hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelpetøyler- hvor vanlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hjelpetøyler- hvor vanlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

nn

Afghanistan

Skrevet - 19/04/2006 :  23:26:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Birre:
Det var Ingvild og Kenzo som følte seg motsagt her, og det var igrunn mer henne jeg tenkte å rette meg mot, siden jeg følte at mitt utsagn kanskje tråkket henne på foten. Og det var ikke det som var meninga..

Du burde nok oppfattet det mer generelt enn du gjorde. Jeg pleier å sitere, eller starte med nicknavn om noe retter seg mot en person. Men selvfølgelig ikke lett å gjette hva slags "orden" enhver retter seg mot.

Av den grunn at jeg mente mitt innlegg mer generelt, ser jeg ingen poenger i å kommentere det du har sagt, da det faktisk ikke å noen måte er ting jeg har ment heller. Og skal selvfølgelig ikke forsvare noe jeg verken har eller har ønsket å si.

Opprinnelig postet av spoff

Hvorfor skriver du alt dette til meg, når innholdet ditt gjelder Ingvild? Du prater jo frem og tilbake og opp og i mente så jeg blir helt svimmel...

Jeg henvendte meg generelt i debatten her, med en oppfordring om å bli snillere mot hverandre og å vise litt mer respekt. Ja, jeg har blitt moffe her inne et par ganger pga av tåpelige svar og utsagn, men jeg ser mange her inne får så hatten passer og mer til.

Det er DET jeg skriver om! Du trenger ikke rette deg til meg personlig, jeg skriver på generell basis.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  23:32:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Birre:
Ok.. Det var kanskje veldig inbilsk av meg å tro at sitering fra mitt innlegg, og kommentarer på hvorvidt jeg hadde sagt det og det om deg var rettet mot meg. Det var for all del ikke meningen

Jeg har ikke lest VIPen din, men har aldri sagt at du ikke kan ri, eller at du er yngre enn meg. Trodde det var det du sa jeg sa.. Men ok.. Det var kanskje ikke ment til meg. At jeg kunne være så blond og blåøyd..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  23:33:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Alle:
(siden det ikke skal være tvil her..)

Kanskje vi skal fortsette debatten om det den egentlig handler om?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 19/04/2006 :  23:52:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Birre:
Ok.. Det var kanskje veldig inbilsk av meg å tro at sitering fra mitt innlegg, og kommentarer på hvorvidt jeg hadde sagt det og det om deg var rettet mot meg. Det var for all del ikke meningen

Jeg har ikke lest VIPen din, men har aldri sagt at du ikke kan ri, eller at du er yngre enn meg. Trodde det var det du sa jeg sa.. Men ok.. Det var kanskje ikke ment til meg. At jeg kunne være så blond og blåøyd..

Opprinnelig postet av spoff

Men kjære deg Spoff:

Jeg la inn et innlegg som var ment generelt. Du svarer meg, som jeg igjen svarer tilbake til deg på. Så svarer du at det første svaret ditt egentlig ikke var direkte myntet på meg, men til Ingvild.

Da svarer jeg deg en gang til, at da synes jeg du skal henvende deg direkte til Ingvild og ikke til meg. Jeg skrev samtidig at mitt første innlegg var generelt .

Da var vi tilbake der vi startet, men dette var ikke lett. Neeei, det var det ikke.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  09:53:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en masse meninger om hjelpetøylerog like mange om Pessoaseler,men det har jeg sikkert bjeffet om tidligere,så selv om det var det opprinnelige topic,så føler jeg sterkt for å "ta tak" i det andre som kom opp her.

Det er sant at innimellom er det meningsutvekslinger her på MIXn som tar mer enn litt av.
Jeg har også lagt merke til at det ofte er deler av den "eldre garde" som bjeffer høyest enda vi kanskje virkelig burde ha evnen til å være litt ydmyke og runde i kantene,da i hvertfall de fleste av oss har opplevd nok til å vite at det er flere veier til Roma.

