hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor er de friske debattene blitt av???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Hvor er de friske debattene blitt av???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 30/05/2006 :  21:10:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
sitter og ser på den jesusen din og ler litt..

men tilbake til alvor.. hvorfor dømme folk som vil gjøre det, det er deres egne penger, deres egne kropper og egne valg?

hva med tatoveringer, piersienger er det like alvorlig?

tannbleking??

frisørklipp??

manicure?

intimbarbering??

hva er galt med å være litt forfengelig?
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan
Innlegg: 1402

Skrevet - 30/05/2006 :  21:23:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes vi kan ta oss råd til å være forfengelige. I dette sure kalde landet trenger vi å sette velvære i fokus.

Om jeg ikke vil leve med den magen jeg har, så er det helt opp til meg selv å avgjøre det. Om andre trives med magen sin, så for all del...
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway
Innlegg: 2073

Skrevet - 30/05/2006 :  21:25:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er forskejll på å være litt forfengelig og å ty til kirurgi for å rette opp innbilte problemer.

STort sett (merk ikke alltid,men som oftest,selv om det kan være vanskelig å fatte når man står midt oppi denne krisen) så får man et litt annet syn på sin egen kropp når den slutter å fungere og begynner å gå i stykker.

Det er ikke så viktig om øynene har litt feil form,når man begynner å miste synet.
Det er ikke så ille med ridebukselår om man mister evnen til å gå.
Heller litt små pupper enn noen med brystkreft i?
Ikke så ille med litt ekstra fett på magen når man kunne hatt utlagt tarm?

Piercinger....vel,her trekker jeg grensa når det begynner å gå på helsa løs.

Å sammenligne det å gå til frisøren med det å foreta en operasjon blir for langt fra hverandre i min bok til at jeg kan tenke i den retningen.

Det er mulig at jeg bare er gammel og sær,men man ser annerledes på det når man pådrar seg endel defekter.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 30/05/2006 :  21:34:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Plastisk kirurgi? Stort sett unødvendig, synes jeg. I hvilke tilfeller er det nødvendig? Etter ulykker og ved sterke defekter, eller om man har store komplekser for noe (ikke for å rette på selvtillitten, men for å få bedre livskvalitet).

Jeg trives stort sett slik jeg er - det er nå en gang slik jeg ble da - selv om jeg har en ting som er et kompleks for meg. Jeg har vel i grunn vokst litt av det, selv om jeg ikke takler å se bilder av meg selv og lignende pga. det. Har mange ganger vurdert å fikse på det, men har kommet frem til at de som er glade i meg tar meg for den jeg er - og at jeg ikke er garantert at denne "utseendemessige skavanken" forsvinner - den kan for den del bli mye verre, fordi jeg er skapt slik at den egentlig.. "passer inn". Dessuten er den nedarvet fra slekt, så det er et par til med den.

Men ellers er jeg enig i Kurre; når kroppen ikke funker som den skal, får man et annet syn på det. Jeg vil mye heller ha en fot og et immunforsvar/slimhinnelag som funker 100% enn å lage en overleppe.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan
Innlegg: 1402

Skrevet - 30/05/2006 :  21:38:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er forskejll på å være litt forfengelig og å ty til kirurgi for å rette opp innbilte problemer.

STort sett (merk ikke alltid,men som oftest,selv om det kan være vanskelig å fatte når man står midt oppi denne krisen) så får man et litt annet syn på sin egen kropp når den slutter å fungere og begynner å gå i stykker.

Det er ikke så viktig om øynene har litt feil form,når man begynner å miste synet.
Det er ikke så ille med ridebukselår om man mister evnen til å gå.
Heller litt små pupper enn noen med brystkreft i?
Ikke så ille med litt ekstra fett på magen når man kunne hatt utlagt tarm?

Piercinger....vel,her trekker jeg grensa når det begynner å gå på helsa løs.

Å sammenligne det å gå til frisøren med det å foreta en operasjon blir for langt fra hverandre i min bok til at jeg kan tenke i den retningen.

Det er mulig at jeg bare er gammel og sær,men man ser annerledes på det når man pådrar seg endel defekter.

