hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - .... vet ikke hva jeg skal gjøre..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 .... vet ikke hva jeg skal gjøre..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  09:47:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Etter snart 1,5 år gjor typen min det slutt med meg igår.. vi hadde bodd sammen i 9 mnd, og alt virket bare så perfekt.. Har aldri vært så forelsket før, og jeg elsket han bare mer og mer for hver dag som gikk.. Jeg så en framtid med han, ja, han sa det jo selv.. Han elsket meg over alt på jord og hadde aldri møtt noen som meg før.. Så nå er det altså slutt..

Jeg er så forvirret og knust at jeg finner ikke ord.. jeg våknet til og med i dag og trodde alt bare var en drøm.. det er minner av han OVERALT.. men så forsvant de sterke følelsene han hadde for meg.. nå er jeg bare en venn... jeg har sittet og tenkt i hele natt om hvordan jeg kan få han tilbake.. ville gjort hva som helst.. nå er jeg hjemme, skal til legen og få sykemeldt meg fra jobb.. vil bare så gjerne ha noen råd om hvordan jeg kan få han tilbake.. han har ikke møtt noen andre eller lignende, han er bare lei av å være i et forhold.. det sårer bare så mye at han ikke engang ville ha pause.. men alikevel vil han bo sammen med meg ut juni, og en liten prosent grunn til det var at da kunne han se om det kunne forandre seg noe. Men det tvilte han på..

det er bare så utrolig vondt å tenke at om en mnd skilles våre veier.. at vi er venner betyr mye for meg, men det er ikke det samme.. jeg vet at jeg kommer til å få store problemer med å skille vennskap/forhold når jeg er med han.. vil at ting skal være som før, at han skal få tilbake de samme følelsene.. det ekle er at oppi det hele, føler jeg at alt som heter hesteinteresse plutselig dabbet av.. Det var i begynnelsen av det hele når han nevnte at han var lei, at jeg bestemte meg for å selge Aromayo.. Nå frister det å kvitte seg med Gina også.. Tror dere det kan finnes håp? Vi skal jo som sagt fortsatt bo sammen en mnd til.. Han kunne jo fint ha flyttet inn hos noen kamerater i mellomtiden.. men det ville han heller ikke.. at syns heller ikke at det var nødvendig for meg at jeg skulle sove i stuen fremover.. er så lei av alt jeg..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

lino

» VIP

Skrevet - 13/05/2006 :  10:59:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Huff, stakkars deg!
Skjønner at du har det vondt, ja..

Jeg aner ikke hvordan du skal få ham tilbake, men selv om det ikke føles sånn er det fakta at de vonde følelsene blekner etterhvert som tiden går, dersom du ikke får ham tilbake!
Jeg har selv vært i et samboerskap som ble oppløst, og forsøkt det der med å bo sammen til kontrakten er gått ut og sove i samme seng osv, og jeg kan si at jeg aldri ville gjort det igjen! I mitt tilfelle ble det bare han som utnyttet at jeg så gjerne ville ha ham tilbake, at han fikk alt det han fikk som kjæreste, men uten forpliktelsen. Og jeg var så såret at jeg trodde jeg skulle dø..

Hvis det virkelig er rett for deg at dere finner sammen igjen, håper jeg dere gjør det. Hvis ikke håper jeg du finner ting som gjør tiden fremover litt enklere. Lykke til! *klem*

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  13:12:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff, dette var leit å høre Anne.

Jeg må si meg enig i at du bør være forsiktig med at han ikke utnytter det at du vil ha han tilbake. Personlig ville jeg nok holdt meg litt på avstand, slik at han ikke fikk anledning til å utnytte noe. Avstanden kan jo også kanskje gjøre han obs på hva han faktisk mister.. (?) Å egle seg innpå han for å håpe at han forandrer mening tror jeg vil gjøre ting værre.. men det vet du vel sikkert selv.

