hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stemmer du FrP?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Stemmer du FrP?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Lopke

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  20:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
så folk skifter ofte side jo eldre de blir? Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 29/05/2006 :  21:07:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
dette forklarer jo en del da..

Opprinnelig postet av Lopke

Hva forklarer det?

Opprinnelig postet av Tone_

Hvis du er veldig kristen så er det ikke så rart vi er ueninge i abortpolitikk, dødstraff, aktiv dødshjelp, kristendom i skolene, skille av stat og kirke osv osv..

bit merke i at Frp faktisk går inn for et kristens livssyn.. dette er jeg dog ikke enig i. Mener religion er en privatsak som ikke skal være obligatorisk på noen måte.. det blir feil for meg å dra EN religion å si at sånn er det!!

Hvis vi ikke skal skille stat og kirke må vi jo tenke mer på at det ikke kun er kristendommen som er gjeldene i Norge etterhånden. Vi vil på et tidspunkt stå med flere muslimer i Norge enn "aktive kristne" og da burde man kanskje tenke seg om en ekstra gang om vi ønsker en samkjøring av stat og kirke.. lover og religion.. osv. For vi kan jo ikke forsvare at den norske stat skal regjere med mindrertall i denne sammenheng???

Opprinnelig postet av Lopke

Hva er "veldig kristen" vs. kristen...?

Og nei, det at jeg er kristen har faktisk lite å si i forhold til mine holdninger ift. dødsstraff og aktiv dødshjelp, dette er holdninger bygget på rent solidarisk og etisk grunnlag.

Når det gjelder abort-saken synes jeg det er litt dumt at du tar opp dette her, da dette er en helt annen, og avsluttet diskusjon. Faktisk angrer jeg litt på at jeg uttalte meg i den diskusjonen, jeg burde kanskje være litt mer forsiktig med å legge ut slike meninger om et så sårbart tema, spesielt offentlig. I tillegg er det flere som har brukt det mot meg i andre diskusjoner, noe jeg synes er litt slitomt. Så beklager- har tatt det til etterretning.

Vi er ivisst kke enige i om Norge skal være et kristent land eller ikke, det er jo greit, og nyttesløst å diskutere.. Men det argumentet med at innvandrerne og muslimene tar over kjøper jeg ikke... de er velkomne til landet og å praktisere sin religion, men må finne seg i at Norge er et kristent land av utgangspunkt, mener jeg...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  21:13:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok mye mulig, ja, eller så er det et generasjonsskifte på gang. Det vet man jo ikke før om noen år, når vi blir eldre og skal styre samfunnet selv.

At det er svingninger i samfunnet er ikke noe nytt. Dersom man ser på historien, så er det ofte slik at to motpoler følger etter hverandre. Så det kan godt være at det er dette som er tilfelle.

Eller så lever vi unge fortsatt i vår rosenrøde drøm om at alle kan få det like godt dersom vi bare får like forutsetninger, og har ikke enda innsett at det bare fører til at snyltere får fordeler.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  21:20:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja er delvis enig i det Braastad, men om 50 år, mener du da stadig at Norge er kristent land?
Hva om det er flere muslimer i norge enn kristne.. (jeg teller jo ikke).. skal norge da stadig være et "kristent" land??

veldig kristen VS Kristen.. ja noen er jo mer ekstreme enn andre. det vet du vel best selv som kristen? Tenker her på liberale holdninger til samfundet, lover, moral, livet osv... dessuten er det så mange forskjellige grener innenfor kristendom at det blir vanskelig å generalisere da f.eks en pinsevenn og en jehovas vitne er like "kristne" i mine øyne, men kanskje ikke i deres egne..??

Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  21:30:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Disse partiene bør du vurdere:

V
71,8 %

KRF
61,6 %

H
61,1 %

FRP
56,8 %

Disse partiene bør du styre unna:

SV
42,4 %

SP
42,1 %

AP
30,7 %

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  21:35:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kunne ikke ta testen jeg, stod helt fast på spørsmålet -Hvem mener du bør bli statsminister etter valget? Vet bare hvem et fåtall av navnene er. Er det noe som ikke interreserer meg, så er det politikk!!! Mye bla bla og lite handling. Stemte FRP før, men har ikke stemt de siste årene. Men "må" jeg stemme på ny, så blir det igjen FRP.
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  22:00:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis vi ikke skal skille stat og kirke må vi jo tenke mer på at det ikke kun er kristendommen som er gjeldene i Norge etterhånden. Vi vil på et tidspunkt stå med flere muslimer i Norge enn "aktive kristne" og da burde man kanskje tenke seg om en ekstra gang om vi ønsker en samkjøring av stat og kirke.. lover og religion.. osv. For vi kan jo ikke forsvare at den norske stat skal regjere med mindrertall i denne sammenheng???

Mye klokt i dette. En tankevekker??

