hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - .... vet ikke hva jeg skal gjøre..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 .... vet ikke hva jeg skal gjøre..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

ShyBoy

Skrevet - 15/05/2006 :  20:08:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var utrolig trist, Anne!

Jeg har ikke så mye erfaring med seriøse forhold siden jeg bare er 13, men hvis jeg var deg, så ville jeg ikke ringt han hele tiden. Det er nok enklere sagt enn gjort, men det er ikke bra for deg å tenke på det hele tiden. Å sitte å tenke på en ting hele tiden kan kureres med å tenke på noe annet. Hva annet enn han gjør deg lykkelig? Kanskje det kan være noe å tenke på/bruke tiden på.

Jeg tror han kommer tilbake, men hvis han ikke gjør, så burde du komme deg videre. Det er nå du må ta vare på deg selv!

Enig med de aller fleste her, og Birre har et godt poeng: Ikke selg Aromayo enda, han og de andre hestene dine kan være den største trøsten nå. Du har muligens mistet en du elsker, ikke mist en til med det første.

Det er mye enklere sagt enn gjort. Selv om du burde komme deg videre, så har du all rett til å sørge først.

Ta vare på deg selv!

Klem Mathilde!

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  20:09:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har fortsatt klart å holde meg unna telefonen i dag.. jeg må klare resten også...

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Kjempeflott, Anne You go girl!!

Det var godt og høre at legen tar dette alvorligt og vil følge deg opp, det er godt for deg med den støtten!
Jeg håper inderligt at det går bra for deg når du må tilbake på onsdag, og at du takler det bra..
Rekner med at vi er en del som vil være med på gruppeklem til deg jeg Om det kan trøste og hjelpe litt...

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  22:13:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Rekner med at vi er en del som vil være med på gruppeklem til deg jeg Om det kan trøste og hjelpe litt...

Det er det
Har lest gjennom hele nå og synes utrolig synd på deg Anne.
Synes du har fått menge gode råd og god støtte. Bruk det i tiden fremover og bruk HM ;)

Lykke til og kos deg. Det fortjener du i en stund som denne.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  11:11:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Tenkte jeg ville skrive noen ord her.. Siden jeg skal være hjemme på 17.mai bare noen timer til.. Må reise tilbake til Bergen ikveld, og da trenger jeg så sårt noen flere tips... :(

Hva skal jeg gjøre/si når jeg treffer han igjen? NOTE; jeg vil jo gjøre ALT for å få han tilbake, så jeg er så redd for å gjøre noe galt igjen.. Nå har jeg heller ikke tatt noe som helst kontakt med han de siste dagene, så jeg føler meg ikke akkurat bedre av den grunn.. Men jeg har jo skjønnt at det hjelper vertfall mer enn å ringe og sende meldinger hele veien..

Så ikveld, er så usikker på hvordan jeg skal oppføre meg.. Han er sikkert i leiligheten vår i kveld/natt når jeg kommer.. Jeg vet vertfall at jeg kommer til å stå et par timer på badet før jeg skal reise opp.. :S.. Man gjør vel alt så...

Desperate Anne :/...

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  11:44:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Mine erfaringer er faktisk at det hjelper lite å vise at du er lei deg. Kranglene kommer så mye fortere om du viser at du er sårbar. Vi jenter er veldig påpasselig med at gutten vet at vi er såret, men jeg har lært av erfaringer at man trenger ikke vise det for at gutten skal forstå. Dere har jo vært sammen såpass lenge at dere kjenner hverandre på alle mulige måter også!

Få han til å ønske deg tilbake! Vær så blid og god som du bare kan, og han vil savne deg mye fortere enn om du gråter og ¨sutrer¨. Veldig typisk oss jenter! Selvom du vil ha han tilbake for alt i verden så vær kostbar. Ha klare regler for hva han får lov til nå som dere ikke er sammen lenger. Nå tenker jeg ikke sånn generelt etc., men bestem deg om han skal få lov til å f. eks kysse deg etc. Det er veldig tøft, men jeg tror guttene lærer av dette. Hvis han får lov til å gjøre hva han vil med deg så blir det veldig feil. Da er det deg det går utover i lengden. Som sagt, få han til å ønske deg tilbake. Du kjenner han såpass godt at du vet hva han liker og hva han setter pris på. Bruk det for alt det er verdt, men ikke kast deg selv ut til løvene.

Lykke til Anne. Dette er hardt, tøft og vanskelig, men forhåpentligvis blir du sterkere som person etterhvert.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  12:22:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sover dere i samme seng?? hvis ja, forlang han legger seg på sofaen!!! prøv å overse han, snakk med veninner. Les en bok (selvom du ikke følger med) bare ikke la han se deg sutre.. det virker helt motsatt, han blir oppgitt, og du vil vel ikke ha medlidenhetssex i 10 minutt og føle deg brukt etterpå? for gutter fungerer ikke helt som oss jenter. Prøv å lat som ingenting, behandle han som en venn og ikke mer. vær sterk!! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  12:40:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
ja, han mente at det var ikke noe problem for han å sove i samme seng... Jeg sa jo først at jeg kunne sove på benken.. Men kanskje jeg kan heller snu det om, og spørre om han kan legge seg på benken når vi legger oss? istedet for at jeg legger meg på benken..
men da er jeg så redd for at han plutselig skal si at han flytter inn hos kameratene heller.. Og da ser jeg han jo vertfall ikke.. Da blir det null kontakt, ikke se hverandre.. Det er vel sikkert det beste, men bare det å se på et bilde av han hjelper faktisk litt.. Det føles vertfall sånn..