Synes også det er trist å høre at du vurderer å selge Gina. Hva med å vente litt med salg til ting har roet seg litt?
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  13:57:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Anne.. Er lei på dine vegne. Har selv vært i samme situasjon etter et 3 års langt forhold. Det ble slutt etter hans ønske men bodde sammen i 2 mdr til jeg hadde funnet egen leilighet. Jeg har bare en ting å si om det. Det gjør jeg ALDRI igjen.. Det var så hardt å bo med en som man hadde følelser for og det ikke var gjensidig. Jeg var svak og ville nesten gjøre alt for det skulle bli oss igjen. Ennå tristere ble jeg om vi hadde vært sammen men tingene ikke forandret seg etter det heller. Det er vanskelig å si nei i sånne situasjoner. Det endte bra. Jeg fikk meg ny leilighet og flytta, hadde heldigvis masse gode venninner som støttet meg og jeg og han er gode venner idag. Jeg angrer bare på at jeg ikke var like hard dengang og sa stopp og flytta på dagen. Det med å vente og håpe på noe som ikke er der mer blir dumt for både deg og han. Dessuten er det vanskelig å ha samme respekten for en som blir desperat og vil gjøre alt. Dette er 10 år siden nå men husker det som det var igår.

Mitt eneste råd til deg er å få han på avstand. Ikke før det innser han hva dere hadde sammen og kan ta den riktige beslutningen om det virkelig er noe å satse på. Så lenge dere blir boende sammen, blir alt på hans primisser og du står "til rådighet". Få ham ut. Om han ikke vil være sammen med deg mer, får han bo hos kammerater. Ikke la deg bruke på den ene eller annen måte. Det er tungt å sette foten for døra men det er desverre ofte det beste.

Å bli boende vil bare dra ut din sorg i langdrag.. tro meg på dette. Det blir bedre, du vil finne en annen og føle deg enda lykkeligere og han vil sikkert sette mer pris på deg.
Til da bruk venninner og evt. hesten til å få andre ting å tenke på. Kom deg ut på byen, kos deg, la han leve sitt eget liv. Om han skulle komme tilbake har du kanskje også fått litt annet syn på tingene og det er ikke sikkert du ønsker en fremtid med han, da du selv vil se forholdet i en annet lys..

Jeg skal krysse fingre for deg Anne. Håper du er sterk og ikke utsetter deg selv for flere nedturer enn nødvendig med x-en..
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  14:04:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fint innlegg Lopke

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  18:26:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
tusen takk for gode ord alle 3... Huff.. Jeg tviler jo ikke et sekund på at det er det lureste, å flytte ut nå og la det skure.. Vi er uansett gode venner, og han sier at han fortsatt er glad i meg.. Han vil også at jeg skal komme på besøk til sommeren når vi begge er på hver vår kant.. Men det spørs om jeg får fri fra sommerjobb og sånn, det er vel derfor jeg vil pine meg igjennom den siste månenden.. Men så håper jeg på å få sykemeldt meg og kanskje noe mer hjelp.. tærer sånn på.. Dessuten har jeg ordnet mange som vil ta seg av Aromayo fremover, så jeg kommer til å være mer hjemme enn i Bergen frem til 21.Juni.. Så kanskje det er annerledes da? Jeg vil på en måte være mye hjemme, slik at han kanskje begynner å tenke litt for seg selv og tenker på hvor fint vi hadde det sammen..

Det hjelper vertfall å være hjemme nå kjenner jeg.. vanlige folk er vel med venner i slike situasjoner, men det som fungerer best for meg er å være med foreldrene og søskene mine..

Det er bare så jæ**** vanskelig å gi slipp på han. Han ringte meg i dag og fortalte at han følte seg så råtten.. Prøvde å muntre meg opp med å få meg på andre tanker..

