hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kandar
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 kandar
 Nytt emne  Emne låst
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  23:11:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo
Kopi av melding:
Leser det som er blitt skrevet og må si meg tildels enig. De aller fleste ryttere har ganske store problemer med styringen sin..altså at det er for mye styring med tøylen fremfor å RI hesten i riktig rettning..

Opprinnelig postet av oleo

Ja, men det er jo ikke dette som er riktig da! Som du sier så skal man RI hesten i riktig retning, ikke styre med tøylene, så derfor kan man ikke si at i dressur generelt bruker man tøylene som ratt, pga at noen som har problemer med styringen gjør det..

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  00:07:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life
så ei i western som kicka hesten i mulen med sporen men ingen gjorde noe!
aldri sett maken i dressur!

jeg er ikke dum heller har bare åpnet øynene!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  00:19:06  Vis profil
Kopi av melding:

Hun satt kanskje bak frem på hesten da eller...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  00:20:47  Vis profil
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Hvordan klarte hun det når hun satt på hesten?
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  02:47:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Ærlig talt altså. På grunn av at du så dette så er western dyremishandling (ja, jeg veit du ikke har sagt det, men det høres ut som om det er på grensen til hva du mener) og dressur bare fryd og gammen?
Har du aldri sett at en MG-ponni blir dratt i munnen eller behandla på en måte den kanskje ikke burde bli behandla? Vil det dermed si at alle MG-ryttere behandler hestene sine dårlig?
Fordi én innvandrer gjør noe dumt, er alle innvandrere dumme da? Jeg kan garantere deg at det finnes nordmenn som har gjort noe dumt også, er alle nordmenn dumme da?
Det finnes ekstreme folk innen for ALT. Vi kommer ikke unna det, men kan ikke dømme alle utifra én person eller én persons handling heller.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  09:38:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea
Haha tigull, er det mulig

Hold deg til MG forumet ditt du ;)

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  12:21:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life
skjønner foresten hvorfor du kommer med westerntåke pratet når vi diskuterer kandar!

dessuten sparket hun hesten når hu sto nede på bakken!

men la oss holde western uten for denne debatten for det er en gren jeg ikke bry meg mye om gitt!
foretrekker at kuene får være i fred jeg!

jiiiihhhahahahah

kopi av melding!

Ærlig talt altså. På grunn av at du så dette så er western dyremishandling (ja, jeg veit du ikke har sagt det, men det høres ut som om det er på grensen til hva du mener) og dressur bare fryd og gammen?
Har du aldri sett at en MG-ponni blir dratt i munnen eller behandla på en måte den kanskje ikke burde bli behandla? Vil det dermed si at alle MG-ryttere behandler hestene sine dårlig?
Fordi én innvandrer gjør noe dumt, er alle innvandrere dumme da? Jeg kan garantere deg at det finnes nordmenn som har gjort noe dumt også, er alle nordmenn dumme da?
Det finnes ekstreme folk innen for ALT. Vi kommer ikke unna det, men kan ikke dømme alle utifra én person eller én persons handling heller.

har ikke sagt western er dyremisshandling men når det kommer en inn på debatten som sier dressur ryttere bruker ratt og at western er det eneste som er bra for hesten så blir jeg sur!

og mg er langt i fra så ille som western!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  12:56:00  Vis profil
Kopi av melding:
skjønner foresten hvorfor du kommer med westerntåke pratet når vi diskuterer kandar!

westerntåke??? når var det vel deg som ikke viste hvordan en kandar skulle brukes..

Kopi av melding:
dessuten sparket hun hesten når hu sto nede på bakken!

Hvordan kan du sammenligne dette med westernRIDNING kontra dressurRIDNING??
Teite folk er det overalt... Det merkes hvertfall sterkt NÅ!!

Kopi av melding:
men la oss holde western uten for denne debatten for det er en gren jeg ikke bry meg mye om gitt!
foretrekker at kuene får være i fred jeg!

jiiiihhhahahahah

du er faen meg frekk Tigull, eller bare mindre intelligent?!!!
Western er en gren du ikke VET noe om gitt..

Kopi av melding:
har ikke sagt western er dyremisshandling men når det kommer en inn på debatten som sier dressur ryttere bruker ratt og at western er det eneste som er bra for hesten så blir jeg sur!

Det er ingen som har påstått at noe er bedre en annet..

Kopi av melding:
og mg er langt i fra så ille som western!

Bortsett fra det er det DU gjør nå!!

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  13:03:50  Vis profil
Er det dette som faller inn under kategorien "tåkeprat"
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  13:11:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra
Horton & Renate: Feil. Det faller inn under kategorien "god torsdagsunderholdning" ;-) Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  13:13:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K
Jeg blir flau på andres vegne.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  13:46:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo
Jeg også.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  14:23:47  Vis profil
Kopi av melding:
Horton & Renate: Feil. Det faller inn under kategorien "god torsdagsunderholdning" ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  17:03:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea
hahahha, hva ville dette forumet vært uten deg tigull
Må innrømme du er eneste grunn til at jeg titter innom MG forumet

Noe mer du skulle ha sagt?

Mvh foriverret Bea som lurer på om hun må gå til anskaffelse av briller da hun ennå ikke har sett en ku på westernsteve

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  17:25:19  Vis profil
hihi...

(Beklager, klarte ikke holde meg)

Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Emne låst
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.