hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelm ved ridning og kjøring?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hjelm ved ridning og kjøring?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  22:19:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
Dette er sikkert diskutert før, men jeg tar det opp igjen.
Jeg liker å gå igjen forskjellige vip å se på bilder og slikt. Syntes det er koslig og til tider lærerikt.
Men når jeg kommer over vip der jentunger trener hester til å steile og dette uten hjelm blir jeg litt skremt. Er det ingen ansvarlige der?
Hva skjer med jenta uten hjelm den dagen hester mister balansen e.l. og velver over henne... Dette er altså 500 kg som treffer deg rett i fleisen... Da tror jeg mange ville ønsket den hjelmen var på hodet.

Det samme gjelder voksene jenter som sitter uten hjelm og holder på med alt mulig rart annet enn å følge med (skrive melding feks)
Hesten skvetter og du muøigens flyr av. *vondt*

Har selv sittet på hest uten hjelm,dette for å ta bilder, ta av genser ol. Skulle gått av isteden ell hatt hjelmen på.. fy meg....

Men jeg har ikke på disse tidspunktene hadde yngre jenter rundt meg eller vært mindreåring... Jeg har vært aleine ell bare hjemme med voksne rundt meg.

Det viktigste du viser med å ri med hjelm eller uten er et eksempel for andre. Jentene ser deg uten hjelm og tenker: om hun rir uten kan vel jeg det å?

Dette ble mye virr varr. Men hva syntes dere?

Og en annen sak: Hjelm under kjøring? Er det noe forskjell?

Livet er herlig:)

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  22:43:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Vel. Får man 500 kg hest rett i fleisen, tror jeg ikke en hjelm hjelper deg no særlig uansett. Men skjønner poenget ditt.

Men under all type ridning syns jeg man bør bruke hjelm, samme under kjøring. Ser mange som kjører uten hjelm, og dette kan få ganske store konsekvenser dersom det skulle gå galt. Kommentarer som: "Jeg hadde ikke på meg hjelm fordi jeg skulle ta konfirmasjons bilder".
Okei, det ser ikke særlig pent ut med hjelm til f.eks. bunad, men stå ved siden av hesten istedet da, for å sitte oppå den.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  22:57:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig. Hjelm burde brukes uansett, selv om det ikke i alle situasjoner er en forsikring om at man holder seg uskadd etter en ulykke.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  23:15:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
"Vel. Får man 500 kg hest rett i fleisen, tror jeg ikke en hjelm hjelper deg no særlig uansett. Men skjønner poenget ditt."

Helt enig i den der. Men bra du skjønte hva jeg mente... hehe...

Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  23:54:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hjelm ved både ridning og kjøring... *fast inventar*

Hadde jeg ikke brukt det,hadde jeg sannsynligvis ikke vært her i dag...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  00:14:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal ærlig innrømme at jeg har nok syndet mer enn en gang der ja.
men har diskutert det så mange ganger her, så jeg sier ikke mer jeg..

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  09:06:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Bruker alltid hjelm under riding og kjøring.. Sjeleglad for det...
Hadde ikke engang turd å sette meg oppå hestene våre uten hjelm...

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 10/04/2006 :  09:09:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Rir alltid med hjelm. Hender jeg glemmer den under kjøring. Men i utgangspunktet bruker jeg da og
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  09:59:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kjører svæært lite, men under ridning er hjelmen like obligatorisk som hesten.
Men de gangene jeg har kjørt har det vært uten hjelm..

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  11:30:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hjelmen er for meg på alltid når jeg rir, enda har jeg ikke kjørt noe særlig, men tror jeg skal bruke den når jeg kjører også. Sikkerheten er viktigst.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  12:45:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Eg brukar alltid hjelm når eg rir, nesten alltid når eg køyrer (har alltid brukt no i det siste), og når eg leiar eittårings-hingsten. For han kan røyse seg opp på to og slå med beina, sparke eller vifte frykteleg med hovudet.
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  23:16:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hjelm er (burde være) en selvfølge. Gå til toppen av siden

HurricaneGirl

Skrevet - 11/04/2006 :  00:03:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hjelm er viktig!
Har selv falt av en hest (med hjelm da) og vert utrolig glad for at hjelmen var der!

En gang tok jeg salto over hesten, og hjelmen ble HELT knust og bremmen knakk... tenk om det var hodet mitt da??
Legen sa at om ikkje hjelmen hadde vert på, hadde jeg garantert vert DØD.
Og det er ikke spesielt koselig, eller hva??

Når jeg sitter på en hest som står bundet eller noe sånt, bruker jeg ikke hjelm, egentlig... Fyy skam!

Knegg fra Lizzie og Tassen<3
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  20:24:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Bruker alltid hjelm, både under ridning og kjøring.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  20:37:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
jeg bruker ALLTID hjelm når jeg rir, men ikke under kjøring. Vet ikke hvorfor, og det er nok mange her som reagerer, men det er jo ikke så farlig som riding, selv om det er ganske usmart å kjøre uten hjelm. men men, min sak. jeg som får skader om hesten gjør noe som skal gjøre at jeg faller utav vognen.
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  21:12:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Jeg bruker alltid hjelm, selv på rolige og trygge fjordinger. En gang for lenge siden skritta jeg rundt gården (grusvei) med den gode gamle hesten min, trygg og snill gamp, uten hjelm, det var varmt osv - og i gjesteboka på hjemmesiden min dagen etter var det en del sinte meldinger. Og jeg er helt enig - det kunne like gjerne skjedd noe da som hvilken som helst annen gang. Og da sitter man der på sykehuset og angrer.

Men en ting som irriterer meg grenseløst: på rideskolen der jeg nylig jobba, brukte vi en liten del av ridehuset, mens privatryttere red på den andre siden av noen bommer(som vi brukte som "skillevegg"). Ofte så jeg ryttere ri 'fin dressur' på de "store brune" hestene sine uten hjelm. Og det rett foran øynene på seksåringer som skal ri for første gang! Hva slags holdningsskaping er dette? Synes folk burde ta ansvar når man rir foran andre. Joda, det er ditt hode du risikerer, men når barn/nybegynnere/egentlig alle andre også ser på...

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.