hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Til Minne... (Bildetråd)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Til Minne... (Bildetråd)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  20:48:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Stjerne Blæsa..

Dølahoppa til bestevennina mi. Ho blei avliva 22.mai, då ho låg og ikkje fekk ut følet. Følet var for stort, og låg feil med beina. Merra fekk så store skadar, og det var umogeleg å få ut følet, då dyrlegane avliva ho. Den verste fødselen eg nokon gong har vore med på! Heilt frykteleg å sjå kor bestevennina mi kjempa mot følelsane.. :'( :'(

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  21:32:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
For en fin tråd.Men kjenner eg får klump i halsen når eg leser det dere har skrevet om hestene og når eg ser de fine bildene.Utrolig hvor mye hestene betyr for oss,og hvor ekstremt godt vi merker det når de er borte

To av de hestene som har betydd mye for meg er Shetlandsponniene Emely og Lady.
Bestemoren til kusina mi hadde Lady på for og satte føll på henne,som resulterte i den nydelige lille frøkna Emely.
Disse hestene stellte meg og kusina mi ilag med bestemoren(12 år siden snart),eg var 4 år og kusina mi var 6.Var Emely og Lady som antagligvis gjorde slik at eg driver med hest den dag i dag.Vi hadde det kjempegøy med de og lærte masse.
Onkel "instruerte" oss og vi lærte å ri i alle gangartet(utrolig hvor gøy det er for en 5 åring å mestre det aleine)
Etterhvert som Emely ble større og avvent fra Lady,reiste Lady tilbake til eierne,vet ikke hvor hun er nå eller om hun i det hele tatt lever
Vi stellte nå iallefall videre på lille Emely og var med på å ri hun inn og kjøre henne inn.
Hun var verdens herligste lille jente og fulgte etter oss hvor enn vi gikk og alltid like kosete
Dessverre fikk hun forfangenhet for ca 3 år siden og måtte avlivesSavner henne utrolig masse,og kommer aldri til å glemme henne

Emely er den svarte og Lady er den brune forresten

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 08/06/2006 :  22:18:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Stjerne Blæsa..

Dølahoppa til bestevennina mi. Ho blei avliva 22.mai, då ho låg og ikkje fekk ut følet. Følet var for stort, og låg feil med beina. Merra fekk så store skadar, og det var umogeleg å få ut følet, då dyrlegane avliva ho. Den verste fødselen eg nokon gong har vore med på! Heilt frykteleg å sjå kor bestevennina mi kjempa mot følelsane.. :'( :'(

Opprinnelig postet av Oxhovds Victoria

Så utrolig leit!
Hvordan gikk det med folen?Klarte dyrlegen å redde den?

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  22:53:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Gud så trist tråd...

Vimto

Detta er venninna mi sin hest, som dessverre måtte avlives i høst pga slitasjeskade i benet..Hun ble 19år
RIP Vimto <3

Opprinnelig postet av MagicHoneyEye

ja det var trist stakkar malin

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  23:56:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Får ikke til å legge inn bilder her, men er bilder av henne på vippen min.

Frida var den beste hesten som har satt sine ben på denne jorden i mine øyne. Frida var en ravnsvart tungdøl hoppe med stjerne og verdens herligste personlighet. Alles yndling, å jeg var så heldig å få ha henne på fôr i 6 år.
Frida har lært meg det meste, og den tiden vi delte sammen, kan ingen - og ingenting erstatte eller ta i fra meg..

Hun kunne brukes til alt, og av alle. Var alltid blid og tålmodig, og når dagene var tunge kunne jeg sitte hos henne i timesvis, å på sitt eget vis trøstet hun meg, å alt ble bra igjen..

Frida var mitt livog mitt alt.
29. januar 1999 var dagen som skulle bli vår siste. Frida ble påkjørt av en fyllakjører. Var på tur over veien for å hente henne inn (hun stod helt i veikanten), men bilen kom fort, å ikke bent..

