hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesteraser: Hvilken ville du ikke kjøpt/ridd?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hesteraser: Hvilken ville du ikke kjøpt/ridd?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

moi

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  18:07:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Hvilken rase er det dere absolutt IKKE kunne tenke dere å kjøpe/ri??

Redigert av mix1 den 06/01/2003 21:27:30

Redigert av mix1 den 14/05/2003 14:38:48

Anette

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  18:21:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke interessert i å kjøpe kaldblods-raser. Det har ingenting med å gjøre at jeg ikke liker denne typen hester, men jeg vil ha en hest som kan gå minst 1.30 sprang og gjerne opp til MB dressur. Jeg vil ha en hest som har schwung i dressur og teknikk innen sprang. Nå finnes det sikkert også kaldblods-raser som har schwung og teknikk og kan gå opp til MB/MB, men som sagt, kaldblods-raser er ikke noe for meg. Jeg liker de lette, høye og litt spinkle rasene, som fullblods, halvblods og varmblods ridehest. Men skulle jeg hatt en hobbyhest som jeg skulle startet lette klasser i sprang og dressur, ville en kaldblods-rase vært ypperlig!

Gå til toppen av siden

randik

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  19:19:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderandik  Svar med kopi av melding
Jeg må si det absolutt motsatte av Anette... :)

Jeg vil ikke ha en spinkel barbie hest synst ikke det er så fint, vil ha en mer hardfør og robust hest! Liker best kaldblods rasene, med MASSE hovskjegg og laang man, hale og lugg.. skikkelige gamper!! ;)

Vet ikke helt hvorfor, men synst det er helt nydeligt. Ardennere, shire, tinkere, tung døl, lett døl, nordsvensker osv.

Redigert av randik den 06/01/2003 19:20:46
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  19:25:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Det er bra vi har forskjellig smak sier nå jeg
Hvis alle skulle hatt like hester hadde hesteverdenen blitt utrolig kjedelig! Så kjøp akkurat den hesten dere har lyst på, og ikke bry dere om hva andre mener

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  20:26:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
OK, jeg innrømmer det; Jeg er rasist!
Eneste rasen jeg vet jeg ikke kommer til å kjøpe noen gang er Fjordingen...
Don't ask me why... Er vel en sånn utseende-greie, for som hester er de jo helt ålreit og vel så det! Skikkelig allroundere som går sprang-dressur-western-tur-kjøring-handicapridning... ALT!
Men så var det den ståmanen, da... *sukk* OK, OK, jeg innrømmer det! Jeg er overfladisk og grunn og går bare etter utseendet!

*sukk* Kanskje jeg endrer smak en dag?

Gå til toppen av siden

randik

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  20:40:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderandik  Svar med kopi av melding
Anette.. helt enig.. det hadde vert kjempe kjedeligt... Er jo kulest å ha en hest som ingen har.. hehe.. viss du skjønner..

Chris: jeg har fjording nå, var noen å såg på den i dag ( den er til salgs) de skal ha den på för frem til februar.

Nå skal jeg ha meg en kaldblods hoppe, må si jeg gleder meg som en liten unge ;)

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  21:41:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
En hesterase jeg IKKE ville kjøpt..? Vansklig det der...
Kanskje en avdanka traver eller galopp hest, fordi jeg ikke har nok erfaring for å mestre dem i alle situasjoner... Men jeg vet ærlig talt ikke. Hestene som jeg har nevnt over synes jeg er så nydelige, så... Nei, jeg tror jeg liker alle hester jeg:)

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  23:09:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
ble vanskelig dette ja..
jeg liker egentlig de fleste raser, har holdt på og kjøpe både tinker, kaldblods traver osv.. men jeg endte opp med en varmblods hest, så jeg kan ikke si at det er noen spesielle raser jeg absolutt ikke liker, men ville ikke hatt sånne små raser som islandshest, fjording, lyngs osv.. ikke pga utseende eller noe, de er jo helt skjønne, men de fleste er så små... men det kan jo seff finnes untak =) jeg liker de helst med litt høyde på og hester med masse pels, lang man, hovsjegg osv er jo bare helt skjønne da=) men som anette sier er det bra vi har forskjellig smak!
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 07/01/2003 :  14:59:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg kunne ikke tenkt meg kaldblods-raser. det er ikke min type. jeg liker best hester på rundt 170 mh og som går mb/mb. de jeg liker best er hollandsk, dansk, svensk og belgisk varmblods. hannoveraner er også ganske fine.

