hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stemmer du FrP?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Stemmer du FrP?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  18:05:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Testen er jo fra forrige valg, så sakene er ikke så akuelle akkurat nå, men mitt resultat ble i alle fall..:
Du bør stemme...

SV
Så godt matcher du med de forskjellige partiene:

Disse partiene bør du vurdere:
SV
75,3 %
AP
66,7 %
SP
61,8 %

Disse partiene bør du styre unna:
KRF
38,4 %
V
35,9 %
H
22,2 %
FRP
18,5 %

Stemte ganske bra det ;)

Gå til toppen av siden

Vedgie

Skrevet - 29/05/2006 :  19:00:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere som sier at "alle partier har noe jeg er uenig i": Hva skal det bety? Det er forskjell på uenig og direkte diskriminering av en folkegruppe. Hva om det hadde vært samer eller venstrehendte dette hadde gjeldt?
Kommisjonen er genialt. Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:04:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
alle de punktene eva ramset opp er grunner til at jeg ikke stemmer frp.. (med unntak av punktet om sidemål, det har jeg ikke noe spesiell sterk mening om..) jeg tok den testen før forrige valg og fikk AP, RV og SV som aktuelle partier for meg mener jeg å huske.

en annen grunn til at jeg ikke stemmer frp er at jeg.."tror ikke på dem", litt rart formulert kanskje:) de lover så utrolig mye fjerning av skatter og avgifter, men de sier ingenting om hvordan samfunnet skal fungere uten disse pengene... jeg kan VELDIG lite om samfunnsøkonomi, så skal ikke uttale meg skråsikkert om noe som helst her:) men jeg tror nå det trengs endel penger for å få et samfunn til å gå rundt. og selv om jeg er enig i at f.eks. eindomsskatt og arveskatt virker unødvendig og godt kunne fjernes/reduseres, så skjønner jeg jo at hvis jeg vil ha gratis skole, helsevesen osv, så må jeg betale skatt og avgifter. derfor kan jeg ikke forstå annet enn at fjerning av masse avgiter = betale mer for tjenester som nå er gratis/billig.

...:: ::.. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:20:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dere som sier at "alle partier har noe jeg er uenig i": Hva skal det bety? Det er forskjell på uenig og direkte diskriminering av en folkegruppe. Hva om det hadde vært samer eller venstrehendte dette hadde gjeldt?

Opprinnelig postet av Vedgie

som du kan se på testen er jeg rundt 80% FRP, resten er vel homovennlige partier bortsett fra KrF?. Jeg kan ikke si at jeg vil stemme et annet parti utelukkende på EN sak!! FrP står for veldig mye jeg er enig i, og noe jeg ikke kan stå inne for. Finnes det et parti her jeg hadde matchet 100% måtte jeg ha dannet det selv.

sakset fra FrP: "Personer som er mot så sentrale ting som å kunne velge hvem man vil ha et frivillig kjærlighetsforhold til, har misforstått helt grunnleggende prinsipper i partiet"

Tror de fleste her på MIX som kjenner meg vet at jeg er FOR homoekteskap OG adopsjon.. Jeg vil våge å påstå at i den debatten vi hadde tidligere hvor flere uttalte seg kritiske til denne saken, dem tviler jeg er FrP tilhenger men noe HELT annet..host..krf..host..
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 29/05/2006 :  19:24:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
FrP har sikkert en del positive saker de brenner for, men liker kort og greit ikke deres menneskesyn, dette er hovedgrunnen til hvorfor de aldri får min stemme.

De er blant annet for dødsstraff og aktiv dødshjelp, som er uforenelig med mitt menneskesyn. Som sykepleier er jeg "oppdratt" til å verne om livet, ikke gjøre slutt på det.

Syns også de er litt for opptatt av "billig sprit og nei til innvandrere"- politikk.

De vil også ha kristendommen "ut av skolen", og vil ikke at Norge skal være et kristent land. Som kristen stemmer ikke dette helt med mine ønsker..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:26:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
dette forklarer jo en del da.. Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:30:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du bør stemme...

AP
Så godt matcher du med de forskjellige partiene:

Disse partiene bør du vurdere:

AP
56 %

SV
55,3 %

SP
55,3 %

Disse partiene bør du styre unna:

V
44,9 %

KRF
39,7 %

H
29,2 %

FRP
28,4 %

Jeg stemte ikke FrP, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre neste gang, og det ser ut som det er en fordel.

Er litt skeptisk til for høyreorientert politikk, fordi den favoriserer de som har penger, og "glemmer" at det finnes mennesker i samfunnet som ikke har det så greit. Av de punktene Lopke listet opp, er det en del fonuftige meninger, men hva med den du ikke tok med? Skulle likt å se dem. For meg er det ikke nok å være enig i det meste, dersom noen få saker strider veldig i mot mine prinsipper.

Litt OT: Rett før valget i fjor høst fikk jeg tilsendt et brev fra Unge Høyre her i Rogaland (eller var det Sandnes..?) der de la fram sine grunner for meg som ung til å stemme deres parti. Ikke et av punktene gikk på grunnleggende velferd for samfunnet; blant punktene var billigere alkohol og tobakk, pc til alle elever i grunnskolen, mot en egenbetaling (som betyr at skolen ikke lenger vil være gratis), istedet for gratis skolemat (mat er da viktigere enn en pc...eller?), og så var det tre til som jeg ikke lenger husker.