Det har vært ordbruk jeg har reagert kraftig på i enkelte av debattene ofte fra eldre innleggere rettet mot svært mye yngre.
Forskjellige meninger er bra.
At man ønsker å uttrykke det og blir engasjert er også bra.
At tonen til tider kan bli litt "sleivete" er forståelig,stort sett er det ikke noe vondt ment med det,selv om det glemmes å legge på en "blunkesmiley" eller lignende.

Jeg har selv blitt kalt både mindre intelligent,dyreplager og fått høre at jeg har "senket debatten til et nytt lavere nivå" her inne.
Noen ganger blir man sur og føler seg helt klart tråkket på tærne,andre ganger er det bare å le av.
Nå er jeg blitt såpass gammel at jeg har litt takhøyde for at andre synes jeg er teit som et brød,men innimellom er det ting som treffer såpass hardt på liktærne at jeg faktisk blir riktig sur og det igjen fører nok til en svært langt fra hyggelig tone tilbake.

Når man opplever trusler og underlige telefonopprigninger som resultat av en debatt på MIXn,da har ting begynt å ta litt av.

Det er debatter her på MIXn jeg ikke legger inn et eneste ord i.(tro det eller ei...)
Noen rett og slett fordi jeg ikke er spest interessert i temaene,noen fordi andre har svart og vil svare langt bedre og mer fornuftig enn hva jeg gjør,men også debatter der jeg så absolutt har meninger,er VELDIG engasjert men der tonen blir såpass opphisset og giftig at jeg ikke ønsker å "stikke ut halsen for hugg".

Blir man så engasjert at man ikke lenger greier å holde et nogenlunde saklig nivå bør man kanskje ikke legge inn i det hele tatt?

Dette ble rotete,langt utenfor opprinnelig topic og ikke så lite uten noe egentlig poeng.
Bare en liten "meningsyttring" som ikke var rettet til noen spesielt,så ingen trenger å føle seg truffet,,.Bare måtte..eh...tømme ut litt,når temaet likevel kom opp.

Såh! Tilbake til hjelpetøyler og slikt...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 20/04/2006 :  10:39:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe...Jeg har også blitt kalt dyreplager, og fått kommentarer som at jeg ikke burde eie dyr og at jeg er ufølsom, ikke glad i dyr og gudene vet hva... Som deg Kurre ler jeg av noe av det, men jeg må si det er ikke direkte kjekt å oppleve å bli kalt slike ting forran alle andre her inne..

Jeg gidder ikke å bruke så mye tid på et forum der en blir "nedbrytt", der du hele tiden må forsvare alt du gjør, og der folk stempler deg som dyremishandler uten at de gidder å lytte til hvorfor jeg gjør som jeg gjør. Derfor er jeg ikke så mye på MIX lengre..

For meg er et viktig tegn på modenhet å kunne skille mellom sak og person. Syns at noen her på dette forumet har en tendens til å angripe personlig, de klarer ikke å si "det der du mener nå er helt på trynet!"....i stedet for blir det "du er jo helt på trynet!" Ser dere forskjellen her??

og er det rart jeg har sletta vipen min, når det er blitt sånn her inne at folk snuser og bruker alt mulig som de finner mot deg? (Både alder, bildene på vipen din, og andre opplysninger)... Da blir det bare ubehagelig å ha vip, for en beskytte seg selv til en viss grad. Men så blir en jo kritisert når en ikke har vip også da, da er en feig og anonym osv...

Er enig med KURRE: Dersom du blir så engasjert at du ikke greier å holde et noenlunde saklig nivå bør en ikke legge inn innlegg i det hele tatt. Godt sagt!!!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 20/04/2006 :  11:30:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hm.. Lurer på om jeg har bidratt til en slik forferdelig stemning her inne. Jeg har nemlig alltid "følt på kroppen" det mange beskriver. Så jeg er vel en av de slemme jeg da.

