hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - .... vet ikke hva jeg skal gjøre..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 .... vet ikke hva jeg skal gjøre..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  18:28:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
dere skriver så utrolig mye klokt her, at det er dumt om jeg ikke skulle høre på andres erfaringer.. kommer ikke til å roe meg på en god stund.. prøvde å ringe han i morgens, men etter å ha ringt en stund, skrudde han den tydeligvis av.. og den har vært av siden, har prøvd hver time nå.. er så desperat :(...

er det dumt å håpe på at dersom han får tid, at jeg slutter å ringer å styrer, så kan det kanskje falle tilbake til slik vi hadde det før med tiden? syns bare det er så rart hvis dette er slutten.. alle vennene hans har gang på gang fortalt meg hvor overrasket de er, fordi han har aldri vært så betatt av noen før.. det henger liksom bare ikke på greip at et forhold så har vært så bra skal bli slutt nå.. har prøvd så godt jeg kan å få tankene over på andre ting, håper bare at jeg får sykemeldt meg.. noen sovepiller hadde vel også gjort litt nytte...

det er vertfall det eneste som holder meg oppe nå, at det kanskje finnes et lite håp for oss..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  18:46:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, så leit å lese Anne. Håper det ordner seg for deg...

*Trøsteklem*

www.hestene.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  20:41:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
er det dumt å håpe på at dersom han får tid, at jeg slutter å ringer å styrer, så kan det kanskje falle tilbake til slik vi hadde det før med tiden?

jeg synes ikke det er dumt.
jeg ga samboeren min den tiden han trengte da han gjorde det slutt (tok ikke kontakt i det hele tatt) og vi er fortsatt samboere nå.

når mannfolk sier de trenger tid og litt "rom" så trenger de det virkelig er min erfaring.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  20:56:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til videre uansett hva du bestemmer deg for :)
*klem*

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  22:38:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anne, lov meg at du slutter å ringe han, hvertfall daglig. og flere ganger om dagen og hver time så han slukker tlf gjør bare vondt værre. Vær kostbar, snu ham ryggen, flørt med andre, kos deg med venner (dine) det er det eneste som hjelper. Desperate fruer er ikke så tillokkende som man skulle tro :) og hiv han ut av leiligheten. Elsker han deg kommer han tilbake. gjør han ikke, er det ikke noe å satse på og et brudd vil lure rundt hjørnet likevel. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  23:18:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
holder meg inni denne tråden jeg tror jeg..

nå har jeg vertfall latt være å sende mld, noe jeg jo kunne ha gjort siden han ikke har på mobilen.. men jeg har sjekket om mobilen var på, ikke for å ringe, men bare se om den var på eller ei.. men det er jo så rett så rett som Lopke og alle dere andre skriver.. la han være i fred.. jeg kan desverre ikke kaste han ut av leiligheten vår, pga. da sitter jeg igjen med en hel leie istedet for en halv, har ikke råd til det.. jeg kan jo heller ikke flytte hjem "for godt", pga. Aromayo og jobb her oppe.. å finne ny leilighet nå til bare meg selv blir nokså uaktuelt, siden jeg skal kun være her 1 mnd til, før jeg blir hjemme i 2 mnd, så jeg vil ikke styre med å finne meg noe nytt før i slutten av sommeren.. Men som sagt; blir jeg sykemeldt i noen uker i morgen, så har jeg heldigvis 3 jenter som skal fordele på å ta seg av Aromayo ukene fremover, så hesten får det vertfall bra.. Så da blir jeg hjemme til 17 mai kveld, reiser opp for å slippe ut hester torsdag morgen, og hjem senere på dagen når ei som skal komme å se på Aromayo har vært der.. Jeg sa jo også til han at jeg kommer hjem i morgen tidligere, men nå kommer jeg jo ikke hjem før onsdag kveld uansett.. så kanskje han tar kontakt og lurer på hvor jeg er da.. vil ikke håpe noe vertfall, han er også midt oppi eksamenstiden nå, så da vil han vel aller minst høre på maset fra meg..

jeg syns vertfall at det var sterkt og tøft gjort av deg Lucky June, og ikke falle for fristelsen og ta kontakt da det var slutt mellom dere.. det minsunner jeg deg for!

jeg kommer sikkert til å oppdatere dere hver dag fremover, syns det er så koselig med denne gjengen på hestemarked.. dere har alltid så mye godt å si, og det hjelper virkelig! føles nesten som litt terapi i den grunn, når mange sier det samme om og om igjen, synker det lettere inn.. alle her hjemme sier også det samme, så det jeg må nå er bare å konsentrere meg om andre ting.. tusen takk vertfall..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  23:21:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
I have loved to the point of madness;
that which is called madness,
That which to me,
Is the only sensible way to love.

... jeg vet hvordan du har det.

I hate the way you talk to me and the way you cut your hair. I hate the way you drive my car, I hate it when you stare. I hate your big dumb combat boots and the way you read my mind. I hate you so much it makes me sick - it even makes me rhyme. I hate it... I hate the way you are always right. I hate it when you lie. I hate it when you make me laugh even worse when you make me cry. I hate it when you are not around and the fact that you did not call but mostly, I hate the way I don’t hate you, not even close, not even a little bit, not even at all.

