hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Longering.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Longering.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  23:22:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Altså, jeg prøver så godt jeg kan å være myk i hele armen, og da blir ikke grepet så bra, åkei! *fnis*
Når jeg longerer med taugrimen så er tauet glattere, tykkere og kortere, og generelt vanskeligere å holde. Og når 600 kg engstelig hest bestemmer seg for å hoppe over presenningen istede for å trave over så er det ikke så greit . Men i motsetning til Kaite så stanser Lolita bare jeg sier 'how' da

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 11/06/2006 :  16:31:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
når jeg longerer hesten min får den liksom ikke med seg bakparten i svingene...hva kan det skyldes, og hva kan jeg gjøre med det??? Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  18:17:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kjempeflott tråd Bente
Kommer med litt bilder og litt mere tekst etterhvert jeg.

Therese
Gå til toppen av siden

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  08:07:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
Jeg har enda ikke klart å lære meg hvordan jeg legger bildet ut sånn at det vises med en gang,så jeg får bare legge en link til bildet;)
Dette var det eneste bildet jeg fant..Nå har jeg begynt å longere med to liner da.Arthur er forresten en x-traver
http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=18346&galleri=show&side=1&PicID=887581

Henriette=) Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  12:02:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må bare si det.... bruk to liner, el bruk rundbane og longer fritt. Ikke bra å ha en line festet i grima, du får ikke støttet hesten slik den burde.
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 12/06/2006 :  12:06:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg må bare si det.... bruk to liner, el bruk rundbane og longer fritt. Ikke bra å ha en line festet i grima, du får ikke støttet hesten slik den burde.

Opprinnelig postet av Norm Rigel

Jeg er helt enig! Har brukt begge metoder, men longerer to kun med to liner.
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  12:27:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://video.google.com/videoplay?docid=6334576605083093468&q=arabian%2Bhorse

Dette må vel kalles for mye innspenning...

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  12:32:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herregud for en setting... Den lystige musikken til det triste synet...
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  12:49:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Huff ja... Legg merke til de løse tøylene han mannen bruker av og til, men likevel holder hesten hode og hals i samme rolige stilling hele tiden jo... Den var ikke fin nei...

Måtte kose meg med neste film fra arabershowet jeg Herlig hest!! Men dette ble ganske O.T. fra longering og innspenningen som vi snakket om da.

La dere merke til den strikken eller noe i den duren som hesten hadde på frambena sine?? Hva var det vits for?? For og få høyere kneløft eller noe? Likte det uansett ikke

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  13:14:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Spæssiælt.. Aner ikke hva den strikken hadde der å gjøre, ikke få hesten til å strekke langt på frembeina? Mulig for å forhindre galopp? Så også ut som om de hadde putta noe rundt halen på den for at den skulle stå i været også. Sært altså.. Hadde vært knallfint og sett på hadde det ikke vært for den innspenninga som ødlegger.. hmm.. alt..! Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  17:42:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Hadde den hesten tau på forbena?Som festet bena sammen liksom:-0 Såg sånn ut...

edit for å legge til at eg så at Bente hadde nevnt det

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com

Redigert av - Brun best den 13/06/2006 17:43:33 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  18:22:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Snakket litt med en amerikansk venninde nå, og hun kunne fortelle meg at det der er helt vanlig praksis når det kommer til saddleseat og fine harness-hester. Det er så vanlig at alle lukker øynene og ingen "orker" å ta opp det faktum at det kanskje ikke er så pent. :-s Gå til toppen av siden

Steggur

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  19:44:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
stakkars hest. det må være fælt å ikke kunne strekke beina ordentli. tauet mellom beina stramma seg flere ganger
off.
Gå til toppen av siden

Optigbørs Suzett

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  21:21:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima: Vet du hva tauet mellom frambeina skal være godt for?

Noen av dere andre også som la merke til at hesten hadde martingal festet til tøylene?

Mvh Sofie

-en virkelig god trener lytter når hesten hvisker, og hvisker selv tilbake-
Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  22:28:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Formosissima: Vet du hva tauet mellom frambeina skal være godt for?

Noen av dere andre også som la merke til at hesten hadde martingal festet til tøylene?

Opprinnelig postet av Optigbørs Suzett

Hva var det den hesten ikke hadde av ekstra utstyr... Tvunget og spent opp i "perfekt" positur... Ikke mulighet til å ta hode ned, ut eller opp... Når det gjelder tauet på som begrenset beinaksjonen, leste jeg at man bruker tauet slik at hesten ikke får strekt bevegelsene ut, men heller få de til å øke løftene når de blir drevet fram... Programert som en robot... Har også lest og sett at dette er vanlig treningspraksis i USA til show og visninger... Dette gjelder i all hovedsak Araber og Tenesse Walking Horse... Synes det er en skam... Dette har ingenting med å få hesten å sette beina under seg eller bære riktig... Så helt unatrulig, hardt og ikke minst statisk ut Omskolert til Barbie... Finner ingen gode arrgumenter til å forsvare denne form for treningspraksis...
Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.