Birre: Ung eller gammel, de innleggene dine er og blir usaklige. Selv om du vil få fram et viktig poeng og bruker diverse virkemidler i den sammenheng. Så tør jeg påstå at du ypper til kamp.
Og når du nekter for at du snakket om Spoff. Det blir for dumt. Mulig det var generelt. Men det er ikke vanskelig å gjette hvem du irriterer deg på. Som meg og Spoff.

Blir litt for dumt når en svarer deg (ganske godt og spoff) så nekter du for å ha rettet et eneste ord mot personen.

Og du sa det selv:
Kopi av melding:
Det er tydelig at du føler deg truffet av kritikken, og om den er berettiget eller ei får bli opp til deg selv å dømme.

Vri det om til bruk av hjeleptøyler etc. Så har du det!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  11:34:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehe...Jeg har også blitt kalt dyreplager, og fått kommentarer som at jeg ikke burde eie dyr og at jeg er ufølsom, ikke glad i dyr og gudene vet hva... Som deg Kurre ler jeg av noe av det, men jeg må si det er ikke direkte kjekt å oppleve å bli kalt slike ting forran alle andre her inne..

Opprinnelig postet av Braastad

traller i vei på off-topic jeg da...
jeg er også blitt kalt dyremishandler, dum etc kun på grunnlag av hva jeg har ment om enkelte ting og hva jeg har gjort med/mot hesten min. (stryk det som ikke passer..)
jeg lager ikke noe stort nummer ut av det, men syns ikke det er så koselig.
veldig unødvendig å komme med så sterke anklager når man ikke engang har sett hesten min, som for øvrig ikke bærer noe preg av den mishandlingen jeg visstnok har utsatt henne for.

jeg har muligens litt tregt for å oppfatte hint så jeg er her enda, men jeg syns det er trist hvis det blir slik at folk slutter å være her pga dårlig stemning.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  11:52:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Er det virkelig så ille ? Nå har ikke jeg vært her så veldig lenge men prøver å lese alt jeg kommer over. Jeg skal innrømme at jeg gikk på en smell i bremsedebatten, fersking, kunne formulert meg anderledes, men jeg var ikke alene og jeg ba om unnskyldning for det... fikk jo pepper tilbake så det hylte men det får man jo tåle!
Poenget med bremsedebatten var i alle fall fra min side å diskutere virkningen av bremsen, ikke å diskutere de som brukte brems.
Prøver å holde meg til ting jeg kan noe om og unngå slike synse-debatter av den grunn at folk og hester er forskjellige og ikke allt passer for alle.
Jeg for min del har lært mye av den informasjonen man får her som går på konkrete fakta i foring, stelletips, hover, trening osv.
Det er klart at fargen på utstyr engasjerer ikke så mye som debatter som går på følelser enten overfor hesten eller rytter, spesielt når det er noe som innbefatter fysiske ting som brems, pisk, blister, bitt, hjelpetøyler osv osv.
Problemet eller utfordringen, er vel at det finnes ingen fasit og det er jo det som gjør det interessant å diskutere.
At det resulterer i tlfoppringninger og trusler er jo helt uakseptabelt!
Mulig at jeg er litt treg, eller ikke så fintfølende, men jeg har ikke fått med meg at det er SÅ utrivelig her...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 20/04/2006 :  14:13:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hm.. Lurer på om jeg har bidratt til en slik forferdelig stemning her inne. Jeg har nemlig alltid "følt på kroppen" det mange beskriver. Så jeg er vel en av de slemme jeg da.

Birre: Ung eller gammel, de innleggene dine er og blir usaklige. Selv om du vil få fram et viktig poeng og bruker diverse virkemidler i den sammenheng. Så tør jeg påstå at du ypper til kamp.
Og når du nekter for at du snakket om Spoff. Det blir for dumt. Mulig det var generelt. Men det er ikke vanskelig å gjette hvem du irriterer deg på. Som meg og Spoff.

