hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Enda ei som trenger litt støtte :'(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Enda ei som trenger litt støtte :'(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  23:31:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Jepp, ei av mine beste venner har nettopp "dumpa" meg. Skjønner ikke hva jeg egentlig har gjort galt. Hun sa hun gikk lei av meg, men hun hadde ingen grunn til å ikke ville være venninne medd meg lenger. Jeg har ikke hatt det så lett de siste 4 årene og jeg har fortalt henne ALT sammen som jeg har gjennomgått, og så gjør hun dette.
Har sittet å sett på loggen vi har hatt over MSN i dag, samt tenkt masse og sett på bilder. Føles nesten som kjærlighetssorg. :s
Men jeg er så heldig å ha værdens beste venninne som kom oppover å trøsta meg i går, så nå er alt mye bedre. Hva skulle man gjort uten virkelige venner??

Noen av dere som har opplevd dette?
Beklager uttrykket, men det er JÆVELIG! har (desverre) vært gjennom dette før... Vi fant heldigvis tilbake til hverandre da..:)

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  23:41:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
skjønner veldig godt hvordan du har det...for noen månder siden fikk jeg vite att ho som jeg så på som min beste venn nr.2 gikk rundt til folk og sa masse drit...nå har jeg helt glømmt hele bitchen og er sammen med andre venner...jeg synnes du skal prøve å glømme ho dere vennina di jeg, når ho er så dum kan ho bare ha det så godt! det er jo veldig rart att ho "ikke" kunne være venn med deg for det om ho kanskje ville ha en "pause"...nære venner kan bli litt lei av hverandre i blandt, men det går heldigvis over, sånn er det i alle fall for meg... Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/05/2006 :  23:44:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg blir trykt ned av mine "venner" flere ganger for uken.

Falske venner. Som er der for deg når du har det bra og er "populær", og trekker seg unna og sier: Det ordner seg nok. når du har det vondt.

Heldigvis så har jeg mange venner som er gamlere en meg som skjønner hva jeg mener. Også noen på min egen alder som er så voksen i hodet.

Baksnakking er jo et hett tema blant jenter. Og jeg er jo en fint tema som mine klasse"venner" kan snakke om. Bare fordi jeg ikke dusjer ette gymtimen, for jeg hæler ikke å dusje i skoledusjen som det er sopp i og ikke blir vasket oftere enn 1 gang i mnd.

Så jeg holder meg til gutter som sier det de synes istede for å gå bak ryggen og snakke med alle om det, istede for å snakke med den personen det gjelder. Som jeg gjør. Er ikke så falsk.

Gleder meg sånn til jeg er ferdig med 10. klassen, og hele forbanna klassemiljøet. Er nok bare 2 av jentene av 15 som jeg liker, og kommer til å holde kontakt med.

Nei, alt skal ikke være like enkelt..

Heldigvis så har jeg funnet mine gode venner som jeg kan snakke med alt om og som nesten er mine kjærester..

Av og til lurer jeg på om folk vet hvordan det er å ha ordntlige venner.

Redigert av - Bustetrollet den 26/05/2006 23:48:51 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  23:45:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Flere ganger ja.. Det skal jeg love deg, av såkallte "venner" foran hele klassen på ungdomsskolen til og med...

Jenter er utrolig stygge med hverandre når det komme til vennskap, er vel derfor jeg etterhvert satte mer pris på hester og gutter som venner istedet for.

Hadde jeg vært deg nå, så hadde jeg vertfall ikke vist henne noe glede med hva hun netopp har gjort. Ikke legg deg opp i ting som har med henne å gjøre, overse henne heller og la henne se hva hun har mistet! Så kommer hun nok til å angre.. Jenter kommer krypende tilbake til venninnene sine de også, for min del hadde jeg nok tatt eksen min tilbake, men de venninnene som har dumpa meg igjennom tidene har jeg ALDRI tatt tilbake..

Kan ikke si annet enn at slike ting ordner seg som regel, men jeg tror nok at jeg hadde villet tatt en ordentlig prat med henne, hvis hun "kommer tilbake". Ikke la henne kontrollere vennskapet på den måten, du har også noe du skal ha sagt! Du skal ikke finne deg i at du er "kast-og-bruk" for henne. Gjør hun dette gang på gang, er hun ikke noe å samle på. Da ville jeg ha kuttet henne ut, heller konsentrere seg om de andre vennene! Jeg har hatt mange forskjellige bestevenninner igjennom årene, de kommer og går like ofte som andre skifter sokker!

Trøsteklem fra Anne & Ponniene

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 27/05/2006 :  00:11:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Hei trist å høre om dette asso...

