hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ekstrem NH ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Ekstrem NH ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  14:26:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men imponerende balanse er jeg kanskje ikke enig i? Jeg har en helt normal balanse, ikke noe unormalt med den, og kan uten problemer galoppere osv. om jeg skulle ønske det (ja, både oppover og nedover; hadde en heisatur med Beats Birtingur.. Høhø). Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  16:34:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare putte inn en veeeldig OT...
Beats Birtingur er fra Brenno er han ikke? Rød/hvit . glassøyne?
Var med og "reddet" ham og en stooor flokk av de små og VELDIG sultne vennene hans da de hadde tatt seg en tur hjem fra fjellet en sommer.

Tror han var...3,kan ha vært 2.
Så absolutt den av dem som så best ut,fremdeles ganske rund og fin og artig utseende.
De stakkars rideleir-barna våre synes han var "dødsskummel". "Skikkelig spøkelseshest jo"!

Sånn,da kan vi gå tilbake til tema...sorry,måtte bare!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  16:49:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ehhh.. joda.. lykke til... bra hun hadde hjelm i det minste..

jeg har da ridd med sidepull .. men jeg tror jeg ville sett an hesten litt..

må si meg enig med de fleste! imponerende ballanse..

jeg må si at jeg ikke liker NH i det hele tatt.. ikke fordi mye av det ikke er bra. men prg av alle de folka som har en mening om hva som er riktig...

jeg holder meg til det jeg kan...

Opprinnelig postet av Goytil

vær så snill ogikke sjær alle over en kam,da NH egentlig bare er naturlig hestevett.å mange er faktisk flinke,selv m man oftest får høre om de littt"gærne"

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 31/03/2006 :  19:06:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Det er vel ofte de som ikke helt har sjønt det som absolutt kaller sin håndteringsmåte NH. Mange andre har slutta å kalle det NH fordi det ses snn ned på. Så ja, naturlig hestevett er bedre å si SB&R
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 31/03/2006 :  19:08:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men imponerende balanse er jeg kanskje ikke enig i? Jeg har en helt normal balanse, ikke noe unormalt med den, og kan uten problemer galoppere osv. om jeg skulle ønske det (ja, både oppover og nedover; hadde en heisatur med Beats Birtingur.. Høhø).

Opprinnelig postet av Formosissima

Jeg blir iallefall imponert når en kan henge på en varmblodstraver i full galopp. En ponni er litt lettere synes jeg.
Klarer ikke det på angloarabern jeg rir... Dvs, tør ikke prøve, hihi

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  20:32:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
synes det er vanskligere å dette av en stor hest,enn en ponnis jg da.men sikkert fordi jeg er mere vant med store..hihi
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  20:33:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
digger foressten å ri i full gallopp barback,så lenge det er forsvarlig da..å med hodelag!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  01:25:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
carambee: En hest som stikker og veksler mellom å ha hodet i bakken og hodet i skyene er like jævlig uansett størrelse. :-) Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 01/04/2006 :  12:15:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Jo, det er vel det. men det er lenger ned fra en stor hest da, hehe
Tida jeg suste rundt på ponniser, barbak er forbi. Hadde noen gitt meg samme ponnin nå hadde jeg nok ikke turt. Blitt utrolig pysete med årene. Sjønner ikke at jeg før kunne sitte i bikini, barbak, ut i elva. Svømme nedover vedsiden av hesten, opp på ryggen ut av elva og galoppere på søkkvåt hest tilbake til vadestedet...

Sigyn, B &R: Du har egentlig rett i det.. En stor hest som gjør krumspring er letter å sitte på en en liten en. De små bare forsvinne under en liksom, hvis de hopper til siden fx

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  12:45:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
carambee: Noen ganger har man ikke noe valg, f.eks. når hesten venter på passende sal. Det var bl.a. derfor jeg red barbak på Birtingur ute på tur den gangen. Og han stakk så det suuuste.
Men. Jeg rir mye barbak uansett, men da inne på bane. Jeg er et stort fan av barbakridning. ;-)
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  15:05:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
men stakk hesten da?trodde hun ba dem om å løpe jeg,å ikke hadde lært den å stoppe skikkelig uten hodelag..

har sitti på en hest uten sal som løp ut på et jorde med masse snø.men da lot jeg han heller fly med hode nede,da det var mindre kjanse for at han tryna..å han hoppa opp og ned som en delfin(dette var balansetrening!!)han svømmer foressten oxo sånn...

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  16:59:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nei, jeg snakket for meg selv, jeg. Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2006 :  18:42:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hehe,ok!
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  14:01:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Er ikke dette egentlig ulovlig?

Synes det er kjempeimponerende med folk som kan ri LA uten sal og hodelag, men skal man ri helt uten utstyr bør man oppholde seg på et inngjerdet område, syns nå jeg.

Det er fullt mulig å ha lite utstyr på hesten sin i dag (eksempelvis kun et hodelag uten nesereim/bitt), men noe bør man ha når man ikke oppholder seg på et inngjerdet område. Hestene lider ikke av det.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  15:02:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
som jeg har nevnt før, så er nh blitt et mote ord..det er så kult å si "jeg driver med nh"..
jeg vil ikke påstå jeg driver med nh, men gjør det best mulig for hesten..og bruker sunn fornuft..
når folk som denne perosn/personene driver på er det ikke rart man lett kan dra alle under en kam..

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.