hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - forhold vs. hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 forhold vs. hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  23:55:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Siden det har vært litt innlegg om forhold o.l nå, tenkte jeg at jeg ville ta opp noe her..

Får så utrolig mange spørsmål nå som jeg har flyttet den ene hesten min hit, og halve dagen min går til å være i stallen. Alle lurer på om dette påvirket forholdet til samboeren min på noe måte, og hvordan han takler at jeg er så mye i stallen.

Hvordan det fungerer, er jeg ikke sikker på enda, da jeg kun har hatt hest her i en uke.

Men hvordan virker det for dere andre? reagerer kjæresten på at dere bruker så mye tid i stallen hver dag? Disse dagene har jeg følt at jeg har glemt han helt ut, vi har hatt avtaler vi skulle gjøre noe med, men alle har jeg glemt fordi jeg har vært for opptatt med alt som foregår i stallen.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  00:24:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Min fikk kjenne hestelukt på første daten vår, så han er inneforstått med hest... Hehe... Han er utrolig glad i dyr og skjønner at de trenger stell...
Noen ganger hender det også jeg får han med ut på både ridetur og kjøretur... Desverre ble det ingen romantisk kjøretur på oss med dombjeller ved juletider =(

Men, man må jo bare gi hestene fri et par dager i uka og tilbrine så mye som mulig av dagen med typen.. Det fortjener han!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  00:46:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Vel alle i omgangskretsen kjenner meg og vet at jeg driver med hest og bruker mye tid til det. Kanskje jeg hadde hatt kjæreste nå hvis jeg ikke hadde brukt all min tid på hest. Hehe, endel gutter som flørter med meg men jeg velger som regel hestene over gutter.
Men han ene var søt da, han var livredd hester men han kunne godt bli med i stallen for det =P

Så jeg velger hest over forhold for tiden, og hvis det blir noe forhold blir det med en gutt som må akseptere at hestene er viktige. Er vel også litt fordi jeg føler at jeg er såpass ung ennå at det ikke har noen hast.
Når jeg blir eldre vet jeg jo ikke hva jeg vil velge og hvordan det vil påvirke forhold.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  00:48:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjæreste? Hæ? Med hest på heltid? Du spøker....De rømmer jo bare de ser et par ridestøvler!
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  00:59:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
nå har jeg hverken type eller hest jeg da...:(
men i april kjøpte jeg og daverende typen min (samboer) oss hund... det tok bare en liten stund så ble han lei hunden... og likte ikke hunden lengre... og sa det til meg noen ganger at han egentlig hadde lyst til å be meg om å velge mellom han eller hunden...
nå er jeg singel, men med hund! :)
det var kanskje ikke så gjennomtenkt at jeg kjøpte meg hund, men jeg er glad i hunden min og har påtatt meg et ansvar, og jeg nekter å selge hunden min bare fordi typen min ombestemte seg i ettertid... og om typen min ikke er glad nok i meg til at han ikke aksepterer at jeg valgt å ha hund, da er han ikke verdt det...
jeg mener at en kjæreste skal akseptere meg for den jeg er og respektere meg og mitt, og om ikke en kjæreste ike er glad nok i meg til å se forbi småting som kanskje kan være litt irriterende, da er det ikke bra nok for meg... livet er ikke perfekt, og alle har ting som er bra og ting som er mindre bra...
x-samboeren min forlangte ferdig mat på bordet hver gang han kom hjem fra jobb, spilte litt playstation, sov en time, dro bort til venner til sent på kveld og forlangte at når han kom hjm på kvelden skulle jeg hive meg på rygg... dette irriterte meg mye, men jeg var så glad i han at jeg valgte å se forbi det... men når han ikke ville se forbi at jeg hadde en hund jeg var glad i, da kjølnet følelsene mine betraktelig...
(har møtt en ny flamme nå, som liker hunden min!! :)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/01/2006 :  07:06:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kjæresten min plages ikke. Hun eier jo litt av hesten selv, men tilbringer ikke noe særlig tid med ham, da hun jobber og studerer osv. Tror hun er bare glad til for å bli kvitt meg.. hehe

..men hun sa hun ble veldig glad da jeg fikk forrytter to ganger i uken, så vi endelig kan være litt sammen..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  09:34:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid hatt hest og denne hobbyen tar tid, noe kjæresten vet, og han vet også at jeg ikke nedprioriterer hesten. Men han er jo selvsagt glad for at jeg har forrytter 3 dager i uka, og er ikke særlig blid når jeg kommer hjem etter å ha vært 12 timer i stallen Men vi prøver å gjøre det slik at jeg er i stallen, samtidig som han er på trening etc, slik at vi får litt tid sammen hver dag

Men vi har holdt ut i en evighet vi, så ja, forhold kan gå bra, selv med hest(er)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 13/01/2006 09:38:32 Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 13/01/2006 :  11:25:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har heldigvis ikke dette problemet, siden min er i stallen like mye som meg, (hvis ikke mer!) Det er utrolig deilig å ha en som vet at hest tar tid, og ikke sitter med klokka hjemme og venter..