Opprinnelig postet av Kurre



Jeg må være vedrdens mest forfengelige jeg da, som er brystkreftoperert og sitter igjen med et kjempesøkk i det ene brystet. Jeg har aldri i hele mitt liv hatt større lyst til å fikse på brystene mine som nå. De har aldri vært særlig store, men de har stått i forhold til kroppen min og jeg har alltid syntes de har vært pene. Det er de ikke lenger og jeg kunne godt tenkt meg å fikse på de!

Vi er alle forskjellige, og det er ikke noe poeng i å forsøke å sette seg inn i situasjoner man TROR man vet svaret på.

Unødvendig for deg - nødvendig for meg
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 30/05/2006 :  21:50:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Slike ting bør være opp til hver enkelt synes jeg. ;)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 30/05/2006 :  22:08:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Å sammenligne det å gå til frisøren med det å foreta en operasjon blir for langt fra hverandre i min bok til at jeg kan tenke i den retningen.

Opprinnelig postet av Kurre



den sammenligningen var for å spørre "hvor går grensen" for for mye forfengelighet?

skal vi si det er ok å bleke tenner men ikke løfte puppene? er det freit med tatovert sminke men ikke fjerne ridebukselår.. osv osv..

Jeg kan da forstå at folk er imot PK.. det er jo heller ingen operasjonstvang, kan ikke dem som har lyst gjøre det uten at andre skal fordømme det?

er det ikke et fritt land?

hva er hårbleking, og permanent? forfengelighet?
hvem skal sette grensen hvor hva som er akseptabel pynt og hva som er ektremt?
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 30/05/2006 :  22:11:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ekstremt er å kutte, skjære, stikke, brenne eller skyte i seg selv. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway
Innlegg: 2073

Skrevet - 30/05/2006 :  23:26:03  Vis profil  Svar med kopi av melding


Jeg må være vedrdens mest forfengelige jeg da, som er brystkreftoperert og sitter igjen med et kjempesøkk i det ene brystet. Jeg har aldri i hele mitt liv hatt større lyst til å fikse på brystene mine som nå. De har aldri vært særlig store, men de har stått i forhold til kroppen min og jeg har alltid syntes de har vært pene. Det er de ikke lenger og jeg kunne godt tenkt meg å fikse på de!

Vi er alle forskjellige, og det er ikke noe poeng i å forsøke å sette seg inn i situasjoner man TROR man vet svaret på.

Unødvendig for deg - nødvendig for meg

Opprinnelig postet av Birre

[/quote]

Nei,det må du ikke. Selv ikke i min bok.
Det er her jeg mener det er en forskjell. Din ...hmmm...defekt er resultat av en sykdom som endret livet ditt (i hvertfall periodevis) drastisk og etterlot seg store skader på kroppen din.
De følelsene man får i en slik situasjon ser jeg som annerledes enn når en på noenogtjue bare MÅ fettsuge magen for den er så ekkel og klumpete og det er så vanskelig å slanke/trene vekk.

Jeg ER sær når det gjelder PK,jeg har litt..øhh...ulne skiller på hva jeg finner etisk akseptabelt og ikke antagelig,men i ettertid av alvorlig sykdom/ulykker...så føler jeg at ting stiller seg annerledes.

Når min venninne på kun20 år får nye pupper til bursdagen av typen fordi "hun HAR jo komplekser fordi de er så små og han synes det er så fint" så vrir det seg i meg og jeg vet ikke helt om jeg skal spytte flammer eller grine...

Å gjenopprette til normalen er for meg noe annet enn å pynte på fasaden om du skjønner hva jeg mener.

Jeg gikk selv gjennom mange mange år da jeg trodde jeg var den eneste i verden med sånn nese som meg,alle måtte jo se på den nesen...le av den. TENK om jeg kunne gjort noe med den?
Vel,den er ikke noe jeg noengang tenker på lenger.Den virker...og har en...om ikke helt A4 form,så er den en nese som neser flest.
Det jeg vel vil frem til er at det skremmer meg litt når så mange unge vil ut og skjære i seg selv for å "rette opp" feil ved utseendet sitt som antagelig bare de selv synes er et problem.