Det var det verste jeg har sett, og det er brennt fast i minnet.
Men med tiden er det lettere å fokusere på de gode minnene, istedet for hvordan hun ble revet fra meg..

***For altid i mine tanker Frida****

Så snill å så god og uendelig grei, vil du skal vite, jeg savner deg...

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  00:15:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Får ikke til å legge inn bilder her, men er bilder av henne på vippen min.

Frida var den beste hesten som har satt sine ben på denne jorden i mine øyne. Frida var en ravnsvart tungdøl hoppe med stjerne og verdens herligste personlighet. Alles yndling, å jeg var så heldig å få ha henne på fôr i 6 år.
Frida har lært meg det meste, og den tiden vi delte sammen, kan ingen - og ingenting erstatte eller ta i fra meg..

Hun kunne brukes til alt, og av alle. Var alltid blid og tålmodig, og når dagene var tunge kunne jeg sitte hos henne i timesvis, å på sitt eget vis trøstet hun meg, å alt ble bra igjen..

Frida var mitt livog mitt alt.
29. januar 1999 var dagen som skulle bli vår siste. Frida ble påkjørt av en fyllakjører. Var på tur over veien for å hente henne inn (hun stod helt i veikanten), men bilen kom fort, å ikke bent..

Det var det verste jeg har sett, og det er brennt fast i minnet.
Men med tiden er det lettere å fokusere på de gode minnene, istedet for hvordan hun ble revet fra meg..

***For altid i mine tanker Frida****

Så snill å så god og uendelig grei, vil du skal vite, jeg savner deg...

Opprinnelig postet av Speedy As A Bullet

håper denne fylle kjøreren ble straffet hardt!

du så det

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  01:35:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Stigandi fra Gard forlot meg brått og uventet 21/12-04....Husker det som det var igår.
Han var min første hest,kjøpte han når han var 17år,men han var alltid så sprek og blid....Er han som har lært meg opp og sammen tok vi masse sløyfer hjem fra stevnene vi var på....Du gjorde alltid ditt beste godgutten min.Var aldri sur og kunne behandle deg som en hund,du var den snilleste og greieste hesten jeg noen gang har vært borti.
Men høsten 2003 fikk han krysslammelse og stod rolig i nesten et år,men da var han blitt så god igjen at planen var å ri ham skikkelig opp igjen....Men så kom den værste dagen av alle når han døde,det var så skikkelig ekkelt å stå å se på at han ble værre og værre uten å kunne gjøre noe,fikk beskjed av dyrlegen at dette var slutten,han ble helt hysterisk inni boksen,gikk på vegger og alt som var,hadde null kontroll på seg selv og tilslutt gikk han i bakken og sovnet stille inn.
Det gikk bare ikke opp for meg der og da hva som var hendt,lå hos ham inni boksen resten av den dagen,det så jo bare ut som han lå og sov...Obduksjonen viste at det var gått hull på tykktarmen.
Men den lille gutten min ble bare 20år.
Savner ham såååå utrolig mye enda.

Åsså var det Rosita som ikke orket mer 9/6-05 (Faktisk akkurat 1år siden idag)
Hun var hele familiens kosehest,hadde vært hos oss i hele 20år.
Det var en hest det var vankelig å ikke bli glad i.
Egen og sta men allikevel,verdens beste jente.
Og trodde livet hennes var over for 10år siden da hun fikk astma,men da lærte vi at vi ikke kunne stole på første vetrinær,så da fikk vi gleden av henne i 10år til...Men de senere årene har hun slitt med en del sykdommer.
Så i slutten måtte vi begynne å tenke på å avlive henne,men det ville jo ikke vært lett å ta den avgjørelsen,men så ble hun så syk selv da at hun klarte ikke reise seg eller noe,så da hadde vi jo ikke noe valg,da var det nok nyrerene som sluttet å virke,så ikke mye å gjøre med det.
Da fikk hun en sprøyte og sovnet inn med hodet i fanget på meg...
Savner henne også fryktelig mye...

