hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stemmer du FrP?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Stemmer du FrP?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Lopke

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  16:42:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det hadde vært fint om du tok med setningen som sto over den du klippet ut da Lopke. Nå gir du jo meg en helt annen mening enn hva jeg har. Hele uttalelsen om biler og avgifter var så her:

Kopi av melding:
Jeg ønsker bedre, billigere og mer miljøvenlig kollektivtransport i storbyene, og heller en mulighet for lavere bensinpris i distriktene. Man må gjerne øke bompengeavgifter og piggdekkavgifter dersom dette faktisk forhindrer at folk tar bilen hver €%/$ dag når man har bussholdeplass 50 meter fra ytterdøren.

Opprinnelig postet av Kajsa

beklager det gikk litt fort i svingene og jeg leste ikke det øverste.. men mener du da at bensinen skal koste mindre på vestlandet enn i oslo f.eks??
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  18:20:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kristendom og politikk har ikke no med hverandre og gjøre da!
måtte bare si det

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Så klart har den det. Man blir påpakket religionslære i hele grunnskolen, og det er politikerene som bestemmer hva man skal lære. Jeg syns det er flott at parti som FRP vil ha KRL ut av skolesystemet.

Bør igrunn stat og kirke ha noe å gjøre meg hverandre forresten?
I et land der vi har rett til å velge den religionen eller det livssynet som passer oss best, og alle religioner og livssyn skal være likeverdige, syns jeg det er upassende av kristendommen skal ha en slik "høy hest" å sitte på.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  19:03:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes fortsatt at Krl-faget skal være oblitatorisk, for ellers tror jeg at mange vil stille på altfor bar bakke når det gjelder religion
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  19:15:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
synes fortsatt at Krl-faget skal være oblitatorisk, for ellers tror jeg at mange vil stille på altfor bar bakke når det gjelder religion

Opprinnelig postet av MP & Nehemyah Mulan

nå blander du jo religion og EN trosetning?? Marit Petra..
Dessuten dem som hardnakket påstår man SKAL har KRL lære i skolen vil jeg tippe en tusenlapp på kommer fra Kristne hjem, ergo kan de lære dette hjemme!!

Religionslære som jeg heller velger å kalle det burde være et valgfag..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  19:19:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hmm, jeg synes at alle burde ha KRL fordi jeg mener at det er viktig å ha kjennskap til andre trosretninger, religioner, livssyn og etikk. Jeg mener med andre ord at det er et viktig fag, og jeg er ikke noe spesielt kristen.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  19:21:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
KRISTENDOMslære.. lærer dere like mye islam og buddisme som kristendom?? Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  19:26:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Der må jeg si meg enig med Mari, å lære generelt om de forskjellige trosretningene. Slik at vi også kan lære å respektere hverandre. Hadde det ikke vært for Krl på skolen så hadde jeg kanskje ikke vært så åpen for andre religioner og livsyn, og for deres tradisjoner.

Edit: Enig i at det kunne ha fått et nytt navn. Religion og livssynslære feks.

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 30/05/2006 19:28:04 Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  19:28:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Altså, nå tenker jeg faktisk ikke på kristendommen, jeg tenker på alle religioner. Synes det er kjekt og vite noe om Buddhisme, Islam o.l. jeg. Ang. beskrivelsen av kristendommen i boka vi har, så er den beskrevet på like upartiske måte som f.eks Buddhisme
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  19:37:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
KRL står for Kristendomskunnskap med Religions- og Livssynsorientering, så jeg er enig i at navnet burde ha blitt endret.
Vi har ihvertfall lært mer om livssynshumanisme, andre religioner, abort, aktiv/passiv dødshjelp, etikk osv., enn vi har lært om kristendommen.

Ina_R

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  19:47:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vi har ihvertfall lært mer om livssynshumanisme, andre religioner, abort, aktiv/passiv dødshjelp, etikk osv., enn vi har lært om kristendommen.
Opprinnelig postet av Mari^_^

Samme er det her, vi har hatt prosjekt om de forskjellige religionene (ikke kristendommen) med presentasjon i klassen, og nå nettopp har vi jobbet mye med jødedommen. Og også vært i synagogen på foredrag. Nesten ikke hatt noe om kristendommen.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 30/05/2006 :  19:50:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av MP & Nehemyah Mulan

nå blander du jo religion og EN trosetning?? Marit Petra..
Dessuten dem som hardnakket påstår man SKAL har KRL lære i skolen vil jeg tippe en tusenlapp på kommer fra Kristne hjem, ergo kan de lære dette hjemme!!

Religionslære som jeg heller velger å kalle det burde være et valgfag..

Opprinnelig postet av Lopke

Jeg syns at de som ikke kommer fra kristne hjem også skal få sjansen til å høre om Jesus... for eksempel på skolen..

Men nå skal ikke jeg leke prest her da.. hehe

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  20:17:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
mener bare da jeg gikk i barneskolen fikk jehovas vitner og muslimer fritak i Kristendomslære på skolen.. For dette var ikke deres religion. Det gjorde de ikke i Religion på videregående som var et mer religion, etikk og livssyns fag. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  20:25:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jo men hør her kanskje litt dumt men jeg mener det står i de ti bud at man skal ikke begjære din nestes eiendom."

og det gjør man i politikk man ønsker det andre partiet sin makt!

hihi

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  20:26:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Lopke: Det kan godt hende, men slik er det hvertfall ikke nå. Men jeg syns ikke det er så mye fokusering lenger om bare kristendommen. Noe som i grunn er positivt. Men hadde du bare om Kristendommen på barneskolen?
Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 30/05/2006 20:29:14 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  20:27:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Her hos oss får ingen fritak, men de som føler det krenkende eller noe, kan slippe å få være med på utflukter i kirker, synagoger osv.(altså i andre gudshus) eller andre praktiske ting som byr deres religion imot.
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.