Dessuten når det gjelder dette med brystimplantater...det er for mange som har opplevd store helsemessige plager etter dette til at jeg anser det å være trygt på lang sikt.Rett og slett skummelt,synes jeg det er å putte slikt inn i kroppen sin.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway
Innlegg: 2073

Skrevet - 30/05/2006 :  23:33:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Å sammenligne det å gå til frisøren med det å foreta en operasjon blir for langt fra hverandre i min bok til at jeg kan tenke i den retningen.

Opprinnelig postet av Kurre



den sammenligningen var for å spørre "hvor går grensen" for for mye forfengelighet?

skal vi si det er ok å bleke tenner men ikke løfte puppene? er det freit med tatovert sminke men ikke fjerne ridebukselår.. osv osv..

Jeg kan da forstå at folk er imot PK.. det er jo heller ingen operasjonstvang, kan ikke dem som har lyst gjøre det uten at andre skal fordømme det?

er det ikke et fritt land?

hva er hårbleking, og permanent? forfengelighet?
hvem skal sette grensen hvor hva som er akseptabel pynt og hva som er ektremt?

Opprinnelig postet av Lopke




Jo,dette er et fritt land og JEG vil ikke sette grensene for hva folk måtte ønske å utsette kroppen sin for.

Men uten motstridende meninger får vi ikke en,som etterlyst,frisk debatt,så da kan jeg jo la min stemme høres.

Jeg VET at det er politisk ukorrekt å mene at slikt er uheldig,idag er det jo tilogmed TVunderholdning (extrem make-over) men jeg har ikke sansen og ville ikke gjort det.

Ville jeg sugd fett fra lårene eller gitt de samme pengene til ILPH? Ikke så vondt å prioritere der...

Det er kun den enkelte som kan sette grensen ved hva som er FOR forfengelig og hva som for dem er helt naturlig.

For noen er det den mest naturlige ting i verden å sptøyte inn gift i nervene i ansiktet og lamme muskler for å se yngre ut enn man virkelig er,for andre går grensen ved å bleke tennene.
Individuelle forskjeller.

Jeg vil ikke fordømme noen og setter ikke mindre pris på enkelte av mine medmennesker selv om de synes PK er toppen av lykke,men JEG ville ikke gjort det og JEG synes ikke det er en ok måte å bruke store pengesummer på.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway
Innlegg: 1488

Skrevet - 31/05/2006 :  01:35:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
De som klager over en liten kul på magen med mykt fett... vit at når du fjerner det med fettsuging vil kroppen kompansere med å produsere mer. Dette er ofte genetisk betinget, ikke bare hva du spiser!
det som er så ille er at fettsugingen ødelegger vevet, de som har sett det utført på TV kan skjønne hvorfor, og det dannes HARDT og KLUMPETE undervev som fettet legger seg utenpå. Dette blir forferdelig stygt og operasjonen må gjenntas med jevne mellomrom.
Jeg har ikke gjort det men kjenner ei voksen dame som gjorde det og hun angrer bittert...
I og med at jeg har 2 jenter er jeg veldig bevist og skremt av alt fokuset som er på kroppen. Hjemme hos oss ligger fokuset på sunn mat, grovt brød, nugatti bare i helgene, melk, koselige måltider sammen, ordntlig middag hver dag, masse uteliv og hestestell (-: som er god trim og hyggelig å holde på med!!
Jeg hater treningsstudio, har nok med å skikkelig rotbørste 4 hester hver dag, måke 4 bokser, måke store beiter, lempe tonnevis med høy, spon og kraftfor!!!
Har masse muskler, alle tror jeg "trener". I tillegg verker jeg høvene til alle 4 selv og det er TUNG men artig og kjekt arbeid. At det også er trim er bare en bonus.
Eneste gang mannen min har klaget var da jeg ammet siste jenta vår og ble veldig tynn. Da "kukret" han rundt meg og laget mat og styrte på (-:
Nei, vekk fra datan (eh... kremt), TV, opp av stolen og ut.... ta trappen, rør deg, ha det gøy, vær sosial og aktiv.
Det vakreste ved et menneske er faktisk utstrålingen ikke utseendet og det er sant! Hvor mange ganger har man ikke fallt for en person hvor man ikke helt kan sette fingeren på hva det er? Noen har tiltrekningskraft uten å være pene, de har selvtillit og karisma. Det er i alle fall slikt jeg blir tiltrukket av både når det gjelder venninder og evt. kjærester (noe som selvfølgelig er helt utelukket for meg som er gift... sukk.. he eh... man kan jo drømme)

