hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Røyking
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Røyking
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  13:07:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
posesnus er jo bedre enn vanlig snus da... grums som renner nedover tennene... usj...

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Ja,helt enig.. Svelge snusgrums òg..
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  13:12:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
dum som jeg er så tok ikke jeg den..

Opprinnelig postet av Kristine!!

Emh, ja.. Det å sitte når du er på do er jo en jenteting, og menn står jo når de tisser (eller ikke alle da). Så syns de at fattern har blitt litt jentet pga at han bruker posesnus så derfor lurte de på det ;) Vi har litt av en humor i slekta

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  13:30:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er desverre blitt en daglig røyker.. Er ikke videre stolt av det og SKAL slutte! Kjæresten og jeg prøvde samtidig i fjor, og det er ike å anbefale. Vi holdt ikke lenger enn fire dager, og holdt på å bite hue av hverandre. Skummelt hvordan det påvirker både kropp og sinn.. Jobber med barn og er heller ikke glad når de kommenterer at det lukter røyk av meg.

Til alle unge her inne: IKKE BEGYNN! Det er ingenting positivt med å røyke, og det er utrolig vanskelig å slutte.. :(

Angående røykeloven synes jeg den er helt grei. På vinterstid står man ute og hutrer, men det positive med det er at man røyker mindre. Grein litt på nesa da den kom, men synes det er et bra tiltak nå. Har snakket med flere allergikere som ikke var så mye ute pga. sterke reaksjoner tidligere, som har fått et "nytt liv" nå.

Har vært diskutert røyk og mobilbruk på hesteryggen her før, og kan jo ta med det her nå. Jeg røyker ikke på tur, for det ser jeg som helt unødvendig. Skulle det skje noe mens jeg sitter med sneipen i hånden hadde jeg ikke tilgitt meg selv.

Røyker heller ikke så mye inne fordi vi ikke vil ha den tunge lukten hengende i veggene. Røyker så absolutt ikke inne når vi har besøk av barn, og har ingen respekt for gravide eller ammende mødre som røyker. Det ser jeg på som fryktelig egoistisk!

Til Kurre: Flott at du sluttet! Ikke gi etter for suget..

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  13:53:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Pappaen min har begynt å bli litt feminin han nå, snuser pose. Så fikk han høre dette i konfirmasjonene min: "Har du begynt å sitte å tisse også?" Da fikk han seg en god latter ja ;D

Opprinnelig postet av *Ina*

jeg tok den likevel!:P var vel bare litt trøtt:P

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  14:40:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Mente ikke at røykeloven var overdreven liksom (utrykte meg litt feil), men anyway så er jeg ikke helt enig i alt der.. og definitivt ikk prisen på røyken! Den er helt sinnsyk!

Også ser politikerne på statistikken: aha.. nå røyker de mindre (siden folk ikke makter prisen i norge).. Men de får heller ta en kikk på smugglestatistikken da eller statistikken i sverige, for den har nemlig gått opp, da mange handler røyken myye billigere i utlandet..

Så sånn sett kan i allefall ingen konstantere at røykeloven har hjulpet slik de "håpet" da den ble lagd..

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/05/2006 :  15:33:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg røyker (marlboro)... snuser også, når jeg ikke har muligheten til å ta meg en røyk, det er vell og merke såkalte "hamsterbleier", posesnus, svart eller grønn mocca. den grønne er best, men finnes ikke overalt.

Hører du er trønder YEY

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  15:49:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen fare for å gi etter for noe sug her.
Altfor stolt til det,men savner dem bare. Sukkh!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  16:08:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg røyker ikke, har aldri prøvd (bortsett fra da jeg og mitt søskenbarn lagde egne sigaretter av mose og papir i skogen bak huset hos bestemor da jeg var 5...). Bryr meg ikke at andre røyker, selv har jeg ikke tenkt å bruke opp penger og ødelegge helsa mi på noe sånt.
Snuser gjør jeg heller ikke, finnes ikke noe mer kvalmende enn folk som bruker snus. Æsj! Men som sagt: Så lenge de ikke plager meg med det kan de få bruke hva de vil for meg.

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 26/05/2006 16:10:09 Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  17:29:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
jeg røyker (marlboro)... snuser også, når jeg ikke har muligheten til å ta meg en røyk, det er vell og merke såkalte "hamsterbleier", posesnus, svart eller grønn mocca. den grønne er best, men finnes ikke overalt.

Hører du er trønder YEY

Opprinnelig postet av X-tine

trønder ja!!

