hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor er de friske debattene blitt av???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Hvor er de friske debattene blitt av???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Innlegg: 76

Skrevet - 02/06/2006 :  15:14:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ej e enig me Loopke. Synest det skal være opp til hver enkelt hva en vil. Jeg å vil ta fettsuging på magen. Men jeg får ikke låv, å jeg er ikke gammel nåkk til å bestemme over meg selv enda. Så jeg må vente... Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 02/06/2006 :  16:02:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er utrolig skummelt at jenter som nettopp har fylt 15 drømmer om fettsuging. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 02/06/2006 :  22:52:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er jeg og.. det var endelig ikke poenget mitt!!!

Men føler jeg er godt voksen nå og gjør jeg noe med min kropp er det 100% veloverveid!
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway
Innlegg: 1003

Skrevet - 03/06/2006 :  01:57:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hmm... jo, hvordan stiller jeg meg i denne saken...?

jeg mener at folk bør få bestemme hva de vil gjøre med egen kropp... MEN, det bør være en veloverveid beslutning, og man må være mentalt voksen nok til å være sikker på det man gjør...

ei jente jeg vet om fikk nye pupper i 18-års gave av mammaen sin fordi hun mente at hun hadde for små pupper... og ja, hun hadde veldig små pupper før... og jeg skjønner at hun ville få de fikset (men jeg mener at hun ikke var voksen nok mentalt til å ta en veloverveid beslutning) når hun ble opperert valgte hun å fylle de så mye som mulig... hun har nå D-cup... noe som ser enormt stort og unaturlig ut på ei jente på 160 cm og 45 kg...
dette syns ikke jeg er pent... men det er hennes kropp, og hun syns jo det er pent, så da er min mening uviktig...

også kommer dobbeltmoralen min i denne saken...
jeg vil selv fikse på puppene mine... etter jeg begynte på medisiner raste jeg ned i vekt... er nå 175 cm og veier 50 kilo... vekta har stabilisert seg der, og nekter å rikke seg oppover... at jeg har blitt veldig tynn... ja, det er så sin sak... men jeg har fått veldige komplekser for puppene mine... så ille at jeg har bestilt time til psykolog... fra å ha en stor B-cup (som jeg var fornøyd med) fyller jeg nå bare såvidt en A-cup... joda, det hadde nok ikke vært så ille om de hadde sett ut som de gjprde før, bare i mindre varient... men, de gjør ikke det... de ser ut som vrengte jeanslommer... hud i massevis, uten noe "fyll" i... nå klarer jeg ikke lenger å se på de i speilet... og heller ikke sove naken, ikke alene engang!
og ja, det er sikkert ingen andre som tenker over det, men JEG liker de ikke, JEG vil ikke at de skal se slik ut, JEG vil ha en kropp JEG kan trives med, og hva andre da sier og mener spiller ikke noen rolle, så lenge JEG føler at det er rett for meg...
det er heller ikke snakk om å få pamela-bryst. jeg vil bare fylle opp tomrommet igjen... og ha pupper som står til kroppen min...
20 år, og ha slappere "jeanslommer" enn bestemoren min... det er IKKE fint... iallefall ikke i mine øyne...
om jeg er voksen nok til å ta denne avgjørelsen...? ja, det mener jeg... jeg har tenkt fram og tilbake, og samler så mye informasjon som jeg kommer over... jeg ar også bestemt meg for å vente en stund, for å se hvordan ting utvikler seg...

jeg skjønner at mange ser på PK som en unødvendig og forfengelig ting, og at om man ikke har alvorlige problemer trenger man ikke å gjøre det... men jeg syns at når brystene mine er blitt så ekle som de har blitt og at jeg ikke klarer å stå toppløs foran speilet uten å måtte snu meg bort, ja da har jeg et problem... å gå å tenke på det ver dag... å føle at man ikke kan kle av seg alene, og langt mindre foran noen, det sliter på psyken...
jeg trives ikke med min egen kropp, fordi puppene mine er blitt slik, jeg har det ikke godt med meg selv... er det da feil av meg å gjøre et inngrep for å få puppene slik de var, så jeg kan trives med meg selv....?

dette var noen av mine innerste tanker... noen vil kanskje mene jeg er veldig forfengelig, siden jeg "sutrer" slik over puppene mine. men jeg har da andre "skavanker" jeg ikke bryr meg om, men at puppene mine ble redusert til to tomme hudposer, er en ting jeg ikke klarer å akseptere eller forholde meg til i en alder av 20 år...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway
Innlegg: 1488