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 31/05/2006 :  08:35:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
er til dels enige med mange av dere.. har ikke selv fått noen som helst operasjoner og kommer nok heller ikke til å gjøre det, men jeg kan med hånden på hjertet ikke si at jeg ALDRI vil gjøre det. Ei venninne av meg har silikon, ikke pent i mine øyne, men i hennes. Henne om det. Kunne godt tenke meg tannbleking selv, men lider litt av tannlegeskrekk, om det blir noe fiksing på meg blir det dette.
Sliter med ring rundt magen, og ønsker denne vekk, ja jeg kan trimme, men vet av erfaring at da jeg veide 10 kg mindre, var fysisk aktiv, red, kickboksing og fotball, ingen bil, den var der da og.. kunne ønsket meg den vekk, men har ennå ikke gjort det. det koster ikke alverden så det er ikke det det kommer an på, men om jeg "gidder" gjøre så mye for så lite, det er jeg ikke blit helt enig med meg selv om ennå, men for all del, jeg kan forstå og fordømmer ikke folk som vil forbedre på sin kropp.

Harneshaug.. det der med klumpete arrete etter magesug.. hørtes ikke bra ut.
men måtte flire litt av din siste kommentar :)
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan
Innlegg: 1402

Skrevet - 31/05/2006 :  09:17:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det var mange bra svar her, hvor man får vinklet synspunktene både for og imot plastisk kirurgi.

Det rare i det, er at jeg er enig med alle egentlig, både for og imot temaet. Og det er som det er sagt her før, hva som er ekstremt for den ene er naturlig for den andre.

For meg går grensen litt rundt det med alder. Jeg anser meg selv som voksen og ansvarlig for meg selv og kroppen min. At mennesker på min egen alder velger å "jukse" litt på utseendet er helt OK - det er opp til hver enkelt. Vi har levd noen år, er stort sett blitt trygge på oss selv og hvet hvem vi er og hva vi står for. Vi er i stand til - stort sett de fleste av oss - til å ta våre egne valg etter en nøye vurdering, slik at vi ikke angrer oss i ettertid.

Men unge jenter er ikke der hvor vi litt eldre er, når det kommer til eget selvbilde. Jeg har ikke helt funnet ut for meg selv hvor grensen på denne alderen går, men når unge jenter legger seg under kniven fordi nesen er for stor, puppene for små og tenne på halv tolv, (tror de selv), så blir det galt synes jeg. Det er stor forskjell å endre på kroppen sin fordi man vil ha truten til Angelina Jolie og puppene og lårene til Jennifer Lopez, og det å rette på seg selv fordi alderen begynner å sette sine spor, eller fordi man sliter med en bilring som ikke forsvinner. Det er ikke så morsomt den dagen man innser at man begynner å ta form som Michelin-mannen...

Nei, sunn fornuft gjelder stort sett i alle tilfeller så vidt jeg vet.
Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway
Innlegg: 316

Skrevet - 31/05/2006 :  13:58:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ett annet problem jeg vil bli tykkere jeg.... ikke morro og være snart 19 og veie 45 kg og nesten være 170 høy helt grusomt...

jeg trener ikke mye spiser for det meste alt jeg har lyst på men legger jeg på meg nei ikke et gram.... så vis noen har et tips om hvordan jeg kan legge på meg så ja takk fortell meg

smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 31/05/2006 :  14:06:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enebakk racing:

Hva trener du? Jogging og annen kardio vil bidra til at du ikke legger på deg. Jeg anbefaler deg å begynne på et treningssenter. Ikke løft for tunge vekter med en gang, men øk etterhvert. Da vil du garantert legge på deg. Svært mange jenter er livredde for å trene på treningssenter fordi de er redde for å se ut som kroppsbyggere, men det er en trøst det at skal du se ut om det, så kreves det årevis med tung trening

Hva spiser du? Det er viktig at du spiser mye proteiner og sunt fett.

Dessuten kan det godt hende at du bare er 'skapt' slik, med lett beinbygning og tynn kropp


www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.