Men nå ligger de begge to nedgravd rett utenfor huset her så er jo en liten trøst i det,at jeg vet hvor jeg har dem....

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  01:45:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

du så det

- Nei han ble ikke det.. Politiet kom ikke før dagen etter for å ta blodprøver av mannen. Var jo "bare" en hest vettu...
Men den dag i dag har han vraket bilen å mistet lappen, er blakk, kona har gått fra han å har tatt med sønnen deres.

Desverre så så jeg det, var bare 13 den gang.. Husker alt som om det var i går. Det verste var nok å sitte der med henne i over en time før veterinær å nødslakter var på plass.. Å stryke henne for siste gang før nødslaktern overtok. Men hun har det i det minste bra der hun er nå.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  02:07:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huttamegtu....så trist og fint på en gang.
Når jeg leser her nå så angrer jeg plutselig på at jeg har hest.... Helt til i morgen når jeg ser de igjen

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  12:29:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Når jeg leser her nå så angrer jeg plutselig på at jeg har hest.... Helt til i morgen når jeg ser de igjen

Opprinnelig postet av oleo

Jeg trodde du skulle skrive at du begynte nesten å grine...
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  12:41:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av oleo

Jeg trodde du skulle skrive at du begynte nesten å grine...

Opprinnelig postet av BirgitteogVickie

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  12:50:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er liksom ikke deg, på en måte...lizzom... Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  13:09:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hesten til søsteren min som jeg lærte å ri på. Vi kjøpte han fra en rideskole i Røyken siden han var så skole lei. Skikkelig snill og trofast ponni. Hadde de på sommerbeite og da vi kom for å se til de dagen etter lå han der med beinet brukket tvers av, hang bare igjen i muskler, sener og hud. Han hadde blitt sparket.
Måtte slakte han på beite. Utrolig trist, han prøvde å reise seg flere ganger mens han lå der stakkar, og det tok lang tid før slaktebilen kom, og dyrlegene i nærområdet hadde ferie.

Og jeg eier hesten som gjorde dette, så er kanskje ikke så rart at jeg sier at det er ikke bare bare å sette nye hester sammen med gampen min?

Norlandshesten Pinoccio:

Andre som fortjener å hvile på de grønne enger:

Moren til Aliba:
Gazelle D'or:

Hestene til Tanta mi:
Islandshesten Lukas:

Fjordingen Småen (Mai Blakken) (Vi eide han før):

Kaldblodsen Smilbind:

Kaldblodsen Bruno: (Her i en aldren av 28år og enda skolehest):

Welsh Mountain ponnien Tita. Så lei rideskole at hun latet som hun haltet og ble avlivet pga det. Hadde blitt mye ertet så hun var en veldig sint ponni på boks:
Håper du har fått det fint Tita og funnet noe som er glad i deg for den du er!!

Fjordingen Balder:

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  13:24:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
WRÆÆÆÆÆL!! :'-( Sitter her med store tårer rennende på kinnene mine.. .. (låne Roxira's signatur)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  14:50:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

du så det

- Nei han ble ikke det.. Politiet kom ikke før dagen etter for å ta blodprøver av mannen. Var jo "bare" en hest vettu...
Men den dag i dag har han vraket bilen å mistet lappen, er blakk, kona har gått fra han å har tatt med sønnen deres.

Desverre så så jeg det, var bare 13 den gang.. Husker alt som om det var i går. Det verste var nok å sitte der med henne i over en time før veterinær å nødslakter var på plass.. Å stryke henne for siste gang før nødslaktern overtok. Men hun har det i det minste bra der hun er nå.

Opprinnelig postet av Speedy As A Bullet

noe så grusomt!

en jeg kjenner ble også påkjørt av en fyllekjører engang og han spurte om hun trengte skyss hjem

de fant ikke noe alvorlig galt med hesten med unntak at den var halt og dro på vetrinær høyskolen med den og da de åpnet hengeren var den død

indre skader som ikke var oppdaget fra før!

tenk og si det bare var en hest da!
like fullt et liv!

Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.