hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - husfruer...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 husfruer...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  17:00:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg har en leilighet jeg gjerne skulle hatt ren og pen... men har ofte masse andre ting og gjøre (som å sitte på mixen;))
og da ender det jo opp med at leiligheten ser ut som et dass....

noen andre "husfruer" her som kanskje har noen tips og triks til å lette husarbeidet...?

kanskje flere som vil ha nytte av denne også?
http://groups.yahoo.com/group/FLYingInNorway/

edit for å endre linken...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:)
Redigert av - Dr_ag_on_86 den 07/06/2006 17:02:11

Lopke

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  17:11:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
æh.. gi en 12 åring en hundrings i timen for å gjøre det..
Så lat er jeg!
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  17:28:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hehe... skulle jeg gjerne ha gjort... har jeg bare hatt hundre kroner til overs hver gang det er rotete her...;)
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 07/06/2006 :  17:46:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
...godt det er flere av oss...

Et par tips på veien:

Gjør det til en vane og alltid legg ting på plass...forutsatt at du bor alene og ikke har noen andre å rydde opp etter eliminerer du mye rot på denne måten.

Forsøk å "ta med ting" som skal flyttes på hvis du går forbi dem isteden for å bare la det stå. (Sjelden ting går på plass av seg selv desverre...).

Vær á jour med klesvask. Brett sammen og legg i skap fortløpende.

Bruk støvsugeren ofte. Har du en mopp kan den være fin å ha lett tilgjengelig. Gjør det til en vane og sop over utsatte områder (gang, kjøkken...) annenhver dag f.eks.

Mange kjekke og dekorative bokser o.l å få på f.eks IKEA til å putte "stuff" i. Ute av syne....

Nei til reklame skilt på postkassen sparer deg for mye søppel....

Jif Baderom og Tørky papir lett tilgjengelig for å gå over speil/servant/WC...

...og sist men ikke minst: Ha det mørkt inne!

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  19:00:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anbefaler Swiffer duster. Da går støvtørkingen mye greiere ;)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  21:31:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Ina?
Gjør du alt dette? hehe
jeg gjør vel det stikk motsattet.. Du skal være glad du ikke har dett rommet mitt..
hihi

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  21:36:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
nei-til-reklame reduserte papirsøppelberget vårt med noen tonn i uken tror jeg. ANBEFALES.

ellers anbefaler jeg deg å gå opp til en eksamen, og gjem pcn. da har du ikke mulighet til å sitte på pcn, og vil ikke lese, dermed er vasking den aktiviteten som gir minst dårlig samvittighet iforhold til at du ikke leser (som du burde) og derfor fint å gjøre..hehe. før en viktig eksamen til jul som jeg hadde altfor mye å lese til brukte jeg noen timer på å vaske hele kjøkkenet...dører, rister, ovn....ALT. noe jeg aldri har gjort hverken før eller senere:P

...:: ::.. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  21:45:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
kjenner til ryddinga som kommer før eksamen ja...;) hehe... var flink og vasket, byttet, vann og "ryddet" i akvariumet til fiskene i dag da...:) *flink Siv* så fiskene har det pent, rent, og lekkert, mens jeg har det like rotete og ekkelt... (men jeg sitter med mix`n på fanget, lost på tv`n, og griller marshmallows på et talglys, så jeg overlever nok i rotet til i morgen...;))
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  22:20:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
:o

kan man grille marsmellows over lys?? funker det med stearinlys??

fortell, fortell.

...:: ::.. Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  22:30:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nei-til-reklame reduserte papirsøppelberget vårt med noen tonn i uken tror jeg. ANBEFALES.

ellers anbefaler jeg deg å gå opp til en eksamen, og gjem pcn. da har du ikke mulighet til å sitte på pcn, og vil ikke lese, dermed er vasking den aktiviteten som gir minst dårlig samvittighet iforhold til at du ikke leser (som du burde) og derfor fint å gjøre..hehe. før en viktig eksamen til jul som jeg hadde altfor mye å lese til brukte jeg noen timer på å vaske hele kjøkkenet...dører, rister, ovn....ALT. noe jeg aldri har gjort hverken før eller senere:P

