hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Damesal
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Damesal
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Stall-Mykstu

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  12:06:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er der noen damesal ryttere her?
Har lyst til å begynne og det hadde vært fint å ha noen som kunne dele erfaringene sine med meg...

Frøydis

Ullsokken

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  13:33:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Tror ikke det er noe miljø for denne typen ridning i Norge. Over dammen derimot, i England altså, er dette en stadig mer populær gren. Jeg vedder en femmer på at de har et forbund eller "lag" som gladlig hjelper til med erfaringer og så videre, om det er interesse for det samme i Norge.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  13:41:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dersom jeg får muligheten så skal i allfall min hest en gang lære seg å gå med damesal, for det er utrolig artig! Har bare prøvd bittelitt for lenge siden, men nok til å få blod på tann :-) Gå til toppen av siden

Stall-Mykstu

» VIP

Skrevet - 15/06/2006 :  10:40:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har funnet både engelske og amerikanske sider på nettet, både til foreninger og produsenter av damesaler
http://www.midwestsidesaddle.com/aside/
http://www.sidesaddleassociation.co.uk/index.htm

Frøydis
Redigert av - Stall-Mykstu den 15/06/2006 10:51:31 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  11:25:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
For over ti år siden var jeg med på et digert stevne med over 2000 hester i løpet av helgen ved Windsor Castle.
Det jeg husker aller best var damene som red konkurranse i damesal- wow for et stilig syn

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  11:41:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi har en haug gamle damesaler i låven, og jeg tenkte å prøve ut noen av dem i sommer. Jeg red i damesal i bunad under et opptog for noen år siden, det var kjempegøy!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  11:43:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vi har en haug gamle damesaler i låven, og jeg tenkte å prøve ut noen av dem i sommer. Jeg red i damesal i bunad under et opptog for noen år siden, det var kjempegøy!

Opprinnelig postet av Mari^_^

Send meg en PM - jeg vil også ha

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  13:51:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Renate: Hehe. Er ikke til slags enda de serdu :)

hannev

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  17:21:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg hadde en damesal (ny fra England) for ikke så lenge siden men jeg solgte den, men jeg har planer om å kanskje anskaffe meg en igjen om hesten min blir en god og stødig ridehest om noen år.
Mine erfaringer... *donk* hehe, nei da. Jeg synes det var veldig gøy men det krever veldig god balanse og en hest som er stødig som et fjell. Nå har jeg unghest og derfor solgte jeg den. Uansett, det hører med i historien at jeg falt av en gang, i full galopp. Gjorten var ikke stremt og den gangen hadde jeg ikke fortøy. Men det gikk jammen greit takket være sikkerhetsvest, hjelm, chaps og ridehansker som tok imot den verste støyten. Ellers har jeg bare hatt gode erfaringer og fine turer i denne typen sal.

Det finnes en spesiell type salgjort til damesalen med tre hekter der den tredje hekten er litt lengre ned på midten enn de to i enden på gjorten. Denne skal man feste balansegjorten i. Har du sett en slik, evt. peil på hvor man kan få tak i en slik? Regner kanskje med at man må innom England eller ta kontakt med damesalryttere/ forbund der for å komme over denne siden den er laget spesielt til damesalen.. ?
Har tenkt å kjøpe en damesal fra Pfiff om jeg skal kjøpe en i fremtiden, eller har du forslag til andre merker, evt. nettsider?

Du må legge inn bilder hvis du har!

Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Stall-Mykstu

» VIP

Skrevet - 16/06/2006 :  13:37:23  Vis profil  Svar med kopi av melding

Ser gøy ut !!!

Frøydis
Redigert av - Stall-Mykstu den 26/06/2006 09:28:56 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  15:24:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ser gøy ut !!!

Opprinnelig postet av Nordre Mykstu Gård

Du må legge bildene ut på nettet for å få vist dem her, ikke bare fra pc'en din :)
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  19:28:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Er enig i at det ser veldig gøy ut å prøve damesal.
Her er bilde av en veldig dyktig dame-sal rytter. Hun rir oppvisninger i hele verden, og hadde blant annet hoverollen når "Carmen" ble fremført fra hesteryggen i Brasil.
Hun tar imot elever i Spania, hvis du vil ha noen tips ((o:

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Stall-Mykstu

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  09:32:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøvde så godt jeg kunne å legge ut bilder, og håper jeg fikk det til denne gangen :-)
Hvis ikke får dere kikke på vip'n min...

Frøydis Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  09:32:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nå er salen min klar til bruk, men jeg mangler hest. Skal få tatt bilde så fort jeg finner en hest å bruke :)

Bustetrollet

Skrevet - 26/06/2006 :  14:33:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
KOM HIT, med første fly, Mari

Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  16:18:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
oy.. hehe, jeg sjønner ikke hvorfor det er så stor interese for dame sal ridning (sikkert sier dere om wester eller annen sport å)
Men like vell dah... syns det ser litt skumelt ut, spesielt når jeg så hun som hoppet med damesal..

nei huff, holder meg med fotene på begge sider av salen jeg, tryggast det hehe

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.