Men, jeg går bare med et lite håp i magen, om at sommeren vil gjøre oss godt.. det er jo så mange som er blitt sammen igjen etter en periode.. husker godt uker vi har vært fra hverandre i ferier o.l, i begynnelsen er det jeg som savner han og har det så vondt. Han er opptatt med andre ting og glemmer ut. Mens mot slutten av feirene er det han som savner meg, og bare tenker på å se meg igjen, mens jeg klarer å få tankene over på andre ting.. kanskje det blir slik, at han etter en god tid savner meg, at han vil bli sammen med meg igjen?
Eller på en annen måte, at etter en god tid forsvinner savnet mitt.. :(.. har nesten ikke lyst til å tenke den tanken engang! Blir sint hver gang jeg ser en sørlending, Gina(han er jo så glad i den hesten) etc.. ting som minner meg om han..
Jeg er nemlig så sikker på at hadde jeg ikke vært så frampå og mer eller mindre tvunget han til å flytte sammen med meg i fjor...(han ville at vi skulle bo hver for oss i bergen, slik som NORMALE folk på vår alder pleier).. Men jeg var jo så forbaska sta, kjente ingen der og ny plass, at jeg måtte ha han helt oppi meg.. Han mente selv i dag at det hadde nok kanskje gått bedre om vi ikke hadde flyttet sammen..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  18:42:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åå! Så synd.. :-(
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  18:45:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anne, jeg er ikke langt vekk om du vil komme litt vekk hjemmerfra :) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  18:49:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hadde jo vært kjekt å truffet på deg snart, jeg som skal være hjemme i hele sommer og allting!!!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  19:17:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vært borti noe av det samme som deg, og vet hvor jævlig det er. Håper du finner utav ting, og at alt ordner seg til det bedre.

Traff verdens herligste gutt for litt over to år siden, og vi "klikka" skikkelig. To uker etter at vi traff hverandre første gang, var vi sammen. Men det ble slutt etter bare ca. 5mnd fordi jeg flytta vekk for å gå på folkehøyskole, vi fortsatte å treffe hverandre i ferier, og alt var som før da. Selv om det var kjempetrist å slutte på skolen, kunne jeg nesten ikke vente med å komme hjem igjen og fortsette det vi hadde begynt før jeg reiste. Men slik gikk det ikke. Jeg fikk omtrent samme "beskjeden" som du fikk; "jeg er fortsatt kjempeglad i deg, men har ikke de samme følelsene for deg lengre. Men vi kan jo fortsatt være venner."

Vi er fortsatt "venner" (les: mer enn venner, mindre enn kjærester), men jeg begynner å tvile sterkt på at vi noen gang kommer til å få et fungerende forhold igjen. Samtidig er det en liten del av meg som bare håper og håper på at noe skal skje. Jeg syns fortsatt han er verdens mest fantastiske gutt, og jeg er kjempeglad i ham (og jeg vet det er gjensidig). Vi passer perfekt sammen. I teorien. Men kanskje er det bare ikke meant to be. Kanskje er det ikke meningen at det skal bli oss. Begynner liksom å virke "litt" håpløst (er nettopp et år siden jeg kom hjem igjen fra skolen), men det er fortsatt en del av meg som ikke vil gi opp håpet.

Jeg lurer fortsatt på hvordan det hadde endt om jeg ikke hadde reist bort for å gå på skole. Jeg tror det hadde holdt, men man vet jo aldri. Og det nytter ikke å gå rundt å tenke på det...det gjør bare livet surere å leve.

Gi deg selv en pause fra ham (selv om det ikke er så enkelt når dere fortsatt bor sammen, men vær en del hjemme, det kan nok hjelpe). Slik at både du og han får tenkt gjennom situasjonen.

Det med at han ringte deg og fortalte deg hvor råtten han følte seg, syns jeg var ganske dårlig gjort. Det er han som har gjort det slutt, det er hans valg. Jeg skjønner at det er vanskelig for han og, og at han sikkert prøvde å muntre deg opp på et vis, men du skal ikke måtte gå rundt og syns synd på han og midt oppi dette. Greit nok om han holder seg til denne ene gangen, han har sikkert behov for å forklare/forsvare handlingen sin, men hvis han fortsetter med det, bør du be han om å ikke ringe deg. Du kommer ikke over en person du stadig blir minnet på at finnes, hvertfall...
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  20:12:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Det var trist å høre :'(

Jeg vet det er kjempehardt Anne, men; Dra hjem, bryt all kontakt med han for en periode. Ikke send sms, ikke ring, ikke mail...ingenting. Holder dere på med sånn dille-prat selv om det er slutt, kommer det til å ta mye lengre tid før du kommer over han.
Tenk på alt annet, finn på masse gøy med venninner..gjør alt du har savna mens dere har vært sammen. Også skal du selvsagt gråte litt og spise is og snakke om alle dine følelser over et glass rødvin med vennene dine...

