hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Meget solbrent, tips?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Meget solbrent, tips?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  13:03:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Så har jeg klart det igjen, var så dum og tenkte "solen er vel ikke så sterk i dag" i går, så da endte jeg opp som en tomat i trynet og det som verre var! Kun ansiktet merkelig nok..

Jeg smurte meg med Aloe vera after sun rett etterpå, flere ganger, før jeg la meg og i dag tidlig når jeg våknet. Til min store skuffelse så det like ille ut i dag, som det gjor i går :(...

Vil det komme seg litt utover dagen? Noen som har noe effektive tips som kan få ned den "flotte" rødfargen min fortere? Kan det hjelpe å drikke mye vann?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  13:14:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Fant dette på www.lommelegen.no

Dersom du blir brent, kan smertene lindres med kjølige og fuktige omslag med like deler vann og melk.
Lokalbedøvende kremer eller hydrokortison-krem kan brukes i noen dager. Disse kremene får du kjøpt uten resept på apoteket. Hvis du blir så solbrent at du får blemmer, må du la blemmene være i fred til de forsvinner av seg selv. Unngå å få mer sol på de brente områdene.

Men vet ikke om dette funker for å få vekk rødfargen daxD

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 06/06/2006 :  13:33:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kjøp deg ren aloe vera gel, ikke krem med aloe vera. Du får kjøpt 90% ren aloe vera på apotek og helsekost tror jeg, av og til i vanlig butikk også. Funker mye bedre enn alle disse kremene..
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  14:09:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
aha, jeg har jo en ekte aloe vera plante i leiligheten? kan jeg ikke bruke saften fra de mon tro? pleier å gjøre det hvis jeg får brannsår o.l, veldig effektivt!

Men vann og melk omslag? jaja, alt er verdt et forsøk!

Heldigvis ikke så solbrent at jeg har fått blemmer eller sår, men det er nå ikke så fint å se til!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  15:01:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jada, bare klem ut ut saften av planten og smør på der du er brent ;) Det pleier jeg også gjøre.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  15:29:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Aloe vera gjør nok susen. ;)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  16:27:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men vann og melk omslag? jaja, alt er verdt et forsøk!

Opprinnelig postet av AnneSpotOgGina

He he,grublet litt på den eg ogMen du kan jo være vår lille forsøkskanin og prøve

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  19:45:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
smør ansiktet ditt med naturell yoghurt som er iskald :) Og la det være på en stund - funker!!
Beate & Alger
Redigert av - Alger97 den 06/06/2006 19:46:24 Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  21:35:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er driiiitsolbrent jeg også. Fått solstikk og hele pakka. Tror jeg brukte en hel Nivea After Sun og en L'oeral (?) Cooling Milk. Nå er jeg syk.. Æsh!

Tror jeg må prøve Krogstad's tips ;-)

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  21:44:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Honning eller ketchip pleier å funke bra
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  21:54:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
ketchup trodde dette var ganske sterkt jeg.. Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  22:24:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ketchup trodde dette var ganske sterkt jeg..

Opprinnelig postet av pølsa

Hehehe... Skulle vel egentli se om hun gikk på den... Ikke bruk ketchup du... blir nok mer klissete enn bra... Beklager, intern i dag

Men smør har jeg hørt skal funke... eller er det på brennhesle-skader det kanskje?? Alovera funker iallefall fjell

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  00:00:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan trøste deg Anne med at du er ikke den enste som er solbrent. Ser ut som en rosa gris på ryggen. Pusset selen min i sola idag og hadde singlet på meg. Nå ser det ut som om jeg har en hvit singlet på meg bakfra, hehe...

Aloe vera kjøler godt ihverfall ;)

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  11:54:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ojsan, lillings! Topplaus xP
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  12:35:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heheh, for ¨å si det sånn så ser man veeeeldig tydelig at jeg har hatt singlet på meg... Merker det er sårt på ryggen i dag ja... Men etter noen dager så går det nok over ;)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

-Birgitte-

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  16:30:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Birgitte-  Svar med kopi av melding
Da jeg var solbrent i syden brukte vi youghurt for å smøre på det som var verst... Hadde ikke noe tro på det jeg, men det funka
Vern om den du er glad i, nemlig din hest:)

Shinga for alltid!<3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.