Skrevet - 03/06/2006 :  02:32:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du oppfattes av meg som mer reflektert en mange andre. Du begrunner veldig godt hvorfor, du har undersøkt hvordan og til syvende og sist er det din avgjørelse å ta.
det har du min fulle respekt for. Du er ei pen jente (-: og jeg skjønner godt at det er lite kjekt når kroppen din forandrer seg som den gjør i ung alder.
Jeg var som ei fjøl gjennom hele ungdomstiden, både pupper og lår var flate og rette som streker. Ingen gutter så på meg, jeg sprang fort, var sterk og slo alle i 60-meter`n...
Bestevenninden min hadde kjæreste og jeg var på-heng, alltid.. Hun hadde former og pupper, langt krøllete hår og jeg var så missunnelig...
det kom litt pupper og litt hofter etterhvert, litt... Nå har jeg derimot fått 2 barn, begge på 4 kg hver, ammet de i 8mnd hver, men jeg har finere kropp enn min venninde.
Magen er flat, puppene er like faste (og små!) som de var, jeg kan ri uten BH og trives med meg selv.
Venninden min gjennomgikk et stort vektap og det første som røyk var puppene, de henger... Hun slanket seg derimot bevisst men angret seg så mye at hun fikk tilbake sin "vanlige" fassong, brystene ble helt fine igjen (-:
Det jeg tenker på er...- har tidligre lest at du bruker en type ADHD medisin, stemmer det? Er det den som forårsaker vektapet, i så fall... skal du bruke den for alltid?
Om du legger på deg senere vil puppene faktisk få fassong igjen og hva skjer da om du har innlegg? Om du vil ha barn senere hva skjer da om du har innlegg?
Du bestemmer selvfølgelig selv, men tenk på når du finner den som elsker deg over alt på jord, med eller uten flate pupper. Vil du gi avkall på feks. amming?
Enn om det går hull på innleggene og du blir syk? Jeg synes det er så utrolig skummelt! I tillegg må de jo byttes ut med jevne mellomrom...
Jeg sier det en gang til,, jeg er IKKE lesbisk (-; men du er ei NYDELIG jente, og du har MASSE humor, det har du vist her inne mange ganger, og jeg kan ikke se for meg at puppene dine er så ille, misforstå meg rett.....!!!
Om du likevel føler at det må gjøres for din egen skyld så er det ikke noe jeg kan si for å motbevise det, men jeg synes du er begavet både på den fysiske og psykiske siden.
Tenk deg godt om og vær glad i deg selv!
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway
Innlegg: 1003

Skrevet - 03/06/2006 :  08:31:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
takk for komplimentene:)

ja, det er ritalinen som forårsaker vekttapet. legen har sagt at vanligvis er dette en forbigående effekt som etter forholdsvis kort tid går over, men i enkelte tilfeller er kan det være varig. og i mitt tilfelle ser det foreløpig ut som det er varig. Men jeg har bestemt meg for å uansett se det an en stund til.
om jeg skaffer meg innlegg og med årene legger på meg vil puppene bli større, og om de da blir unaturlig store/tunge, kommer jeg til å enten ta de ut eller bytte til mindre innlegg.
angående amming, dannes det oftere kapseldannelse, i frhold til om man ikke ammer, men det er det uansett fult mulig og amme fullt mulig å amme. Under 10 % av alle kvinner med silikoninnlegg vil danne en meget lett grad av kapsel i løpet av de 10 første årene. (dette er ikke noe man kjenner selv) en litt større grad av kapsling er det rundt 1-2% som får (da kjenner man at brystene er noe hardere enn før) mens så harde bryster at ny opperasjon er nødvendig hender meget unntaksvis.
jeg har aldri ville tatt implantater om jeg ikke har kunnet ammet barn i fremtiden, for dette er noe jeg føler er meget viktig for barnet i forhold til antistoffer og liknende.
det vil uansett danne seg en tynn hinne med arrvev runt implantatet, dette er kroppens måte å "gjerde" inn fremmedlegemer, faren er om denne arrvevshinnen tykner og krymper, det vil da bli vondt, hardt, klumpete og de må erstattes eventuelt fjernes.
i de siste årene har man kommet ganske langt i forhold til silikonimplantater enn bare for noen år siden. de er nå laget med tykkere silikonvegg, og har en ru overflate som har gjort hard kapseldannelse sjelden... det finnes både saltvannsimplantat og silikonimplantat, begge er omgitt av en silikonshinne. mens den ene er fylt med saltvann, den andre med silikongele. I norden er det silikonimplantatene som er mest vanlig, fordi det er disse som kjennes mest naturlig ut.
silikonen har også en nærmest ubegrenset holdbarhet, og det er meget sjelden at disse lekker. silikon har også etter mye omfattende forskning vist seg og være ufarlig for kroppen vår. innleggene tåler idrettsaktiviteter og røffe kjærtegn, og det skal mye til for at de ødelegges, men ved svært harde slag/støt mot bryst bør de sjekkes med ultralyd for rifter/lekkasje.
saltvannsinnlegg har derimot en større sjanse for å lekke, de kan også brette seg. Disse vil også være ganske unormale å ta på, "litt vannseng/vannballong"-aktig.
implantatene kan legges både over og under brystmuskelen, på tynne jenter med lite brystvev legges det stort sett under muskelen.
men for meg vill det (om jeg velger å opperere meg) mest sannlig legges over brystmuskelen siden jeg har mye brystvev, og ønsker og fylle ut dette, jeg har også ganske kraftige brysmuskler (under all huden) som vil gjøre at det kjennes rart ut, samt muskelen kan svekkes noe over tid.