Kopi av melding:
-Innvandring. Syntes Frp er for "frekke" med dette. Hvorfor skal man ha alle godene for seg selv når man kan dele med folk i nød som kommer langveisfra for å få hjelp?
-Bensin/bilavgifter. Frp vil ha lavere pris på bensin og mindre bilavgifter. Dette jeg ikke jeg for; skal folk forurense får de betale.
-Dødstraff. Frp vil benytte dødstraff i krig, jeg er i mot både krig og dødstraff.
-Privatisering at offentlige etater som f.eks. skole. Dette skaper for store forskjeller mellom rik og fattig.
-Sidemål. Jeg syntes godt at alle kan lære både nynorsk og bokmål, frp vil fjerne sidemål.
-Syn på alkohol og tobakk. Frp er for liberalisering av tobakk og akohollovgivning, lavere avgifter på dette og avmonopolisering av vinsalg. Dette er jeg mot. Syntes ikke alkohol burde bli mer tilgjengelig, spesielt ikke for unge. Røyking og drikking ødelegger mange liv.

Dette blir for naivt i mine øyne, litt for "Miss Universe aktig".
(provoserer nok mange nå)
Og jada, jeg drømmer også om en perfekt verden. Men i mellom tiden holder jeg nivået på et realistisk plan.

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  22:07:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
USA. Frp er for en sterk allianse med USA. "Ikkje faen" sier jeg. Vil ha ingenting å gjøre med USA. Generelt syntes jeg frp sin politikk er for amerikansk-vennlig og jeg syntes "the american way" funker dårlig, bare se på landet da.

Vil komentere dette også.

En av grunnene til at USA er blitt som det er, er fordi landet styres av alt for mange kulturer og meninger (enkelt forklart), hvor resultatet er nødt til å bli en slags kaos.
Ønsker vi dette i Norge også?
Gå til toppen av siden

-Berit-

» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  22:28:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herregud.. Er man homofil, så er man homofil! Det er ingen sykdom som kan helbredes! Det er faktisk gjort undersøkelser på dette med adopsjon, og det viser seg at barn med homofile foreldre sjeldent blir mobbet. Vi lever i 2006 folkens! Hvis vi vil ha et bedre samfunn, må vi øke toleransen for homofili, ikke dytte dem under og si at de er syke, ekle, smittebærere!
Tenk på alle HIV-smittede som voldtar små, små barn fordi de blir fortalt av såkalte medisinmenn at å ligge med en jomfru, jo yngre jo bedre, vil du bli frisk!?
Blir skikkelig sint.. Homofili er noe det ikke er MULIG å gjøre noe med, vi må akseptere at noen faktisk ER homofile!

FRP har sikkert mange bra synspunkter også, er ikke så oppdatert når det gjelder politikk, så har kanskje ikke så mye å si. Men hvis det er disse meningene som skal komme fram i lyset, er det jo med på å trykke ned utepekte mennesker i vårt samfunn, noe som fører til at samfunnet blir verre!

Jeg synes det er på HØY tid at vi begynner å TENKE, homofili er IKKE en sykdom!!!
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  23:18:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri stemt FrP og kommer heller aldri til å gjøre det. Jeg er blitt så voksen nå at jeg burde blitt som mange andre og tenkt på "meg og mitt" - det gjør jeg ikke. I følge testen kom jeg ut som SV, og det passer bra. Jeg stemte RV ved valget i håp om å få Torstein Dahle på Stortinget.

Jeg er langt på venstresiden og for meg å skulle liste opp hvorfor jeg ikke er enige med høyrepartiene blir litt søkt. Jeg mener vi har et kollektivt ansvar som et av verdens rikeste land å dele med dem som ikke har det så bra som oss. Ved hjelp av utdanning og ny kunnskap kan man faktisk få den tredje verden på rett kjøl. Det vil ta tid, mye pga vestens rovdrift på u-landenes ressurser, og koste mye penger, men jeg mener det er verdt det. Det er generasjonene før oss som har ødelagt, om vi er dem som må bygge opp - so be it. Vi er griseheldige som har oljen omtrent rett utenfor stuedøren vår. Alle andre er ikke like heldige, og jeg synes det er regelrett frekt og umenneskelig å skulle gi F i verden utenfor våre landegrenser.

Miljøvern og ungdomspolitikk er to andre viktige saker for meg. Jeg er I MOT gasskraftverk, oljeboring i Barentshavet. Jeg er I MOT at man skal øke grensen for lovbestemt abort. Jeg er I MOT at Ola Nordmann skal få forurense så mye han vil med bilen sin. Jeg ønsker bedre, billigere og mer miljøvenlig kollektivtransport i storbyene, og heller en mulighet for lavere bensinpris i distriktene. Man må gjerne øke bompengeavgifter og piggdekkavgifter dersom dette faktisk forhindrer at folk tar bilen hver €%/$ dag når man har bussholdeplass 50 meter fra ytterdøren. Jeg vil ikke at statlig støtte som f.eks barnetrygd og gratis skolebøker skal behovprøves. Jeg vil at staten skal gi mer støtte til frivillige organisasjoner, at antall fritidsklubber og tilsvarende bygges ut - ikke legges ned. Jeg vil ha gratis skolemat, ikke reklame i skolebøkene. Jeg ønsker en sentrumskjerne som ikke er forsøplet av visuel reklame fra ymse private aktører som lønn for arbeid stat og kommune normalt tar seg av.