Hadde en bestekompis en gang som jeg ble forelska i... vi hadde et slags forhold, men det ble "slutt" fordi han ikke hadde de rette følelsene...da fikk jeg et kort fra venninna mi hvor det sto:
"Det er så vanskelig for den som elsker å gå ved siden av den som bare er glad i...." Og det er veldig sant. Det er ikke bare vanskelig...det er så og si umulig...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Redigert av - Anette&Ali&Aurello den 13/05/2006 20:14:15 Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  23:04:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
skjønner hvordan du har det anne..kan minne om da exen og jeg gjorde det slutt..
hadde vel vært sammen nesten like lenge, men jeg gjorde det dumme å ikke holde meg unna han, men fortsette med kontakten, og gjorde noe vi aldri skulle gjort,og da var vel gjort for mitt vedkommende..Kom ikke over han akkurat når sånt skjer, og så flytter jeg til samme bygd som han, og det hjalp jo ikke akkurat, for da var lettere å ha kontakt, og de super teite følse viste aner om å komme tilbake...og dette godt et år etter bruddet...

jeg har det jo veldig bra nå med min kjæreste, men minnene fra det forholdet kommer ofte tilbake =/..

men håper det vil gå bra med deg anne,du kommer nok over det, men det vil nok ta tid, og det vet du nok ;)

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  23:33:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det gjør så vondt å bli avvist av noen en er så glad i!
Ingenting hjelper heller. Bare tid og avstand.

Lykke til med sommeren og jeg håper den blir fin selv om du savner et menneske og er sår på innsiden lenge framover.
Du skal ikke være terapeuten hans og sitte å høre på at han føler seg råtten og kanskje trøste han fordi han føler seg sånn!
Ja, det ER råttent gjort, og du ER veldig såret.
Det ansvaret må han nesten bære på sjøl.

Bruk tiden din på venner og familie, og kjenn hvor godt det er å ha mennesker i livet ditt som ikke svikter deg og slutter å være glad i deg sånn som samboeren har gjort.
Se på deg selv og legg merke til alle de gode sidene dine! De skal du ha med deg hele livet, og de er din ressurs. Om en mann slutter å elske så er det ingenting vi får gjort med det annet enn å gå videre.

Jeg håper du vet hvor flott du er både som jente og menneske, slik at du vet med deg selv at dette ikke er noe du kunne avverget uansett.
Som gammel "15 meter under sjøbunnen på verdens dypeste havområde"-vandrer, kan jeg bare si at DET GÅR OVER!
Noen ganger tar det litt tid, men brått en dag hører du fuglene og gleder deg over å dra pusten dypt og være til.

Klem fra Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  10:07:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff, synes synd på deg. det er ingen god følelse.

har vært oppi lignende situasjon selv, men jeg flyttet hjem til mamma med en gang.
hadde litt kontakt med han i begynnelsen, men det gjorde ting bare vondt verre.
så jeg tok ikke noe kontakt, hvis vi møttes så jeg bare på han som en mindre nær venn.

jeg er ganske sikker på at det var denne avstanden som fikk han til å virkelig kjenne etter hva han egentlig ville.
vi hadde bodd sammen i 2.5 år og ingen av oss hadde vel egentlig noe kjempe erfaring med samboer, så det var muligens derfor det ble litt mye.
det ordnet seg for oss, og vi har nå bodd sammen igjen i et år og har det veldig fint sammen.

jeg håper det ordner seg på best mulig måte for deg og at du i mellomtiden har mennesker som kan støtte og trøste deg.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  14:19:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Synes virkelig synd på deg jeg også Vet hvor vondt det er...
Jeg har vel ingen andre råd enn de du allerede har fått. Flotte innlegg dere som har skrevet.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  15:03:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hadde jo vært kjekt å truffet på deg snart, jeg som skal være hjemme i hele sommer og allting!!!

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Jeg tar ferie rundt Roots Festivalen (13 juli) og 3 uker frem, så da er jeg og hjemme :)
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.