om jeg velger å gjøre dette inngrepet blir det mest sannsynlig så jeg reiser til oslo på Fornebuklinikken, der koster det 25 800, med et depositum på 2000 når timen bestilles.
og da er også denne sikkerhetsgarantien dekket:

Fabrikantene av brystinnlegg som brukes ved Fornebuklinikken garanterer at de er sterile samt kontrollert for defekter og lekkasje. De er også kontrollert av kirurg og sykepleier ved klinikken like før de opereres inn.

*Lekkasjer er ikke rapportert på de innleggene Fornebuklinikken har brukt siden 1990. Hvis det allikevel skulle oppstå lekkasje (ikke farlig!) i forbindelse med ytre vold skifter Fornebuklinikken innleggene uten kostnader for pasienten.
*Pasient som av personlige grunner ønsker å fjerne innleggene (meget sjelden) får dette utført uten kostnader ved Fornebuklinikken.
*Uforutsette problemer som krever ny operasjon utføres uten kostnader av Fornebuklinikken.
*Fornebuklinikken tilbyr gratis kontroll av innleggene en gang per år.
*Pasienter som innen ett år etter operasjonen får konstatert såkalt hard kapsel, får ny operasjon innen ett år uten kostnader ved Fornebuklinikken.


så ja, dette er noe jeg har tenkt mye på... men jeg har valgt å vente i minst et halvt år for å se an vekta litt. (og må uansett spare opp penger... noe som tar litt tid...)


Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Innlegg: 76

Skrevet - 03/06/2006 :  18:29:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg forstår at jeg er for ung til å ta fettsuging å sann, hadde nåkk heller ikke gjort det om jeg har fått låv TROR jeg. Vet ikke heilt! Men d går ann å vere like missfornøyd med seg selv som 15 åring en som 20 åring. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 03/06/2006 :  18:36:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
noen her som har prøvd permanent hårfjerning?? Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 03/06/2006 :  20:36:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg forstår at jeg er for ung til å ta fettsuging å sann, hadde nåkk heller ikke gjort det om jeg har fått låv TROR jeg. Vet ikke heilt! Men d går ann å vere like missfornøyd med seg selv som 15 åring en som 20 åring.

Opprinnelig postet av TonjE & VonA



Ja, det er like mulig å være misfornøyd med seg selv, men kroppen din forandrer seg mye på de årene der.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway
Innlegg: 1003

Skrevet - 03/06/2006 :  22:08:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg forstår at jeg er for ung til å ta fettsuging å sann, hadde nåkk heller ikke gjort det om jeg har fått låv TROR jeg. Vet ikke heilt! Men d går ann å vere like missfornøyd med seg selv som 15 åring en som 20 åring.

Opprinnelig postet av TonjE & VonA



jeg syns ikke du skal ta fettsuging jeg heller... som du sikkert ser av de forrige innleggene mine, så skjønner jeg godt hvordan det er å være missfornøyd med deler av kroppen sin...
du er 15 år gammel, og kroppen din er langt fra utvokst... kanskje du er missfornøyd nå, men kroppen din kommer til å forandre seg MYE i årene framover...
jeg vet akkurat hvordan du har det...
når jeg begynte på barneskolen var jeg en av de laveste, men samtidig den tykkeste i klassen... det var ikke gøy... følte meg utenfor og unormal... jeg fikk flere og flere kommentarer på det, og de "kule" jentene fryste meg helt ut... fram til 7 klasse hadde jeg fortsatt litt mer enn alle andre av "valpefettet", fra 7 klasse og til jeg gikk ut ungdomskolen forandret kroppen min seg totalt!! jeg strakk meg i lengden, fikk både pupper og hofter... når jeg gikk ut ungdomskolen var jeg blitt 170 høy, og var plutselig den slankeste i klassen...

så selv om du kanskje ikke liker kroppen din akkurat nå, kommer østrogenet til å pumpe for fult de neste årene, og kroppen din vil forandre seg...

