hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - maks vekt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 maks vekt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

KN3

Skrevet - 08/05/2006 :  20:45:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er maks vekten en kaldblods på 3år kan bære..den er ca 150cm fra manken?

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  23:30:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
kommer helt ann på hesten
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  13:46:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
dette synes jeg du burde finne ut selv.. en godt trent hest kan bære ganske så tungt, men siden den bare er 3år er den nok ikke sterkt bygd.. uansett vil jeg si at en rytter på 100kg burde være maks uansett hvor sterk hesten er.. hestene er ikke laget for å ris på, så når vi tar oss den friheten burde vettet vare til stede;) tenk selv hva du tror hesten kan klare;) men i starten vil jeg si at man burde starte med noen lette eller noen med go erfaring:)
Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  14:12:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ville ikke si at 100 er max kjenner folk som veier 120kg og rir på norlandshest!

ville sagt 180 jeg

Lopke

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  14:18:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
*giisp* 180 kg!! synes det var litt drøyt!
for å si det sånn, en person på over 100 kg hadde ikke fått lov å ri min 3 åring!
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 11/05/2006 :  14:29:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette med rytterens tyngde tror jeg har litt med typen ridning å gjøre også.

En person på 120 kg kunne nok lett ridd min lille kaldblods (som er voksen; 5 år og ikke 3) på skrittetur i et par timer uten at det hadde gjort hesten noe.

Men hadde aldri latt en person på over 100 kg ridd den aktivt; dressur og sprang på bane regelmessig.

Og en 3 åring: 180 kg?? Stakkars hest, sier jeg bare...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  14:34:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
180?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  15:35:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
180 blir kanskje litt i drøyeste laget..??
Kenzo&Buster
Diamantene<3

Redigert av - Ingvild og Kenzo den 11/05/2006 15:35:46 Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  15:47:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
veier man over 100 kilo så bør man nok tenke på litt annet enn om hesten kan bære deg eller ikke..sånt skjer jo ikke akkurat over natten:(
for helsas skyld!!!

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  17:57:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
nå snakker jeg om godt trente hester!

Lopke

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  22:31:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stadig ALT for mye.. hvem på 180 kg rir?? veier man så mye, har man da større problemer med bare å komme seg opp på hesten. Og hvilken sal vil passe en person på 150 kg?

Vil da også mene at folk over 100 kg burde sette seg på sykkelen før de setter seg på hesten. Dette er jo sykelig overvekt (for jenter)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  22:48:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ehm, tror en av mine passehester (kaldblodshingst på 6 år, godt trent og mye ridd), ikke ville likt noe særlig å ha en på 180 kg. på ryggen... Er noen store karer på rundt 100 kg. som har ridd han på tur noen ganger, men ikke regelmessig. De rir han bare i skritt. Ville -aldri- satt en person på 180 kg. oppå den kaldblodsen, uansett hvor sterk den var... Og --ihvertfall-- ikke på en 3 åring.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  22:49:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
jeg sier ikke at en godt trent hest ikke kan klare godt over 100kg men siden hester ikke er laget for å ris på og for vår egen del(angående helsa til en over 100kg) så vil jeg ikke anbefale dette.. og det er nok folk som veier over 100kg som rir, men da synes jeg man kan starte med tømmekjøring til man har en passende vekt..

ps: jeg synes dog det er veldig viktig at det ikke skal bli noe diskriminering angående vekt, da mange kan ha problemer med dette.. det er kansje noen jenter i noen staller som føler de veier for mye og vil slanke seg.. husk at det er ikke bra å bli for tynn heller! men får både deg og hesten ville jeg satt en maks grense på 100kg uansett hesterase og trening..

Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  08:05:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
da er det mange som ikke få lov og ri om grensa er 100kg!

på island er det rimelig store karer på langt over 100kg som rir og der går det så grusen spruter!

Lopke

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  11:08:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
da er det mange som ikke få lov og ri om grensa er 100kg!

på island er det rimelig store karer på langt over 100kg som rir og der går det så grusen spruter!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Jeg velger å se sånn på det:

For 20 år siden var det IKKE normalt å veie over 100kg. Idag blir folk og barn desverre feitere og feitere.. Hestene er ikke blitt sterkere idag enn de var for 20 år siden. At de velger å sette 100kg mannfolk på islandshester blir deres sak, det bryr jeg meg lite om, det blir bare uaktuelt å la en person på 120 kg ri min hest. Sånn er det bare. I mine øyne er dette for mye.

Reiser forresten til island om 14 dager, og skal ri på ekte lavageiter.. så får vi se hvor store disse mannfolka er.. Tviler faktisk på at fettutviklingen er slike stor på Island som den er i USA og Europa.

Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  12:10:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Kaldblodsen min er ca 150 cm høy og ganske kraftig, men kunne aldri falle meg inn å sette en person på godt over 100 kg på ryggen hans.
Hverken i terrenget eller ridebanen.
Hesten min er 15 år.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.