Mange av vennene mine lurte i går på om det i det hele tatt har gått helt opp for meg enda, at det er slutt.. De har sett meg sønderknust før, og da var ting helt annerledes.. Føler at jeg har en sperre som jeg ikke tør å åpne, for da faller jeg helt sammen.. Så jeg klarer bare ikke helt å la det gå helt inn på meg enda.. Takk og lov for at jeg har hestemarked nå om dagen, er så mye lettere å skrive ting, enn å si ting sier du meg...

for noe DRITT jeg har havnet oppi!! Jeg har jo fått venner via han i Bergen, sendte mld til ei av de i går og fortklarte ståa.. Hun ble kjempelei seg og håpet at vi fortsatt kunne holde kontakten for det om.. Dette er altså ei han har kjent i alle år, de kommer fra samme sted også.. Så Jeg kommer vertfall alltid til å være der, når jeg fortsatt har venner i den "gjengen" hans..

Tenkte også på å ta med meg en bok... Men jeg har jo en haug dressurbøker liggende der oppe, så jeg får terpe litt på de kunnskapene der tenker jeg!

Skulle bare ønske det fantes noen "tegn" jeg kunne se etter når jeg reiser opp i kveld, tegn som kanskje kan vise om det fortsatt finnes håp eller ikke.. Vet dere om noen sånne tegn jeg kan se etter?

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  12:45:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Tilbring minst mulig tid i leiligheten og hold deg aktiv og opptatt.
Det vil bli negativt om du sitter der med store, triste øyne hver gang han er innom.
Finn igjen den blide, aktive jenta som du var da du møtte han, og være kameratslig og hyggelig mot ham samtidig som du holder deg for deg selv.
Ikke del soverom med han. Det er fy fy fordi du ikke kan unngå store problemer med deg selv. Flytt ut på sofaen om det ikke finnes andre rom, og si det føles mere realt og greit for deg at dere ikke deler soverom lenger. Si natta med et smil og la han ligge alene der inne.
La han heller lure på hva du gjør på dagene, hvorfor du er så blid, og om han ikke har draget på deg lenger. Da vil han kanskje begynne å lure på om han egentlig har gjort noe dumt.
Dette er dessverre et spill som du er havnet i enten du vil eller ikke.
Er du ærlig og viser følelser, taper du. Da får han kvelningsfornemmelser og gleder seg bare til du er borte for godt. Klarer du å være som den jenta han falt for, blid og aktiv, så vil han plages med reaksjoner han ikke er forberedt på å føle.

Spillet hadde vært lettere for deg om dere ikke bodde sammen, for da kunne du latt være å ha maske på hele tiden. Men når dere deler leilighet må du nesten late som dette er helt greit og at du bare aksepterer hans avvisning og går videre. Om du er ærlig og viser han desperasjonen din vil han garantert få avsmak og fluktrespons. Mannfolk får det automatisk.

Erfaringsmessig vil jeg nok si at om dere blir sammen igjen, så vil du alltid ha en liten "observatør" i magen heretter. Alt han sier og gjør vil bli vurdert, og "observatøren" vil trykke på alarmen om han oppfører seg på en unnvikende eller uærlig eller avvisende måte.
Du vil altså reagere sterkere på hva han gjør og sier heretter enn du gjorde før fordi du stolte på kjærligheten hans overfor deg før men ikke helt nå lenger..

Det er synd at kjærlighet skal være så upålitelig og komplisert. Det burde være den mest naturlige og greie ting i verden. Ytterst få opplever den ukompliserte, varige sorten kjærlighet. De fleste kjører vippehuske med partneren for det meste. Og mange faller av vippehuska og må finne seg ny partner også.

Den perfekte partner finnes ikke. Husk at selv om du mener dette er den perfekte for deg så droppet han deg. Det er ikke akkurat perfekt gjort av ham. Ergo er han ikke perfekt han heller.
Og hvis det er slik at du (hvis dere blir sammen igjen) må spille et spill, en rolle, for å holde på interessen hans framover, så er han langtfra perfekt for deg.

