hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sitter skeivt:S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Sitter skeivt:S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  08:35:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Har ridd litt mye med skeive stigbøyler og har nå fått rettet det opp, men nå har jeg fått det problemet med at jeg sitter skeivt!!! Noen tips til hva jeg skal gjøre
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  08:42:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Er salen din rett? Om du alt har sittet mye skjevt i den, kan den har blitt skjev i bommen. Da er det veldig vanskelig å gjøre noe med det, uten at du skal sitte helt unaturlig.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  09:26:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Salen min er ikke skeiv. Det har jeg sjekket...
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  09:41:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Ri 14 dager uten stigbøyler.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  10:06:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
ok;) Det høres skoi ut!!
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  11:46:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Er ikke sikkert det hjelper å ri fjorten dager uten stigbøyler. Når jeg rir uten stigbøyler sitter jeg enda skjevere og veldig anspent.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  17:23:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Men når du rir uten stigbøyler må du også balansere deg riktig for å holde deg på, det må vertfall jeg. Kommer jo selvsagt mye an på hvordan jeg rir også, mye galopp og hopp og sprett i ulendt terreng var vel ikke akkurat det en skulle gjøre de 14 dagene vel?

Faktisk; dess mer avslappet en sitter, dess stødigere sitter en i salen. Det syns nå jeg. Da jeg var mindre og skulle lære meg og sitte ned i salen for første gang, var det håpløst så lenge jeg spent muskler og klemte meg fast. Så snart jeg slappet av og konsetrerte meg om hestens bevegelser, så ble det mye lettere.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  17:38:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
det med å ri uten stigbøyler er nok bra, men hvorfor stoppe dær:p ta av hele salen og ri barbakk. det er utrolig arti og balansekrevende. rir du dressur kjenner du hestens bevegeliser bedre og hesten kjenner dine tegn bedre.

selv rir jeg 98% av tiden uten sal. ikke at det er det beste hvis jeg skal være med på no stevner, men balansen min øker, og det å kjenne hesten jobbe under seg på den måten er helt fantastisk.

Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  17:44:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det med å ri uten stigbøyler er nok bra, men hvorfor stoppe dær:p ta av hele salen og ri barbakk. det er utrolig arti og balansekrevende. rir du dressur kjenner du hestens bevegeliser bedre og hesten kjenner dine tegn bedre.

selv rir jeg 98% av tiden uten sal. ikke at det er det beste hvis jeg skal være med på no stevner, men balansen min øker, og det å kjenne hesten jobbe under seg på den måten er helt fantastisk.

Opprinnelig postet av samor

En ting er at det er gøy for oss mennesker å ri bareback, men en skal tenke litt på hesten også. Å ri uten sal 98% av tiden ville jeg aldri ha gjort, salen er ikke bare for at vi skal sitte stødigere, men for å beskytte hesten mot "humping og dumping" og fordele vekt når vi rir... Hilsen Anne som rir uten sal 2% av tiden...

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  18:34:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Har tenkt på det også ri uten sal litt også. Der skjenner jeg jo faktisk også når jeg sitter midt på!
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  19:48:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er beina dine like lange? Er ryggen din rett? Dette ville jeg ha sjekket ut aller først.
Jeg fant for noen år siden ut at det ene beinet mitt er litt lengre enn det andre. Jeg merket ikke noe til det, før legen min gjorde meg oppmerksom på det. Men da jeg fant ut av det, og fikk stilt inn stigbøylene riktig i forhold til beina mine, forsvant noen av problemene mine. (Jeg satt rett på hesten, men hadde problemer med den ene ankelen min).

Ellers synes jeg du har fått noen gode tips, og hvis du har muligheten til det, kan du spørre f.eks. en venninne om å følge med på deg og si ifra når du sitter rett og når du sitter skjevt. Det blir vel enklere å se, nå som vi går inn i de varmere månedene og ikke lenger trenger å ri i bobledress og 14 ullgensere under..

Lykke til! :-)

Renate

Redigert av - Ildfuglen den 24/05/2006 19:48:34 Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  20:22:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Som Renate sier, er ryggen din rett? Veldig mange har skjev rygg uten å vite om det, noe som resulterer i at man sitter skjevt på hesten. Sjekk ut dette, + beina, så kanskje du får en aha-opplevelse
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  20:39:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av samor

En ting er at det er gøy for oss mennesker å ri bareback, men en skal tenke litt på hesten også. Å ri uten sal 98% av tiden ville jeg aldri ha gjort, salen er ikke bare for at vi skal sitte stødigere, men for å beskytte hesten mot "humping og dumping" og fordele vekt når vi rir... Hilsen Anne som rir uten sal 2% av tiden...

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

til dette vil jeg bare svare at sitter du å "humper og dumper" i salen så er det like ekkelt for hesten. samtidig vil jeg bare høre om hvordan du rir siden du kan si at salen skal beskytte mot "humping og dumping". hvis man bruker magemuskler og jobber sammen med hesten kan man sitte nede mens man rir og da er det ikke ekkelt for hesten. selv sitter jeg mye finere og roligere uten sal.

ikke kom og si at man ikke kan sitte nede uten sal når du selv bare rir 2% av tiden uten!:)

Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:00:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er ikke sikkert det hjelper å ri fjorten dager uten stigbøyler. Når jeg rir uten stigbøyler sitter jeg enda skjevere og veldig anspent.

Det er derfor du skal gjøre det i 14 dager.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  23:14:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Har gjort det i mer enn 14 dager - resutatet var sur hest og store smerter i min rygg.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  23:55:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
De som nevner benlengdeforskjell og evt. skjevheter er kanskje inne på noe?
Det var det første jeg tenkte på, siden jeg er fysioterapeut, og også utdannet ridefysioterapeut.
Hadde jeg kunne SE deg personlig, så skulle jeg kunnet se det med en gang.

Hvis du kjenner en fysioterapeut, så kan du kanskje be om en "vennetjeneste" i form av en kjapp undersøkelse. Eller du kan kontakte legen din, få tatt røntgenbilder av bekken og rygg, og en hver normalt utdannet fysioterapeut vil kunne se det med en gang. (Eh - hvis du fikk tatt et bilde av deg selv bakfra (i bikini, og ikke noe hår nedover ryggen), stående på et jevnt gulv, vil det også være mulig å se det.

Lykke til!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.