind ligger gravlagt på jordet de sto sammen så mange år...

Eir og Saga Wind

Morgenstell etter overnattingstur med Gutta...

Opprinnelig postet av Masterpiece

huff

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  20:38:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Mistet desverre min forhest gjennom 4 1/2 år 8 mars 2006 jeg, 3 mnd og 1 dag siden i dag faktisk.. Savner den hesten så utrolig mye! Han fikk krysslammelse, og døde desverre på grunn av den.. Litt små bitter på en person på grunn av at han døde, for han har kunnet blitt reddet! Tror jeg og andre som vet hvordan det skjedde iallefall..

Historien 'vår' er ganske spesiell, og minner om en filmhistorie, syns iallefall jeg.. Skal prøve å gjøre den kort..
Jeg var 11 år og skulle i stallen, og der så jeg en utmagret hest. Han hadde mistet matlyst på grunn av sommereksem og flueallergi, og hadde ikke spist på noen dager. ingen hadde giddet å ta seg av han heller.. Tok meg litt av han, og sannelig begynte han ikke å spise. Fra den dagen av har det vært et spesielt bånd mellom denne hesten og meg.

Vi har hatt mange oppturer og nedturer, men aller flest oppturer. Når jeg begynte med han kunne han ikke noe, og det gjorde ikke han heller, så vi har lært hverandre opp hele tiden, fra ingenting til at vi startet 80cm på sprangstevner sammen, han gikk stabilt på tøylen i skritt, nesten i trav og påbegynt galopp, sidebevegelser, ja.. det meste egentlig :) Vi fikk da startet litt også, med GODE resultater hver gang 'plassering på alle utenom 2, der vi hadde et tryn første gang i 80 cm og feil banevalg 2..* Husker så godt en gang.. Skulle starte 80 for tredje gang *første gang trynte vi inn i et hinder begge to, 2 gangen glemte jeg banen.. :P* og det var 27 startende.. Vi kom på 4 plass, bare slått av NM-sprangponnier :D Og de som tok 1 og 2 plassen skulle egentlig ikke telles i klassen heller, så kan vell egentlig si det ble en 2. plass :D Da var jeg ikke liiite stolt heller da.. :P

Men så kom mars 2006, alt ble brått snudd på hodet.. to siste gangene jeg red han var vi på tur, og han koste seg kjempe masse. Men så.. nei, huff.. orker ikke å skrive alt på nytt, får tårer i øynene her jeg nå.. limer inn ifra dagboka på VIPen min istede..: "sku sett Pilo ut i luftegård før æ rei.. men når æ stoppa for å åpne portdøra bynn han å dirr skikkeli.. så ut som om han hadda skikkelig muskelkrampe.. Alle musklene hans, fra halsen til magen, ryggen og bakbeina, jobbet skikkelig! Så ut som om han hadde krampe..! Carina sa det så ut som krysslammelse, men var ikke heelt sikker.. Ringte til Cathrine *som var på stevne* men fikk ikke noe svar.. ringte så til Rune, for kanskje han kunne få tak i Cathrine for meg, men han tok heller ikke mobilen.. Så ringte jeg Til Benthe, heldigvis svarte hun! *pakk han inn i så mange dekke som du får på han og sett han i stallen* pakket på han et ulldekken og to vinterdekken og satte han inn.. sluttet heldigvis med de krampeaktige greiene sine etter en liten stund da da..
Når Benthe kom, skulle vi ta han ut for at hun skulle få sett skikkelig på han, men det gikk ikke.. beina hans var stive som påler, og hesten rikka seg ikke :O :( sto vell et kvarter og strevde.. Skulle gi det et siste forsøk, og prøve med gulrot.. og matvraket som han er, så snudde han seg nesten helt rundt inne i spiltet, men ikke rørte han på beina. Men til slutt måtte de følge etter da, hvis ikke hadde han suttet seg fast. Gikk med han inne i hallen, og da virket han helt bra igjen, heldigvis! Men red han ikke i dag da, tilfelli det var noe galt!".. Og noe galt var det, han hadde fått krysslammelse :'(

Morgenen 9 mars 2006 kom stalleieren inn i stallen og der lå Pilo død Tenker bare på hvor vondt han måtte ha hatt det når han døde, helt alene i spiltet sitt, ingen som var der for han.. Savner deg sån gutten min!!

Dette er det siste bildet som ble tatt av Pilo, 6 dager før han døde.. :'( Heelt tilfeldig, men la merke til det alikevell.. Der ut som om han ser opp mot himmelen på bildet her.. Akkurat som om han vet han skulle opp dit snart.. :'(

Ta vare på hestene deres folkens, dere vet ikke når de plutselig blir tatt fra dere!!

Gå inn på VIPen min, www.mrpilot.moo.no eller www.minikjempen.myphotoalbum.com for å se bilder og filmer av godklumpen. Vil alltid elske og savne deg gutten min!!

Og som om ikke det var nok.. Knappe 2 uker etter Pilo døde, gikk også Danaia, Aia til vanlig, opp til de evige beiter.. Hun var ei belgisk varmblods hoppe som jeg red ganske mye det siste året før hun døde.. Hun gikk bort pga av tarmslyng. Ei hoppa man ikke kunna unngå å bli glad i, sær men spesiell på sin egen måte fordi

Ser veldig tynn ut på bildet der, men kameravinkelen har sin del av skylda..

Savner dere begge, og vil aldri glemme dere!!

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  20:48:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ååå! Begynte seriøst å grine! For en nydelig hest, og nydelig historie! :'-( Håper så inderlig at Pilo har det godt.

Rip

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  20:52:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjempe søt og trist tråd Sentimental som jeg er. Får meg jo til å tenke på dagen da min egen hest ikke lenger er her.. Så, jeg får passe på å nyte den tiden vi har sammen
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  21:21:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Uff, satt og skrev om Bjerge på hjemmesiden min, tårene trillet som bare det, også kommer jeg hit, og nå renner de igjen.. *snufs*
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  21:49:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Argh, griner som noe annet rart. Skjønner det at det ikke er lurt å kikke innom her om man kal ha tørre øyne :|
www.hestene.no Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 09/06/2006 :  23:02:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er tungdøl hoppa mi Skrindo Bruna, som jeg hadde hos meg i 5 år.
Jeg kjøpte henne som 6 åring, da var hun både redd og skvetten for mange ting. Etter mange mnd med stell og kos oppnådde vi gjensidig tillit, å fikk et forhold til hverandre som var utenom det vanlige. Hun var alltid der når jeg trengte henne, gjorde jobben sin 100 %, og var alltid til å stole på. Hun fikk etterhvert en utrolig personlighet.
Den 25 januar i år, mistet jeg min kjære Sindi på tragisk vis. Hun fikk det ene frambeinet sparket rett av inne på stallgangen. Jeg glemmer ALDRI det blikket hun ga meg da jeg hørte at beinet hennes brakk. En helt grusom opplevelse, der den kjære hoppa mi ga meg mere trøst enn jeg ga henne. At hun viste hva som skulle skje,det er jeg helt sikker på. Hun reiste så stille fra oss den kvelden..mindre enn en time slapp hun å lide, men alikevel var hun så tapper og rolig at jeg ikke fatter det den dag i dag. Savnet er stort etter deg min kjære hest, det finnes ikke din like.
Sov i fred lille venn..

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  23:10:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hulk hulk :-(
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.