Sånn som situasjonen har vært ved de siste valgene, så har FrP hatt langt flere stemmer enn mange av partiene som har havnet i regjering, men på grunn av sine litt "sære" krav, får de ingen samarbeidspartnere. Derfor jeg tviler på at FrP kommer til makten med det første. At de er der, og fremmer sine meninger, kan nok være bra, da deres store oppslutning kanskje kan legge litt press på politikerne som sitter med makta.

Noen spurte hvorfor mange mener at det vil være "farlig" om FrP kommer til makta. Min mening ang. den saken, er kombinasjonen av at de har folk som er veldig flinke å snakke for seg, og at de har noen veldig spesielle punkter på programmet sitt, som, om de iverksettes, kan ramme en del mennesker ganske hardt (tenker bl.a på homofili- og asylpolitikken). Det rammer enkeltmenneskers liv, å senke diverse avgifter fører bare til at vi bruker pengene våre på noe annet mer eller mindre nødvendig (fortrinnsvis mer). Hva er viktigst?
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:37:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tok mange tester ved sist valg, og havnet til slutt på FRP. Er ikke enig i alt de står for, men skulle jeg vært enig i alt kunne jeg ikke stemt i det heletatt.. Var faktisk så usikker at jeg satt med den siste testen halvtimen før valget. Det er ikke lett å bestemme seg, men det er tross alt bedre å stemme enn å la var. Stemmer du ikke kan du ikke klage heller mener nå jeg.

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:37:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
når vi snakker fordømmende politikk her synes jeg det er utrolig rart at KrF klarte å komme seg helt til toppen..

Batta. se på Frp.no under politikk fra a-å dem du ikke finner på lista er ting jeg ikke er helt enig i/eller ikke har dannet meg en mening om.

Denne debatten vil uansett bli uendelig, ingen blir enige her.. ikke to mennesker fra samme parti er alltid enige. Men veldig morsomt å høre hva folk sier om FrP. Synes bare det er rart at de har såpass oppslutning i samfunnet men så liten her på mix, enten er hestejenter en helt spesiell gruppe eller så har folk her ikke satt seg inn i programmet.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:38:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
FrP har sikkert en del positive saker de brenner for, men liker kort og greit ikke deres menneskesyn, dette er hovedgrunnen til hvorfor de aldri får min stemme.

De er blant annet for dødsstraff og aktiv dødshjelp, som er uforenelig med mitt menneskesyn. Som sykepleier er jeg "oppdratt" til å verne om livet, ikke gjøre slutt på det.

Syns også de er litt for opptatt av "billig sprit og nei til innvandrere"- politikk.

De vil også ha kristendommen "ut av skolen", og vil ikke at Norge skal være et kristent land. Som kristen stemmer ikke dette helt med mine ønsker..

Opprinnelig postet av Tone_

Er enig i mye av det du skriver her, FRP's innvandringspolitikk, homofilisyn og generelt menneskesyn er hovedgrunnen til at jeg aldri kommer til å stemme FRP, om de så stod for ALT annet jeg også står for (noe de ikke gjør uansett), så kan jeg ikke støtte et slikt menneskesyn.

Men; Jeg er enig i at kristendommen bør ut av skolen, religion er en privatsak mener jeg.

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 29/05/2006 :  19:39:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ingen av dere to som hadde stemt FrP som har stemmerett her da.. Kanskje like greit, hehe! (no offence, jeg bare har ikke så mye til overs for FrP og deres politikk)

var den til meg?
'

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Oi, sorry.. Ser nå at du er 19, av en eller anna grunn trodde jeg at du var 17..? Beklager så mye..

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:48:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Grunnen til at jeg ikke vil velge FrP når den tid kommer, er mange av de grunnene Eva ramset opp. Særlig liker jeg ikke at de er så negative til landbruk og at de misliker at folk bor langt ute på bygda.

Resultat fra testen:

Du bør stemme...

SP

SP
67,1 %

FRP
22,3 %

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 29/05/2006 :  20:28:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
dette forklarer jo en del da..

Opprinnelig postet av Lopke

Hva forklarer det?

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  20:43:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
dette forklarer jo en del da..

Hva forklarer det?

Opprinnelig postet av Tone_

Hvis du er veldig kristen så er det ikke så rart vi er ueninge i abortpolitikk, dødstraff, aktiv dødshjelp, kristendom i skolene, skille av stat og kirke osv osv..

bit merke i at Frp faktisk går inn for et kristens livssyn.. dette er jeg dog ikke enig i. Mener religion er en privatsak som ikke skal være obligatorisk på noen måte.. det blir feil for meg å dra EN religion å si at sånn er det!!

Hvis vi ikke skal skille stat og kirke må vi jo tenke mer på at det ikke kun er kristendommen som er gjeldene i Norge etterhånden. Vi vil på et tidspunkt stå med flere muslimer i Norge enn "aktive kristne" og da burde man kanskje tenke seg om en ekstra gang om vi ønsker en samkjøring av stat og kirke.. lover og religion.. osv. For vi kan jo ikke forsvare at den norske stat skal regjere med mindrertall i denne sammenheng???
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  20:52:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

...
Men veldig morsomt å høre hva folk sier om FrP. Synes bare det er rart at de har såpass oppslutning i samfunnet men så liten her på mix, enten er hestejenter en helt spesiell gruppe eller så har folk her ikke satt seg inn i programmet.

Dersom du ser på resultater fra skolevalgene som alltid holdes rundt på både ungdomsskoler og vgs i forbindelse med valgene her i Norge, så vil du se en ganske lik trend som den du ser her inne på mix. Tror ikke det er hestejenter som er spesielle, men at det er veldig mange unge som heller mot venstresida av politikken, og det viser også igjen her inne, da mange av oss er ganske unge.
Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.