hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kaldblods- som ridehest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Kaldblods- som ridehest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  09:14:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Guro: Jeg er medlem av FDAT Trøndelag. Har vært det i 3 år.
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  15:01:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Guro: Jeg er medlem av FDAT Trøndelag. Har vært det i 3 år.

Opprinnelig postet av Stjerneskudd

Natalie er vel også det :-) Jeg tenkte mest på at dere faktisk viser fram det man ønsker å vise fram (eller hjelpe til med om du vil) gjennom FDAT, altså at kaldblodshester generellt er veldig allsidige :-)

LisaFi: bedre å se dere klart fra litt lenger unna enn blurry veldig tett ved:-)

Guro
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:48:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Kaldblodser er jo dødsbra ridehester de! Når jeg skulle på sprangtrening for tredje gang eller noe med Hellegutt, så var jo dette på stallmester moldegaard, der de bare har disse nydelige hestene sine. Vi var i hallen med de store hestene, gullet mitt hoppet som en konge! Hoppet 1m nesten stillestående! Skal SI de som var der fikk sjokk! Hadde de godt av, he he he.. Han blir brukt til tur nå, men til høsten er det sprang igjen;) Kan også veldig bra dressur(veldig stiv nå etter å ha stått lenge pga skade) og kjøring er han helt super i:)
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

CeccaA

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  14:10:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
kaldblodsen kan være like god som andre sprang og dressur hester bare du trener de opp med det.
en varmblods ridehest trenger ikke og være noe bedre en kaldblodsen men alle lærer hesten sin ting på forskjellige måter så det kan se ut som om varmblodsene kan det bedre men så kan de egentlig ikke det...hvis dere skjønner hva jeg mener.

Cecilie
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 31/05/2006 :  22:21:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her kan alle se at kaldblodser er flotte ridehester. Og dette er ikke en liten tass heller
Gå til toppen av siden

mona_88

» VIP

Skrevet - 01/06/2006 :  00:30:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så arti å lese og se bilder av alle de flotte kaldblodsene
Har nettopp kjøpt min egen Kaldblodstraver som jeg gleder meg masse til å begynne å arbeide med. Han blir mest brukt til tur nå, men blir nok mer sprang/dressur etterhvert. Blir spennende å se hva vi får til sammen

Mona & Korvi Stjernen
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  01:06:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
ÅH! Birre... hvem er det? Den var nydelig du.... men det var et kraftig "overtramp" på den, bøyde veldig i koden? eller er det bare det flotte hovskjegget og bildet som lurer meg?
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 01/06/2006 :  14:41:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvem det er jeg, bare fant noen flotte Shire hester på nettet. Kult, ikke sant? Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  10:42:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Har en kjempe flott kaldblods selv..Han hopper allt Han
er ikke så godt trent enda men

Tim Kaldblods traveren min(ps.har sports ponni oxo)

Tim the felt kaldblods

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  10:55:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er til dels enig med dere. Mener at en kaldblods kan gjøre det like bra i dressur, men i sprang vil jeg holde en knapp på varmblodshester, både i høyde og hurtighet (og er det ikke det det går ut på i konkurransesammenheng?)

Min frieser (som er varmblods) er en tyngre hest og jeg vet 100% at dette ikke blir noen spranghest whatsoever!! Jeg tviler og på at kaldblodsen vil heve seg over arabere og andre lette typer i distanse, selvom det alltid vil finnes unntak.

Så vil jeg ha spranghest hadde jeg ikke kjøpt en kaldblods..
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/06/2006 :  12:58:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg syns i grunnen at mange av forumhestene som er vist fram her er langt finere og mer mharmoniske enn den Shiren som ble lagt ut jeg da. Men det er nå bare meg ;-)

Stilit bilde av feltritt-kaldblods også:-)

Det som er så artig er at når man leser en slik tråd om som dette, som mest bare inneholder litt skryt av en bestemt hesterase, så får man lett øynene opp for alle mulighetene man har om man ikke har ambisjoner om verdensherredømme på konkurransebanen. Det finnes utrolig mange flotte raser, og norsk kaldblodshest er definitivt en av dem:-)

Guro
Gå til toppen av siden

Toril H

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  17:57:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er Gamindi i spansk skritt.
Sitter litt merkelig(skikkelig stolsits...nesten lenestol sits jo),men det er fordi jeg gir henne signal i akkurat det øyeblikket.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  19:10:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
mulig jeg surrer i begrepene her, men er ikke spansk skritt med bena frem og ut?? Gå til toppen av siden

Toril H

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  00:07:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stemmer det...men de må jo nødvendigvis løfte beina før de strekker ut.
Dette bildet er tatt sekundet for tidlig bare (desverre).
Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  00:43:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min kaldblods er min lille øyensten..Var ikke så glad i de kalde rasene tidligere, og dro egentlig å prøvde han mest bare for å se hva dette var fordi bildene av han i annonsen var så fantastiske, men falt helt pladask for han...Han er en super dressurhest, kunne fint startet LA med riktig trening. En suveren spranghest som hopper 1,20 baner og 1,40 enkelthinder. River sjelden, uredd og ærlig på hindrene. En helt ekstremt god kjørehest som har fått masse skryt av Roger Haeselich for eksempel. Har et flott steg i dressurkjøring og bærer seg selv bra, og har farten og teknikken for presisjon. I tillegg er han et så flott vesen, rolig og kald i hodet og finner sjeldent på noe tull...Skulle lagt inn bilde av han her, men får det ikke til...

Måtte bare skryte litt av denne flotte rasen jeg har blitt så glad i og da særlig min egen lille stjerne;)

Edit for å legge til bilder da jeg endelig forstod dette!

Redigert av - Cammie den 13/06/2006 01:12:07 Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.98 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.