hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ekstrem NH ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Ekstrem NH ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Torpedo

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  22:48:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg har nå sett dette også. Det er veldig mange staller i området rundt der jeg har hesten min, og jeg møter alltid på nye hester&ryttere når jeg tar meg en tur i skogen. Og ofte har mange veldig merkelige ridestiler.

For noen dager siden så jeg ei jente rundt 13-15 års alderen som red en varmblodshest. Hun hadde ikke hodelag, ikke sal, bare belegg på beina. Jeg stoppet å snakket med henne fordi det var noen turgåere som gikk opp en bakke jeg/vi veldig gjerne ville løpe opp. Jeg spurte hvorfor hun ikke red med hodelag eller noe i den duren, og da sa hun bare at hun drev med NH. Men hallo? Hvordan skal hun få stoppet en så fyrig hest som det der etter å ha løpt? Hun red med hjelm og alt heldigvis. Men skjønner ikke, har aldri sett noen ri sånn som det der ute i villeskogen?? Greit nok på banen.

I alle fall, jeg så hun løpe opp den ene bakken og så klart så klarte hun ikke å stoppe han i toppen av bakken. Riktig nok, han sakket ned tempoet, men det var ikke noe rolig galopp for å si det sånn. Jeg skulle samme veien, så jeg red etter etter at hun hadde kommet ett stykke (regnet jeg med) og da jeg var kommet på toppen av bakken så jeg henne laaaaangt borti skauen på en av veiene og da stoppet hesten og skrittet videre, hun kan umulig ha ment at han skulle løpe så sinnsykt langt? I både ned og oppoverbakker...

Egentlig så lurer vel jeg bare på hva i huleste hun driver med? NH folk, er det noen som gjør sånt?

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  23:15:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
selv om man har en så lydig hest man bare trenger å ri med halsrem\uten noe,så har jeg ALLTID hodelaget på,selv om jeg ikke behøver det.for sikkerhets skyld.om hesten skvetter for eksempel..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  23:17:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
som sånn i mange andre grener vil det alltid være"eksperter" som tror de er peer vogel å sånn..å med dette tar STOORE kjanser.
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  23:18:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Jeg beundrer balansen hennes jeg
Hørtes litt sykt ut, men hun kjenner vel hesten sin !!
Er det noen som rir sånn, så vil jeg også gjerne høre - hehe

Beate & Alger Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  00:09:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
fikk til og med høre om ei som sa hu red barokk,men brukte piggtråd som neserem,så alltid noen som ødlegger rykte.kan du fortelle litt om de andre merklige ridestilene du har sett når du har vært på tur?dessutten hørtes det ikke så veldig trygt ut å galloppere i full gallopp i nedoverbakke hvert fall.såpass hadde jeg ikke risikert hesten min for.har ridd hesten min uten sal og hodelag på inngjerda område,da jeg ikke utsetter andre for farer da..å da gallopperer hesten min bare en sinnsykt kort gallopp,å gjør egentlig ikke så mye ut av seg..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  07:26:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Greit nok å gjøre sånn på banen, men ikke på galopptur. Men som Krogstad sa: Jeg beundrer balansen hennes!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  10:21:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Folk får da gjøre som de vil.

Må si du ser mye rart..

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 30/03/2006 :  11:23:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Ja, det tenkte jeg også - må være masse rare folk uti der hvor du har hesten din.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

COWBOYLINN

Skrevet - 30/03/2006 :  11:30:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns det er forkastelig. Jeg driver selv på å rir hesten min med bruk av så å si ingen signaler, MEN jeg har alltid på han taugrime på tur fordi det kan skje uforutsette ting, og jeg kan få behov for å ta en nødstopp. Det handler ikke om å tro man er peer werner osv, det handler om at enhver hest kan bli skremt, og uansett hvor flink man er så må man ta forhåndsregler. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/03/2006 :  14:48:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir uten utstyr jeg også. Har vel ridd et par ganger uten grime også, men ser helst at jeg rir med. Men dette kaller jeg ikke NH

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  16:16:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har ridd et par ganger i bare grime og leietau, men dette er da snakk om en kort avstand.

Men folk må få gjøre som de vil.

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 30/03/2006 16:23:43 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  17:19:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slutter aldri og imponeres over unge jenters tro på egen fullkommenhet.
(og balanse!)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 31/03/2006 :  10:33:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Når man rir på et sted hvor andre ferdes, som turgåere. Bør man ha på hodelag e.l. om så bare for syns skyld. Uansett hvor god kontroll man har. Det er snakkom å ta hensyn, og ikke skremme vettet av andre brukere av området. Er det rart vi hestefolk får dårlig rykte..

Sjønner ikke helt ha det å ri uten sal har med NH å gjøre. ikke det uten hodelag heller. Syns man bør huske på sunt hestevett selv om man "driver" med NH.

PS: beundrer virkelig balansen til den jenta da:)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  11:16:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg er fan av "sunt hestevett" og for meg innebærer ikke det å kategorisere folk i "NH", "dressur", "turrytter", "islandshest" osv. kategorier. Man kan få bruk for både det ene og det andre i hver av kategoriene, og jeg klarer ikke å se hvorfor å ri uten sal og hodelag skal ha noe med NH å gjøre - iallfall ikke når det skjer ute på tur. For meg er det bare ansvarsløst og hører ikke hjemme på områder hvor andre ferdes. (Jeg er dog ikke negativ til barbakridning).

Jeg har ridd uten sal og hodelag - men med taugrime - to ganger i løpet av min hestekarriere. Begge gangene iført ridehjelm og sikkerhetsvest og på inngjerdet område. Begge gangene hadde det et formål; det var ikke ventet fra hesten sin side at nå skulle vi arbeide/ri/bli ridd og dette hjalp hesten med å slappe av. Den andre gangen var det for å terpe litt på dette med vekthjelpere fra min egen side.
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  11:39:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er fan av "sunt hestevett" og for meg innebærer ikke det å kategorisere folk i "NH", "dressur", "turrytter", "islandshest" osv. kategorier. Man kan få bruk for både det ene og det andre i hver av kategoriene, og jeg klarer ikke å se hvorfor å ri uten sal og hodelag skal ha noe med NH å gjøre - iallfall ikke når det skjer ute på tur. For meg er det bare ansvarsløst og hører ikke hjemme på områder hvor andre ferdes. (Jeg er dog ikke negativ til barbakridning).

Sier meg helt enig med det Formosissima poengterer her...
*Klappe i hendene*

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  12:59:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
ehhh.. joda.. lykke til... bra hun hadde hjelm i det minste..

jeg har da ridd med sidepull .. men jeg tror jeg ville sett an hesten litt..

må si meg enig med de fleste! imponerende ballanse..

jeg må si at jeg ikke liker NH i det hele tatt.. ikke fordi mye av det ikke er bra. men prg av alle de folka som har en mening om hva som er riktig...

jeg holder meg til det jeg kan...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.