hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg SKAL, men jeg er litt redd..!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Jeg SKAL, men jeg er litt redd..!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  21:10:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg har nå bestemt meg for å starte klubbmesterskapet sprang for junior med Kenzo! SPRANG! JEG! Som er verste dressurrytteren, hopper kanskje max 5 ganger på et halvt år! Og jeg er ganske pysete.. Men jeg SKAL klare det, må hoppe 70 cm og 80 cm, høres sikkert kjempelavt ut, men for meg er det ikke det altså..!

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan "tøffe meg opp"?

Kenzo&Buster
Diamantene<3

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  21:14:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trene masse. Jo sikkrere du er, jo mindre nervøs er du.
Ellers,

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  21:22:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Dette greier du bra! :)

Masse lykke til!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  21:29:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg tror også dette kommer til å gå veldig bra ;)

Lykke til! :)

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 11/06/2006 :  22:01:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det vil jeg være med på også Ingvild! Når er det? Ligger det prop. noe sted? Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/06/2006 :  22:17:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Bør kanskje øve i hvert fall?
Hopping er gøy, men jeg er superpysete selv. Mye er gjort når du stoler på hesten din!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 11/06/2006 :  22:24:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til, d går sikkert bra! Som MajaPews sa, tren masse så blir du mindre nervøs :)
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  23:07:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Tusen takk alle sammen, skal hoppe to ganger i uka fram til stevnet nå.. Men må trene dressur også såklart, det ligger et dressurstevne før sprangen

Kristine: 24 juni på Atlungstad. Vet ikke om det ligger prop ute noe sted siden det er et utvidet klubbstevne, men du kan jo sjekke klubbens hjemmeside www.hedemarken-rideklubb.com. Det henger hvertfall en på Atlungstad, påmelding til Pål

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  01:06:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Prøv å tenke tilbake til da du var mindre og elsket sprang (forhåpentligvis). Prøv å huske den følelsen av skrekkblandet fryd og "tving" denne frem. Det ér nemlig morsomt å hoppe, og 70/80 er ikke så høyt at det ender med styrt og snørr og tårer om du kommer feil på. Det verste som kan skje er at hesten river eller løper ut, og det overlever du jo. Dessuten kjenner du hesten din godt, vet hva den pønsker på før det skjer osv. Prøv å kose deg og innbille deg selv at du synes sprang er det morsomste i verden. Morsomt er det jo, om enn en smule skummelt før du kommer inn på banen.

Lykke til

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  01:14:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette går som en lek!
Bare tren,tren og tren.
Hopp så mye som praktisk mulig og så høyt som du tør.
Begynn lavt og bygg deg opp ettersom det kjennes lett.

Få hjelp,som oppmuntrer og gir positiv kritikk.Gjør øvelsene enkle,lette avstander,ikke noe så du må tenke for mye,bare "flyte på"-linjer.
Slutt alltid på en positiv tone,helst når du har veeeldig lyst til å hoppe "bare et til" eller "Bare litt høyere"

Se for deg at du hopper banen feilfritt og lett.Hinder for hinder skal du tenke på når du for eksempel ligger og skal sove...

Se opp og frem og ri på til du er på den andre siden av hinderet!

Hælen ned og hånden frem.

positiv tankegang og positiv trening.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  01:32:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Prøv å tenke tilbake til da du var mindre og elsket sprang (forhåpentligvis). Prøv å huske den følelsen av skrekkblandet fryd og "tving" denne frem. Det ér nemlig morsomt å hoppe, og 70/80 er ikke så høyt at det ender med styrt og snørr og tårer om du kommer feil på. Det verste som kan skje er at hesten river eller løper ut, og det overlever du jo. Dessuten kjenner du hesten din godt, vet hva den pønsker på før det skjer osv. Prøv å kose deg og innbille deg selv at du synes sprang er det morsomste i verden. Morsomt er det jo, om enn en smule skummelt før du kommer inn på banen.

Lykke til

Opprinnelig postet av Kajsa

Forhåpentligvis sier du. Jeg skal fortelle deg om min karriere som rideskoleelev: Jeg var litt redd hester til å begynne med, men jeg syntes de var veldig fine. Jeg var redd for å ri, og etter et par hendelser (en hest som løp over meg, og en annen som kastet meg av) var jeg rett og slett livredd. Jeg gråt fordi jeg gruet meg før hver ridetime, gråt hvis jeg ikke fikk den snilleste hesten på stallen, og jeg stod i midten og gråt da de andre skulle galoppere, for det turte jeg ikke. HOPPE? ALDRI!!!

Jeg kom meg jo tydeligvis over skrekken, fikk hest på for, red en gammel snill fjording, og etter en stund kjøpte jeg Montesse, som kanskje ikke akkurat var verdens snilleste og tryggeste hest. Men jeg kom meg til Atlungstad, fikk gode trenere og masse hjelp, og solgte etterhvert Montesse siden hun var veldig liten for meg. Så kjøpte jeg Kenzo, og her er jeg i dag: Dressurrytteren Ingvild, skal på sprangstevne. 70 og 80 bane er himmelhøyt for meg, men jeg har hoppet 1,10 enkelthinder med Kenzo, så jeg SKAL KLARE DET!!!

Tuuuusen takk for alle gode tips, og Kurre, jeg skal følge oppskriften din til punkt og prikke! Bare synd at sprangtreneren min skal en uke til Bulgaria nå, men jeg får vel hoppet et par ganger for henne før stevnet likevel

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.