Dette året her har vært det verste "venne året" Viss dere skjønner, bare dritt hit og dit med venner...som Helle(helle er bestisen min) sa lenger oppe det med ho som gikk rundt å baksnakka henner til alle andre...var jeg inblandet i! Var jo selvfølgelig på Helles side da:)
Mens så ble det jeg Helle og ei veninne til som ble med hverandre vær dag hele tida...Vi kalte oss 3 kløverN...Men da denne veninna til meg og Helle ble venner igjen med en annen hun hadde vært uvenner med. Ble det heelt slut med å være med meg og Helle. Selvfølgelig syntes jeg det var bra at dem var venner igjen...men nå skjønte vi jo at ho bare hadde brukt oss:/

Så til deg som har lagt ut forumet: rit i henne og hold deg til dine ordentlige venner!

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  00:18:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Takk for tips og støtte. Setter stor pris på det, men det var noen som nevnte at jeg burde bare overse henne. Det gidder jeg egentlig ikke å bruke krefter på. Skal heller bare drite i henne. Synes ikke hun er verd å samle på når hun driver på sånn egentlig. Så klart er jeg glad i henne, men det fins grenser. Jeg har MASSE andre GODE venner som jeg vet aldri ville gjort noe slikt. Skal holde meg til dem heretter:) Lykke til alle dere andre også:)
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  00:20:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du er ikke aleine nei:( er forferdelig kjedelig at det skal være slik. Jeg har ingen ordentlige venner jeg betror jeg skikkelig til. For har opplevd og få noe slengt i tryne hver gang. Blitt skuffa og tråkka på. I min vennegjeng må du bare godta at du blir slengt dritt om uansett. Slik er det enda og vi er blitt 18 år. Jeg har lært meg og drite i dette nå, på den måten klarer jeg i allefall og være sammen med de. Men deler ikke så velidg mye med dem lenger. HAr vært veldig vanskelig. Skjønner ikke hvorfor man ikke kan bite tenna sammen, holde ting for seg selv(eller si det til personen) og klare og omggås andre uten at det blir dritt?
Bare jeg valgte å holde meg litt for meg selv, for jeg takla ikke dritten og holdt på å bli sprø, stengte de meg ute med engang. For hvis jeg ikke tok intiativet til en samtale lenger gadd ikke de det heller så da var jeg mest for meg selv. Er seff blitt bedre nå. Veit i allefall nå hvor jeg har alle sammen. Men er en god del aleine nå på fritida. Orker ikke involvere meg for mye for da blir det bare krangling og det orker jeg ikke lenger. Er over det. Til gjengjeld blir jeg ikke ofte bedt på kvelder lenger. Men har jeg på en måte valgt selv. Hadde jo eksen min helt til det ble slutt. Og nå er han borte også.

Men jeg mener hvis ho bare "dumper" deg på denne måten er det kanskje like greit det skjer nå. Viser litt hvor mye vennskapet deres betydde for henne. Ikke gi ho noe tilbake nå, bare la ho gå og trygler ho om å bli venn med deg igjen, ville jeg vist henne en kald skulder. For hun har ved dette bevist at hun ikke er en virkelig venn som støtter sine venner. Før du vet ordet av det kan hun "dumpe" deg igjen. Så stå på, og ta vare på de venninnene dine som virkelig støtter deg oppi dette. Det er de som er venninnene dine!:)
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  00:21:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hei. Nå er jeg en veldig gammel dame på 42, og har vært med på veldig masse igjennom livet.
Noen ganger er det slik at hvis du har en venn som bare bruker deg som "klagemur" og ikke gir noe tilbake, (f.eks. kan stille opp når DU trenger noen å snakke med og har det vanskelig,) ja da blir det feil i lengden.

Jeg har en gang følt meg brukt, og at hele vennskapet gikk ut på at HUN skulle tas hensyn til, og HUN skulle ha meg å få trøst hos. Når JEG trengte noen å snakke med, ja da fikk hun det travelt...
Det endte med at jeg droppet henne, for hun ble litt for egoistisk og krevende for meg.
Så får hun sutre til noen annen i stedet, tenkte jeg.
Hun var egentlig aldri min VENN.. Det var bare at hun brukte meg.

Jeg sier ikke at du er en slik jente, men jeg har ihvertfall opplevd noe slikt. Så hvis det blir litt mye sorg og problemer så kan enkelte stikke av selv om du gir godt vennskap tilbake også. Husk at ikke alle venner er sååå gode venner at de gidder å hjelpe deg så veldig lenge egentlig.

