hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva slags rase er dette?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 hva slags rase er dette?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  21:13:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Jeg tror ihvertfall at hvis den er blandet med en fording, så pleier de enten å ha urstripene på beine, skulder, ål, eller lavt kryss med lavt ansatt hale.jeg kan ikke se helt herfra om han har noe urstriper. Men han har da en veldig høy bakpart, er han ferdig utvokst? nå blar jeg frem raseboka
sooove ja takk Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  21:51:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg tviler på at det er fjording i han, da skulle det ha vært mer tydelig. Connemara var et bra forslag, han har nok noe britisk i seg.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  23:48:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Don har jeg faktisk sett på ekte.. Han er IKKE ren ponni, han er da høyere enn 148 cm, vil tippe han er ca 152 cm... Noen som har ridd/stellt han som jeg kjenner har sagt til meg at det er fjording i han, men jeg ville tippe.... KAnskje connemara, blandet med en større rase...? Eventulet at den ene forelderen er blanding av noe og fjording... Men jeg vet ikke.. Don er og blir et myserium?? =) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  23:52:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Han kan være mix av fjording, men det må være langt uti, for hadde han hatt fjording i et nært ledd, ville han hatt flere 'fjordhestavtegn' og være noe tyngre i kroppen, men hvem vet? ;)

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  00:02:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
nåja, ikke angrip meg nå, men om du går inn på galleriet mitt så vill du se at Linndi (hesten min som er fjording) ikke har sånn typisk tung kroppsbygning, dette er det maange andre fjordinger i Ørsta/Volda og distriktet rundt om her som har (altså ikke har tung bygning) må bare nevne faren til Linndi Ljos Ninn og to andre hingster Pokeman og Harams Romeo... Romeo er nyydeli! =)
Vet jo at du liker fjording Mari så du angriper meg vel ikke nå? =p
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  00:05:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
oops glemte å skrive at jeg er eni i at han ville nok hatt noe mer "fjordhestavtegn"... Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  00:19:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Trur ikkje det er fjordhest i han. Da hadde det vist igjen. Henger meg også på connemara, evt connemara/annaengelskponni blanding. har sett han eg og, men kun i boksen, han såg da ikkje så liten ut.. Over ponnigrensa vel?
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  00:52:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lopke, hesten heter Don. Det er ikke rasen don eller fargen dun det er snakk om, men hvilke(n) rase Don kan være ;) Om du skjønner..

Opprinnelig postet av NinjaChristin

HA HA... typisk meg.. sorry
(LES marianne.. lær å lese før du svarer!!)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  10:04:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
linndi&ida: Angriper deg ikke. Langt ifra, bare sier det jeg selv mener :P Er bare ett eller annet med det preget hans som sier meg at det ikke er fjordhest i den helt nære familien..
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 23/04/2006 10:05:36 Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 23/04/2006 :  11:58:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei=) takk for mange morsomme svar...Don er nok nærmere 1.54 i mkh, ingen ponninei...er nok bare jeg som er litt stor(1.70 ca)...han er velsig søt da, men har alltid syntes han ser ganske snål ut...pelsen hans er egentlig ganske grov i forhold til f.eks det som kanskje er normalt på dansker og andre ridehester...manen hans er ganske håpløs, den er grov og ligger til alle kanter...halen hans er ganske tynn og henger egentlig rett ned, men når han løper løfter han den veldig araberaktig...så lurer jo på hva slags rase han kan være...

veldig kjekt hvis noen som kjente Don før tar kontakt, han har stått på eid ca 1 år nå, og før det kom han fra stallen til Geir Kalland...
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 23/04/2006 :  12:03:11  Vis profil  Svar med kopi av melding

Redigert av - Mona_Wendy den 23/04/2006 12:05:28 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  12:28:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Så det finnes ikke noe papirer eller noe på han? Er han norskfødt?

nn

Afghanistan

Skrevet - 24/04/2006 :  10:03:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg tviler på at det er fjording i han, da skulle det ha vært mer tydelig. Connemara var et bra forslag, han har nok noe britisk i seg.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Ikke nødvendigvis. Jeg har selv hatt fjording i mange år tidligere og kjenner rasen godt. Jeg har sett ulike blandinger av fjording. Det snåleste jeg noensinne har sett er blanding av fjording og engelsk fullblods. Karamellbrun hest med rosa mule og ringer rundt øynene. (Stygg som juling både i farge og kropp.)

Lav hest, korte ben og lang kropp. Ingen typiske tegn etter fjording.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 24/04/2006 :  10:05:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Inlegget mitt var til Gunvor Ble bare tull og tøys dette! Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  14:55:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Likte fargen hans :) Har sett en hest som ligner i en bok, men husker ikke helt vilken :S
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.