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  21:37:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Røyker litt innimellom, et par ganger i uka eller no. Har aldri røykt fast eller noe, men merker at det er blitt farlig mye tiden jeg har vært hjemme nå :) Ellers så snuste jeg mye posesnus i fjor sommer, mocca for det meste! prøvde meg litt på bakesnus også, men siden den ble lagt av gutter i GUTTEstørrelse, så rant den så det holdt etter!!!!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  19:01:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg syns røyking er opp til den enkelte; man må få lov til å velge sjøl.

Det er mange i min omgangskrets som røyker, både venner og familie, og det er ikke fritt for at jeg ikke tar meg en røyk i ny og ned selv heller. Jeg syns det er helt greit at folk røyker, men jeg syns samtidig at de skal ta litt ansvar for andre som har valgt å ikke røyke. Røyking i bilen, med små unger under svangerskap og lignende har jeg ingeting til overs for.

Jeg syns ikke noe om røykeloven. Røykfylte publokaler er å foretrekke istedenfor de luktene som nå dominerer enkelte plasser.. Dessuten syns jeg disse brune, røykfylte lokalene hadde sin sjarm.
At folk må stå ute i midtvinters og fryse fordi de vil ha en røyk syns jeg er urettferdig. I disse anti-diskrimineringstider er det merkelig at ingen gauler høyt om dette.
Hvorfor tok de bort røykerommene? Vi har sprøyterom for narkomane i Oslo, men ingenting for røykere?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  21:09:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes røykeloven er helt grei jeg. Jobbet som servitør før og før røykeloven tro i kraft var det helt grusomt og jobbe da det lå en tjukk røyktåke i hele lokalet. Svei i øynene og halsen.

Respekterer alle som røyker så lenge de tar hensyn til de som ikke røyker og ikke tåler røyk. Selv tar jeg meg en røyk i festlige lag. Det er veldig sosialt og røyke og pils og røyk hører sammen føler jeg. Synes røyk smaker godt(ja, veit det er mange som mener jeg lyver når jeg sier det, men det mener jeg med hånden på hjertet) og kommer nok til å fortsette og festrøyke selv om jeg har prøvd å kutte litt ned på det.

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  21:10:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
er litt enig der ja Ullsokken! jeg syns også de gamle brune pubene hadde sen egen sjarm... nå er det desverre mange som har bukket under, pga manglende kunder... og flere av disse gamle som har måttet legge ned driften har eksistert i en årrekke... dette syns jeg er meget synd...

og at det er sprøyterom for narkomane, men ingenting til røykerne...? det syns jeg blir for dumt!! de narkomane inntar tross alt et stoff som har vært ulovlig en hel evighet, mens vi røykere må stå utenfor å fryse... skjønner ikke helt logikken her jeg...

hvorfor hadde det ikke vært mulig å la cafèer/uteplasser/puber fortsette å ha røykeavdelinger såfremt de hadde laget en løsning der det ikke er til sjenanse for andre?

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  23:19:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
jeg synes ikke man kan sammenligne sprøyterom og røykerom akkurat... du risikerer ikke å få hiv, eller dø av overdose dersom du må stå ute og røyke. du kan også la være å ta den røyken uten å få så sterke abstinenser som herionmisbrukere får. det er også veldig mye lettere for deg å slutte vil jeg påstå ;)

personlig liker jeg ikke røyk, fordi jeg synes det lukter vondt og svir i øyne/hals.

...:: ::.. Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  23:39:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvorfor hadde det ikke vært mulig å la cafèer/uteplasser/puber fortsette å ha røykeavdelinger såfremt de hadde laget en løsning der det ikke er til sjenanse for andre?

Det har vel mye å gjøre med de som serverer på disse stedene å gjøre. Det er en arbeidsplass, og når de serverer skal de få slippe røyklukt.

Har ingenting imot røykere, så lenge de viser hensyn. Festrøyket en del tidligere. Nå synes jeg ikke det er noe godt lenger. (Selv om jeg også tenker litt på disse camelene en gang iblant. )

Røykeloven er bra. Det er ingen menneskerett å røyke inne. Har man valgt å røyke kan man gå ut. Synes det var litt sjarm på brune buler med litt røyklukt, men jeg merker jo at det er mye mer behagelig å være på utesteder/konserter enn det var før. Og så er det mye lettere å la være å røyke selv. Tror nok jeg kan takke røykeloven for at jeg ikke røyker mer.

Nei, ikke begynn å røyke, dere.

Redigert av - maane den 27/05/2006 23:41:11 Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.