Trøsteklem fra Line.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  12:47:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Vil også legge til at han har ingen anelse om at jeg kommer ikveld, for vi har jo ikke hatt noe kontakt, så jeg kommer nok nokså uventet..
Tenkte også på en ting, er det lurt om jeg fortsetter å være med de vennene jeg har blitt kjent med via han? :S .. Er redd for at hver minste ting jeg gjør, kan ødelegge den lille sjansen jeg har igjen.. Prøver å si til meg hele tiden at nå har jeg mistet han, å sjansen for å få han tilbake er minimal..

uken før han gjor det slutt, hadde han jo på forhånd nevnt at han var lei av forhold & bo sammen, men jeg gikk jo som sagt rundt og håpet, fordi han ville ikke at det skulle være slutt da osv. Problemet da; Kristine skreiv at jeg burde prøve å være så blid og snill som mulig.. Det var akkurat det jeg var den uken, fordi jeg trodde det ville gjøre ting normalt igjen. Jeg oppførte meg som normalt, bare i langt bedre humør og smilende hele veien. Jeg gjor ikke en eneste ting for å irritere han! Ryddet alt rotet mitt hele veien, spurte ikke hvor eller hos hvem han var hvis han ikke var hjemme.. Men det hjalp jo ikke.. Irriterer meg at han ikke ga meg flere uker.. en lusen uke til å bevise hvor glad jeg er i han, og hvor mye jeg var villig til å gjøre for at det skulle bli som før.. Så gir han meg båten en uke etter... Alt for ingenting..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  12:53:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
HVis han ikke står i døren med våte øyne og en bukett roser og ber på sine knær tror jeg ikke han er klar. Det er alltid lov å håpe men det gjør så vondt å bli skuffet hele tiden. Jeg har selv vært der Anne.. Satt og ventet på at han skulle komme hjem og snakke med stakkars meg.. det gjorde han og men bare for å si at tingene ikke hadde forandret seg for hans del. Ikke be om å bli såret..!!!

Jeg synes ikke han skal ligge hos deg om natten.. Det blir helt feil, dessuten er det han som vil gjøre det slutt derfor skal ikke du være den som bøyer deg og går på benken. Det beste hadde nok vært om han faktisk flytta inn til en kompis noen netter. Både for deg og han..

Ting tar tid.. det tok meg 6 mdr vertfall og bli bedre.. møtte en ny alt for tidlig.. fikk ikke tid til å bearbejde sorgen.. sammelignet alt med exen.. Det var jo synd for nr 2.

Venner kommer og går. Det finner du ut av når du står alene og er helt nede, da ser du hvem ekte venner er. Min omgangskreds er blitt mye mindre enn den var for 10 år siden. Etter jeg flytta til Norge er det få som gidder å holde kontakten, men dem som gjør er gull værd og vet jeg har uansett hvor i verden jeg skulle ende opp.

Hva med om du tok et par netter hos en venninne? Det kan jo være koselig.. å snakke om det er som terapi for en sår sjel.. Kos deg..
Det er vanskelig å se det for seg nå men jeg lover deg 100% at det blir bedre.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  13:45:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hvis han ikke vet du kommer burde du nok sende en melding og si fra. Da har han sjansen til å evt. dra til en kompis eller noe.

Line.

Redigert av - Cowgirlchris den 17/05/2006 13:46:01 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  16:41:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hmm.. som i for min del eller hans del? Bare sende en melding hvor jeg skriver at jeg kommer hjem i kveld med andre ord? Må ha ting inn med teskje innimellom..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/05/2006 :  17:15:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Bare skriv "Jeg kommer hjem i kveld"
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  20:14:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kommer litt dettende inn midt i, men vil bare ønske deg lykke til med hjemkomsten!

Jeg kan forstå hvordan du føler deg, for noen måneder siden prøvde kjæresten min og slå opp, og det gjorde fryktlig vondt. Først ble han full en kveld og rota med en annen jente. Neste dag unnskylde han seg masse og lovte at alt skulle bli mye bedre osv. Greit det, men ikke lenge etter på virket det som om han ikke brydde seg om meg i det hele tatt og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre for å få ham til å "like meg igjen" for å si det sånn. Han var jo alltid så kjærlig og alltid glad for å se meg, jeg ble så forvirret når han plutselig ikke reagerte som han pleide. Var så redd for å miste ham og knakk helt når han begynte på en "slå-opp tale". Vi bestemte oss for å prøve litt til å se hvordan det gikk, men det var veldig vondt i tiden etterpå å vite at han egentlig ville slå opp. Heldigvis for oss fikk han etterhvert "øynene opp for meg" igjen. Han dro en uke til Spania uten meg, og da tror jeg vi begge fant ut at vi absolutt ville fortsette å være sammen, savnet hverandre kjempemasse den uka. Så kanskje litt avstand hjelper? Håper i alle fall det samme skjer med deg, at han ombestemmer seg og finner ut at du er ikke noe han bør gå glipp av!

Ellers er jeg enig med andre her om at klenging og masing hjelper ikke (selv om jeg sikkert var skyldig i litt av det selv). Gi gutten litt space så han kan finne ut av ting selv.

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 17/05/2006 :  22:39:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kan jeg bare si en liten ting (sånn foruten at jeg for ørtende gang bøyer meg i støvet for Cowgirlchris, jeg syns du skal lese innleggene hennes, flere ganger, og huske det som står der (jeg prøver å gjøre det)).
Du har har IKKE gjort noe galt. Du har helt garantert bare vært deg selv, og jeg tviler på om du kan gjøre så mye "annerledes", samme hva Anne så må _du_ fortsette å være _deg_.

Melder meg på og gruppeklemmer jeg også!!

Guro
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.