Opprinnelig postet av Elenion

He he tenk visst mamma hadde lest dette,da hadde hun nok gjemt dataen med en gang i håp om at eg skulle rydde og vaske litt hus

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com

Redigert av - Brun best den 07/06/2006 22:31:34 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/06/2006 :  23:45:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har samme problem her på rommet mitt.
Brøyter meg vei. For her ligger det klær, ledninger, hårføner, håndduker, vesker, pledd, puter, sko, poser, søppel, ark, skrivesaker og bøker, utover _hele_ gulvet. Klesskapsdørene står åpne, skuffene på komoden er sprengte og nattbordet er overfyllt. Og senga er det ofte noe rasj oppi også som jeg må skuve ned når jeg skal sove. Og mitt lille oppsammling av glass og asjetter på skrivepulten. Stables.

Jeg stortrives.
Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 08/06/2006 :  01:00:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Haha, nå skal dere få se skrivebordet mitt. Og nei, jeg tar ikke imot oppdrag

(Tidligere Line Kristine)
Redigert av - amadeus+ den 08/06/2006 01:03:50 Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  09:52:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Haha, nå skal dere få se skrivebordet mitt. Og nei, jeg tar ikke imot oppdrag

Opprinnelig postet av Line Kristine

OJOJ! TAr du imot bestikkeleser??

Har vaskejobb hos to av naboene en gang hver 14. dag.. Utrolig godt å se at det ikke er bare hjemme det trengs å vaske/rydde/støvsuge
Tar 100kr timen hvis noen er intrEr VELDIG effektiv

Pluss Tid er et blad som har veldig mange gode tips i forhold til rengjøring, vask, klesvask ol. Her er noen tips derfra

Forebyggende tiltak mot de velkjente HYBELKANINENE:
-sørg for frie og ryddige overflater. Bokhyller med glassdører er et fint tiltak, inn der kommer det ingen kaniner med mindre dørene står oppe.
-unngå vegg-til-vegg teppe.
-skap og hyller som går helt opp til taket er veldig fint, slipper alt støvet som samler seg på toppen.
-oljebasert maling gir overflater som tiltrekker seg mindre støv enn vannbasert maling.

Tørrmopp er en mer effektiv støvsamler enn våtmopp. Mikrofiderkluter er positivt elektrisk ladet, men støver er negativt ladet. Derfor holder mikrofiberklutene så godt på støvet. Bomull er negativt ladet og egner seg dårlig til støvtørking.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  11:09:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Kjente meg voldsomt igjen her ja! Hehehe.. Mye festligere å sitte på HM enn å rydde å fikse huset! Men jeg prøver, og om morgenen de siste dagene har jeg lagd en liten MÅ GJØRE liste.. Da har det gått ganske bra..

Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  12:26:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
:o

kan man grille marsmellows over lys?? funker det med stearinlys??

fortell, fortell.

Opprinnelig postet av Elenion

Klabert!Kjempedigg

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  13:22:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg tror jeg har støv på hjernen jeg:s

Jeg må rydde, å liker det faktisk. Alle vennene mine mener det er noen galt med meg, siden jeg faktisk stor koser meg når jeg vasker.

Mine triks:

Sett på musikk for full guffe. Gjerne med litt trøkk i, danse musikk eller fest musikk.

begynn å rydde vekk ting, som kopper og annet rot. Se deg rundt, å kanskje er det noe av pyntegjennstandene du vil flytte om litt på eller no. Støvsug og dander litt på tingene dine, flytt rundt på det å se hvor det blir penest. Tørk støv, å vask gulv. Derretter setter jeg meg ned, tar en røyk å ser hvor pent det ble. Da stor koser jeg meg:)

Som å alltid legge sammen klærne osv er også alltid gjort hos meg, takler ikke rot.

Å jeg var i lykkerus på fredag, for da kjøpte jeg meg oppvaskmarskin, komfyr og kombiskap i børstetstål:)

Å synge litt, danse litt og vaske er kjempe koslig, for så å sette meg ned å se film sammen med samboeren er kjempe stas:)

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.