... jeg vet hvor vondt det er :/

Men jeg skriver under på Lopkes svar. Følg hennes råd, jeg lover deg at ting blir bedre da.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 14/05/2006 :  23:45:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vært igjennom noe av det samme som deg.
Uff jeg vet hvor vondt det er.

Du har fått så mange gode råd her. Følg dem.
Jeg tok heller ikke kontakt, var sammen med venner - festet osv.
Så fikk jeg noen meld fra han etterhvert... ringte meg, ville møte meg.

Så ble vi sammen igjen. Han fridde 4 måneder senere.
Og 2 år senere var vi gift ( 4 år nå) Og en guttunge på 1 år.

Det smarteste du gjør er å holde avstand. Da vil ha få tid til å savne deg, lure på hva du gjør osv...
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  23:55:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff Anne, dette var trist å lese. Synes du har fått mange gode råd her som jeg håper du følger. Er nok lurt å la han få litt fred slik at han får tid til å savne deg og hva dere har hatt sammen. Det er nok vanskelig å bryte kontakten med han, men tror det kan tjene seg på lang sikt om du vil ha han tilbake...

Lykke til Anne, håper det ordner seg for deg.

Trøsteklem Lill

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  02:19:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Uff, veldig trist å høre at du har det på det viset Føler med deg!
Skjønner omtrent hvordan du har det nå... Eneste trøsten jeg kan komme med er at tiden leger alle sår, selv om tiden snegler seg avgårde i starten og alt er bare VONDT. Du har allerede fått mange gode råd, og vær så snill, prøv å ikke ring han og sende mld.
Har selv vært i den situasjonen at kjæresten plutselig ikke var glad i meg lengre. Kjempevondt var det! Og hva gjorde jeg? Jau da, ringte han flere ganger i døgnet, og snakka til og med med moren hans et par ganger og la ut om hvor fælt det var det som var skjedd. Herregud, jeg rødmer bare jeg tenker på det Men der og da så mente jeg det var kjempelurt å la han få vite hvor vondt jeg hadde det, og kanskje få han til å få så dårlig samvittighet at han kom tilbake. Tenkte til og med tanken å skade meg selv for å la han vite hvor mye jeg savna han. Ble heldigvis bare med tanken, men kjærlighetssorg kan virkelig sette fornuften helt ut av spill. I ettertid skjønner jeg jo at han hadde mer enn nok dårlig samvittighet som det var, og ikke så den helt store tiltrekningskraften i ei sutrete, deprimert, billig, og i grunn et svært så plagsomt kvinnemenneske.
De første par mnd var et mareritt, og bare tanken på en fremtid uten han gjorde at jeg fikk helt sammenbrudd. Men tiden gikk, og etterhvert så oppdaget jeg at tross alt verden ellers var like fin som før. Fuglene sang like vakkert som om ingenting hadde skjedd, og kanskje var det mulig å få seg et liv igjen likevel Etter et år ble vi faktisk sammen igjen, men etter et år var det jeg som gjorde slutt. Ikke som hevn altså, hehe
Sorry, nå sitter jeg bare og legger ut om meg selv her. Men jeg håper du klarer å følge de gode rådene du får fra folk her. Hvis du må bo sammen med han, sov på sofaen, selv om det frister ytterst lite! Vil han ikke være kjæreste, så får han værsågod være bare venn. Og prøv så godt du kan å ikke vise at du er desperat etter å få han tilbake. Finn på mest mulig på fritiden som ikke inkluderer han, og prøv oppi alt dette å gjøre ting du liker. blablabla Etterhvert så blir livet levelig igjen, det garanterer jeg, selv om framtiden blir med eller uten han
Trøsteklem fra Asbjørg
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  08:37:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Å så trist og lese, Anne... Kjærlighetssorg er noe av det værste en kan oppleve tror jeg...
Du har fått kjempemasse gode råd av mange andre her, og jeg støtter hver og en av dem. Jeg vet at det er vanskelig og vondt og prøve holde avstand fra ham nå, det er nok det siste du ønsker. Men prøv.... Det vil du tjene mest på senere uansett.

Leste også i ditt første innlegg noe om at du var usikker på om du ville selge Gina? Og at hesteinteressen din har dalt nå?
Det forstår jeg godt, tror det kan være vanskeligt og aktivisere seg i en slik tid. Men husk; Gina er der for deg, hun vil deg bare godt. Jeg tror hun forstår godt dine humørsvingninger og din sorg nå.
Men gi henne tid, jeg syntes ikke du skal selge henne nå.. Ta deg tid og tenk deg nøye om, når du greier og tenke på dette.
Jeg forstår godt at du trenger tid for deg selv, pleie deg selv nå. Og det SKAL du..
Jeg syntes at du skal ta deg en tur til Lopke, ta dere en ordentlig jentekveld; prate masse og spise masse masse mat og kos dere.