Legg henne bak deg og kos deg med de vennene du tross alt har! :-)

Hilsen Line.
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  09:50:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er nok ikke så gammel som gamla her (les: Line;p) men har vært borti det samme selv.

for noen år siden, rett før jeg flyttet bestemte jeg meg for å luke bort (gikk litt dypere enn det høres ut) falske og dårlige venner som jeg ikke gadd å kjøre en evighet for å besøke og du så liten vennegjengen min ble.
men heller et par gode venner som jeg kan stole på enn 20 falske.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  10:15:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke venner jeg. Helt sant. De er bare "venner" alle sammen. Er litt skremmende at jeg trives mye bedre sammen med hester og voksne mennesker enn de på min egen alder, men sånn er det.

Men jeg har opplevd det du snakker om Andrea. Ikke noe gøy. Bare legg henne fra deg og finn på noe gøy. Du har jo hesten din :)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 27/05/2006 :  10:50:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror det dessverre er ganske vanlig at det ersånn, spesielt på ungdomsskolen..jeg hadde ingen venner da, bare noen jeg var med innimellom, men ingen jeg kunne kalle bestevenner. Jeg blir helt deprimert når f.eks du Mari^ ^ sier du ikke har noen venner...alle fortjener å ha en venn/venninne de kan prate om alt med...

heldigvis for mange så bedrer dette seg på videregående og utover, for da er folk litt mer voksne og er ikke så opptatt av hvordan folk ser ut eller hva de gjør, så lenge de er ekte og gode venner.

Er så heldig å ha ei bestevenninne jeg ville dødd for, i tillegg til et par andre jenter jeg er med til vanlig. Er ikke av typen som ikke får tid til alle vennene mine, for så mange har jeg ikke...

ble litt rotete dette, men det er et så utrolig følsomt tema, og det er virkelig ikke gøy å føle på kroppen at man er helt alene...da er dyrene gode å ha!
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  13:27:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har ikke venner jeg. Helt sant. De er bare "venner" alle sammen. Er litt skremmende at jeg trives mye bedre sammen med hester og voksne mennesker enn de på min egen alder, men sånn er det.
Opprinnelig postet av Mari^_^

Ikke jeg heller. Ingen ekte venner lengre. Har visst det fra før, og sett det enda bedre nå når jeg mistet Bjerge. Alle har jo vært veldig koselige og støttet meg, spesielt dere her på MIXen(hva skulle jeg gjort uten dere?), men de jeg trodde var i hvert fall litt virkelig gode venner er helt borte. Flere av dem har ikke giddet å spørre om hva som har skjedd en gang, og andre tenker mer på at de selv syns det var trist at han døde fordi de mistet egne fordeler...
Jeg syns også voksne og dyr er mye greiere. De er liksom mye mer reale og ordentlige.

Har opplevd akkurat det samme som deg Andrea, det er trist, men bare glem henne, og kos deg masse med hesten din i sommervarmen
*trøsteklem*

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 27/05/2006 13:28:34 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  13:52:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dyr er triveligere enn mennesker...
Mennesker er generelt ikke til å stole på.Vi "voksne" som dere stakkarer håper skal være så mye bedre er akkurat like ille som en på ungdomskolen.Ying skjer bare i et litt...langsommere tempo tror jeg og når man først bryter kontakten er det vanskeligere å ta opp "tråden" igjen.

Stadig opplever man å få et spark av en man ikke regnet med vill gjøre slikt.Det beste er nok å ha svært få som man får et så nært forhold til som du her beskriver.Ingen trenger vite alt om deg. Det kan være lurt å "passe seg" for hva man sier til folk.

Nå høres jeg veldig kynisk og guffen ut og er det nok også.Huff!
Er generelt lite flink med folk,jeg. De er så kompliserte...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  14:33:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Høres ikke ut som en ekte venninne, man kan vel ike bare slutte å være venner. Venner er for livet mener jeg. Så klart kan man ha uenigheter og slutte å stole på folk, men slutter ikke bare å være venner. Men folk har kanskje andre oppfatninger om vennskap en meg da
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/05/2006 :  15:53:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Opprinnelig postet av Mari^_^

Samme her gitt.
Men nå i det siste har jeg knyttet meg til to stykker som jeg kan kalle VENNER. Ordntlige venner som jeg kan stole på, og snakke med alt om. Fantastisk

For til de andre tørr jeg ikke stå fram som den personen jeg er. Tror nok Wenche(missy_) og Marte(littledevil*) kjenner meg bedre som den personen jeg virkelig er enn noen andre. Selv om vi ikke kjenner hverandre så godt. Men de støtter meg opp og er ærlig. Og da fører det til at jeg er ærlig tilbake. Noe jeg ikke har klart til mine klasse"venner".

Men, jeg sverger til gutter jeg. De er forståelsesfulle og gode de

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  16:00:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men, jeg sverger til gutter jeg. De er forståelsesfulle og gode de

Opprinnelig postet av X-tine

Åh, jeg er så enig.

www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.