hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva slags rase er dette?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 hva slags rase er dette?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 25/04/2006 :  00:56:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei! jeg er ifra en stall rett neda for stallen til geir kalland! å jeg kan få "huk" på hvilken rase don er jeg=)

M ch Camilla Og Hestene=)
Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  08:59:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd en Connemara blanding, jeg gjettet på at det var kaldblods som var innblandet der.

Å Don ligner faktisk litt på han, tenker litt på den borkete fargen som kaldblods har med di mørkebeina og mørk man og hale, men jeg vil ikke si helt sikkert da det er lett å ta feil, men det er nok mulig det er connemara i han.

Redigert av - Vilgot den 25/04/2006 09:06:25 Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 25/04/2006 :  23:20:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg ville egentlig gjetta på at det er noe kaldblod i han, jeg. Det kunne stemme både med størrelsen og fargen (borkete, på norsk, da..) . Og så kanskje noe edelt ridehest materiale. Trakhener, Angloaraber etc, kanskje. .... ?

Fin er han uansett... =)
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 25/04/2006 :  23:20:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg ville egentlig gjetta på at det er noe kaldblod i han, jeg. Det kunne stemme både med størrelsen og fargen (borkete, på norsk, da..) . Og så kanskje noe edelt ridehest materiale. Trakhener, Angloaraber etc, kanskje. .... ?

Fin er han uansett... =)
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 29/04/2006 :  09:19:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes egentlig han er litt "pinglete",så ser ikke for meg at han skal ha kaldblods iseg, men kanskje lenger bak i slekta....aner ikke...sukk...søt er han vertfall=) Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 30/04/2006 :  08:50:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Vi har aldri helt funnet ut hva slags rase Kelly er siden han ikke har papirer. Noen sier han må være Wels Mountain, andre sier Welsh (det er det vi har sagt selv også hele tiden), men har alltid lurt.. Ikke kjenner jeg godt nok til rasene slik at jeg kan si noe sikkert.
Noen her som vil gi en uttalelse på hva dere mener han er for rase? Mulig han er blandet med noe ettersom han er papirløs.
Han er 124 cm. høy.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 30/04/2006 :  09:15:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Han ser jo VELDIG welsh ut da! Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 30/04/2006 :  09:15:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Han ser jo VELDIG welsh ut da! Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 30/04/2006 :  09:18:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Gjør han? =D
Vi vet at han kommer fra Danmark, men er der kanskje noen mulighet for og finne ut av hvor han er avlet frem på noen måte? (Nå spør jeg kanskje mer enn ti vise kan svare da...) Men noen som har peiling på slikt?(Lopke?? :o))

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/04/2006 :  10:19:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei :)

Hvem kjøpte du han fra? Kan sikkert ptøve å kontakte dem å høre om du har navnet deres og by.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 30/04/2006 :  10:31:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Vi kjøpte ham fra noen her i nærområdet, men har prøvd og finne hans historie.. Jeg har funnet ut at han har hatt et langt liv her i Norge på div.rideskoler, fra Sarpsborg og bort til Rogaland (rideskoler og div.private eiere).
Har også fått opplyst at han kom til Norge som 3-4 åring, sammen med sin bror, Skippy (bilde av ham på vipen min).
Jeg har dessverre aldri fått funnet ut noe om hvor i Danmark han kommer fra, utenom at det er en som bor ute ved kysten (?). Jeg skal finne frem videoen senere i dag og prøve høre hva hun damen sier på videoen (ei som prater om Kelly og Skippy i bakgrunnen da vi var på et stevne med ham).
Men ettersom han kom sammen med en bror som er et år yngre, vil jeg tro at det kan være en som oppdretter Welsher?..
Uff, mye skriv her men lite info til deg :o(

Lopke

Norway

Skrevet - 30/04/2006 :  10:37:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
litt vanskelig når hesten er så gammel og bood så bange år i Norge..
Er skippy helbror??
ja det var ikke alverden, men kanskje videoen kan gi et pek?

er også enig i at han ligner welsh. men om han kommerf ra en welshopdretter er det litt rart hesten ikke har papirer.

Skriv hva de sier på videoen da? ble litt nysgerrig nå.. :)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 30/04/2006 :  11:02:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg skal si fra når jeg har sett på videoen, dessverre står vi på farten og skal avsted nå :( Men skal kaste meg over saken med en gang vi kommer hjem i kveld ;o)

Ja de sier at Skippy er helbroren, hun som mener hun vet det.. Mulig hun har rett i det, men vanskelig og forholde seg til uten og vite sikkert.
Ja du har rett i at det er rart han ikke har papirer om han er renraset.

Jeg la også ut en liten etterlysning på et dansk nettsted, en welsforening i Danmark tror jeg det var. Er en stund siden, men har ikke fått noe respons.
Men som du sier så er det en god stund siden han reiste til Norge, så det er jo ikke sikkert at oppdretter lever en gang.
Men jeg skal komme tilbake med mer info når jeg har sett på videoen :o)

xxxx

Skrevet - 30/04/2006 :  11:03:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bente71:

Oh my , hvor nydelig hode det var på den ponnien din du.. *Dånedimp*

Redigert av - xxxx den 30/04/2006 11:06:44 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/04/2006 :  11:49:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Bente: Jeg ville sagt Welsh med en gang. Han ser rimelig Welsh sec. A ut, men det er kanskje mulig at han har litt annet blod også, f.eks. noe sportsponni greier... men jeg ville altså ha sagt Welsh ;)
www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.