hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor lenge og ofte rir du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvor lenge og ofte rir du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Cindy&Fàlki

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  21:16:17  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg har egen hest som jeg har alene, dvs. ingen forrytter. Jeg rir han ca 5 dager i uken og rir ca 30-40 min hver gang. Er dette for lite?! Han står ute hele dagen og leker så han står ikke akkurat stille for å si det sånn...
Hvor ofte rir du hesten din og hvor lenge rir du om gangen?

Silvershining

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  21:41:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilvershining  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilvershining  Svar med kopi av melding
jeg trener hesten min 5 dager i uka.
Ridning mellom 30 minutter til 4 timer

Annen trening 15-30 minutter

Ellers står hun ute i paddock sammen med en annen hoppe på samme alder, fra 7 om morgenen til halv 10 om kvelden ;)
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  22:02:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
når den ridbare hesten min er i full trening blir han trent hver dag,å da rir jeg han mellom 1-2 timer hver dag.,men om han er liott lei overasker jeg med en 5-minutters..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  22:02:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Egen hest, null fôrrytter. Rir som oftest på tur, alt mellom 20 min og rundt 1 time. Rir alltid alene, synes det er best. Varierende intensitet. Som oftest mest skritt, med korte strekninger i trav og galopp (mellom 50 og 100 meter). Når jeg trener på bane så er det maks 20 min, enten ridende eller arbeid på lange tøyler.

Ellers så står hun ute alene ( ), og står for det meste i ro og enten hviler, støvsuger bakken eller gnager på trær. Noen ganger får hun et anfall og løper seg noen runder, men det er som oftest når hun har stått i noen dager.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  22:38:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir nesten hver dag, hvis ikke blir det mye energi i ponnien...hehe
Dressur/bakkearbied m bommer 45 min 3 ganger i uka,
Sprang 60min 1 gang i uka,
Tur 30-90min 2 ganger i uka
Fri/longering

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53

Redigert av - MagicHoneyEye den 11/04/2006 18:55:41 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  23:05:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir ca 6 ganger i uka. Varierer intensiteten, men blir endel trav og galopp... Men også noen skritteturer. Rir mellom 1 time og 4 timer når jeg er på tur. Hvis jeg jobber henne på banen varierer det fra ca 30 min til 1 time.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  23:11:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
De forrige hestene jeg hadde, red jeg 6-7 dager i uken (2 dager sprang, 2 dager dressur, 2 dager tur med forryttere, 1 varierende dag- fri, longering, løshopping el.l). Red alt fra 45 min til 2 timer.
I tillegg trente jeg litt intensiv leietrening en gang i blant.

Den nye hesten er snart 5 år og i litt dårlig form (er meget godt grunnridd, men er ikke i topp form!), så hun blir ridd ca 4-5 dager på bakken og hopper litt av og til. Resten går hun på tur og har fri (+ går på 3d mølle av og til). Rir ca 30-45 min.

Kvalitet på treningen har mye å si, men for å bygge opp kondisjon og generell styrke, bør man iallefall variere lengden på treningen. Men om hesten fungerer fint, har den sikkert ikke vondt av å gå 30-40 min om dagen:)

Hege Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  23:37:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Min hest trenes hver dag, fra 45 min til 2 timer. Går 4-5 dager/uke på bane (dressur, kjøring, lang tøyle eller tømmekjøring, aldri mer enn 1 time på bane pr økt), resten på tur (stort sett skritteturer i marka). Står ute 10-12 timer pr dag.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  23:54:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
rir i gjennomsnitt 5 dager i uken. bruker da ca 1 1/2 time + - på ridningen. ellers så står de ute ca 14 timer hver dag avhengi av være naturligvis.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

HurricaneGirl

Skrevet - 10/04/2006 :  23:58:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir ikke fast, men når jeg rir så rir jeg ca. 2 timer:)

Når jeg trener Tassen (han er ikke innridd) så tar det ca. 30 min på bane, eller en rolig tur som lett blir 1,5 timer, men det er rolig og for det meste skritt da=)

Rir ikke hestene helt utslitt når jeg rir, men blir som oftest en god galopp noen ganger:)

Knegg fra Lizzie og Tassen<3
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/04/2006 :  07:43:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg rir ikke fast, men når jeg rir så rir jeg ca. 2 timer:)

Når jeg trener Tassen (han er ikke innridd) så tar det ca. 30 min på bane, eller en rolig tur som lett blir 1,5 timer, men det er rolig og for det meste skritt da=)

Rir ikke hestene helt utslitt når jeg rir, men blir som oftest en god galopp noen ganger:)

Knegg fra Lizzie og Tassen<3

Opprinnelig postet av HurricaneGirl

Så du går tur med tassen da? Hvis ikke han er innridd???
Når jeg tenker innridd tenker jeg at den er vendt til å ha rytter på ryggen, lært stopp, gå sving. De enkle tingene
Tilridning blir jo noe annet...

Hva mener du?

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/04/2006 :  07:45:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Når jeg er hjemme rir jeg bortimot hver dag.
Går mest i tur, pga mangel på bane. Men legger inn litt sideførende tempoveksl osv selv om jeg rir bortover:)
Rir alt ifra 30 minutter til 1,5 time nå på denne årstiden. Kan bli lenger fjellturer til sommeren.

Spesielt når jeg rir dressur gir jeg meg hvis hesten går veldig bra. Selv om det ofte er da man vil ri i 2 timer, hehe

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/04/2006 :  14:24:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Rir omtrent hver dag, hender hun får fri en dag om været er helt jævlig, jeg ikke er helt frisk eller liknende.

Er som carambee - om hesten går bra når jeg rir på bane gir jeg meg fort, men skulle ønske jeg kunne holdt på i to timer da.
Er litt redd for at hesten skal bli banelei, så jeg er heller overforsiktig enn å presse henne for hardt.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  16:41:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir Ulskaug 5 dager for uka, litt avhengig av jobb men ikke mindre. Vi har ikke bane så jeg rir i terenget. varierer mellom tempoøkter, klatring, i havet (har laaaang strand), mye våte og tunge myrstier (noe dritt, men bra trening da) og nå når bakken har tørket opp blir det litt hopping også.
Naboen har derimot straks ferdig bane og den skal jeg få bruke så mye jeg vil når den er ledig (-:
Har fine kjerreveier som byr til fart, bratte fjellsider hvor vi trener rygging, bak/fordelsvendinger og jeg PRØVER å få gjort litt matnyttige ting selv om vi ikke har bane sukk...
3-4 ganger i uka er Stella med, enten min datter eller Lise som rir.
Lille Emma er bare 2 men har fått seg vogn så hun kjører jeg med 3-4 ganger for uka. Det er sinnsykt gøy med liten ponnis og vogn!!
1 mai får jeg ei varmblodshoppe så da skal gubben til pers Han har ridd litt men tror ikke han føler seg så mandig og kul på Stella som bare er 130cm og han er 190 he he....

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  19:01:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å være i stallen 4-5 dager i uken og trene hest, utenom de dagene, så trener eierne dem.. Så blir trent mellom 5-7 dager i uken. Ca. 1 time per dag. Litt lengre hvis de blir hurtigkjørt på banen/intervalltrening.
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  19:42:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Rir 3-6 dager i uka(enkelta dager er det veldig mye annet med prøver,skole osv osv) og rir 45min til 1.5timer. Litt opp og ned.
Merker fort hvis hesten har stått litt for lenge, går fort på tur da ja ;)
Hun går ute 24/7 så hun har mulighet til å bevege seg til alle døgnets tider.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.