Phew, jeg mener en hel masse. Meningene mine passer best på venstresiden av politikken og derfor forblir jeg der.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  23:34:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg var var ikke gammel nok til å stemme i "voksenvalget". Stemte dog i valget for oss under atten, på FRP.

Jeg er for mye av FRP sin politikk jeg: Billigere røyk og alkohol, religionsopplæringen i skolen bør avvikles, mindre innvandring osv, men det er også noe jeg er imot, slikt som at de vil avvikle fylkeskommunen, at de ikke vil støtte norsk landbruk mer(?) og at sidemål skal avskaffes. Jeg ser rett og slett ikke hvorfor man skal gire seg så fryktelig opp over at man må ha noen få timer med et annet av Norges skriftspråk.

Kopi av melding:
-Syn på alkohol og tobakk. Frp er for liberalisering av tobakk og akohollovgivning, lavere avgifter på dette og avmonopolisering av vinsalg. Dette er jeg mot. Syntes ikke alkohol burde bli mer tilgjengelig, spesielt ikke for unge. Røyking og drikking ødelegger mange liv.

Tror du virkelig at folk vil kjøpe mer alkohol og røyke mer for det om avgiftene blir satt ned?

Om avgiftene blir satt ned tror jeg statistikken til vise en oppgang i kjøp av røyk og alkohol, men smuglingen, både de som blir tatt og de som kommer unna med det, vil bli vesentlig redusert.

Fra testen Lopke linket til:
Kopi av melding:
Du bør stemme...
FRP
Så godt matcher du med de forskjellige partiene:
FRP 59,3 %

H 47,2 %
V 46,2 %
SV 42,4 %
SP 42,1 %
AP 41,3 %
KRF 35,6 %

Omtrent som forventet.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  00:12:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
kristendom og politikk har ikke no med hverandre og gjøre da!
måtte bare si det

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Mezzy

Skrevet - 30/05/2006 :  06:34:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Du bør stemme...
SV

Så godt matcher du med de forskjellige partiene:

SV
60 %

AP
54,7 %

V
53,8 %

SP
43,4 %

H
34,7 %

KRF
31,5 %

FRP
30,9 %

Redigert av - Mezzy den 30/05/2006 06:37:14 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  08:58:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
vil bare få kommentere at alkoholsalget GIKK NED!!! etter avgiftene i Danmark ble nedsatt... noe å tenke over? den der med "nei vi MÅ ha det strengt i Norge ellers blir alt kaos (for nordmenn kan åpenbart ikke tenke selv) den liker jeg ikke..

"Man må gjerne øke bompengeavgifter og piggdekkavgifter dersom dette faktisk forhindrer at folk tar bilen hver €%/$ dag når man har bussholdeplass 50 meter fra ytterdøren" Dette synes jeg var en litt korttenkt tanke.. hva med alle oss som ikke bor i byene?? ikke nok med at vi har høyere bensinutgifter enn andre da vi ikke bor i "verdens navle" skal de straffes ekstra og med ekstra avgifter og bompenger? Det er faktisk ikke alle i Langstrakte Norge som har en buss rett uten for døren og har en jobb 10min derfra.. Om du tenker litt på ALLE prosjekt/olje/gass ansatte i Norge, og det er IKKE få som må reise langt, pendle i egen bil og har vanskelig å legge seg på offentlig transport. Nå er jo ikke Norge det land i Europa som er mest kjent for sine storbyer og urbane tilværelse, så tror folk glemmer en stor del mennesker i distriktene, for det er her de fleste bor??

berit: Ingen andre her som har uttalt seg negativt om homofildebatten en dem du finner på den tråden, og det er IKKE Frp folk..

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  16:33:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Det hadde vært fint om du tok med setningen som sto over den du klippet ut da Lopke. Nå gir du jo meg en helt annen mening enn hva jeg har. Hele uttalelsen om biler og avgifter var så her:

Kopi av melding:
Jeg ønsker bedre, billigere og mer miljøvenlig kollektivtransport i storbyene, og heller en mulighet for lavere bensinpris i distriktene. Man må gjerne øke bompengeavgifter og piggdekkavgifter dersom dette faktisk forhindrer at folk tar bilen hver €%/$ dag når man har bussholdeplass 50 meter fra ytterdøren.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.