hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kandar
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 kandar
 Nytt emne  Emne låst
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Olithyon

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  17:32:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon
Hm... Jeg kan si meg enig i at Tigull sine innlegg kanskje kan provosere litt her, men de innleggene dere kommer med på denne siden av debatten grenser jo regelrett til mobbing. Hold dere til saken, folkens. (Og det gjelder også Tigull, bare så det er sagt).
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  21:39:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier
Kopi av melding:
men hvorfor 2 bitt i munnen

Fordi det er et kombinasjons-hodelag. Trinse og stangbitt i kombinasjon.

Hvorfor?

Tja, holder det å si at det er en tradisjon som man ønsker å bevare?

Eller vil du ha mer utfyllende opplysninger om hvorfor man begynte å ri med kombinasjons-hodelag i utgangspunktet? I så fall, hvorfor er du interessert i å vite det?

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

MarteOgZack

Skrevet - 18/05/2006 :  23:00:08  Vis profil
Fritidsproblemer eller?

Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  08:57:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier
Lurer mest på hvorfor en Munted Games-rytter med Islandshest som sin favorittrase er interressert i å vite noe om noe så spesielt som hvorfor en kandar har to bitt. Det virker litt rart.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  10:35:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra
Hvorfor er det rart at en med islandshest som favorittrase lurer på slikt? Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  12:47:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF
Så leder vi ikke denne debatten ute på nye vidder nok en gang folkens..

Enig med deg destrier at det virker dog litt merkelig!

Kandaret er jo her for å bevare tradisjoner, som destrier sier, selv om noen kanskje ser det som et "hjelpemiddel" for å få hesten i "korrekt" form.. Det er jo selvsagt synd og dumt, men som det er nevnt tidligere i denne debatten er det ingen ridegrener eller ridemetoder som er perfekte!

Ingen ridegrener er dummere enn andre. Noen liker dressur, noen liker sprang, noen liker MG og noen liker western(men når forvandlet westernhestene seg til kuer forresten...) Alle er forskjellige, og etter å ha lest NØYE gjennom denne debatten er jeg VIRKELIG glad for at vi er det!!

Lykke til videre, uansett hva dere driver med!!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  12:49:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo
Kopi av melding:
Hvorfor er det rart at en med islandshest som favorittrase lurer på slikt?

Opprinnelig postet av Formosissima

Det var ikke jeg som skrev det, og jeg vet heller ikke så mye om Tigull, men det jeg vet er at hun er interessert i Mounted Games. Favorittrasen hennes er islandshest, kanskje rir hun bare islandshester. Hvis dette er riktig er det kanskje litt rart at hun spør (men alle har jo lov til å lure på ting selv om de ikke har tenkt til å gjøre "tingen"), siden det er ytterst få som bruker kandar på islandshester eller i Mounted Games..

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  13:01:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra
Nei, jeg bare reagerer på at det er "rart" at vi som liker islandshest lurer på slik, jeg. Det er ingenting som tilsier at man ikke skal kunne ri med kandar på islandshest. Det er heller ikke noe som tilsier at man ikke skal kunne ri så høy dressur på islandshest heller; selv om det kanskje bare blir for kosens skyld. Derfor synes -jeg- det var rart å vri inn rase i dette. Kanskje også hva man driver med.

Lurer da stadig vekk på ting innenfor f.eks. western jeg, selv om det nærmeste jeg har kommet er å sitte i 2 sekunder i en westernsal for å kjenne hvordan det føles .. For å ta et eksempel.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  13:06:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life
jeg har sett mange kuer på western stevne!
eller vent feil sorry det var avdankete travere og mye annet rart man finner der

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  13:09:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life
beklager at jeg så feil på ku og hest men er ikke lett når det er så mye rarT!

men fikk ikke noe svar på hvorfor en western rytter kom og sa det om ratt eller hadde mennesket ikke grunnlag for og si deT?

westerntåke er dette!

gammle menn som har sett på clintern hele livet og plutselig finner ut at dette må jeg prøve!
så tar de på seg et kostyme og finner en hest av ymse slag og så rir de som potet sekker skriker jiiiiha og drømmer om og drive en ku flokk over prærien haha!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  13:12:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo
Unnskyld, men jeg bare le..!
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

MarteOgZack

Skrevet - 19/05/2006 :  16:34:31  Vis profil
Kopi av melding:
Unnskyld, men jeg bare le..!

Opprinnelig postet av Ingvild og Kenzo

Enig!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  17:00:44  Vis profil

Som Einstein sa:
Det er to ting som ikke kjenner noen grenser—universet og den menneskelige dumhet
Det første er det stadig tvil om..
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  17:29:54  Vis profil
Kopi av melding:
beklager at jeg så feil på ku og hest men er ikke lett når det er så mye rarT!

men fikk ikke noe svar på hvorfor en western rytter kom og sa det om ratt eller hadde mennesket ikke grunnlag for og si deT?

westerntåke er dette!

gammle menn som har sett på clintern hele livet og plutselig finner ut at dette må jeg prøve!
så tar de på seg et kostyme og finner en hest av ymse slag og så rir de som potet sekker skriker jiiiiha og drømmer om og drive en ku flokk over prærien haha!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Le? Nei, jeg gråter snart! Dummere kommentarer enn dette, Tigull, finnes vel ikke, og av og til må jeg seriøst lure på om du er så dum som du virker som, eller om du bare ikke tenker deg om før du skriver!

Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  19:27:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF
Kopi av melding:
Le? Nei, jeg gråter snart! Dummere kommentarer enn dette, Tigull, finnes vel ikke, og av og til må jeg seriøst lure på om du er så dum som du virker som, eller om du bare ikke tenker deg om før du skriver!

Tror faktisk hun er så dum at hun ikke har lært å tenke seg om...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Emne låst
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.