en ting jeg kan anbefale om du vil trene magen, meld deg på magedans-kurs! det er kjempegøy! det minner ikke om trening, men herregud hvor man faktisk trener!! og ikke minst! det er gøy!! man får trent/styrket omtrent hele kroppen, og får en meget bra kroppskontroll. (også er det positivt i forhold til ridningen også!)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway
Innlegg: 1273

Skrevet - 04/06/2006 :  02:45:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det vakreste ved et menneske er faktisk utstrålingen ikke utseendet og det er sant! Hvor mange ganger har man ikke fallt for en person hvor man ikke helt kan sette fingeren på hva det er? Noen har tiltrekningskraft uten å være pene, de har selvtillit og karisma. Det er i alle fall slikt jeg blir tiltrukket av både når det gjelder venninder og evt. kjærester (noe som selvfølgelig er helt utelukket for meg som er gift... sukk.. he eh... man kan jo drømme)

Opprinnelig postet av Harneshaug



Kunne ikke vært mere enig!! Det er ikke utseende man faller for, men helheten. Og da betyr det ikke noe om puppene er små, eller rumpa er for liten eller stor
Men (alltid et men...) er man misfornøyd med seg selv, mister man utstrålingen. Ei jente som synes hun er for tynn/tykk for små/store pupper, klarer ikke glede seg over "livet", men tenker heller altfor mye på det hun er misfornøyd med. Klarer man å legge det til side derimot, finner man igjen den utstrålingen som gjør at andre synes DU er spesiell... men det er ikke lett å glemme kompleksene sine, særlig om selvtilliten er litt på bunn fra før.

Jeg har derfor forståelse for folk som ønsker å fikse på seg selv. Jeg mener ikke at man skal få gjøre det bare man er litt misfornøyd, men om det kan bedre livskvaliteten hos andre mennesker? Ja, vær så god...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

anniz*

» VIP

Innlegg: 27

Skrevet - 10/08/2006 :  14:46:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
skal hilse å si at det ikke hjelper et plukk å trene...har jogget i noen måneder nå, alle sa det var så fantastisk for å bli kvitt overflødig fett (på med joggeskoa og ut i skauen, wee), men neimen om jeg merker noe forskjell...jogger 2-3 ganger i uken...=)

Opprinnelig postet av Weingi




Det hjelper ikke med en gang da vettu. Må ha tålmodighet. Men tror det skulle hjelpe å øke antall gangene i uken. Må visst ikke være så lenge av gangen heller. Halvtime hver dag, har jeg hørt skal være bra! :P
Gå til toppen av siden

anniz*

» VIP

Innlegg: 27

Skrevet - 10/08/2006 :  14:46:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
skal hilse å si at det ikke hjelper et plukk å trene...har jogget i noen måneder nå, alle sa det var så fantastisk for å bli kvitt overflødig fett (på med joggeskoa og ut i skauen, wee), men neimen om jeg merker noe forskjell...jogger 2-3 ganger i uken...=)

Opprinnelig postet av Weingi




Det hjelper ikke med en gang da vettu. Må ha tålmodighet. Men tror det skulle hjelpe å øke antall gangene i uken. Må visst ikke være så lenge av gangen heller. Halvtime hver dag, har jeg hørt skal være bra! :P
Gå til toppen av siden

anniz*

» VIP

Innlegg: 27

Skrevet - 10/08/2006 :  14:46:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
skal hilse å si at det ikke hjelper et plukk å trene...har jogget i noen måneder nå, alle sa det var så fantastisk for å bli kvitt overflødig fett (på med joggeskoa og ut i skauen, wee), men neimen om jeg merker noe forskjell...jogger 2-3 ganger i uken...=)

Opprinnelig postet av Weingi




Det hjelper ikke med en gang da vettu. Må ha tålmodighet. Men tror det skulle hjelpe å øke antall gangene i uken. Må visst ikke være så lenge av gangen heller. Halvtime hver dag, har jeg hørt skal være bra! :P
Gå til toppen av siden

anniz*

» VIP

Innlegg: 27

Skrevet - 10/08/2006 :  14:46:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
skal hilse å si at det ikke hjelper et plukk å trene...har jogget i noen måneder nå, alle sa det var så fantastisk for å bli kvitt overflødig fett (på med joggeskoa og ut i skauen, wee), men neimen om jeg merker noe forskjell...jogger 2-3 ganger i uken...=)

Opprinnelig postet av Weingi




Det hjelper ikke med en gang da vettu. Må ha tålmodighet. Men tror det skulle hjelpe å øke antall gangene i uken. Må visst ikke være så lenge av gangen heller. Halvtime hver dag, har jeg hørt skal være bra! :P
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.