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 07/01/2003 :  15:54:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Hey.. Jeg har islandshest.. De er kanskje småe men de har mye pels
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 07/01/2003 :  16:57:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke hatt araber eller fjording!
(les mer så får du begrunnelsen)

Jeg liker mange forskjellige raser:

Friser, Kaldblods, Knapstruper, Paint og quarter, Pinto, (alle forutsetter en høyde på minst 150 cm)

Kunne tenkt meg en islandhest, men ikke under 150 og da må jeg nok leite leeeenge!

Jeg vil nok ikke hatt fjording, det er fordi de fleste jeg har sett en tykke drog som ikke gidder. Men kom jeg over en fin og forholdsvis slank fjording som kan en del og går bra, så skal jeg ikke si at jeg ikke hadde vurdert den!

De fleste typer ponnier ville jeg ikke hatt. Men jeg ville heller ikke hatt hester over 165 heller....

Men jeg kunne godt ha ridd en fjording hvis det falt seg slik!

Jeg har en kaldblodshoppe som aldri har gått trav, og trives med det.

Men jeg skjønner også dere som vil ha store hester som kan mye dressur og sprang og sånn, da er jo det jo ikke de kalde/tunge som fungerer best får'n si. Men alltid UNNTAK!

Araber er noe jeg heller ikke kjøpt tror jeg. Jeg synes personlig de er stygge å se på! Og de er gjerne for heite for meg...
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2003 :  14:19:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke noen hesterasist.. jeg elsker alle hesteraser... jeg bryr meg ikke noe om hva rase det er.. så lenge vi passer godt sammen!

Men personlig liker jeg best fjordinger, de er så spreke og godlynnte!
Før jeg fikk meg fjording selv, trodde jeg som de fleste at de var late og treige.. Men det er de ikke! Vertfall ikke min! Hun er snart 18 år, og sprek som bare det! Hun spretter jo over 110! og super i dressur!

Neste gang jeg kjøper meg ny hest, kommer jeg til å kjøpe en unghest, en x-traver eller en hest som kanskje ikke er så lett å håndtere.. Grunnen til det er at jeg elsker utfordringer når det gjelder hester, og mener at en x-traver kan bli like god som en annen hest!

Jeg syns foresten fjordhester er nydelige! Alle sier at de er helt like! Det er de vel ikke! Da kan jeg jo si at fullblodser er helt like.. de er jo bare svarte eller brune.. øh.. men det er det jo ikke! Skjønner? Det finnes fullblodser i alle slags forskjellige farger, avtegn osv... Slik er det med fjordhesten også! Den kan ha mange farger! Den kan være grå eller rødblakk! Smaken er som baken.. skal ikke nekte dere i å like andre raser da men.. fatter enda ikke hvorfor folk er så negative ang. fjordhesten...

Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 11/01/2003 :  20:28:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
Jeg liker nesten alle raser. Men fullblods og travere er ikke helt min "stil" men det finnes fine hester av de og! ;)

Ening m Anne,Spot&Gina med at så lenge hesten or rytteren passer sammen er det perfekt! :)

-Milla
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2003 :  15:40:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Selv liker jeg best de litt "edlere" rasene.. Liker hesteraser som fullblods, lipizzaner, varmblods, halvblods osv... Derfor ville jeg helst lett innen denne kategorien ettersom det er en viss type hest jeg er ute etter. Du boer finne ut hva du skal bruke hesten din til og hva du liker best. Det er egentlig ikke rasen det kommer ann paa, - mer paa individet. Men noen hesteraser kan ditt og andre kan datt saa det er ogsaa noe aa tenke paa! Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 03/02/2003 :  17:16:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm, er ikke noen raser jeg absolutt ikke ville hatt...

Men, jeg ville nok kjøpt meg en varmblods, det må jeg innrømme :) Synes de er mye kjekkere på de fleste områder. Trener kaldblodser nå, og en varm, og merker STOR forskjell!

Fjording og Islandshest er nok de rasene jeg vil ha minst om jeg må velge.
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2003 :  16:57:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville ikke hatt islandshest eller fjording. og ikke ponni. jeg har selv en tungdøl og en fullblod, litt forskjellige men helt rå!!

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.35 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.