hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ville du latt hesten din gå i rideskole?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Ville du latt hesten din gå i rideskole?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  13:39:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
hesten min skal gå i rideskole i vinter, tror dere han vil ta "skade" av det? Det er jo bare et halvt år men... Hvis han blir hard i munnen osv vet jeg ikke hva jeg gjør!!??wæææ! men de klarer sikkert å få han litt mykere i venstresiden, han er stiv som en stokk. åå, veit ikke hva jeg gjør, men håper det går bra... Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  14:17:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Det kommer helt ann på.

Jeg må i tilfelle kjenne godt til rideskolen, folkene og rutinene der. Jeg ville ikke hatt hesten min fulltid i rideskole, men f.eks. 2 ganger i uka..det tror jeg ikke den hadde tatt skade av - igjen hvis forholdene på skolen var "godkjent" av meg. Hesten min ville nok ikke kunnet brukes på nybegynnertimer uansett, pga alderen.

Det er stor forskjell på rideskoler... mange steder synes jeg rideskolehestene har et bedre liv en privathestene!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  14:44:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Ble kjent med hesten min gjennom rideskolen (Torp trav og ridesenter) Hadde hesten min på for i 6 mnd men måtte flytte fra henne, men Asa Garsy skulle selges etter 5 år som skolehest pga hun skulle få fri (12 år da) så jeg kjøpte henne, Ridetreneren min brukte garsy litt på Hedemarken hestesenter i rideskolen, men for voksne ryttere. Garsy er hard i munnen og lystrer ikke tøyle såååå gost, sjenkler lystrer a veldig, men etter 2 mnd skritting nå så orker a ikke lystre dom en gang...

Skulle vel ønske at jeg ikke kjøpte hest fra en rideskole nå, å hadde aldri latt garsy få jobbe i en rideskole 4-5 timer dagen nå....

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 30/05/2006 :  15:18:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med den hesten jeg har nå hadde det vært helt uaktuellt. (Hun hadde nok gjort seg dårlig som rideskolehest...) Men det kommer da helt an på hesten synes jeg. Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  16:05:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
NEI.

Men nå er det sånn at jeg ikke har noe hest da, men allikavel! NEEEI takk..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  16:05:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
det er mye gærne hester ute og går skjønner jeg...

i den gamle typen rideskole ville jeg nok tenkt meg om en gang eller to.. men for all del.. hvorfor ikke.. de dør ikke av det.. og selv om alle synes det er fælt med rideskole hester så kan man jo tenke på hvordan man lærte og ri selv.. jeg synes rideskolene bare blir bedre og bedre med åra.. hestene får mer fritid og mindre jobb..

jeg er ikke så sikker på om begge hestene hadde egnet seg.. men gamla er idiot sikker.. og hvis man ikke gjør som man skal får man heller ikke noe til.. hun er veldig rar sånn... he he... den andre er jo ung og uerfaren.. men han hadde sikkert hatt godt av og ha mange ryttere så han vente seg til det.. jeg synes sånne en manns hester blir veldig slitsomme..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  16:56:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
nå er det ganske mange hester som har gått i rideksole og turridning men man ser jo også at hestene byttes ut. Jeg kunne ogdt tenke meg og ha hesten min på rideksole t par dager i uken. da har jeg mulighet til å drive med skole og hest! Jeg har jo selv ridetimer en gang iblant med små barn og ingen av mine hester tar skade av det, og skulle jeg ha en av mine nå i rideskolen hadde jeg gitt beskjed om hva som var lov og hva som ikke var lov, mange skolehester blir harde i munn fordi rideinstruktøren ikke reagerer på at ungene sitter og humper og drar men mine elver får noe ekstra å holde seg i om de ikke klarer å sitte stille.- Tror alt har med tilretteleggingen å gjøre. og om man kjenner instruktøren godt. jeg ville nok ikke satt bort hesten til rideksole et helt år sånn plutselig, gå fra og være med meg hver dag til bare fremmede, men jeg kunne nok ha satt den bort et par dager i uken og sett ann hvordan det gikk variert trening og lære å bli hansket av andre. Vi har da alle lært å ri et sted og emst sannsynlig på en rideskole, om vi skulle være så imot det brude vi boikotte det!

sooove ja takk Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  21:43:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
Det som er domt på rideskolen, er jo at det er så mange forsjellige ryttere som rir på hestene, båre erfarne og mange som ikke er så erfarne. pluss; mange rideskoler kvitter seg ikke med hestene før di har gått der i fleire år ! mange rideskoler burde skiften ut hestene oftere synst eg ! san at dei ikkje bare går der å dabber til dei er blitt pisse lei avalt som heter rideskole.!

eg kjenner ei som har overtatt ein rideskole hest som har gått å dabba der i Aaallle sine goe år, den er så lei av ridebane at hesten vill jo ikke gå innpå i det heletatt :S å vist du får den innpå banen, så er den ikke villig til å gjøre noe som helst !

<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

Goldkløv

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  21:47:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
ALDRI!! Hestene kan jo bli ødelakte av rideskole! syntes ikke no om rideskoler i det heletatt egentlig, syntes synd på dem da dem bare må gå inne. Driver og hjelper til på en rideskole nå, og der rir jeg nesten bare ute! syntes det er best!
" Når skal det bli hest på meg da?" Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  22:10:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
ALDRI!!
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  22:36:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
I utgangspunktet ikke, men jeg kunne lettet litt på det dersom det dreier seg om et kurs for voksne eller lignende. Men nå er det jo en god del år til den problemstillingen er aktuell for meg da ;-) Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  22:49:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Jeg har bestandig sagt nei til rideskoler..
Men solgte likevel nl-hesten min til en liten rideskole på Jæren.
Men kun fordi jeg mente dette var noe hesten trengte.
Han var ikke til å stole på på tur og var til tider gal....og trengte virkelig et miljøskifte.
Nå er hesten veldig grei og ha med å gjøre.(går visstnok ikke i skole nå)

Men en større rideskole hadde jeg ALDRI solgt hesten min til!!

Holder meg heller til de små

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  09:38:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
Asa garsy: det er på hedemarken hestesenter min skal og! (kanskje:) Men ang. dette med tilvenning til rideskole: han går i barneridning 4 uker i sommerferien, så han er vandt til det. Blir nok bare denne vinteren han skal det, for vurderer å slutte med langrenn neste år pga skole o.l! Kjenner til rideskolen, vet at de har det bra der. Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  12:41:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Så gøy Preston... Er kjempebra der.... Elsker den rideskolen, om jeg får Garsy bra i gjen kommer jeg å tar en priv time der i sommer.... *håpe*

Hadde Garsy vært yngre og jeg hadde henne på en rideskole så skulle hu gått i rideskolen om trener ønsket dette, men 18 år og begynner å få div dårlige bein så holder det med rideøktene mine...

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  16:57:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
altså, unnskyld meg..men alle som rir på rideskole sitter ikke og sager hestene i munnen, pisker dem og sparker med sporer..! det er da ridelærere til stede som helst skal være utdannet i det de driver med? mange som rir på rideskole er helt vanlige hestefolk akkurat som dere, fordi om de ikke har tid/råd til sin egen hest betyr ikke det at de overhode ikke kan ri eller behandle en hest ordentlig. det var da fælt til overlegen holdning da.... "ingen andre kan ri hesten min for det er bare jeg som er flink nok og folk som rir på rideskole er slemme mot hester"...?
...:: ::.. Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.