Jeg håper du får sykemeldingen du så sårt trenger nå, og at det vil ordne seg for deg...
Og bruk mer enn gjerne oss her inne, vi støtter deg uansett vet du
Jeg har ikke mange venner, og vet hvor mye alle de her inne betyr og hvor mye det betyr og ha denne gjengen rundt seg.
Så skriv heller her til oss andre, i stedenfor og kontakte ham..

Lykke til hvertfall, jeg krysser fingrene for deg og føler virkelig med deg, Anne..

*Stooor trøsteklem fra Bente*

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 15/05/2006 :  10:00:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Her har mange skrevet mye fornuftig.
Og vet du, jeg har ikke så mye å tilføye. kanskje ordner ting seg, kanskje ordner ting seg ikke, men en ting er sikkert og det er at livet _går_ videre.

Er midt oppi det samme, men jeg beveger meg littegrannet framover hver eneste dag:-) Ikke store skritt, kanskje ikke museskritt engang, men det går -framover-
Selvom gina minner deg om kjæresten er jeg sikker på at Gina minner deg om mye annet også. Feks deres første stevne sammen? Eller en morsom tur sammen med venner. Husk på det, og tenk på de tingene i stedet :) (prøv iallfall)

Kjempestor trøsteklem herfra

Guro
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  10:51:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg har også gjort feilen å velte ut meldinger og ringe og mase og sutre.
Jeg fikk enten null respons på meldingene eller et kort kaldt svar som selvfølgelig gjorde meg enda mere opprørt. Og enten tok han ikke telefonen, eller han var kort og kald og signalisterte sterkt at jeg var en "pain in the A**" og at det var ubehagelig for han.
Han sluttet å bry seg mens jeg enda var høyt i skyene, og dermed var fallet dypt for meg. Jeg satt og klødde meg i hodet og sa "jammenjammen" i mange uker før kjærlighetssorgen traff meg som et tonn murstein. Og jeg gjorde alle dumme tingene, selvfølgelig. Maste, tryglet, gråt, bebreidet og var sint. Til slutt var det mest sinne igjen, og da droppet jeg å ha noe kontakt med han selv om han tilbød seg at vi kunne være venner.
3 måneder etterpå tikket det inn melding fra han.. ;-)

Derfor er det ganske sikkert at det som hjelper her også er avstand og null kontakt.
Gå videre med livet ditt og ikke sitt og vent. Anerkjenn skuffelsen og gråt, ras og forbann. Men gjør det for deg selv eller i lag med gode venner. Ikke la han vite det engang.

Klem fra Line.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 15/05/2006 :  16:03:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Isj a`meg da, det var trist lesing. Jeg har ikke lest alle innleggene her, men det står nok mange gode råd og tips.

Jeg får bare stille meg i køen bak alle de andre og si at jeg vet hvordan du har det akkurat nå, og det gjør så fryktelig vondt i hjertet. Ingen ting hjelper, man blir rasløs og alt er bare grått og trist.

Men jeg skal gi deg ett godt råd: IKKE selg hestene dine, ta vare på de og bruk tiden din på de. Ikke sitt hjemme og gruble, det gjør bare alt værre. Og det er i en stund som dette du skal lene deg på vennene dine og bruke de for det de er verdt. Det er derfor man har gode venner.

Ut i fra det du skriver så kan jeg fortelle deg at han er ferdig med forholdet deres, han går rundt grøten for å skåne deg og å gjøre veien lett for seg selv.

Bryt kontakten, ta deg en pause i kjærlighetslivet. Nå kommer sommeren og alle kjekkasene kommer kommer frem fra vinterdvalen!

Når jeg har det leit og trist, og tingene ikke går min vei, pleier jeg å sette meg ned å si til meg selv at det er en mening med alt. Da var det ikke meningen at det skulle bli dere to, kanskje skjebnen har noe bedre i vente for deg? Jeg vet at gresset på den andre siden er temmelig lite fristende akkurat nå, og det finnes ingen som kan måle seg med det du har mistet. Men du kan bare ta tiden til hjelp, for dette går faktisk over.

Ta frem de positive tingene i livet ditt og gjør det du liker å gjøre. Plei deg selv og tenk på at over skyene er det alltid sol...

Jeg har vondt av deg og synes det er trist. Jeg ønsker deg lykke til og håper at du kommer deg fort videre i livet

Klem fra meg til deg. (Og de deles ikke ut til hvem som helst...), bare så det er sagt!!!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  18:50:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Nå har jeg lest igjennom alle innleggene flere ganger, for at det virkelig skal synke inn.. Jeg har fortsatt klart å holde meg unna telefonen i dag.. jeg må klare resten også.. fikk sykemeldt meg hos legen i dag.. han var veldig forståelsefull og fikk meg til å skjønne mer, at han til og med ville følge med opp og ha meg tilbake var jo en liten trøst...

jeg har vertfall 2 uker til å prøve å komme meg på beina igjen.. det blir vanskelig på onsdag kveld, da må jeg tilbake for å slippe ut hester neste morgen og så kommer det jo som sagt ei for å prøve han.. jeg får bare prøve så godt jeg kan å bite tenna sammen, og holde tårene tilbake når jeg ser han igjen..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.