Blir litt for dumt når en svarer deg (ganske godt og spoff) så nekter du for å ha rettet et eneste ord mot personen.

Og du sa det selv:
Kopi av melding:
Det er tydelig at du føler deg truffet av kritikken, og om den er berettiget eller ei får bli opp til deg selv å dømme.

Vri det om til bruk av hjeleptøyler etc. Så har du det!

Opprinnelig postet av carambee

Nei, nei, det er jo akkurat der du og Spoff misforstår meg totalt

Mitt første innlegg var generelt, og det var dumt av meg å ikke starte en ny tråd vedr dette. Det har genetlig ingen ting under dette temaet å gjøre, nettopp fordi det var ment generelt.

Og siden Spoff var rask med å svare, og svaret selvsagt gikk på hjelpetøyler, går jeg ut i fra at hun følte seg truffet av kritikken. Om den var berettiget eller ei er ikke opp til meg å dømme så hver og en kan lese det.

Dere to tror tydeligvis at jeg var ute etter å arrestere spesifikke personer i denne debatten, men det var jeg ikke.
Og dere har ikke tatt feil, svaret mitt til Spoff var selvsagt rettet til henne, og jeg står for hvert ord jeg har skrevet.

Spoff derimot påpekte jo senere at det hun skrev til meg var rettet til Ingvild. Hvordan skal jeg kunne vite det? Dette blir jo bare tull og tøys når man ikke kan skrive til den det angår...?

Jeg har fått frem det jeg mener om enkeltes glefsing her inne, noe jeg mener er unødvendig. Og som det er blitt påpekt her på en fin måte: det må kunne gå an å skille sak fra person. Men det er jo typisk "kjærringer" å ikke ha den evnen

Kall gjerne innspillet mitt usaklig, jeg tror ikke alle andre synes det. Og til slutt vil jeg atter en gang påpeke at det ikke var rettet til noen spesielle, det var holdninger generelt.

Ha en fortsatt fin dag
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  14:40:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kjære Spoff:

Ja, er det rart det er krig her i verden? Med så mange misforståelser er det ikke så merkelig

Jeg svarer nå på innlegget ditt i den oppfatning av at innholdet er rettet mot meg og ikke generelt.

For det første opplever jeg ikke "ting så strengt her inne" som du skriver. Hvor i mitt innlegg har du lest det? Jeg opplever en dårlig stemning blandt mange av medlemmene, og det er lite med respekt overfor hverandre. Noe jeg forøvrig oppfordrer til litt lenger ned i teksten. Har du problemer med å finne det kan du sikkert få noen til å hjelpe deg.

Videre skriver du: "Jeg har også vært ung.. Men for mitt vedkommende lever jeg på erfaringer.. "
Hadde du tatt deg tid til å lese profilen min, ville du ha sett at jeg er noen år eldre enn deg. Ergo, jeg lever også på mye erfaringer. Men, siden man aldri blir ferdig utlært, lærer jeg fortsatt.

Her kommer mer: "F.eks. bruk av gramantøyler som her. Jeg synes også gramantøyler var Guds gave til den urutinerte rytter som ønsket "å ri hesten på tøylen". Jeg skal ærlig innrømme at jeg har ridd med graman, nettopp av den hensikt. Men nå vet jeg hva slags skade dette kan gjøre, jeg vet hvordan man skal ri, og jeg klarer som regel å få de fleste hester på tøylen uten gramantøyler. "
Du verden, "vi e ganske lik vi to?" Etter 26 år med hest, så vet faktisk jeg også hvordan jeg skal ri, og jeg får også de fleste hester til å samle seg og "gå på tøylen" - uten hjelpetøyler. (Men jeg har aldri sett på hjelpetøyler som Guds gave).

