hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Beste sprit?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Beste sprit?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  22:14:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Vikingfjord, Absolutt, Sky og hjemmebrent. Sistnevnte er billigest.

Man blander i hva man har, om man har noe. Red Bull (ekstrakt) er fint og blande med, men det, som alle andre slike drikker, er visst ikke helt sunt å kombinere med alkohol.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  22:55:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå er ikke jeg særlig prippen av meg altså, men synes det er litt for mange unge her inne til å diskutere dette. Det er jo faktisk 21 års aldersgrense på å drikke sprit, og over halvparten av personene her inne på mix er under den alderen. Og om 14-15 åringer kjøper den eller den spriten for de har hørt at den -"er smaksfri og kan bælges rent" så er jo ikke dette positiv lærdom.

Opprinnelig postet av TORHILD

Må få si at jeg TENKTE dette jeg også.... stusset litt, men så ramlet jeg utpå... er vel egentlig litt enig med deg Torhild
Kan i alle fortelle alle som bare burde drikke rusbrus at det er bare å glemme å finne sprit uten smak... da bør dere i alle fall være på vakt!
Dessuten ser jeg ikke poenget i å bælme ned, blander med noe godt og isbiter og koser meg i festlig lag, men jeg er vel for gammel for flatfyll.
Er rart med det, jeg jobber med bare ungdom og dessverre forekommer det meg at sprit er det minste av alle onder som frister, men selvfølgelig er du ikke gammel nok er du det IKKE!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/06/2006 :  23:01:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Nå er ikke jeg særlig prippen av meg altså, men synes det er litt for mange unge her inne til å diskutere dette. Det er jo faktisk 21 års aldersgrense på å drikke sprit, og over halvparten av personene her inne på mix er under den alderen. Og om 14-15 åringer kjøper den eller den spriten for de har hørt at den -"er smaksfri og kan bælges rent" så er jo ikke dette positiv lærdom.

Må få si at jeg TENKTE dette jeg også.... stusset litt, men så ramlet jeg utpå... er vel egentlig litt enig med deg Torhild
Kan i alle fortelle alle som bare burde drikke rusbrus at det er bare å glemme å finne sprit uten smak... da bør dere i alle fall være på vakt!
Dessuten ser jeg ikke poenget i å bælme ned, blander med noe godt og isbiter og koser meg i festlig lag, men jeg er vel for gammel for flatfyll.
Er rart med det, jeg jobber med bare ungdom og dessverre forekommer det meg at sprit er det minste av alle onder som frister, men selvfølgelig er du ikke gammel nok er du det IKKE!

Opprinnelig postet av Harneshaug

Sant det dere sier ;)

Og, akkurat det med å "drikke til man spyr" er ikke en sport som er bra.
Så jeg gjør alltid som deg Harneshaug: Koser meg med det i festlige lag.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 02/06/2006 :  23:18:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg er enig med deg. Tenkte nettopp at jeg synes det er ganske overraskende at 15-åringer diskuterer sprit helt åpent. Jeg må ha bodd på en annen planet eller noe de siste årene, tror jeg - siden jeg er en av få som reagerer på det..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  23:23:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Sånn halvveis OT så vil jeg si at jeg ikke ser hvorfor det er ulik aldersgrense på alkoholholdige varer man får kjøpt i dagligvareforretningen og den man må på polet for og skaffe. Jeg mener at når man er myndig så er man myndig, virkningen av alkoholen blir uansett den samme?
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  00:03:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eh.... kanskje fordi at på dagligvarebutikken er grensen 4,5% og på polet 60%.
Jeg har i alle fall erfart at virkningen ikke er helt lik (-;
Myndig når du er 18 var bare et desperat utspill fra politikere for å få flere stemmer ved valg. Om man er voksen da eller ikke er vel like varierende som det finnes 18-åringer...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  00:34:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg liker svart Vikingfjord (50%) best :) blander med tropisk nektar/sprite eller lager drinker :) Er ikke så glad i smirnoff, og absolut drakk jeg for mye som "fjortiss"...
Har noen flasker med Koskenkorva 60% stående her. Farlig farlig...;) Man blander som om det skulle vært 40%, og ender opp krabbe-drita...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  00:55:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
øl er egentlig best:) og også det man bør holde seg til når man er yngre enn 18..egentlig.
...:: ::.. Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  01:30:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Heh, når man er under 18 skal man vel lovlig sett ikke drikke noe som helst med alkohol i, Elenion?

Vikingfjord tenker jeg, men helst ikke sprit på meg i det hele tatt, da blir jeg bare dårlig Heller øl, rusbrus og vin!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  04:14:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hmm...
dette med aldersgrenser på alkohol... joda, det er forskjell i prosent, men man kan vel drikke seg like full på øl som på sprit?
om jeg drikker meg full på sprit, kan jo en annen person drikke seg like full på øl, bare at den personen må drikke mye mer enn meg...

jeg elsker tequila jeg... den skal selvfølgelig shottes med salt og sitron...
ellers så går det litt i vodka bladet med juice (med en skvett sitron oppi)
og selvfølgelig endel hjemmelaget;) da lager jeg tyrker! namnam, halvt om halvt;)
bortsett fra dette går det en del øl...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 03/06/2006 :  11:31:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men det som er litt viktig å få med er at du får en annen fylle på øl enn på sprit. På øl blir du kanskje bare trett og dårlig, mens på sprit mister mange kontrollen. Noen får black-out, noen blir hissige og voldelige osv. Kjenner mange som rett og slett ikke "tåler" sprit selv om de er både over 30 og 40....
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  11:54:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hmm... jeg blir verken trett eller dårlig av øl jeg... men blæra mi blir på størrelse med et middels stort hoppeslott... (med unntak av hoppinga da...)
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 03/06/2006 :  13:24:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kalinka!ingen over,ingen ved siden!hehe..hvertfall for min sin del.Har holdt meg til kalinka'n i flere år,synes den er best på smak.Hvertfall i forhold til smirnoff eller absolut..
ellers går det i øl og rusbrus,ikke noe vin her i gården nei..det fikk eg nok av da vi var "fjortisser"og satt og smugdrakk golden power bak gymsalen på skolen.nå klarer eg nesten ikke å lukte på vin uten å bli dårlig..
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  16:06:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Yo ho ho and a bottle of rum! Flaggermuser er kule.

Neida, samme hva for min del, bare det er blandet ut med noe som faktisk smaker godt. ;)

Ellers hiver jeg meg på "de fornuftige", alkohol skal drikkes med måtehold eller ikke i det hele tatt.

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  16:26:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forsåvidt enig med Torhild om at dette blir litt feil å diskutere her, men det er vel ikke akkurat noen overraskelse at mange under 18 drikker både sprit og svakere saker.

Må bare likevel påpeke at du nok ikke har fått med deg at det har vært et par lovendringer de siste årene. Man kan kjøpe sprit allerede som 18-åring, da loven i fjor ble gjort om fra å gjelde vin og øl opp til 22% til å gjelde alle alkoholholdige varer opp til 22%, det har resultert i at hvertfall Kalinka (tror jeg det er ) har sprit med 21,9% eller noe i den dur. Og grensa derifra og oppover er ikke lengre 21år, den er 20år, og det har den vært ganske lenge.
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.