Hadde det stått mellom hest eller forhold: så defently- HEST.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  11:46:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er jeg en av de få(?) her inne som har barn i tillegg til type og hest.
Har sagt det før men må si det igjen, min kjære er helt fantastisk når det gjelder hesten
Han har selv en hobby( hifi) som han bruker mye tid på, og vi vet begge to at den andre blir et mye bedre og blidere menneske av å få holde på med sin interesse.
Det sklir vel mer over i livsstil enn hobby vil jeg tro.
Kan nevne at sønnen min liker veldig godt å være med mamma i stallen, spesielt nå som vi har byttet stall og stalleieren har en sønn på hans alder.
Før jeg kjøpte min egen hest brukte jeg mye tid på andre sine hester, det var ikke alltid like populært, og han nevnte flere ganger at jeg burde få min egen.
Min kjære har stilt opp på dugnader i stallen, lånt penger av broren sin en måned jeg slet med å få betalt stalleien osv osv.

Jeg vet at han aldri hadde bedt meg velge mellom han og hesten, det er helt utenkelig.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  12:52:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Min kjære tar det helt OK at jeg driver med hest. Han bor i Gjøvik og jeg i Oslo, så vi møtes stort sett torsdag - mandag, men noen uker lengre/kortere osv. Jeg prøver å legge inn ridningen når vi ikke er sammen, men dersom jeg tar meg en tur i stallen når han er her, så sier han ikke noe på det.

Når jeg er på besøk hos ham og svigers i Østerdalen, blir det litt annerledes. Der er jeg gjerne ute å rir 2-3 ganger om dagen, men til gjengjeld er han som regel på jobb da (om sommeren). Men han har ikke noe i mot at jeg tar meg en ridetur om kvelden når han endelig er hjemme heller, så lenge jeg ikke forsvinner ut på fleredagsturer.

Men bli med i stallen? Ikke søern :-(
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  14:50:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
jeg har gjort det klart for kjæresten at hvis jeg må velge mellom han å hester, blir det garantert hester. å det aksepterer han, men har fått han med på ridetur et par ganger å han er med i stallen rett som det er
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  15:47:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har både samboer, hest og jobb (i stall). Det går greit, men merker det ofte bli litt liten tid til kjæresten (sett fra min side). Han har ikke klaga noe på det, han er flink til å gjøre andre ting til jeg kommer hjem. Men noen ganger må man bare prioritere litt. Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  19:02:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Nå for tida prioriterer jeg hest overfor forhold. Har nok noen for "hånden" hvis jeg hadde giddet å vise litt mer interesse, men jeg leter egentlig etter en som driver med hest eller noe arbeid på gård, som vet at hest er en hobby som tar mye tid. Så ja, hestene skremmer nok bort mange av guttene ;) Synd, men slik er det.. Og hadde det vært slik at jeg hadde hatt type per dags dato, så hadde han nok blitt nedprioritert i ukene, men fått 1. prioritet i helgene:)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  19:18:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hesten går foran alt.. Er ekstremt a-sosial av meg, og henger sjelden sammen med noen når jeg kan være i stallen Men om jeg hadde hatt en gutt: Hest foran alt. Punktum.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  20:26:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har både samboer og egen stall med to hester.

Ingen problem, typen er nok litt glad i hestene han også Han skal da også lære seg å ri når Eikdokka blir frisk igjen, sier han selv.

Noen ganger er jeg faktisk så mye som 7 timer (+) i stallen, men da kan han også drive med sine egne hobbyer. Godt å være litt fra hverandre også.

Therese
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  18:21:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Går kjempebra for våres del :) Kjæresten/samboeren min fikk 2 hester å en hund med på kjøpet, å er kjempeglad i de :)
Har hestene her hjemme, så han hjelper ofte til å passer de om jeg skal bort :)
Tar hunden med på tur, børster både han å hestene ++

Ellers har han nok å finne på selv når jeg er i stallen, men prøver så godt vi kan å prioritere så det blir mest mulig tid sammen også :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.