"Det er ikke sikkert jeg vet best selv om jeg er eldre og litt mer bastant i det jeg mener "
Du er ikke eldre enn meg, men du er kanskje litt mer bastant.

Poenget med svaret mitt Spoff, er at jeg kan også ri. Jeg kan også hest. Jeg er ikke dum og uvitende som jeg har sett er blitt uttalt i forumet et par ganger, fordi jeg har tatt i bruk strikk på varmblodstraveren min.

Og jeg er ikke den eneste som har fått pepper. Det skjer jo hele tiden omtrent, i hvert eneste innlegg? Jeg tåler det, og som jeg skrev tidligere: Jeg blåser i hva andre måtte mene så lenge jeg vet at hesten min har det godt.

Du har ikke fått med deg hva jeg skrev i forrige innlegg. Det kan jeg lese ut i fra svaret du sendte meg

(Hvis svaret mitt er ufint, så er det et resultat av hvordan mange andre er her inne).

Opprinnelig postet av Birre

Er ikke dette ment til meg, men generelt, så kall meg en krakk.

Jeg setter punktum i denne debatten, og har ikke tenkt til å kommentere dette ytterligere.

Jeg har uthevet henvendelser jeg mener er rettet mot meg, og ingen andre. Og strøket ut det som jeg er tilbøyelig for at kanskje ikke var ment til meg. Ok...

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 20/04/2006 14:48:05 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 20/04/2006 :  14:47:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spoff: Det er helt riktig. Den var til deg. Har jo gjentatt akkurat det en 3-4 ganger nå. Men mitt første inlegg var ment generelt. Du var jo den første til å svare, har du glemt det? Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 20/04/2006 :  18:03:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bare fulgt denne debatten nå og da men vil bare si et par ting, selvsagt OT.....

Hvis folk har måttet slette vip og profil for å kunne fortsette å være med på debatter herpå Hestemarked så kan en jo lure på hva som har gjort at det går så langt?!

Jeg har da mer enn en gang vært uening i hva andre på forumet mener og både fått og gitt så hatten har passet, men jag har da aldri opplevd å blitt trakasert eller oppringt via profilen min, skjer virkelig dette??? Er folk så barnslige?

Bare lurer jeg, visste ikke at det var slik...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  19:02:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
samme lurte jeg på.. er det virkelig folk her som ringer/kontakter brukere pga missnøye til innlegg?

Kurre, har dette skjedd deg? følte helt at det blomstret opp i Hotel HM jeg nå.. noe jeg har gått glipp av?
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  19:38:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Punkt en: Nei,det er IKKE så utrivelig her. Stort sett trives i hvertfall jeg svært godt her,jeg.(Noe som kanskej går frem av antall postede innlegg? he he)

Slutte å henge her eller slette vip og profil? Åh nei!! Jeg er den jeg er og så søt og snill som jeg gir meg ut for å være her,så tråkker jeg nok ikke så hardt på folks tær at hverken de eller jeg BURDE ta skade av det.

Men,ja,jeg skjønner at det innimellom kan bli vel mye pepper for enkelte.Det er ikke like greit for alle å bli kalt teite.

Hotel HM...ja,det kan du si.
Det gikk en liten tråd her ang et tema som nok er en smule betent,der jeg var så dum å erklære at jeg ikke hadde helt sansen for denne type "virksomhet",dette resulterte i et par,tre mindre tivelige episoder uten at jeg har lyst til å gå mer innpå det annet enn at DU SÅ MYE MER LYST JEG FIKK TIL Å RINGE TIL EN HESTEPRATER NÅ!!!!! Seriøst og hyggelig og åpne for diskusjon.Yezzz!

Husk folkens,det er folk her inne som kun leser og aldri selv legger igjen spor..og som kjenner noen som kjenner noen som...kjenner for eksempel meg.
Det er en liten verden!

Fanatikere skremmer meg!! (men ikke nok til at jeg holder kjeft neste gang nei...)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.